Звертання. Вставні слова.

Додано: 28 березня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 184 рази
12 запитань
Запитання 1

Укажіть речення зі звертанням. Розділові знаки пропущено

варіанти відповідей

Хвилюють малюють квітують поля – Добридень тобі Україно моя

Хай ніхто тебе не обікраде ну хіба що тяжіння земне.

У сиву давнину мова як великий скарб передавалась з вуст у вуста від покоління до покоління.

На жаль сьогодні сім’я втратила ці чудові традиції.

Запитання 2

Укажіть речення, де після звертання треба поставити знак оклику

варіанти відповідей

Можна все на світі вибирати сину

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

(В. Симоненко)

О руки наших батьків Чого ви одлітаєте мов голуби і передчасно стаєте землею, травицею та росою.         (М. Стельмах )                           

   І погляд твій німий о мати понад землею загримів.(М.Рильський )                                   

                                                                                                    

Добридень тату мій і далі неосяжні прийміть мою любов й тепло пісень моїх. (В. Симоненко  )                      

                                                                                                     

Запитання 3

Укажіть речення, що містить поширене звертання. Розділові знаки пропущено

варіанти відповідей

Добридень тату мій і далі неосяжні прийміть мою любов й тепло пісень моїх. (В. Симоненко )                        

                                                                                                    

Гарна ти матусю дуже мила Ти мене ще змалечку звичаю навчила (К.Перелісна.)

І злітає високо над світом наша мамо слава молода (А.Малишко.)

Люби дитино землю цю прекрасну! (С. Круліковська).

Запитання 4

Визначте речення, де правильно розставлені розділові знаки при звертанні

варіанти відповідей

Журавлику, мій сірий ти вже летиш у вирій? (Т. Майданович).

Сіла пташка на шипшину. Не вколись моя, пташино! (Л. Біленька)

Соловейку, маленький, У тебе голос тоненький. (Народна творчість).

Станьте, птахи, на коліна! Заздріть півневі,півні! Він співає солов'їно голосні свої пісні. (В. Симоненко).

Запитання 5

Визначте рядок, що містить правильні форми звертання (Кличний відмінок)

варіанти відповідей

Краю мій, о слово рідне, дідусь, Матвію.

Пане Василю, соловейку маленький, козаче, красуне.

Добродій Іване, пані лікарко, учителю, могутній дубе.

Григоріє, Марія Іванівно, чарівна квітко, юначе мій.

Запитання 6

Укажіть варіант речення, де правильно розставлені розділові знаки

варіанти відповідей

Припливайте до колиски лебеді, як мрії,

Опустіться, тихі зорі, синові під вії.(В.Симоненко)

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,

Опустіться, тихі зорі, синові під вії.(В.Симоненко)

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,

Опустіться, тихі, зорі, синові під вії.(В.Симоненко)

Припливайте до колиски лебеді, як мрії,

Опустіться тихі зорі, синові під вії.(В.Симоненко)

Запитання 7

Визначте речення, що містить вставне слово. Розділові знаки пропущено

варіанти відповідей

Мабуть ніщо так не радує людський зір як зримий результат роботи. (Ю. Мушкетик.)

 Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий. (Леся Українка.)

Виростеш ти сину вирушиш в дорогу

Виростуть з тобою приспані тривоги. (В.Симоненко)

Зневажити мову – зрадити себе і стане чорним небо голубе вмиратиме у муках рідна мати.(М. Адаменко)  

                                                                                                      

Запитання 8

Виберіть рядок, що містить всавні слова, які виражають задоволення чи незадоволення мовця

варіанти відповідей

По-перше, по-друге, по-третє, перш за все, нарешті, значить, таким чином, і так далі

Безперечно, безумовно, певна річ, правда, може, здається, правду кажучи, сподіваюсь

 На щастя, на диво, на радість, на жаль, на сором, як на зло, як на лихо, як на гріх, нівроку, соромно казати, чого доброго, хвалити долю

Дивись, зверни увагу, зрозумійте, чуєш, між нами кажучи.

Запитання 9

Укажіть варіант речення, де правильно розставлені розділові знаки

варіанти відповідей

По вулиці йду і, здається, уперше розплющив я очі на світ. (О. Підсуха.)

 В неволі тяжко хоча й волі сказать по правді, не було. (Т. Шевченко.)

Кажуть: весь поміст у пеклі з добрих замірів зложився! (Леся Українка.)

Справді добре сміється той, хто сміється останній. (М. Стельмах.)

Запитання 10

Прочитайте текст. Визначте, скільки вставних слів він містить. Розділові знаки пропущено.

   У сиву давнину мова, як великий скарб, передавалася з вуст у вуста, від покоління до покоління. Сім’я, а потім рід з його багатогранним життям були єдиними вчителями молоді. Можна мабуть припустити, що чоловіча частина роду творила слова, пов’язані з мисливством, рибальством, ремеслами, війною. Жінки очевидно творили слова, пов’язані з побутом, почуттями. Безперечно особливе місце в розвитку мовної культури займали знахарі, старійшини роду. Вони по-перше зберігали наявний словниковий запас, а по-друге самі творили нові слова, пов’язані з віруваннями, явищами природи, лікуванням людей.   

     Отже берегинею мови була сім’я. На жаль сьогодні сім’я втратила ці чудові традиції. (М. Маціпура)    


варіанти відповідей

5

7

9

4

Запитання 11

Укажіть речення,яке містить і звертання, і вставне слово

варіанти відповідей

Розваж мене музо моя ти порадо Так тяжко на серці в цей вечір мені (Леся Українка).

 Як дитиною бувало упаду собі на лихо То хоч в серце біль дохо­див Я собі вставала тихо (Леся Українка).

 Повна хата людей і видно якісь питання обмірковують (А. Головко)

Мово великий даре природи розвинутий і вдо­сконалений безперечно за тисячоліття з того часу, як людина стала людиною (За К. Крапивою).

Запитання 12

Оберіть рядок поезії Т.Шевченка, що містить помилки.

варіанти відповідей

Зоря моя вечірняя,

Зійди над горою,

Поговорим тихесенько

В неволі з тобою.

Думи мої, думи мої,

Лихо мені з вами!

Нащо стали на папері

Сумними рядами?

Чого так весело було.

Господнє небо, і село,

Ягня, здається, веселилось!

І сонце гріло, не пекло!


Не хочу я панувати,

Не піду я, мамо!

Рушниками, що придбала,

Спусти мене в яму.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест