Тести для перевірки знань із синтаксису Тема: "Складне речення»

Про матеріал

Тестові завдання допоможуть учителю перевірити знання учнів з теми "Складне речення" Корисно використовувати для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання.

Перегляд файлу

Завдання і тести

для перевірки знань із синтаксису

Тема: Складне речення»

Типи питань за структурою

1. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити пунктограми.

    Й чудно було дивитись, як жайворонок, тріпочучи крильцями, підібгавши кострубаті ніжки, завмер у просторі (Є.Гуцало):

   а) складне, складносурядне;

   б) складне, складнопідрядне;

   в) просте, ускладнене відокремленим означенням;

   г) просте, ускладнене відокремленою обставиною.

   Відповідь:б).

2. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити пунктограми. Виділені слова записати фонетичною транскрипцією.

   Є вогонь, запалений у пам’ять про тих, хто віддав своє життя за щастя людства (З календаря):

   а) просте, ускладнене відокремленим означенням;

   б) складне, складнопідрядне;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, безсполучникове.

   Відповідь: б).

3. Поставити потрібні розділові знаки, пояснити їх, вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.

   Хоча вже й не весна, але марево ще й зараз по-весняному щедро затоплює степові простори, тече струмує всюди ( О.Гончар):

   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;

   б) складне, складносурядне;

   в) складне, складнопідрядне;

   г) складне, безсполучникове.

   Відповідь: в).

4. Поставити потрібні розділові знаки, пояснити їх, вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.

   Ясне сонце почало підніматись десь далеко за лісом, і на опушених інеєм високих гілках стрибало його проміння, висвічуючи то жовто-зеленими, то червоно-синіми іскорками (П.Мирний):

   а) просте, ускладнене відокремленим означенням;

   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, складнопідрядне.

   Відповідь: в).

5. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити пунктограми.

   На яблуні переливчасто заспівала іволга і, війнувши яскравим пір’ям, перелетіла на друге дерево; легко, наче продовжуючи пісню іволги, задзвеніли срібні ноти дитячого чистого голосу (М.Стельмах):

   а) просте, ускладнене відокремленим означенням;

   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, складнопідрядне;

   д) складне, безсполучникове.

   Відповідь: д).

6. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь; пояснити орфограми у виділених словах.

   Над обжатими масивами стиглих пшениць линула тепла мелодія женців, на жовтому фоні рясніли білі сорочки, мигтіли граблі (О. Десняк):

  а) просте, ускладнене відокремленою обставиною;

   б) просте, ускладнене однорідними членами речення;

   в) складне, безсполучникове;

   г) складне, складносурядне.

   Відповідь: в).

7. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Виконати синтаксичний розбір за членами речення.

   Василько їхав лісом, коні глибоко поринали в сніг, ледве-ледве переступаючи з ноги на ногу (М.Коцюбинський):

   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;

   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, безсполучникове.

   Відповідь: г).

8. Розставити розділові знаки, пояснити їх; вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.

   Гай, згинаючись під важкою плитою, не лінується нагнутись, щоб зірвати кущик чебрецю (О.Гончар):

   а) просте, ускладнене відокремленим додатком;

   б) просте, ускладнене відокремленою обставиною;

   в) складне, складнопідрядне;

   г) складне, складносурядне;

9. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Пояснити правопис виділених слів.

   Там, за кам’яними стінами заводу, стоїть терпка вереснева тиша, струменіє вгорі ніжною небесною блакиттю (За І.Цюпою):

   а) просте, ускладнене уточню вальною обставиною та однорідними членами речення;

   б) просте, ускладнене уточнювальною обставиною;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, безсполучникове.

   Відповідь: а).

10. Розставити потрібні розділові знаки; вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Пояснити орфограми у виділених словах.

   Нас оточувала безпросвітня темрява; холодні дрібненькі сніжинки люто сікли по обличчю, залітали за комір, в рукава (Ю.Збанацький):

   а) просте, з однорідними членами речення;

   б) просте, з відокремленими обставинами;

   в) складне, складносурядне;

   г)складне, безсполучникове.

   Відповідь: г).

11. Вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь. Записати фонетичною транскрипцією виділені слова.

   Він стояв, а хвиля гралась навкруги нього, плюскала в боки, бризкала піною й потиху ледве помітно односила в море (М.Коцюбинський):

   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;

   б) просте, ускладнене відокремленими додатками;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, безсполучникове.

   Відповідь: в).

12. Розставити розділові знаки, пояснити їх, вказати тип речення за структурою, вибравши правильну відповідь.

   Поволі танула над річкою хмара диму, а над селом, навпаки, вона росла, розбухала (Ю.Збанацький):

   а) просте, ускладнене однорідними членами речення;

   б) просте, ускладнене однорідними членами речення і вставними словами;

   в) складне, складносурядне;

   г) складне, складнопідрядне;

   д) складне, безсполучникове.

   Відповідь: в).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мороз Інна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
11956
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку