Контрольна робота для 7 класу з теми "Із пісенних скарбів" містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді, кількох правильних відповідей, встановлення відповідності, завдання з відкритою формою відповіді). Відповідає вимогам програми.
7 клас. Контрольна робота
Із пісенних скарбів
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Героями суспільно-побутових пісень є:
а) козаки, чумаки, рекрути, кріпаки, заробітчани;
б) козаки, чумаки, пани, заробітчани, рекрути;
в) козаки, чумаки, кріпаки, молодь, рекрути;
г) чумаки, рекрути,.
2. Героя якої пісні мати спочатку проганяла з дому, а потім кликала повернутися?
а) «Ой у степу криниченька»;
б) «Гомін, гомін по діброві»;
в) «Стоїть явір над водою»;
г) «Над річкою бережком».
3. Який птах викрав миленького від молодиці («Жартівливі коломийки»)?
а) грак; б) орел; в) ворон; г) сокіл.
4. Визначте останній рядок циклу коломийок «Дозвілля молоді»:
а) «Щось я така охочая в неділю до танців»;
б) «Кожен так собі співає, як йому на душі»;
в) «Бо вже мене молодого болить попід груди»;
г) «Ой у любка до сопілки золотенькі ручки» .
5. У якій пісні розповідається про загибель козака на чужині?
а) «Гомін, гомін по діброві»;
б) «Стоїть явір над водою»;
в) «Ой у степу криниченька»;
г) «Ой на горі да женці жнуть» .
6. «Чотири легіники», обертаючи сіно, повтікали («Жартівливі коломийки»),
бо:
а) зашелестіла миша;
б) вирішили скупатися в ставку;
в) захотіли спати;
г) не хотіли працювати.
7. «Ой на горі да женці жнуть» належить до пісень:
а) козацьких;
б) чумацьких;
в) заробітчанських;
г) наймитських.
8. Пісня «Ой у степу криниченька» -
а) козацька;
б) чумацька;
в) коломийка;
г) бурлацька .
9. Який художній засіб використовується найчастіше на початку суспільно-
побутових пісень?
а) метафора; б) паралелізм; в) порівняння; г) персоніфікація.
10. Хто з історичних персонажів є героєм пісні «Ой на горі да женці жнуть»?
а) Б.Хмельницький; б) М. Кривоніс; в) М. Дорошенко; г) І.Богун.
Завдання з кількома правильними відповідями
11.Виберіть правильні твердження:
а) бурлацькі пісні не належать до суспільно-побутових;
б) у козацьких піснях відображено емоції героя, а не самі вчинки;
в) слово «коломийка» походить від назви міста Коломиї;
г) у рекрутських та солдатських піснях звучить протест проти панів, які віддали
в солдати хлопців-кріпаків.
12. За змістом коломийки поділяють на цикли:
а) дозвілля молоді; б) весільні; в) родинне життя; г) жартівливі коломийки.
Завдання на встановлення відповідності
13. Установіть послідовність частин пісні «Ой на горі да женці жнуть»: 1,2,3,4
а) «Гей, вернися, Сагайдачний, б) «Посередині пан хорунжий,
Візьми свою жінку, Під ним кониченько,
Віддай мою люльку Під ним вороненький
Необачний». Сильне-дужий».
в) « А попереду Дорошенко г) «Мені з жінкою не возиться,
Веде своє Військо, А тютюн да люлька
Веде Запорозьке Козаку в дорозі
Хорошенько!» Знадобиться».
14. Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами:
1. Епітети |
а) «мене вмиють дрібні дощі» |
2.Персоніфікація |
б) «мене, мати, огні знають, як я іду - потухають» |
3.Метафора |
в) «сива зозуленька», «червона калина» |
4. Гіпербола |
г) «кінь головоньку клонить». |
4. Доповніть визначення:
15.Коломийка – …
16.Художній паралелізм - …
Оцінювання роботи:
1) 1-10пит.(по 0,5б) = 5 балів
2) 11,12пит. (по 1б) = 2бали
3) 13, 14 пит. (по 2б) = 4бали
3) 15,16 пит. (по 0,5б) = 1бал____
Усього 12 балів