Тести "Контрольна робота за І семестр. ІІІ варіант"

Про матеріал
Тестові завдання та вправи для тренування та закріплення знань і вмінь з усіх тем курсу "Біологія 9 клас". Контрольні завдання складено відповідно до програми з біології 6-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Завдання аналогічні до тих, що часто трапляються на зовнішньому незалежному оцінюванні з біології: завдання з однією відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання на відтворення послідовності, а також завдання відкритого типу. Учитель може коригувати кількість запропонованих завдань та їх оцінювання на власний розсуд. Наприклад, для проведення самостійної роботи можна використати перші 12 тестів і оцінити їх по1 балу, надавши для розв’язання 15 хв (на кожен тест – 1 хв і 3 хв на перевірку).
Перегляд файлу

9 клас

Контрольна робота з біології І семестр

ІІІ Варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь (правильна  відповідь – 0,25бала)

1. Вкажіть, як називають наступні хімічні елементи: C,O,N,H?

а) органогени;     

в) мікроелементи;

б) макроелементи;    

г) ультрамікроелементи.

2. Встановіть , як називається біологічна наука , яка вивчає хімічний склад живих організмів:

а) біологія;                  

б) біохімія;        

в) біогеографія;

г) хімія.

3.Вкажіть процес утворення тканин:

а) онтогенез;      

б) партеногенез;                

в) органогенез;               

г) гістогенез.

4.Визначте, кисень,що виділяється в процесі фотосинтезу,походить із молекули:

а) води;      

б) вуглекислого газу;

в) глюкози;     

г) крохмалю.

5.До непостійних структур клітини відносять:

а) мітохондрії;     

б) рибосоми;     

в) лізосоми;

г)  включення.

6.Основна функція АТФ:

а) структурна;     

б) енергетична;

в) каталітична;          

г) сигнальна.

7. До моносахаридів належать:

а) крохмаль;     

б) глюкоза;

в) глікоген;     

г) дезоксирибоза.

8.З’ясуйте, який нуклеотид зустрічається лише в молекулі ДНК:

а)аденін;                   

б)гуанін;                   

в)урацил.

г)тимін.

9.Визначте,які статеві хромосоми присутні в каріотипі жінки?

а) ХУ;       

б) УУ;

в) ХХ;       

г) тільки Х.       

10.Розходження хроматид до полюсів клітини відбувається в :

а) метафазі;      

б) телофазі;

в) профазі;                                    

г) анафазі.

11.Вкажіть,яка органела характерна для прокаріотів?

а) лізосома;     

б) рибосома;

в) мітохондрія;         

г) хлоропласт.

12.Виберіть правильне визначення терміна «транскрипція»:

а)переписування інформації з молекули ДНК на молекулу іРНК;

б)транспорт амінокислотних залишків до місця синтезу білкової молекули;

в)сполучення амінокислотних залишків у поліпептидний ланцюг;

г)набуття молекулою білка активного стану.

ІІ рівень. Виберіть дві правильні відповіді на питання (правильна відповідь – 0,5бала)

1.Укажіть біохімічні процеси, які належать до енергетичного обміну:

а)фотосинтез;                                          

б) хемосинтез;

в)окиснення органічних сполук;           

г)розщеплення органічних сполук без доступу кисню.

2. Визначте, де у клітині еукаріот синтезується р – РНК:

а) в мітохондріях;                                

б) в ядерці;

в) в ендоплазматичній сітці;                

г) в апараті Гольджі.

3. Назвіть органели, які мають подвійну мембрану:

а) вакуолі;                                           

г) рибосоми;

б) хлоропласти;                                   

в) мітохондрії.                                      

4. Зазначте,що зі сказаного про хромосоми правильне:

а) кожна хромосома складається з двох хроматид;

б) хроматиди сполучаються в області первинної перетяжки;

в) у ділянці вторинної перетяжки знаходиться центромера;

г) у галоїдному наборі кожна хромосома має пару,подібну за розмірами та формою.

5.Виберіть організми, у яких при фотосинтезі не відбувається виділення молекулярного кисню:

а) бурі водорості;                

б) ціанобактерії;

в) зелені водорості;             

г) пурпурові бактерії.

6. Вкажіть, які моносахариди належать до гексоз:

а) рибоза;                           

б) дезоксирибоза;

в) фруктоза;                        

г) глюкоза

ІІІ рівень. Установіть відповідність та послідовність (правильна відповідь - 1бал)

1.Установіть відповідність між біополімерами та їхніми мономерами:

А.Полісахариди                                        1.Жирні кислоти

Б.Білки                                                       2.Нуклеотиди з тиміном

В.ДНК                                                        3.Амінокислоти

Г.РНК                                                         4.Нуклеотиди з урацилом

                                                                    5.Моносахариди

2.Установіть відповідність між етапами біосинтезу білкової молекули та подіями, які відбуваються на тому чи іншому етапі:

1.ініціація;                                             А.Переписування інформації з           

2.термінація;                                          молекули ДНК на молекулу іРНК;                         

3.транскрипція;                                     Б.Приєднання амінокислот до                                    

4.трансляція;                                          відповідних молекул тРНК;                                     

5.активація.                                            В.Утворення комплексів з молекул

                                                                іРНК, рибосом та тРНК;

                                                                Г. Переведення послідовності нуклео-

                                                               тидів молекули іРНК в послідовність

                                                           амінокислотних залишків білкової

                                                                     молекули що синтезується.                                                                                                    3. Визначте послідовність розвитку багатоклітинних тварин:

а) гаструла;

б) зигота;

в) нейрула;

г) бластула.

ІV рівень. Виберіть одне із питань (за правильну відповідь – 3 бали)

1. Як довести, що клітина – це основна структурно – функціональна одиниця живого?

2. Що спільного і що відмінного між процесами мітозу та мейозу?

3. У чому полягає біологічне значення явища ембріональної індукції?

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку