Тести "Контрольна робота за ІІ семестр. І варіант"

Про матеріал
Тестові завдання та вправи для тренування та закріплення знань і вмінь з усіх тем курсу "Біологія 9 клас". Контрольні завдання складено відповідно до програми з біології 6-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Завдання аналогічні до тих, що часто трапляються на зовнішньому незалежному оцінюванні з біології: завдання з однією відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання на відтворення послідовності, а також завдання відкритого типу. Учитель може коригувати кількість запропонованих завдань та їх оцінювання на власний розсуд. Наприклад, для проведення самостійної роботи можна використати перші 12 тестів і оцінити їх по1 балу, надавши для розв’язання 15 хв (на кожен тест – 1 хв і 3 хв на перевірку).
Перегляд файлу

9 клас

Контрольна робота з біології   ІІ семестр

І варіант

 І рівень. Виберіть одну правильну відповідь ( кожна правильна  - 0,25 бала)

1.Як називають схрещування особин, які розрізняються різними станами двох ознак:

а) моногібридним;                  

б) полігібридним;

в) дигібридним;                       

г) спорідненим.

2.Назвіть причину порушення зчепленого успадкування певних ознак:

а) множинна дія генів;                          

б) цитоплазматична спадковість;

в) кросинговер;                                     

г) розщеплення ознак.

3.Вкажіть мінливість, яку відносять до спадкової:

а) модифікаційна;                               

б)  мутаційна;

в) вікова;                                             

г) сезонна.

4. Назвіть джерела комбінаційної мінливості:

а) випадкове поєднання гамет при заплідненні;            

б) кількість поживних речовин у яйцеклітині;

в) вплив мутагенних факторів;

г) вплив умов середовища проживання.

5.Визначте, як називають нащадків однієї клітини:

а) породою;                                            

б) штамом;

в) сортом;                                               

г) генофондом.

6. Вкажіть форму штучного добору, який найчастіше застосовують у селекції тварин:

а) масовий;                                   

б) розриваючий;

в) стабілізуючий;                          

г) індивідуальний.

7.  Зазначте, як називають усі можливі типи співіснування організмів різних видів:

а) паразитизм;                             

б) коменсалізм;

в) мутуалізм;                                

г) симбіоз.

8. Як називають просторове та трофічне положення популяції певного виду в біоценозі:

а) місцеперебуванням;                                         

б) симбіозом;

в) трофічним рівнем;                                            

г) екологічною нішею.

9. Як називають еволюційне перетворення, пов’язане з підвищенням рівня організації організмів:

а) ароморфоз;                                

б) загальна дегенерація;

в) біологічний регрес;                    

г) ідіоадаптація.

10. Позначте чинник, який обумовлює верхню межу життя біосфери:

а) низька температура;

б) інтенсивне ультрафіолетове випромінювання;

в) високий рівень радіоактивності;

г)  нестача кисню.

11. Позначте ознаку, яка екосистемі  НЕ властива:

а) являє собою саморегулюючу систему;

б) являє собою замкнену систему;

в) абіотичні умови в ній відносно сталі;

г) утворена групами організмів, які різняться між собою за типом асиміляції і джерелом енергії.

12.  Технологія штучного запліднення для подолання безпліддя належить до:

а) цитотехнології;

б) гістотехнології;

в) ембріотехнології;

г)  технології клонування.

ІІ рівень. Виберіть одну правильну відповідь (правильна відповідь - 0, 5 бала)

1. Вкажіть ознаки притаманні мутаційній мінливості:

а) нові поєднання алелів  у генотипі нащадків;

б) виникають раптово і призводять до спадкових змін організму;

в) пов’язані зі зміною кількості хромосом;

г) одночасний прояв усіх алельних генів у фенотипі.

2. Вкажіть ознаки штучного добору:

а) обирають окремих особин за наслідками вивчення фенотипу та генотипу;

б) застосовують у селекції рослин та тварин;

в) обирають групу особин за наслідками вивчення фенотипу;

г) зазвичай не використовують у селекції тварин.

3. Зазначте визначення, що характеризують ноосферу:

а) розумова оболонка Землі;

б) частина оболонок Землі, заселена живими істотами;

в) новий стан біосфери, зумовлений розумовою діяльністю людини;

г) сукупність усіх природоохоронних територій.

4. Вкажіть типи природоохоронних територій, які функціонують в Україні:

а) заповідники;

б) лише заказники;

в) лише національні парки;

г) заказники, національні парки.

5. Стабілізуючий добір – це процес:

а) оснований на зміні пристосованості популяцій;

б) за якого модальне значення ознаки стабільно зміщується впевному напрямку;

в) спрямований на збереження норми середнього значення ознаки в популяції та елімінацію особин з крайніми значеннями ознаки;

г) за якого зберігаються корисні ознаки.

6. Біологічними чинниками еволюції людини є:

а) дрейф генів;

б) популяційні хвилі;

в) мова;

г) абстрактне мислення.

ІІІ рівень. Встановіть відповідність та послідовність  (правильна відповідь  1 бал)

1.Встановіть відповідність між законом генетики і сформульованим положенням:

1.

Третій закон Менделя

А

Під час утворення статевих клітин в кожну гамету потрапляє лише один алель з пари алелей одного гена

2.

Закон частоти гамет

Б

Мутації здійснюються лише на визначених частинах хромосом

3.

Хромосомна теорія

В

Мутувати може будь яка частина хромосоми

4.

Мутаційна теорія

Г

Між гомологічними хромосомами відбувається обмін алель ними генами

 

 

Д

Кожна пара ознак успадковується незалежно від інших пар

 

____________________________________________________________________

2. Установіть відповідність між компонентами ланцюга живлення планктон – риба – пінгвін – морський леопард та їхньою загальною масою, якщо маса морського леопарда становить 300 кг.

1 консументи І порядку                         А_ 30 кг

2 консументи ІІ порядку                        Б_ 300 кг

3 консументи ІІІ порядку                       В _3 000 кг

4 продуценти                                          Г_ 30 000 кг

                                                               Д _300 000 кг

3.Установіть логічну послідовність геохронології Землі:

а) протерозой;      б) мезозой;      в) кайнозой;     г) палеозой;      д) архей.

___________________________________________________________________

ІV рівень. Виберіть одне завдання із запропонованих (правильна відповідь 3бали)

1. Розв’язати задачу з генетики. У  матері І група крові, а в батька - ІV. Чи можуть діти успадкувати  групу крові одного з батьків?

2.  Порівняйте мутаційну мінливість та модифікаційну?

3. Дати порівняльну характеристику природного та штучного добору.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наумкіна Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
3217
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку