Тести "Контрольна робота за ІІ семестр. ІІ варіант"

Про матеріал
Тестові завдання та вправи для тренування та закріплення знань і вмінь з усіх тем курсу "Біологія 9 клас". Контрольні завдання складено відповідно до програми з біології 6-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Завдання аналогічні до тих, що часто трапляються на зовнішньому незалежному оцінюванні з біології: завдання з однією відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання на відтворення послідовності, а також завдання відкритого типу. Учитель може коригувати кількість запропонованих завдань та їх оцінювання на власний розсуд. Наприклад, для проведення самостійної роботи можна використати перші 12 тестів і оцінити їх по1 балу, надавши для розв’язання 15 хв (на кожен тест – 1 хв і 3 хв на перевірку).
Перегляд файлу

9 клас

Контрольна робота з біології   ІІ семестр

ІІ варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь ( кожна правильна  - 0,25 бала)

1. Ділянка ДНК, що визначає спадкову ознаку організму:

а) ген;  

б) локус; 

в) нуклеотид;

г) хроматин. 

2. Спосіб запилення рослин, який використовував  Г. Мендель для одержання гібридів другого покоління:

а) самозапилення;  

б) перехресне запилення; 

в) штучне запилення;

г) подвійне запилення.

3. Біологічними мутагенами є:

а) віруси; 

б) рентгенівське випромінювання; 

в) газ іприт;

г) алкалоїд колхіцин.

4. Елементарна  одиниця  еволюції:

а) вид;

б) особина;

в) популяція;

г) екосистема.

5. Еволюційне перетворення, пов'язане з підвищенням рівня організації, - це:

а) ароморфоз;                                     в) загальна дегенерація;

б) ідіоадаптація;                                 г) дивергенція.

 

6.Процес історичного розвитку живої природи - це:

а) еволюція; 

б) ізоляція; 

в) штучний добір;

г) конвергенція.

7. Організми, що використовують для живлення готові органічні речовини, належать до:

а) редуцентів; 

б) консументів; 

в)  продуцентів;

г) автотрофів.

8. Територію,  яку займає популяція, називають:

а) ареалом;

б) біотопом;

в) ландшафтом;

г) лісом.

9. На кожному наступному живильному рівні біогеоценозу засвоюється така частка енергії:

а) 1%; 

б) 10%;  

в) 100%;

г) 1000%.

10. Теоретичною основою селекції  є:

а) генетика; 

б) штучний добір; 

в) гібридизація;

г) популяція.

11. Назвіть ферменти для поєднання (зшивання) нуклеотидних послідовностей:

а) лігази;                                   в) ревертази;

б) ліази;                                    г) рестриктази.

12. Теорію штучного добору створив:

а) Ч. Дарвін;

б) М. Вавилов;

в) Ж. Б. Ламарком;

г) К. Лінней.

ІІ рівень. Виберіть дві правильні відповіді (повна відповідь - 0,5 бала)

1. Вказати  гомозиготну особину за домінантними алелями генів: 

а) aabb; 

б) AABB; 

в) AAbb; 

г) BВСС.

2.  Г. Мендель сформулював: 

а) клітинну теорію; 

б) хромосомну теорію спадковості;

в) закон розщеплення;

г) закон чистоти гамет.

3. Прикладами аналогічних органів є: 

а) зябра рака та коропа;  

б)  крила голуба та хруща;  

в) передні кінцівки кажана та кита; 

г)  коренеплід моркви та бульби картоплі. 

4.  Органічні речовини з неорганічних утворюють: 

а) автотрофи;

б)  гетеротрофи; 

в)  продуценти;

г) консументи.                      

5. До абіотичних факторів належать:

 а) вологість;                                  в) взаємозв'язки між особинами в популяції;

б) меліорація;                                 г) грунт.

 

6. Внутрішньовидове схрещування буває:

а) масовим; 

б) спорідненим; 

в) неспорідненим; 

г) індивідуальним.

ІІІ рівень. Встановити відповідність і послідовність (правильна відповідь -1 бал)

1.У помідорів ген червоного забарвлення плодів (А) домінує над геном жовтого забарвлення (а), ген, що відповідає за високе стебло (В), – над геном карликовості (b). Установіть відповідність між схемою схрещування помідорів та розщепленням ознак за фенотипом у потомстві.

1 АаВb _ ААBВ;          А 9 (червоні високі) : 3 (червоні карликові) :

                                           3 (жовті високі) : 1 (жовті карликові);

2 АаВb _ ааbb;             Б усі жовті карликові;

3 АaВb _ АаВb;           В 1 (червоні карликові) : 1 (жовті карликові);

4 Ааbb _ ааbb.         Г усі червоні високі;

                           Д 1 (червоні високі) : 1 (червоні карликові) :

                                         1 (жовті високі) : 1 (жовті карликові).

2. Установіть відповідність між термінами і визначеннями.

1

Ідіоадаптаія

А

Один зі шляхів досягнен­ня біологічного прогресу, що супроводжується певними змінами в будові організмів, не порушую­чи загального рівня їхньої організації

2

Мімікрія

Б

Один зі шляхів досягнен­ня біологічного прогресу, що супроводжується значним ускладненням організації організмів

3

Дивергенція

В

Розходження ознак у нащадків як результат пристосування до умов довкілля

4

Ароморфоз

Г

Здатність організмів одного виду наслідувати будову, забарвлення чи поведінку організмів іншого виду

 

 

Д

Д

Фактор еволюції, переважне  

виживання і розмноження більш  

пристосованих до умов середовища особин 

 

3. Встановити відповідність між центрами походження рослин та видами рослин:

А) Середземноморський;              1. вишня, яблуня, соя;

Б) Передньоазійський;                  2. груша, абрикос, горох;

В) Середньоазійський;                  3. диня, виноград, інжир;

Г)  Китайський                              4. маслини, буряк, цибуля;

                                                      5. гарбуз, квасоля, кукурудза.

ІV рівень. Виберіть і виконайте одне із запропонованих завдань  (повна відповідь - 3 бали)

1. Розв’язати  задачу з екології. Ланцюг живлення складається з наступних ланок: рослини – миша – змія – орел-змієїд. Визначте масу миші, якщо маса орла-змієїда становить 2 кг.

2. Які перспективи розвитку клітинної інженерії.

3. Що за теорією Ч.Дарвіна є первинним матеріалом і передумовою еволюційних змін у природі? Чим погляди Ч.Дарвіна на цю проблему відрізнялись від поглядів Ж.-Б. Ламарка.

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
3011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку