Тести, літературні диктанти для перевірки знання учнями тексту повісті "Сіроманець" М.Вінграновського

Про матеріал
Українська література 5 клас. О.Авраменко, 2017 рік, с.-223-248. Для перевірки знання тексту повісті «Сіроманець» для учнів 5 класу запропоновано Літературний диктант (тест) із однією правильною відповіддю, тести на відповідність, сенкан, розподільний диктант ( розподілити цитатну характеристику Сіроманця та Лобо ( Ернест Сетон Томпсон «Лобо – володар Корумпо»). Також підібрано Літературний диктант «Так» - «Ні» та Літературна вікторина ( потрібно дати відповідь одним словом).
Перегляд файлу

                             Українська література 5 клас.
                    О.Авраменко, 2017 рік,      с.-223-248.
     Для перевірки знання тексту повісті «Сіроманець» для учнів 5 класу запропоновано Літературний диктант (тест) із однією правильною відповіддю, тести на відповідність, сенкан, розподільний диктант ( розподілити цитатну характеристику Сіроманця та Лобо ( Ернест Сетон - Томпсон «Лобо – володар Корумпо»).  Також підібрано Літературний диктант «Так» - «Ні» та Літературна вікторина ( потрібно дати відповідь одним словом).                      
 
                   

                        ЛІТЕРАТУРНИЙ   ДИКТАНТ 
      МИКОЛА      ВІНГРАНОВСЬКИЙ «СІРОМАНЕЦЬ».
1. Яким вовком у світі був Сіроманець:
а) найшвидшим;               б) найстарішим;           в) найкращим.
2. Про що мріяли молоді вовки:
а) щоб замінити ватажка Сіроманця;
б) Щоб Сіроманець назавжди покинув вовчу зграю;
в) пройти у Сіроманця бойову вовчу  стратегію і тактику.
3.  Продовжіть зміст тексту « Бурхлива темнота зацарювала в його очах»…:
а)  «Один лише нюх водив його по світу»;
б) Сіроманець злякався своєї сліпоти;
в) Вовк не знав, як йому йти далі.
4. Що знаходилося між конем Василя Чепіжного та Сіроманцем:
а) лежали Чепіжний та його рушниця;
б) великий рів, наповнений водою;
в) загублена Чепіжним рушниця.
5. Що викидав Чепіжний із торбини, щоб відкупитися від Сіроманця:
а) сало, хліб, яблука;
б) різні домашні речі, що носив із собою;
в) хліб, бринзу, патрони.
6. Батько відповів Сашкові, що …
а) «Сіроманець -  найхитріший вовк у світі»;
б) допоможе заховати вовка;
в) облаву на вовків уже закінчено.

7. Продовжіть речення за змістом тексту «До школи була і дорога, нею ходили всі, хто хотів…»:
а) «Цього дня хлопець до школи не пішов»;
б) «Сашко боявся розлюченого вовка»;
в) «Сашко ходив стежкою, лісом».
8. Що відчув Сашко:
а) що хтось дивиться йому у спину;
б) по тілу побігли мурашки;
в) що любов до Сіроманця у нього зникає швидко.
9. Чим пригостив хлопчик самотнього вовка:
а) смачною цукеркою;
б) пиріжками з печінкою;
в) бутербродом із салом.
10. До чого закликав хлопець самотнього вовка:
а) не задирати високо носа;
б) покинути дану територію на деякий час;
в) не треба лише падати духом.
11. Які дні настали для Сашка:
а) щастя і тривого;
б) очікування небезпеки;
в) безтурботного дитячого життя.
12. Де хлопчик сховав старого вовка:
а) у старих, зарослих шипшиною, глинищах;
б) у своєму сараї;
в) у колгоспній скирті.
13. Як доправили Сіроманця до контори:
а) зв’язали і привезли возом;
б) доправили колгоспним трактором;
в) привели на мотузку спутаним.
14. Де мисливці поклали тварину:
а) у садку під старою грушею;
б) у кузні на драбині біля горна;
в) Зв’язаного замкнули у клуні.
15. Що взяв Сашко для того, щоб порятувати Сіроманця:
а) в’язку татових старих ключів;
б) Сокиру, щоб відкрити вхідні двері;
в) старий садовий ніж.
 

 

16. Продовжіть речення « Берест ще дуже давно поклав на плоский дах кузні своє гілля» :
а) і так вони разом з кузнею доживали віку;
б) і вони стояли разом, мов заворожені;
в) ніби разом думали, як порятувати тварину.
17. Як Сашко дібрався до вовка:
а) збив замчище Чепіжного із дверей, зайшов у приміщення;
б) заліз через берест і дах, скинувши шапку, валянці;
в) вибив у кузні трухлу дошку і проліз.
18. Чим і до чого був прив’язаний Сіроманець:
а) мотузком до стовпа у клуні;
б) старим трухлим тросом до дверей;
в) брезентовим поясом за горло до драбини.
19. Яким було прощання хлопця із Сіроманцем:
а) Сашко плакав, ніжно тримаючи його за шию;
б) ще раз обійняв Сіроманця, той лизнув Сашкові руку, щоку;
в) із очей тварини капали сльози, Сашко плакав разом із вовком. С. 231
20. Хто вийшов  із вертольота:
а) мисливці, які хотіли знищити тварину;, б) двоє чоловіків у білих халатах , з носилками;
в) працівники зоопарку, щоб забрати Сіроманця.
21. Продовжіть речення «Це не казка й не легенда»:
а) «Сіроманець більше не буде турбувати околиці»;
б) «Нарешті нам вдалося його вловити»;
в) «Сіроманця спіймано!»
22.  Як відреагувала баба Маня на розповідь Чепіжного кореспондентам:
а) присоромила Чепіжного за неправду;
б) згадала ще ганебні вчинки Сіроманця;
в) розповіла свою історію зустрічі із вовком.
23. Що зобов’язувався Чепіжний відносно Сіроманця перед кореспондентами:
а) полювання на вовків буде припинено;
б) двічі на рік завозити Сіроманцю у зоопарк м’ясо;
в) напише для газети свої пригоди із вовком.
24. Як поводився Сашко, коли Чепіжний збивав замок:
а) розповідав людям, що Сіроманець хороший,
б) байдуже спостерігав за діями Чепіжного;
в) ходив по подвір’ї, наче чогось шукав.
 

 

25.Чому Сашка кинуло у жар, коли відкрили двері:
а) тому що вовк не вибігав;
б) тому що перед дверима стояли мисливці з рушницями;
в) тому що побачив мертвого Сіроманця.
26.Як вийшли із кузні Сіроманець і Чепіжний:
а) за Чепіжним стрімголов вискочив Сіроманець;
б) вовк вийшов невпевненим кроком за Чепіжним;
в) Чепіжний тіг вовка за брезентовий пояс.
27. Як вовк вийшов із кузні:
а) знехотя перескочив через Чепіжного і невеликими стрибками завернув поза кузню до тихого лісу;
б) стрибнув швидко, глядачі не встигли і оговтатися;
в) гаркнув як собака, обвів усіх поглядом і пішов повагом.
29. Продовжіть речення « Ти говориш, синочку, наче…»
а) знаєш усі вади і примхи Сіроманця;
б) знаєш, як ми можемо завтра допомогти твоєму другові;
в) ти з Сіроманцем на одній парті сидиш.
29. Про кого йде мова у реченні « Сіроманець збив його на бік і вчепився зубами»:
а) про старого свійського кабана;
б) про підсвинка, який тягнув задню ногу;
в) про великого сірого зайця.
30. Поясніть зміст речення « Біда прийшла з неба»:
а) мова йде про могутні сліпі сніги;
б) його вислідив вертоліт;
в) дощі залили його житло на полігоні.
31. Продовжіть речення « Сіроманець уже не котився…»:
а) його котив вітер;
б) у нього не вистачало сил навіть дихати;
в) він згорнувся у клубочок, закрив очі і намагався заснути, що не хотілося їсти.
32. Хто знайшов на полігоні Сіроманця:
а) Петро Лях біг на фіззарядку;
б) льотчики, що готувалися до польоту;
в) Сашко, що уже збився з ніг, щукаючи друга.
33. Як піклувався хлопчик про Сіроманця:
а)накрив його старим батьковим кожухом;
б) гладив його і вмовляв відкрити очі;
в) заволік у гараж, підстелив під нього стару куфайку.


 

34. Чим запахло Сіроманцю у гаражі:
а) жареним м’ясом та салом;
б) бензином і м’ясом;
в) пиріжками з печінкою.
35. Продовжіть речення « Петро Лях пригальмував,,,»:
а) Сіроманець подав голос крізь тишу;
б) Сіроманець вскакував у машину, щасливо повискував;
в) Андрійко щасливий біг разом із Сіроманцем, посміхався батьку.
36. Яке житло зробили льотчики вовку:
а) ізбили велику буду із дощок;
б) у гаражі намостили у кутку соломи;
в) видовбали ломами  у мерзлій землі яму, вкрили соняшничинням.
37. За що вовк тіг Андрійка:
  а) за рукав; б) за комір; в) за шарф,
38.   Як поводився вовк, коли тіг Андріійка:
а) жадібно вив, сам відбігав, закидав його на спину і ніс далі;
б) вив, вибігав на дорогу, ніби виглядав допомоги;
в) Намостив Андрійкові гілля, сидів біля нього і вив.
39.  Яку схованку від снігу і вітру зробив Сіроманець:
а) знайшов під ялинкою затишок, поклав туди хлопчика;
б) вирив яму, зсунув туди Андрійка і сам ліг біля нього;
в) розгріб лапами великий сугроб, ліг поруч з хлопчиком.
40. Який сигнал рятувальникам подав Сіроманець:
а) стрімголов погнав до них, виючи увесь час;
б) вив довго, час від часу вискакував на дорогу;
в) …завив. Так він ще не завивав ще ніколи.
41. Що відчувалося у завиванні вовка:
а) бажання врятувати як можна швидше Андрійка;
б) тривога, біль і страждання;
в) була надія і радість.
42. Продовжіть речення «Підбігли льотчики і побачили Сіроманця. На…:
а) снігу лежав Андрійко і важко дихав;
б) його спині лежав Андрійко;
в) його очах блищали сльози радості.
43. Яка біда сталася з Хлопчиком:
а) під час катання поламалася лижа, почалася заметіль;
б) разом із сіроманцем вони збилися із дороги;
в) поламана нога боліла, заважала рухатися хлопцеві.


 

44. «Дихнула весна з лиману». Що став робити Сіроманець:
а) вигріватися на сонці;
б) вив уночі, кликав свою зграю;
в) покрадьки зачав виходити в степ.
45. У чому виявився сум Сашка за Сіроманцем:
а) він об’їздив усю округу, шукаючи вовка;
б) став гірше вчитися, усе валилося із рук;
в) не ходив до школи, а бродив лісом, степом, шукаючи Сіроманця;
46.Звідки прийшла звістка про Сіроманця:
а) по телевізору показали сюжет про врятованого Андрійка;
б) прийшов у село хлопець із армії і розповів;
в) Сашко прочитав у районній газеті.
47. Продовжіть зміст тексту «А збитки за козу?»…:
а) «Мені вона і досі сниться»;
б) «Такої кози у мене ще ніколи не було»;
в) «Я своє дарувати «за так» не звик».
48.Як Чепіжний дізнався про врятованого вовка:
а) сказав нічний сторож;
б) Сашко признався сам;
в) про врятованого вовка хлопець написав твір у школі.
49. Як проявлялася радість Сашка по дорозі до школи:
а) босий бігав наввипередки із своєю тінню;
б) розповів Галі про вивчені уроки;
в) показав Галі схованку, де він зберігає пам’ять про Сіроманця.
50. Ким мріє стати Сашко:
а) пілотом;       б) лісником;        в) учителем.
51. Як відбулася зустріч Чепіжного із Сіроманцем:
а) вовк при зустрічі поводився гордо;
б) Сіроманець утік із льотної частини;
в) вовк заховався від Чепіжного.
52. Скільки часу Сашко чекав Сіроманця:
а) місяць;    б) два;     в) три.
53. Продовжіть речення « Сашко не повірив своїм очам»…:
а) «Вдалині замиготіла постать Сіроманця»;
б) Вовк був біля річки і пив воду;
в) «На стежці перед ним стояв Сіроманець».
54.  Чому вовк відскочив від Сашка:
а) вдалині почув людські кроки;
б) не впізнав хлопчика, злякався;
в) Сіроманець був із іншими вовками.
 

55.  Кому Сашко довірив свою таємницю:
а) однокласнику Миколці;
б) Галі Грушецькій;
в) нікому, таке не довіряють.
56.  Продовжіть речення «Це Сіроманець»…:
а) «Він не боїться мене, а я йог»
б) «Я його шукаю уже давно»;
в) «Він мій друг. Він сліпий,»
57.  Кого Сашко попросив вилікувати Сіроманця:
а) Галиного тата;   б) свого тата;        в) місцевого лікаря.
58. Сашко попросив Галю, щоб вона:
а) нікому не говорила про його план;
б) приготувала їм їжу на дорогу;
в) попрохала тата, що він написав до Одеси листа знайомому лікарю.
59.  Яким чином Сашко повідомив своїм батькам, що його не буде три дні:
а) сказав ранком, коли вирушав у дорогу;
б) написав записку і передав Галі;
в) написав батькам, написав батькам, що його не буде три дні і що він узяв гроші.
60.  Чого боявся Сашко:
а) що до Одеси не буде лісів;
б) що їх наздожене  і забере назад батько;
в) щоб вовк не злякався трамваїв.
61.  Коли ж попереду чи позаду з’являлися машина чи трактор – ховатися було де:
а) ліс густий стояв, непролазний;
б) соняшники, пшениці, лісосмуги;
в) великий рів був поряд з дорогою.
62. Чого було більше у степах:
а) сіл і селищ; б) сонця;     в) ярів, балок.
63.  Що виїхало із-за лісосмуги:
а) гарба з соломою чи сіном;
б) велика машина;в) трактор з причепом, нав’ючений соломою.
64.  Як Сашко йшов до скирти:
а) весело підстрибуючи;
б) ледь тягнув ноги;
в) оглядався навколо, щоб ні на кого не натрапити.
65.  Як розділив хлопчик вечерю:
а) собі сало, молоко, яйця, вовкові – м’ясо, хліб;
б) собі м’ясо, воду, вовкові – сало, хліб;
в) собі сир, цибулю, млинці, вовкові – м’ясо.
66. Чому перед досвітком вовк насторожився:
а) почув шелест у траві;
б) здалеку почувся скрип коліс; в) Сашко уві сні марив і когось гукав.
67.  Що показувала стрілка:
а) Одеса 5 км;              б) Одеса 7 км;             в) Одеса 10 км.
68. Як Сашко причепурив Сіроманця:
а) повисмикував реп’яхи із хвоста;
б) викупав у озері;
в) пообривав реп’яхи , алюмінієвим гребінцем розчесав боки, шию, голову, одягнув намордник.
69. Як Сашко наказав іти Сіроманцю:
а) тихо і спокійно;
б) біля нього тихо і смирно;
в) не бігти, не поспішати вперед.
70. Чому в Одесі Сіроманець занервував:
а) боявся відходити від хлопчика;
б) його налякали автомобілі;
в) на вулицях траплялися собаки і собачата.
71. Де залишив Сашко Сіроманця:
а) біля гу4стого бузку, що ріс біля сарайчиків під черепицею;
б) у парку перед лікарнею;
в) за складським приміщенням лікарні.
72.  Яке закінчення має твір:
а) Сашко знайшов Сіроманця у лісі;
б) Сіроманець прийшов до Шевчука, Чепіжного, Побігайла, а потім пішов у степ;
в) Сіроманець не знав, що йому робити, як знайти Сашка, щоб знову бути разом.
74.  Продовжіть речення: « З води сходило сіре сонце, на ньому скидалася риба, і …»:
а) Сашко обнімав Сіроманця за шию;
б) вони щасливі бігали у степу за кониками;
в) всі були здивовані, що Сашко і Сіроманець повернулися додому і знайшли один одного.
     

 

 

 

                   Тести на відповідність
        Установити  відповідність між:
     Герой                                Репліка
1) Сашко                          а) «Замерзаю», - кричав…;
2) мати                             б) «Де ти тут? Нічого не бачу, хоч око виколи!»;
3) Чепіжний                    в)  «Невже тобі нема асфальтної дороги?»;
4) Галя                             г) «Сіроманця спіймав дядько Василь»;
5) Вчителька                   д) «Про Індію, про тигрів-людоїдів».

    Герой                                              Репліка
1) Андрійко                     а) «Он він темніє! Он!»;
2) Льотчики                     б) «Після обіду… узяв лижі й пішов…»;
3) Петро Лях                   в) «Оббігали всі будинки – нема»;
4) Мати Андрійка           г) «Ви чули? Він говорить! Він упізнав мене по голосу».

    Художній засіб                                 Цитата
1) персоніфікація           а) «Скільки вовка не годуй…»
2) порівняння                 б) «Літо стало обома ногами на свій поріг»;
3) епітет                          в)«і земля співала, як шпак»;
4) прислів’я                    г) «Великі срібні сльози…».

     Герой                                             Репліка
1) Сашко                          а) «А вовк то мій»;
2) Галя                             б) «Приходьте після обіду»;
3) Чепіжний                    в) «То що ж ви тепер думаєте робити?»;
4) прибиральниця           г) «Не заблудишся?».

     Герой                                            Учинок
1) Сашко                          а) « війна триватиме»;
2) Галя                              б) закидав Андрійка собі на спину;
3) Чепіжний                     в) бігав босий ранньою весною;
4) Сіроманець                  г) плакав;
                                          д) як стояла, так і сіла.

           

 

 

       Про кого сказано ( відповідь не одна)
1) Сашко                а) «Стоїть переді мною, як грім»;
                               б) перевіряв зір у Сіроманця яблуком;
                               в) відчув, що хтось дивиться у спину;
2) Сіроманець       г) пиріжки з печінкою любив з дитинства;
                               д) він такий, може сюди прийти й серед ночі;
                               е) мусить бути чемнішим;
3) Чепіжний          є) не котився, його котив вітер;
                               ж) розсував грудьми свіжий сніг;
                               з) поїхав до Сіроманця;
                               и) розмахнув ломом – і замок розвалився.



Сенкан      Сіроманець,      Сашко,      Чепіжний

Сіроманець
обережний, вірний
довіряє, любить, страждає
має незвичайний розум
хижак
Сашко
милосердний, незрадливий
турбується, рятує, сумує
добре знає вовчий характер
вірний друг.
Чепіжний
жорстокий, злопам’ятний
ненавидить, мстить, убиває
не вміє пробачати, знищив усю вовчу зграю
утілення зла.
 

                  

 

 

 

                          Розподільний диктант 
   Розподілити  подані  цитатні характеристики Сіроманця
    і Лобо (Сетон Томпсон «Лобо – володар Корумпо»
1. «Найстаріший вовк у світі»
2. «Бурхлива темнота запанувала у його очах»
3. «Справжній велетень - був надзвичайно дужим і хитрим звіром».

4. «Терпець урвався, з горла вихопилося глухе виття, він стрімголов помчав на череду.»
5. «Молоді вовки з лісів і яруг мріяли пройти в нього бойову вовчу стратегію й тактику»
6. «Він снився молодим вовчицям».
7. «Могутнім володарем, чия свавільна влада простяглася на весь край, був тут старий сірий вовк.»

8. «Гострий нюх ватажка завжди визначав людський запах і давав їм можливість уникнути неминучої загибелі.»
9. «Не один кінь із передсмертним кривавим хрипом падав на траву чи на сніг од його зубів».
10. «Може, він сам не хотів збільшувати ватаги, а може, всіх відлякувала його аж надто лиха вдача.»
11. «Його проклинали  конюхи та пастухи»
12. «Один лише нюх водив його по світу».

13. «Ніколи не нападав на людину й всіляко уникав зустрічі з нею. Лобо боявся лише вогнепальної зброї.»
14. «Старий ватажок блукав мов неприкаяний».
15. «Він поворухнув замотузованими лапами»
16. «Був прив’язаний за горло до драбини»
17. «Високий, широкогрудий».
18. «... неухильно обминав небезпеку, розв'язуючи всі мої голо­воломки... Ватажка не так легко було обдурити...»




 

 

 
 

         Літературний  диктант «так» - «ні»
1. Усе своє Сіроманче життя він водив зграю ( Так).
2. Чепіжний світив ліхтариком на сіроманця ( Ні).
3. Сашко Сіроманця прийняв за теля ( Так).
4. Сашко збудував Сіроманцю житло у лісі ( Ні).
5. Вовк зробив підкоп у кузні й утік ( Ні).
6. Кореспондент фотографував, як Чепіжний тікав від Сіроманця (Так).
7. Сіроманець прижився на полігоні і подружився із дітьми ( Так).
8. Андрійка порятував Сіроманець (Так).
9. Сашко з Галею зустріли Сіроманця у глинищах (Ні).
10. Галя пришивала Сашків пасок до поводка для Сіроманця (Так).
11. Голодний Сіроманець напав на коня біля скирти (Ні).
12. Сашко був радий, обнімав Сіроманця за шию (Так).


 

Літературна вікторина. Дай відповідь одним словом
1. Любив, як цвітуть будяки ( Сіроманець).
2. Вибив з рук Чепіжного рушницю (Сіроманець).
3. Позаростали шипшиною, глодом, усі колючим, що тільки росло на світі( глинища).
4. «Упав, бідненький, таки у яму» (Сіроманець)
5. Став на коліна, почав обмацувати темінь, наткнувся добряче лобом на ковадло (Сашко).
6.  Йому вночі снився один і той самий сон (Сіроманець).
7.  Розказує неправду про Сіроманця (Чепіжний0.
8. Підстелив під нього стару куфайку (Андрійко).
9. Він умів говорити, співати старим голосом, плакати, йому щоночі снився один
    і той самий сон. (Сіроманець)
10 . «А поправився як. Ще більший став (Сіроманець).
11. Прив’язала харчі до гілки (Галя).
12. Подумав на Сіроманця, що то пеньок (Іван).



 

docx
Додав(-ла)
Щербак Ольга
Додано
27 березня 2021
Переглядів
3914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку