Контрольна робота № 1 на тему "Вступ. Казки народів світу" представлена різнорівневими тестами та творчим завданням. Дванадцять тестових питань охоплюють перевірку знань учнів з усіх казок за програмою 5 класу та поняття з теорії літератури.
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА (5 КЛАС)
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1. Вступ. Казки народів світу
ВАРІАНТ № 1
Тести (0,5 б. х 12пит. = 6 б.)
А) фольклор; Б) народна творчість; В) світова література; Г) національна література.
2. «Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш» - це…
А) приказка; Б) прислів’я;
В) загадка; Г) казка.
3. Якого типу фольклорної казки не існує?
А) історична; Б) чарівна;
В) про тварин; Г) соціально-побутова.
4. За версією фарбованого шакала його створив сам…:
А) Раджа; Б) Шива; В) Брахман; Г) Крішна.
5. Для Іссумбосі веслом в чайній чашці з водою слугували…:
А) хасі; Б) гета; В) ложки; Г) оні.
6.Яке зображення, намальоване пензлем, ожило без бажання Маляна?
А) грубка; Б) коржики; В) журавель; Г) драбина.
7. Що заважало людожерові проковтнути Синдбада?
А) нож Синдбада; Б) довгі ноги Синдбада; В) шматки дерева; Г) поранене горло людожера.
8. Де дівчина скупалася під золотим дощем від пані Метелиці?
А) коло брами; Б) вдома у пані Метелиці; В) вдома у пасербиці; Г) у саду.
9. Кому належить збірка «Казки матінки моєї Гуски»?
А) О.С. Пушкін; Б) Г.К. Андерсен;
В) брати Грімм; Г) Шарль Перро.
10. Продовжте рядки О.С. Пушкіна зі вступу до поеми «Руслан та Людмила»
«Чаклун несе богатиря» \ «Колдун несет богатыря»:
А) «А бурий вовк їй вірно служить…»\ «А бурый волк ей верно служит»; Б) «В темниці там царівна тужить…»\ «В темнице там царевна служит»; В) «І тридцять витязів чудових»\ «И тридцать витязем прекрасных»; Г) «Там хатка на куриних ніжках»\ «Избушка там на курьих ножках».
11. Який художній засіб використано в рядках О.С. Пушкіна «Каже вітер:«Ясний місяць ще додав: «Постривай,про неї,може,вітер знає»»?
А) епітет; Б) порівняння; В) меиафора.
12. Яка найвища винагорода була для справжнього солов’я?
А) сльози; Б) визнання; В) смачний обід; Г) золота клітка.
13. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ (2 б.)
Казка Країна
1) «Фарбований шакал» А) Данія
2) «Пензлик Маляна» Б) Індія
3) «Соловейко» В) Німеччина
4) «Пані Метелиця» Г) Китай
14. ВСТАНОВІТЬ ПОСЛІДОВНІСТЬ ПОДІЙ У КАЗЦІ Оскара Уайльда «Хлопчик-зірка» (2 б.)
А) «Гляньте! Он під гарним зеленим каштаном сидить брудна старчиха.»
Б) «Та нема за нього вродливішого в усьому світі!»
В) «… знайшов скарб, який упав з неба…»
Г) «Дай мені монетку, а то я помру з голоду.»
15. Напишіть міні-висловлення (4-5 речень) на тему:
«Мої поради китайському володарю»
(за казкою Г.К. Андерсена «Соловейко») (2 б.)
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА (5 КЛАС)
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1. Вступ. Казки народів світу
ВАРІАНТ № 2
Тести
А) усна народна творчість; Б) фольклорна збірка; В) світова література; Г) національна література.
2. «Обіцяти золоті гори» - це…
А) приказка; Б) прислів’я;
В) загадка; Г) пісня.
3. Які казки вважаються найдавнішими серед фольклорних?
А) історична; Б) чарівна; В) про тварин; Г) соціально-побутова.
4. Як фарбований шакал себе виказав?
А) голосно завив з іншими шакалами; Б) фарба змилася після дощу; В) признався сам перед усіма; Г) лев розказав іншим про нього правду.
5. Щоб здаватися вищим, Іссумбосі носив…:
А) хасі; Б) гета; В) підбори; Г) оні.
6. Хто подарував чарівний пензлик Маляну?
А) імператор; Б) поміщик;
В) сивобородий дідусь; Г) вчитель.
7. Хто першим зустрів Синдбада та його команду на острові?
А) людожер; Б) волохаті люди-мавпи;
В) сарана; Г) дикуни.
8.Що отримала у подарунок від пані Метелиці рідна донька за роботу?
А) півня; Б) пір’я; В) золото; Г) смолу.
9. Якому народу належить збірка «Тисяча і одна ніч»?
А) французький; Б) німецький;
В) російський; Г) арабський.
10. Продовжте рядки О.С. Пушкіна зі вступу до поеми «Руслан та Людмила»
«Сліди нечуваних страхіть…» \ «Следы невиданных зверей…»
А) «А бурий вовк їй вірно служить…»\ «А бурый волк ей верно служит»; Б) «В темниці там царівна тужить…»\ «В темнице там царевна служит»; В) «І тридцять витязів чудових»\ «И тридцать витязем прекрасных»; Г) «Там хатка на куриних ніжках»\ «Избушка там на курьих ножках».
11. Який художній засіб використано в рядках О.С. Пушкіна «Каже вітер: «За рікою, за струмистою водою, є високая гора…»»
А) епітет; Б) метафора; В) порівняння.
12. Чий соловейко нічого не вартий перед справжньою пташкою?
А) китайського володаря ; Б) японського володаря; В) арабського володаря; Г) німецького володаря.
13. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ (2 б.)
Казка Країна
1) «Іссумбоссі» А) Японія
2) «Пензлик Маляна» Б) Ірландія
3) «Хлопчик-зірка» В) Німеччина
4) «Пані Метелиця» Г) Китай
14. ВСТАНОВІТЬ ПОСЛІДОВНІСТЬ ПОДІЙ У КАЗЦІ Оскара Уайльда «Хлопчик-зірка» (2 б.)
А) «Який гарний наш володар!»
Б) «Ні, то було б лихе діло – залишити дитину, щоб вона замерзла…»
В) «Ти вбив мою матір. Шукаєш і свою, щоб і її вбити?»
Г) «Жахлива погода! Не розумію, куди тільки уряд дивиться.»
15. Напишіть міні-висловлення (4-5 речень) на тему:
«Що таке справжня краса?»
(за казкою О.Уайльда «Хлопчик-зірка») (2 б.)