Тести на уроках літературного читання в 4 класі

Про матеріал

Дані тести спрямовані на допомогу вчителю в проведенні перевірки первинного сприйняття тексту учнями. Прості за змістом запитання надають змогу за короткий час встановити рівень сприйняття тексту, уважність учнів під час читання, вміння обирати правильний варіант відповіді. За результатами роботи з тестами вчитель може легко розставити акценти у подальшій роботі на уроці.

Тестові роботи легко оцінювати. За кожну правильну відповідь – 2 бали.

Тести зручні у користуванні, дають змогу приділити увагу всім учням класу і заощадити час на уроці.

Перегляд файлу

Єгипетський міф «Бог сонця Ра»

  1. Що нагадував Всесвіт?

а) море води; б) океан води; в) безкрайність.

2. Спочатку зявився:

а) пагорб; б) гора; в) горбок.

3.  Якось розкрилась квітка:

а) лілії; б) лотоса; в) тюльпана.

4. Що було сховане між пелюстками квітки?

а) дитя; б) немовля; в) маля.

5. Від дитини йшло: 

а) яскраве світло; б) тепло; в) сліпуче сяйво.

6. Що сталося з Всесвітом?

а) освітився і ожив; б) стрепенувся і засяяв; в) прокинувся від сну.

 

Міф «Ра та Апоп»

  1. Що породили пітьма і зло?

а) велетенського дракона; б) велетенського динозавра; в) велетенського змія.

2. Де житло Апопа?

а) глибоко в норі; б) глибоко під землею; в) глибоко в печері.

3. Ра щовечора мандрує водами:

а) Нілу; б) океану; в) підземного Нілу.

4. Що вирішив зробити змій?

а) випити воду підземної ріки; б) підживитися; в) заховатися під землею.

5. Хто перемагає у двобої?

а) Ра; б) Апоп; в) ніхто.

6. Ця битва щоразу закінчується перемогою:

а) тепла; б) пітьми; в) світла.

 

Міф Давньої Греції «Пандора»

1.Лихий, злопам’ятний бог:

а) Прометей; б) Гефест; в) Зевс.

2. Дівчина схожа на безсмертну богиню, була зліплена з:

а) піску і глини; б) глини і води; в) піску і води.

3. Імя «Пандора» означало: 

а) «Зваблива, дивовижної вроди»; б) «Та, що все вміє» в) «Та, що всім обдарована».

4. Пандора стала дружиною:

а) Прометея; б) Епіметея; в) Гефеста.

5. Горе, турботи, злигодні, страждання, тяжкі хвороби були сховані в:

а) вазі; б) амфорі; в) скрині.

6. Що не встигло вилетіти з амфори?

а) нещастя; б) сліпа надія; в) мудрість.

 

Словянський міф «Створення людини»

1.Що було до початку світу?

а) океан води; б) море води; в) синє море.

2. Що було посеред моря?

а) велике дерево; б) квітка лотоса; в) могутнє дерево.

3. На дереві сиділи:

а) дивовижні птахи; б) бджоли; в) всілякі тварини.

4. У корінні дерева жили:

а) дивовижні птахи; б) бджоли; в) всілякі тварини.

5. Сумним був світ без:

а) людей; б) людського світу; в) людського гомону.

6. Бог зробив з глини:

а) людину; б) першочоловіка; в) чоловіка.

 

Сергій Плачинда «Білобог і Чорнобог»

1.Поринув у глибоку думу:

а) Бог Ра; б) Сокіл-Род; в) Апоп.

2. Упали два яйця у:

а) синє море; б)річку Живої води; в) озеро Живої води.

3. З води вродились два:

а) соколи; б) яструби; в) лебеді.

4. Вони перетворилися на:

а) людиноподібних мавп; б) людиноподібних велетнів; в) людожерів.

5. Слова «Ви є Добро і Зло, Світло і Пітьма…» сказав сокіл:

а) Білобогу; б) Чорнобогу; в) Білобогу і Чорнобогу.

6. «Ви будете завжди, будете скрізь, будете вічно, бо ви є:

а) богами; б) велетнями; в) Життям.

 

Підсумок за темою «У країні давнини. Міфи.»

  1. «Та, що всім обдарована» - це:

а) Афродіта; б) Афіна; в) Пандора.

2. Сергій Плачинда є автором міфу:

а) «Ра та Апоп»; б) «Білобог і Чорнобог»; в) «Пандора»

3. «Я мушу позбутися Ра» - це слова:

а) Зевса; б) Апопа; в) Сокола-Рода.

4. З квітки лотоса зявився:

а) Бог Ра; б) Білобог; в) Сокіл-Род.

5. «Зірвіть з дерева по яблуку і зїжте їх» - це сказав:

а) Зевс; б) Апоп; в) Сокіл-Род.

6. Міф Давньої Греції:

а) «Ра иа Апоп»; б) «Білобог і Чорнобог»; в) «Пандора».

 

Від міфу до казки. Народна легенда «Тополя»

1.Колись була тополя:

а) жінкою; б) дівчиною; в) дитиною.

2. На село налетіли:

а) турки; б) татари; в) обри.

3. Забрали у полон:

а) молодих; б) старих; в) парубків.

4. Уночі, коли всі поснули, дівчина:

а) теж заснула; б) не спала; в) утекла.

5. «Батьку степе, поля рідні,:

а) допоможіть мені; б) спасіть мене; в) порятуйте мене.

6. Так і стоїть тепер тополя:

а) край села; б) край городу; в) біля річки.

 

Богдан Чалий «Дума про Кия та його славний рід»

1.Чорновусий, з високим чолом…:

а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

2. Рудий, наче полум’я: а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

3. Русявий і ніжний:

а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

4. Оселилася Либідь-сестра:

а) де дзвеніли тополі сріблисті; б) у затишнім зеленім обійсті; в) між зеленого буйного дива.

5. На сорочки братам сестра пряла по сувою:

а) полотна; б) тканини; в) пряжі.

6. Вороги, які сунули з полуденного степу:

а) турки; б) татари; в) обри.

 

Притча Леонардо да Вінчі «Лебідь»

  1. Лебідь довго вдивлявся:

а) у дзеркало; б) в далечінь; в) у своє відображення.

2. Він повільно і велично підплив до:

а) самотньої берези; б) високого дуба; в) плакучої верби.

3. Від заходу сонця стали багряними спокійні води:

а) озера; б) річки; в) ставка.

4. Лебідь співав про:

а) своє щасливе життя; б) свій красивий політ; в)свою любов до всього.

5. Це пісня:

а) живого лебедя; б) веселого лебедя; в) помираючого лебедя.

6. Що залишив усім на прощання лебідь?

а) любов; б) пісню; в) танець.

 

Українська народна казка «Золотий черевичок» ( 1 частина)

1.Мати померла, коли дочка була ще:

а) дитиною; б) маленькою; в) підлітком.

2. Що дала мати дочці перед смертю?

а) Зернятко; б) насінинку; в) паросток.

3. Дівчина погнала пасти:

а) корову; б) кізку; в) бичка.

4. З зернятка виросла:

а) плакуча верба; б) яра верба; в) висока верба.

5. У неділю баба зі своєю дочкою пішли:

а) на базар; б) до церкви; в) до магазину.

6. Другим завданням від баби було:

а) з полотна пошити сорочку; б) з прядива додому полотно принести; в) витопити та ще якусь роботу зробити.

 

Українська народна казка «Золотий черевичок» (2 частина)

1.Другої неділі дівчині було завдання:

а) з полотна пошити сорочку; б) з прядива спрясти полотна; в) витопити та ще якусь роботу зробити.

2. Що взула дівчина на ноги, йдучи до церкви?

а) Нові черевички; б) кришталеві черевички; в) золоті черевички.

3. У церкві дівчину побачив:

а) королевич; б) царевич; в) князенко.

4. Дівчину звали:

а) Анна; б) Ганна; в) Тетяна.

5. А ти, нечупаро, геть мені зараз:

а) з хати; б) на піч; в) під піч.

6. Де росла верба?

а) На полі; б) в степу; в) на леваді.

 

Киргизька народна казка «Злагода»

  1. Де жив один дідусь?

а) Біля річки; б) біля зеленого лісу; в) біля зелених гір.

2. Що робили діти у сімї?

а) Співали; б) сварилися; в) дружили.

3. Хто заховався на дереві?

а) Злодій; б) злагода; в) щастя.

4. Дружина пропонує брати:

а) худобу; б) землю; в) одяг.

5. Хто порадив дідусю брати злагоду?

а) Сини; б) дочки; в) онук.

6. Злагоди не може бути без:

а) щастя; б) дружби; в) любові.

 

Підсумок за темою «Від міфу до казки»

  1. «Очі – терен, шовкова коса. А усмішка. Мов лагідний ранок!» - це:

а) Ганна; б) дівчина Тополя; в) Либідь.

2. Для полянок кувати сережки не вміє ніхто так, як:

а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

3. Леонардо да Вінчі написав:

а) «Лебідь»; б) «Золотий черевичок»; в) «Дума про Кия та його славний рід».

4. Щастя залишило родину у творі:

а) «Тополя»; б) «Лебідь»; в) «Злагода».

5. Богдан Чалий є автором твору:

а) «Дума про Кия та його славний рід»; б) «Тополя»; в) «Золотий черевичок».

6. Про реальні історичні події та про реальних історичних осіб йдеться в:

а) легенді; б) притчі; в) казці.

 

В. Сухомлинський «Краса, натхнення, радість і таємниця»

1. Маленький хлопчик пішов:

а) в поле; б) до річки; в) до лісу.

2. По дорозі він зустрів:

а) дядька; б) хлопчика; в) дідуся.

3. Найкрасивішою для хлопчика в лісі була:

а) ялинка ошатна; б) квіточка фіалки; в) береза білокора.

4. Тиха пісня була:

а) горлиці; б) соловя; в) зозулі.

5. Світ – це …, жити – це …:

а) краса; б) натхнення; в) радість.

6. «Дожити до сивого волосся» означає побачити:

а) натхнення; б) радість; в) таємницю.

 

Про життя і творчість Тараса Шевченка

  1. Тарас Шевченко прожив:

а) 47 років; б) 48 років; в) 57 років.

2. Батьки Тараса були:

а) поміщиками; б) хліборобами; в) кріпаками.

3. «Працьовита, дбайлива, тихої вдачі» - це:

а) сестра; б) мати; в) бабуся.

4. Діда звали:

а) Петро; б) Василь; в) Іван.

5. Як звали сестру Тараса?

а) Катерина; б) Тетяна; в) Олена.

6. Книжка віршів називається:

а) «Катерина»; б) «Кобзар»; в) «Сон».

 

Тарас Шевченко «За сонцем хмаронька пливе»

  1. Хмаронька пливе:

а) по небу; б) високо; в) за сонцем.

2. Зове спатоньки сонце:

а) за обрій; б) у синє море; в) за хмару.

3. Пелена – це:

а) спідниця; б) покривало; в) темнота.

4. Покриває пеленою:

а) сивою; б) білою; в) рожевою.

5. Розстилає туман:

а) сивий; б) білий; в) рожевий.

6. Чого жде автор, мов діти матір?

а) ранку; б) світу; в) щастя.

 

Іван Франко «Полудень»

  1. Народився Іван Франко в сім’ї:

а) кріпаків; б) коваля; в) хліборобів.

2. Поле … безлюдне:

а) велике; б) безмежне; в) широке.

3. Довкола для вуха і ока:

а) ні духу; б) немає нікого; в) ні душі.

4. Не видать сліду ні:

а) звіра; б) людей; в) тварин.

5. Трави, мов:

а) море; б) небо; в) шовк.

6. Коники в травах:

а) співають; б) сюрчать; в) тріщать.

 

Іван Франко «Сипле, сипле, сипле сніг»

  1. З якої безодні сипле сніг?

а) Чорної; б) білої; в) сірої.

2. Міріадами летять холодні:

а) іскорки; б) зірочки; в) сніжинки.

3. Сніг присипає:

а) всю долю; б) все життя; в) всі поля.

4. Килим:

а) білий; б) сірий; в) блискучий.

5. Налягає важче:

а) сніг; б) ковдра; в) килим.

6. Меркне, слабне, погасає в душі:

а) огонь; б) надія; в) таємниця.

 

Леся Українка

1.Леся почала грати на фортепіано з:

А) п’яти років; б) шести років; в) семи років.

2. Освіту дівчинка отримала:

А) у школі; б) вдома; в) у тітки.

3. Мати Лесі Українки:

А) Ліна Костенко; б) Марійка Підгірянка; в) Олена Пчілка.

4. Справжнє прізвище Лесі:

А) Пчілка; б) Костенко; в) Косач.

5. У будинку Косачів відбувалися:

А) збори; б) творчі вечори; в) зібрання музикантів.

6. У скільки років дівчинка захворіла?

А) У сім років; б) у вісім років; в) у девять років.

 

Леся Українка «Вже сонечко в море сіда»

  1. Сонечко у тихому морі:

а) світліє; б) рожевіє; в) темніє.

2. Глибока вода зеленіє, немов:

а) мармур; б) оксамит; в) трава.

3. На хвилях тремтять іскри:

а) зеленії; б) червонії; в) золоті.

4. Іскри ясним вогнем миготять, мов:

а) блискавка; б) оксамит; в) веселка.

5. Що залишає корабель на воді?

а) шлях; б) візерунок; в) дорогу.

6. Веселе сонечко ясне,:

а) на добраніч; б) прощай; в) засинай.

 

Леся Українка «Плине білий човник…»

  1. Човника колише і гойдає:

а) вітер; б) хмаринка; в) хвилечка.

2. Ледве дише:

а) вітер; б) хмаринка; в) хвилечка.

3. Що розсипає місяченько?

а) Зорі; б) хмароньки; в) світло.

4. Далеко в морі видніють:

а) кораблі; б) зорі; в) човни.

5. Проти місяченька чорніють щогли:

а) високії; б) тонкії; в) товстії.

6. Яку картину змальовано у вірші?

а) Місячну ніч; б) місячну ніч на морі; в) тихе нічне море.

 

Леся Українка «Сосна»

  1. Сосна розмовляє з весняним:

а) сонцем; б) променем; в) вітром.

2. Сосна вічно:

а) весела; б) зажурена; в) смутная.

3. Зимовим ранком мовчала:

а) сосна; б) діброва; в) дума.

4. Шептала верховіттям сосна:

а) вічнозелена; б) сумна; в) весела.

5. Там ходила:

а) Я; б) дума; в) дівчина.

6. Чулася в гомоні дума:

а) сумная; б) веселая; в) не веселая.

 

Ліна Костенко «Здивовані квіти»

  1. Зорі вночі:

а) яскраві; б) колючі; в) лагідні.

2. Їжачки:

а) маленькі; б) налякані; в) голодні.

3. В кручі кричала:

а) ворона; б) сойка; в) сорока.

4. Сказав: «Апчхи!»:

а) ворон; б) дятел; в) горобець.

5. Квітку питала:

а) сойка; б) квітка; в) ворона.

6. Вчора ще було:

а) навесні; б) влітку; в) восени.

 

Ліна Костенко «Осінь, ось вона, осінь»

  1. Що випустив серпень?

а) Дощі; б) серп; в) вітер.

2. Що припинили цвіркуни і перепілочки?

а) пісню; б) концерт; в) виступ.

3. Поклонився садам і лугам:

а) цвіркун; б) серпень; в) чорногуз.

4. Чорногуз відлітав у:

а) Африку; б) Америку; в) Австралію.

5. Коли осінь замикала свої брами?

а) Вночі; б) вранці; в) вдень.

6. Осінь погубила у небі:

а) журавлині ключі; б) журавлині пісні; в) дощі.

 

Іван Нечуй-Левицький «Осінній день»

  1. Надворі стояла:

а) суша; б) погода; в) спека.

2. Сонце низько на небі:

а) ходило; б) світило; в) плавало.

3. Хто ледве ворушився?

а) Сонце; б) вітер; в) павутиння.

4. Тільки нагадувала про осінь:

а) верба; б) тополя; в) озимина.

5. Надворі летіло:

а) павутиння; б) листя; в) піря.

6. Легким, білим павутинням було засноване:

а) все довкола; б) синє небо; в) весь простір.

 

Дмитро Павличко «Плесо»

  1. Досягати дна:

а) очима; б) думками; в) поглядом.

2. Блискає, мов лезо:

а) підкова; б) ракета; в) щука.

3. В синій глибині бачу:

а) підкову; б) ракету; в) щуку.

4. Дірява підкова:

а) сонця; б) місяця; в) леза.

5. Що застелено по дну?

а) Підкова; б) блакить; в) пелена.

6. З чим автор порівнює щуку?

а) кораблем; б) літаком; в) ракетою.

 

Дмитро Павличко «Синиця»

1.Що дзьобала синичка?

а) Хліб; б) насіння; в) сало.

2. Сало прив’язане до:

а) годівнички; б) дерева; в) вікна.

3. Синичка грала на:

а) гармошці; б) скрипці; в) сопілці.

4. Не просила їсти, бо:

а) весело на душі; б) минулися холоди; в) настала весна.

5. Синичка грала з:

а) вдячністю; б) любовю; в) радістю.

6. Чим хата відповідала синичці?

а) сміхом дітей; б) піснями дітей; в) іграми дітей.

 

Дмитро Павличко «Яблуко»

1.Чим кинув герой?

а) полінцем; б) каменем; в) скіпкою.

2. Що перебив?

а) деревце; б) крило; в) гілочку.

3. Щепа стоїть коло:

а) дороги; б) хати; в) криниці.

4. Як автор називає яблуньку?

а) зеленокоса; б) зеленокрила; в) кучерява.

5. В душі горить:

а) тривога; б) серце; в) совість.

6. З чим порівнюється яблуко у вірші?

а) совістю; б) гріхом; в) злом.

 

Дмитро Павличко «Зернина»

1. Скільки казок у пшеничній зернині?

а) сто; б) двісті; в) триста.

2. У зернині схований:

а) сніп; б) колосок; в) хліб.

3. Півжмені зерна сховано в :

а) колоску; мішку; в) решеті.

4. Мішок зерен схований в:

а) колоску; б) решеті; в) зернині.

5. Що обівють золоті колоски?

а) світ; б) землю; в) місто.

6. Що осяяне хлібом?

 а) зерно; б) хата; в) пісня.

 

Степан Жупанин «Ходімо в поле, сину»

  1. Ходімо в поле, сину:

 а) весною; б) літом; в) восени.

  1. Хто там живе?

 а) пташка; б) квітка; в) хліб.

  1. Тепла, щедра, юна:

 а) стеблина; б) земля; в) нива.

  1. Що леліє земля?

 а) стеблину; б) колосся; в) зернину.

  1. Влітку хліб живе в:

 а) врунах; б) колоссі; в) зернині.

  1. Ходімо в поле, сину:

а) відпочивати; б) трудитися; в) працювати.

 

Іван Сенченко «Чимчикують наші хлопці…»

  1. По чому чимчикують хлопці?

 а) по дорозі; б) по полю; в) по стежці.

  1. Джміль сидів на:

а) подорожнику; б) буркуну; в) будяку.

  1. Під пшеницями:

 а) сокирки; б) будяки; в) лобода.

  1. Скинув кепку:

а) Іван; б) Женька; в) Сашко.

  1. «П’ятірка, п’ятірка, п’ятірка!» - це слова:

 а) вітерця; б) перепела; в) цвіркунів.

  1. Життя у хлопців:

а) складне і прекрасне; б) просте і веселе; в) щасливе і безтурботне.

 

Василь Чухліб «Чомга і весна»

  1. На озері жила:

а) качка; б) лелека; в) кряква.

  1. Чомга вмощувалася на:

а) березі; б) пагорбі; в) камені.

  1. Одного ясного дня качка зустріла:

а) крякву; б) норця; в) качура.

  1. Із яєчок вилупилось каченят:

 а) троє; б) четверо; в) п’ятеро.

  1. Були у захваті від плавання каченят:

а) дерева; б) сосни і ялини; в) берези.

  1. Молодо усміхнувся:

 а) качур; б) Валун; в) кряк.

 

Михайло Коцюбинський «На небі сонце…»

  1. Пливе блакитними річками:

 а) небо; б) серпанок; в) льон.

  1. Куди хочеться сісти?

а) на корабель; б) на лотку; в) на човен.

  1. Зелений серпанок тче:

 а) льон; б) ячмінь; в) жито.

  1. Стежки зміяться глибоко в:

 а) житі; б) пшениці; в) ячмені.

  1. Бє по руках:

а) колос; б) стебло; в) волошка.

  1. Біжить за вітром, немов табун:

 а) коней; б) лисиць; в) вовків.

 

Олесь Гончар «Соловїна сторожа»

  1. Поїздка у Канів:

а) недільного ранку; б) на вихідні; в) у відпустку.

  1. Хто їде у їхньому товаристві?

а) дитина; б) дівча; в) знайома.

  1. Соковита зелень хлібів буяє:

 а)красою; б) життям; в) щастям.

  1. Синя зірочка – це:

а) квітка льону; б) дзвіночок; в) волошка.

  1. Хто здивував дівча?

а) перепілка; б) білка; в) соловей.

  1. Маленьке, ледь помітне гніздо знаходиться:

а) за горбом; б) перед музеєм; в) по той бік траси.

 

Борис Грінченко «Ксеня» ( 1 частина)

  1. Визначніш од усього відрізняється одна кохана постать:

а) мама; б) тато; в) Ксеня.

  1. Головних героїв було звати:

а) Василь і Катя; б) Василь і Ксеня; в) Віктор і Ксеня.

3. Діти пішли в ліс по:

а) гриби; б) ягоди; в) суниці.

4. Що шукали Василь і Ксеня, як почало вечоріти?

а) стежку; б) зруб; в) гриби.

5. Діти бігли серед густо порослих кущів, а потім:

а) знайшли дорогу додому; б) побачили вовків; в) упали додолу.

6. Будемо ночувати:

а) на дубі; б) під кущем; в) на сосні.

 

Борис Грінченко «Ксеня» ( 2 частина)

  1. Що побачили діти, сидячи на гілці?

а) вовків; б) пташку; в) сову.

2. Що несла вона в кігтях?

а) мишу; б) пташку; в) здобич.

3. З-за кущового верховіття витикається:

а) вогонь; б) ведмідь; в) місяць.

4. Місяць увесь:

а) червоний і вогняний; б) яскравий і блискучий; в) блискучий і вогняний.

5. Тріщання, гук по всьому лісі – це:

а) вовки; б) батько і люди; в) лісовик.

6. Що дівчинку зігрівало і давало сили жити?

а) дружба з Васильком; б) любов батьків; в) щасливе життя.

 

Всеволод Нестайко «Троє за парканом» (1 частина)

  1. Скільки хлопчиків дерлися по гірці?

 а) двоє; б) троє; в) четверо.

  1. У дівчинки був костюм:

а) сніжинки; б) снігуроньки; в) сніжної королеви.

  1. Хлопчик був худенький, щупленький:

а) першокласник; б) другокласник; в) третьокласник.

  1. Що хотіла зробити з ним дівчинка?

а) відлупцювати; б) насварити; в) набити.

  1. Личко у хлопчика було:

а) маленьке і кругленьке; б) маленьке і худорляве; в) кругленьке і худорляве.

  1. Дівчинка другокласника:

а) побила; б) насварила; в) відпустила.

 

Всеволод Нестайко «Троє за парканом» (2 частина)

  1. Куди попала сніжка?

 а) в голову; б) за комір; в) по спині.

  1. Хлопчик почав:

а) перелазити через паркан; б) втікати; в) спускатися  з гірки.

  1. На обличчі у нього:

а) страх; б) зосередженість; в) байдужість.

  1. Хлопчина ішов до дівчини поволі, але:

а) впевнено; б) зі страхом; в) твердо.

  1. Тепер було видно, що обличчя в нього:

а) бліде; б) червоне; в) розгублене.

  1. Як автор назвав дітей за парканом?

а) хлопчики; б) четверо; в) троє.

 

Михайло Слабошпицький «Славко і жако» (1 частина)

  1. Найбільшого на світі мрійника звали:

а) Славко; б) Жако; в) Сашко.

  1. Коли виросте хлопчик, то поїде в:

а) Африку; б) Америку; в) Австралію.

  1. Батько подарував Славкові на день народження:

а) машинку; б) велосипед; в) книги.

  1. Книжки написав німецький вчений:

а) Грім; б) Брем; в) Жак.

  1. Полює на зайців і ягнят:

а) зебровий мангуст; б) дикий кіт сервал; в) карликова антилопа.

  1. Кого Славко хотів поселити у зоопарк?

а) зебрового мангуста; б) дикого кота сервала; в) карликову антилопу.

 

Михайло Слабошпицький «Славко і жако» ( 2 частина)

  1. На канікули Славко поїхав відпочивати:

а) до бабусі; б) в Африку; в) в табір.

  1. Першого вересня хлопчик пішов:

 а) в дитячий садок; б) до школи; в) до переїзду.

  1. Після уроків Славко зустрів:

а) друзів; б) батька; в) маму.

  1. Хлопчика назвали «доктором африкознавства»:

а) батько; б) мама; в) друзі.

  1. Що привіз Славку батько?

а) мангусту; б) карликову антилопу; в) папугу.

  1. Як було звати папугу?

а) Жако; б) Брем; в) сервал.

 

Михайло Слабошпицький «Славко і жако» (3 частина)

  1. Славко застудився:

а) влітку; б) восени; в) взимку.

  1. Якого кольору очі у жако?

а) синього; б) жовтого; в) зеленого.

  1. Хто навідав хворого?

а) Жако; б) друзі; в) однокласники.

  1. «Йому на концертах виступати», - сказав:

а) лікар; б) тато; в) однокласник.

  1. Славко оглядається на:

а) будиночок; б) переїзд; в) школу.

  1. Що думає Славко, ідучи дорогою до школи?

а) влітку візьме Жако з собою на відпочинок; б) жако нудиться вдома сам; в) Жако хороший друг.

 

Василь Чухліб «Гойдарики»

  1. Тато прилаштував гойдалку на:

а) яблуні; б) березі; в) груші.

  1. Дітей звали:

а) Тетянка і Тарасик; б) Тетянка і Петрик; в) Оленка і Тарасик.

  1. Діти розгойдалися аж:

а) вище яблунь; б) до вершечків дерев; в) до неба.

  1. Приліг під березу:

а) песик Жучок; б) кіт Рудько; в) песик Жулька.

  1. Тато щось майстрував:

а) у дворі; б) за хатою; в) біля комори.

  1. Що просила мати у дітей?

а) Щоб не сварилися; б) щоб не впали; в) щоб не плакали.

 

Василь Чухліб «Дикі каченята»

  1. Любить Тетянка плавати з татом по:

а) Дніпру; б) Десні; в) Уборті.

  1. Скільки яєць було у гнізді?

а) три; б) чотири; в) п’ять.

  1. Тато звернув човна за:

а) вербу; б) очерет; в) кущ лози.

  1. З верби летіли:

а) парашутики; б) мячики; в) кульки.

  1. Каченята плавали довкола матері:

а) парашутиками; б) кульками; в) кульбабками.

  1. Куди попливла качка з каченятами?

а) до очерету; б) в кущі; в) за вербу.

 

Олесь Донченко «Дівчинка над струмком»

  1. Було це над тихою річкою:

а) Десною; б) Дніпром; в) Сулою.

  1. Ця подія відбувалася на початку:

а) вересня; б) жовтня; в) листопада.

  1. Звідки поверталася дівчинка?

а) З магазину; б) зі школи; в) з роботи.

  1. Улянка була схожа на:

а) кульбабу; б) кульку; в) парашутик.

  1. Дівчинка-школярка сиділа:

а) весела; б) засмучена; в) зажурена.

  1. Головну героїню було звати:

а) Улянка; б) Ксеня; в) Тетянка.

 

Олесь Донченко «На лісовій галявині» (1 частина)

  1. Обсипаються від найменшого подиху вітерця:

а) берези; б) клени; в) тополі.

2. Сміється червоними губами:

а) калина; б) горобина; в) шипшина.

3. Улянка любила ласувати:

а) яблучками; б) грушками; в) кисличками.

4. Кручами бігла стежка:

а) над Сулою; б) лісом; в) над Десною.

5. Скільки було ямок в рівчаку?

а) двісті; б) триста; в) більше як триста.

6. Що хотіла попросити Улянка у Марка Марковича?

а) дубків-сіянців; б) кленів-саджанців; в) ялинок-саджанців.

 

Олесь Донченко «На лісовій галявині» ( 2 частина)

  1. Сьогодні йти в школу на:

а) першу зміну; б) другу зміну; в) третю зміну.

2. Озирнувшись, Улянка побачила:

а) дивного дідуся; б) тата; в) вовка.

3. Гриб-дідусь дав дівчинці:

а) саджанця; б) зелену гілочку; в) білого корінця.

4. Улянка не зникла, а стала:

а) білим метеликом; б) чорною мушкою; в) чорним метеликом.

5. З гущавини вийшов:

а) вовк; б) дідусь-боровик; в) тато.

6. Що здивувало вовка?

а) дівчинка; б) спляча Улянка; в) ворон-крумкач.

 

Олесь Донченко «Зачарована Десна»

  1. Довго збирались ми:

а) до річки; б) на поле; в) на косовицю.

2. Куди везли Сашка?

а) на косовицю; б) до річки; в) в царство.

3. Скільки верств було до Десни?

а) чотири; б) п’ять; в) шість.

4. Дорогу показує:

а) зорі; б) Чумацький Шлях; в) Велика Ведмедиця.

5. Хлопчик прокинувся на березі Десни:

а) під дубом; б) в лозах; в) серед квітів.

6. В лузі Сашко:

а) бігає; б) стрибає; в) літає.

 

Олександр Дерманський «Чемпіон з баранців»

  1. Кого ліпила Соня?

а) Чудовисько; б) котика; в) баранця.

2. В одному вихорі пролітала обгортка від цукерки:

а) карамелька; б) іриска; в) золотий ключик.

3. У якому класі навчалась дівчинка?

а) другому; б) третьому; в) четвертому.

4. За вікном Соня побачила чудовисько:

а) волохате і рожеве; б) пухнасте і синє; в) пухнасте і рожеве.

5. Несподіваний гість зайшов через:

а) двері; б) вікно; в) димар.

6. Чудовисько каталось на:

а) санчатах; б) лижах; в) вихорі.

 

Грицько Бойко «Хвастунець»

  1. Хлопчика було звати:

а) Толя; б) Петя; в) Грицько.

  1. Толя був:

а) скромний; б) хвастунець; в) справедливий.

  1. Що потрапило під ноги хлопчику?

а) жаба; б) змія; в) ящірка.

  1. З переляку хвалько почав:

а) кричати; б) втікати; в) стрибати.

  1. Втікаючи, Толя:

 а) впав; б) прикусив язик; в) вступив у калюжу.

  1. Яке значення має вислів «прикусити язика»?

а) замовчати; б) впасти; в) не хвалитися.

 

Грицько Бойко «Викрутився»

  1. У класі учитель питає:

а) Петрика; б) Миколу; в) Грицька.

  1. Хлопчик не приходив у школу:

а) два дні; б) три дні; в) чотири дні.

  1. Микола ішов позавчора через:

а) ліс; б) міст; в) річку.

  1. Кого мама привела?

а) вчителя; б) лікаря; в) двох лікарів.

  1. Йдучи вчора до школи, Микола зустрів:

а) вчителя; б) лікаря; в) двох лікарів.

  1. Хлопчик думав, що вчитель теж:

а) захворів; б) провалився; в) запізнився.

 

Ірина Жиленко «Павучок – рудий бочок»

  1. Ввечері павучок:

 а) лягав спати; б) умивався; в) мив ніжки.

  1. Яка ніжка була уже в ліжку?

а) друга; б) третя; в) четверта.

  1. Яка ніжка хоче танцювати?

а) третя; б) четверта; в) п’ята.

  1. Що робила шоста ніжка?

 а) не давала зняти панчішку; б) стомилась; в) не любила митись.

  1. Яка ніжка наробила крику?

а) шоста; б) сьома; в) восьма.

  1. Все ще лічить ніжки павучок:

а) смішний; б) дурненький; в) веселий.

 

Іван Світличний «Я їм про Хому, а вони про Ярему»

  1. Що каже мама?

а) просинатися; б) вставати; в) спати.

  1. Куди запізнився син?

 а) в дитсадок; б) в школу; в) на автобус.

  1. Що хоче додивитися хлопчик?

а) кіно; б) сон; в) мультфільм.

  1. Що вдягає син задом наперед?

а) штани; светр; в) сорочку.

  1. Одягає хлопчик через голову:

а) штани; б) светр; в) сорочку.

  1. Як звати хлопчика?

а) Ярема; б) Хома; в) Іван.

 

Іван Світличний «Стонога»

  1. Де мешкала Стонога?

а) біля річки; б) в лісі; в) біля міста.

  1. Стоногу запросили в гості на:

а) день народження; б) весілля; в) іменини.

  1. Яка нога вперта?

а) перша; б) друга; в) третя.

  1. Ноги заходилась впорядковувати Стонога:

а) вдома; б) посеред дороги; в) в гостях.

  1. Коли знайшла тридцяту, то забула про:

а) десяту; б) дванадцяту; в) двадцяту.

  1. Як звалось місто?

а) Біла; б) Зелена; в) Жовта.

 

Григір Тютюнник «Біла мара» (1 частина)

  1. Літнього ранку дід Арсен іде:

а) до річки; б) в ліс; в) в поле.

  1. Лелеки походжають вздовж болота як:

а) лісники; б) капітани; в) матроси.

  1. Дорогою до річки Арсен розмовляв з:

а) рибалкою; б) матросом; в) лісником.

  1. Де ловить рибу Бушля?

а) на кручі; б) біля болота; в) біля верби.

  1. Яка риба ловиться уночі?

а) соми-вусачі; б) лящі та коропи; в) краснопері в'язі.

  1. До річки одного разу дід Арсен:

а) не прийшов; б) запізнився; в) проспав.

 

Григір Тютюнник «Біла мара» (« частина)

  1. Де починається Крута балка?

а) за селом; б) на кручі; в) біля болота.

  1. Арсен зустрів:

а) припутня; б) щось незвичне; в) щось біле.

  1. Бушля зупинився і довго одхекувався біля:

а) села; б) крайніх хат; в) річки.

  1. «Біла мара» - це:

а) їжачок з газетою; б) сонний заєць; в) вепр.

  1. Їжачок поволік газету до:

а) річки; б) нори; в) села.

  1. Куди пішов досипати дід Арсен недоспаної ночі?

а) в хату; б) в хлівець; в) в повітку.

 

Анатолій Давидов «Свідки минулих епох»

  1. Друзів Петька звали:

а) Іра і Мишко; б) Іра і Сашко; в) Іра і Славко.

  1. Петько і Славко уже два роки захоплюються:

а) кінозйомками; б) фотополюванням; в) кіном.

  1. У долину річки мандрівники дісталися:

а) після обіду; б) під вечір; в) вночі.

  1. Хухоль було посеред річки:

а) двоє; б) троє; в) четверо.

  1. Скільки мільйонів років тому з’явилися хухолі?

а) десять; б) двадцять; в) тридцять.

  1. Скільки часу мандрівники пробудуть у цих мальовничих краях?

 а) тиждень; б) два тижні; в) місяць.

 

Паола Утевська «Гості з далеких берегів» (1 частина)

  1. Що побачив на малюнку Костик?

а) фікуса; б) Індію; в) ліс.

  1. Тьотя Оксана подарувала на день народження:

а) пальму; б) фікус; в) алое.

  1. Гілочку фікуса привезли з:

а) Індії; б) Африки; в) Єгипту.

  1. Річка Ніл, де ріс папірус, знаходиться в:

а) Індії; б) Африці; в) Китаї.

  1. Хто винайшов свою писемність?

а) індійці; б) китайці; в) єгиптяни.

  1. Гумку можна зробити з:

а) фікуса; б) пальми; в) калачика.

 

Паола Утевська «Гості з далеких берегів» (2 частина)

  1. Яка рослина по-вченому зветься циперус?

а) пальма; б) фікус; в) алое.

  1. У місті Пергамі було винайдено:

а) папірус; б) пергамен; в) папір.

  1. Що винайшов китайський ремісник Цай Лунь?

а) пергамен; б) берестяні грамоти; в) папір.

  1. Що роблять зі старого ганчір’я?

а) бумагу; б) папір; в) пергамен.

  1. На виготовлення паперу беруть найчастіше деревину з:

а) ялин; б) кленів; в) дубів.

  1. Коли варево готове, до нього додають:

а) воду; б) борошно; в) клей.

 

Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (1 частина)

  1. Який був літній день?

а) ясний; б) казковий; в) чарівний.

  1. Скільки років було дівчинці?

а) сім; б) вісім; в) девять.

  1. Одяг, волосся, борода у старця були:

а) білого кольору; б) сивого; в) чорного.

  1. Дівчинку звали:

а) Олеся; б) Оля; в) Ясочка.

  1. На Купала подруги пішли збирати:

а) квіти; б) трави; в) зілля.

  1. Дівчата називають Олю:

а) царівною; б) княгинею; в) королівною.

 

Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (2 частина)

  1. Хто сказав, що по Олю їде князь золотою колісницею?

а) Катерина; б) Калина; в) Олена.

2. Із-за куща на сивому коні виїхав:

а) князь; б) король; в) лицар.

3. Як називалась глибока річка?

а) Дніпро; б) Велика; в) Широка.

4. Хто перевозив лицарів через річку?

а) Перевізник; б) Мирослав; в) Ольга.

5. Князя звали:

а) Ігор; б) Ярослав; в) Мирослав.

6. Ольга Перевізниківна стала жінкою князя:

а) українського; б) львівського; в) київського.

 

Віктор Близнець «Земля світлячків» (1 частина)

  1. Над озерними плесами тягло:

а) болотом; б) димом; в) сирістю.

2. На дні човна плив:

а) Світлячок; б) Сиз; в) Чублик.

3. Садив на городі свої дивацькі дині:

а) Хвороща; б) Вертутій; в) Сиз.

4. Чиї старі черевики, брилі, решета, казанки були розвішені на палиці?

а) Хворощеві; б) Вертутієві; в) Сизові.

5. Вгощав одного з волохатих страшил веселий, невгамовний:

а) Хвороща; б) Вертутій; в) Сиз.

6. Відпустив волохатого страшила:

а) Сиз; б) Хвороща; в) Вертутій.

 

Віктор Близнець «Земля світлячків» (2 частина)

  1. Деревяна табличка стояла під:

а) явором; б) корчем; в) березою.

2. Пройшовши між рядами до стін, Сиз сів на:

а) диванчик; б) лавчині; в) острівці.

3. Що подарував Сиз професорові на день народження?

а) Світлячків; б) колекцію; в) купол.

4. На тяжкій першими виступили:

а) Сиз і Хвороща; б) Вертутій і Чублик; в) Сиз і Чублик.

5. Через скільки пар окулярів дивився Варсава?

а) дві; б) три; в) чотири.

6. Кого Сиз називав вчителем?

а) Варсаву; б) Чублика; в) Вертутія.

 

Микола Носов «Мишкова каша» (1 частина)

  1. В гості приїхав:

а) Володя; б) Мишко; в) Миколка.

2. Скільки днів повинні були прожити хлопці самі?

а) два; б) три; в) чотири.

3. Що повинні готувати хлопці самі?

а) сніданок; б) обід; в) вечерю.

4. Скільки пічкурів зловили друзі?

а) десять; б) дванадцять; в) двадцять.

5. З-під кришки каша:

а) лізе; б) висипається; в) виповзає.

6. Що означає вислів «передав куті меду»?

а) пересолив; б) пересолодив; в) переборщив.

 

Микола Носов «Мишкова каша» (2 частина)

  1. Хлопцям треба було лягати спати, бо уже:

а) пізно; б) десята година; в) дванадцята година.

2. За скільки часу повернувся від колодязя?

а) за хвилину; б) через дві хвилини; в) за годину.

3. Що втопилось, прив’язане на волосінь?

а) відро; б) чайник; в) кухоль.

4. Краще просто в колодязь вкинути:

а) чайник; б) кухоль; в) самовар.

5. Принесли каструлю до колодязя, щоб не бігати:

а) десять раз; б) двадцять раз; в) дванадцять раз.

6. Що було легше робити Мишкові, аніж варити кашу?

а) полоти буряни; б) носити воду; в) ловити рибу.

 

Льюїс Керролл «Аліса в країні чудес» (1 частина)

  1. Аліса сиділа поруч сестри на:

а) траві; б) березі; в) стільці.

2. Кролик дістав із кишені:

а) годинник; б) цукерку; в) компас.

3. Аліса зуміла зняти з полиці баночку з написом:

а) «Вишневе варення»; б) «Малина від застуди»; в) «Апельсинове варення».

4. Люди, які ходять догори дригом – це:

а) антипуди; б) антиподи; в) інопланетяни.

5. Хто така Діна?

а) подруга; б) сестра; в) кішка.

6. Аліса впала на:

а) землю; б) купу сухого листя; в) підлогу. 

 

Льюїс Керролл «Аліса в країні чудес» (2 частина)

  1. На скляному столику на трьох ніжках лежав:

а) великий кавун; б) золотий замок; в) золотий ключик.

2. Що побачила Аліса по той бік коридору?

а) Сад; б) столика; в) квіти.

3. На, прив’язаному до пляшечки, ярличку було написано:

а) «Апельсинове варення»; б) «Отрута»; в) «Випий мене».

4. Аліса поменшала і була всього:

а) чверть метра; б) третину метра; в) половину метра.

5. Дівчинка помітила під столом:

а) золотий ключик; б) скляну коробочку; в) баночку з варенням.

6. Що Аліса зробила з пиріжком?

а) відкусила шматочок; б) зїла половину; в) зїла весь.

 

Анатолій Костецький «Канікули»

  1. Про канікули співає:

а) хлопчик; б) природа; в) все.

2. Канікули – це літні дні:

а) веселі; б) красиві; в) барвисті.

3. Треба мчати босими наввипередки з:

а) хлопцями; б) вітром; в) метеликами.

4. Треба приносити повні відра:

а) води; б) горіхів; в) ягід.

5. У лузі час слухати струну:

а) бджолину; б) пташину; в) цвіркуна.

6. А потім страшенно хочеться:

а) купатися; б) погратися; в) до школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Николаевна Евгения
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Омельяненко Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Яланська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
15547
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку