Тема «Індивідуальний розвиток організмів, мейоз»
І рівень 4 бали виберіть одну правильну відповідь
1. Назва процесу злиття ядер жіночої та чоловічої статевих клітин:
A) оогенез; В) запліднення;
Б) гаметогенез; Г) сперматогенез.
2. Стінки бластули складаються з:
A) одного шару клітин; B) трьох шарів клітин;
Б) двох шарів клітин; Г) чотирьох шарів клітин.
3. Процес дробіння зиготи завершується формуванням:
А) бластули; В) морули;
Б) гаструли; Г) яйцеклітини.
4. Вкажіть, як називається процес розвитку особини від зиготи до смерті:
А) філогенез; В) органогенез;
Б) онтогенез; Г) овогенез.
5. Вкажіть, в якому випадку не відбувається запліднення:
А) при самозапиленні; В) при партеногенезі;
Б) при перехресному запиленні; Г) при гермафродитизмі.
6. Яка з названих тварин має лише два зародкові шари?
А) Гідра прісноводна; Б) Планарія молочно-біла; В) Муха хатня; Г) Людина розумна.
7. Кон'югація хромосом відбувається в:
а) профазі І поділу мейозу ; б) профазі ІІ поділу мейозу ;
в) метафазіІІ поділу мейозу ;г)анафазіІ поділу мейозу
8. Мейоз– це процес:
а) зменшення хромосом удвічі; б) зменшення хромосом утричі;
в) збільшення хромосом; г) а, б,в-вірно
ІІ рівень 4 бали
Виберіть правильні відповіді
9. Встановіть порядок чергування поколінь у медузи аурелії:
А) статеве і нестатеве; Б) статеве і партеногенез; В) роздільностатеве і гермафродитне.
10. Яку роль відіграє личинка в житті коралових поліпів, двостулкових молюсків?
А) підсилює внутрішньовидову конкуренцію; Б) забезпечує розселення;
В) прискорює розвиток; Г) сприяє формуванню тканин та органів дорослої особини.
11. Повне рівномірне дробіння зиготи характерне для:
А) комах; В) земноводних;
Б) ланцетника; Г) ссавців.
12. Яйцеклітина відрізняється від сперматозоїда:
а) гаплоїдним набором хромосом;
б) великими розмірами;
в) наявністю запасу поживних речовин;
г) здатністю до активного руху;
д) великим об'ємом цитоплазми.
13. Гермафродитизм:
а) характерний для організмів. що ведуть активний спосіб життя;
б) дуже важливий для паразитичних організмів;
в) підвищує ймовірність залишити потомство;
г) підвищує генетичну різноманітність нащадків;
д) зменшує витрати енергії на пошуки партнера.
ІІІ рівень – 4 бали
14.Установіть відповідність між зародковими листками та органами, які з них формуються.
A) ектодерма; 1. Хорда, м’язи, нирки.
Б) мезодерма; 2. Кишечник, легені, підшлункова залоза.
B) ентодерма. 3. Головний і спинний мозок, шкірний покрив.
4. Гормони.
15.Укажіть послідовність стадій ембріонального розвитку.
A) бластула; B) гаструла;
Б) нейрула; Г) дроблення.
16. Зі списку виберіть організми, яким властивий:
А) прямий розвиток; 1 Людина розумна;
Б) непрямий розвиток. 2 Муха хатня;
3 Горобець міський;
4 Ящірка зелена;
5 Білан капустяний;
6 Гадюка степова;
7 Жук-олень