Тести."Тематична контрольна робота №1 Література 70-90-х років ХІХ ст. Творчість І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного"

Про матеріал
Українська література. 10 клас. Тематична контрольна робота №1 Література 70-90-х років ХІХ ст. Творчість І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
Перегляд файлу

Тематична контрольна робота №1
Література 70-90-х років ХІХ ст.
Творчість І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

Варіант 1

1.Який із цих епізодів є кульмінацією роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
А поразка Чіпки в боротьбі із земством;        Б арешт Чіпки після злочину;
В трагічна смерть Галі;                     Г знайомство Чіпки і Галі;       Д одруження Чіпки.

2.Кому з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» належать слова: «Скрізь неправда… Скрізь!.. Живеш, нудишся, тратиш силу, волю, щоб куди заховатись від неї, втекти від неї, плутаєшся в темряві, падаєш, знову встаєш, знову простуєш, знову падаєш… коли б можна, — увесь світ виполонив, а виростив новий… тоді б, може, й правда настала!..»?
А Чіпці;           Б Максиму;      В Грицькові;        Г батькові Чіпки;     Д Лушні.

3. Хто з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» висловлює такі думки «Ні, краще тихо, мирно, чесно заробляти й поживати… А дасть Господь діток діждати, — вигодуємо, виростимо їх на добрі і до школи віддамо… Хай змалку вчаться… Може, вони в книжках тих вичитають, як ще краще жити, ніж ми з тобою!»?
А Чіпка;        Б Галя;          В Грицько;         Г Христя.         Д батько Максима.

4. До яких позасюжетних елементів найчастіше вдається автор «Кайдашевої сім’ї»:
а) описи;            б) роздуми;          в) ліричні відступи;      г) публіцистичні відступи.

5. «Польова царівна» - так назвав Панас Мирний одну з героїнь роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Це:
а) Мотря;          б) Галя;          в) Христя;          г) баба Оришка.

6. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.

7. Які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним елементом:
а) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;
б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
в) кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;
г) зображення Марусі Кайдашихи.

8. Укажіть, які образи створює у своїх творах І.Нечуй-Левицький:
а) типові;     б) трагічні;        в) героїчні;         г) ідеальні.

9. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»:
а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири;
б) сміх крізь сльози співчуття;       в) викривальний сміх;       г) гумор заради розваги.

10. Вкажіть, який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький:
а) соціально-побутову повість;    б) ліро-епічний роман;
в) соціально-психологічний роман;    г) психологічну новелу.

11. Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;
в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
г) конфлікт батьків і дітей.

12. Після чого героїня твору І. Нечуя-Левицького Кайдашиха перестала знущатися з Мелашки?                                                                                                                                                       А Як з матір’ю поговорив Лаврін;         Б як молодша невістка повернулася з Києва;
В як Мелашка народила їй онука;          Г як її попередили батьки Мелашки.

13. З’ясуйте, у чому виявилось новаторство роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості;
б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства;
в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;
г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.

14. Яким правилом керувався в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:
а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»;
б) «Береженого й Бог береже»;           в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».

15. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

1) «Під її солодкими словами ховається гіркий полин»
2) «Рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»
3) «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою»
4) «Гострі темні очі були ніби сердиті»
5) «Серце з перцем»                                                                                                                                            А) Мелашка;    Б) Маруся Кайдашиха;       В) Карпо;        Г) Лаврін;        Д) Мотря.

16.Установіть послідовність розгортання подій                                                                                       А Громада приймає козака Остапа Хруща               Б Чіпка в наймах у Бороданя                                             В Чіпка випасає худобу з дідом Уласом                   Г Зустріч Чіпки з Галею                                                           Д Грицько повертається із заробітків і одружується                                                                                                                                    

Дайте розгорнуту відповідь                                                                                                                  17. Доведіть, що твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є реалістичним, а також психологічним твором. Відповідь аргументуйте.  

18. Зіставте образи старих та молодих Кайдашів із «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького.
Тематична контрольна робота №1
«Література 70-90-х років ХІХ ст.
Творчість І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного»                      Варіант 2

1. Укажіть стиль, характерний для творів І.Нечуя-Левицького:
а) класицизм;    б) романтизм;      в) реалізм;       г) сентименталізм.

2. Вкажіть, хто з відомих українських письменників назвав І.Нечуя-Левицького «всеобіймаючим оком України», «артистом зору»:
а) Т.Шевченко;       б) І.Франко;        в) Леся Українка;         г) О.Маковей.

3. Укажіть героя твору «Кайдашева сім'я», про якого сказано: «Широке лице було сухорляве й бліде, наче в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки»:
а) Лаврін;     б) Карпо;         в) Омелько;    г) Кайдашиха.

4. Що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:
а) необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;
б) крутий характер Марусі Кайдашихи;
в) постійне вживання спиртного старим Кайдашем;
г) безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.

5. Укажіть епізод, який є зав’язкою твору «Кайдашева сім'я»:
а) Мелашка тікає з дому;        б) брати розмовляють про дівчат;
в) Карпо сватається до Мотрі;        г) до сім’ї Кайдашів входить Мотря.

6. Укажіть хибне твердження:
а) «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
б) «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
в) «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
г) «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.

7.  Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина»?                                                       А Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
Г Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

8. Де вперше окремою книжкою видруковано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
а) у Женеві;        б) у Відні;        в) у Санкт-Петербурзі;    г) у Варшаві.

9. «Моя хата скраю» - життєвий принцип, який сповідує герой твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) Чіпка;     б) Грицько;       в) Максим;         г) Порох.

10. Яка реальна сім’я була прототипом Кайдашевої?                                                                                А) Кайдашів;       Б) Балашів;        В) Мазурів;         Г) Довбишів;        Д) Джері.

11. За жанром твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» -
а) історичний роман;        б) соціально-побутовий роман;
в) етнографічна повість;          г) соціально-психологічний роман.

12. Назвіть співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) І.Франко;        б) І.Білик;           в) І.Нечуй-Левицький;         г) П.Рудченко.

13. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом,— вона здавалася русалкою»?

А Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
Г Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

14. Омелько Кайдаш вірив, що той, хто постить у п’ятницю, не буде

А  у вогні горіти            Б  у пеклі смажитись             В  у воді потопати

Г  чорта лякатися                Д  гроші губити

15. Установіть за ключовими моментами повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» правильний порядок розгортання сюжету.

А Цілу зиму й весну Кайдашенки прожили в ладу.                                                             

Б «Коли я буду вибирать собі дівчину, то візьму гарну, як квіточка, червону, як калина в лузі, тиху, як тихе літо», - сказав веселий Лаврін.

В Поховали сини Кайдаша з великою честю.

Г Наступного дня Мелашка вирушила в дорогу разом з іншими молодицями. Вона почувала себе вільною і щасливою.

Д Через тиждень Кайдашиха перестала звати Мотрю серденьком і оруду вала нею, як наймичкою...

16.Установіть відповідність

1 Кайдашиха    2 Мотря       3 Мелашка    4 баба Палажка  5 проскурниця

                                            

 А Це нечиста сила мене давила... Двадцять пасок з’їла в Києві, а за двадцять

першою такий гріх трапився. Послинив нечистий усе лице, , й губи, й щоки.

Б Одривай хату од цих злиднів! Що б там не коштувало, одривай, а ні, я сама   відірву.                    

 В Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами                                                                                                      

 Г Шкода мені тебе! У мене ще не було такої доброї та C:\Users\Andrew\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.pngробочої наймички,  як ти.                                                               

 Д Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити   на наше  горище.

Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань.

17. Зіставте образи Чіпки й Грицька з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».                                                                                                                                               18. Доведіть, що повість «Кайдашева сім’я» соціально-реалістичний твір.

Тематична контрольна робота №1
«Література 70-90-х років ХІХ ст.
Творчість І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного»

Варіант 3

1. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім’ї Карпа й Лавріна Кайдашів?

А Переділ земельного наділу в полі;
Б поділ волів та возів з батькової спадщини;
В худобу, що лізла в шкоду, за грушу;
Г постійні бійки між дітьми.

2. Що в українській культурі стало символом родинних чвар, сварливості (за повістю І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»)?

А) груша;      Б) мотовило;         В) горщики;  Г) полотно;  Д) курка.

3. Укажіть, які події твору «Кайдашева сім’я» є основаним композиційним елементом:

А) одруження Карпа та прихід Мотрі до Кайдашевої хати;
Б) знайомство Лавріна та Мелашки;
В) розмова братів про дівчат;
Г) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку та розв’язку.

4. Укажіть, хто з персонажів «Кайдашевої сім’ї» в кульмінаційний момент промовляє: «По спині лупи її. Виколи дрючком їй друге око!».

А) Карпо;        Б) Лаврін;        В) старий Кайдаш;        Г) Мотря;        Д) Мелашка.

5. Визначте художньо-виражальні засоби ,ужиті в словах із твору «Кайдашева сім'я » «сало в печі шкварчало сердито та голосно» .

А Порівняння ,гіпербола ;           Б метафора,епітети ;                        В метафора,гіпербола ;

Г порівняння ,епітети ;             Д синекдоха .

6. До композиційних особливостей повісті «Кайдашева сім'я» не належить

А поділ твору на дев’ять частин                             Б нагнітання сцен сварок, колізій

В розкриття характерів героїв через діалоги       Г розгортання подій переважно в одному селі

Д  детальний опис весілля Карпа і Лавріна

7. Родина Балашів з повісті «Кайдашева сім΄я» живе

А На Запоріжжі      Б Западинцях     В Семигорах     Г Зачіплянцях              Д Кобиляках

8. Волосний посадив Мотрю в холодну на два дні за те, що вона

А покрала яйця на горищі       Б виколола око свекрусі  

В перебила спину Мелащиному кабанцеві        Г намовляла дітей оббріхувати бабу

9. Укажіть справжнє прізвище І. Нечуя-Левицького:                                                                             А Нечуй;   Б Левицький;       В Рудченко;      Г Левченко.

10. Хто з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», дізнавшись про страшний злочин Чіпки, іде до волості, щоб заявити на нього?
А Галя;           Б Мотря;          В Христя;           Г Грицько;           Д сусід.

11.Хто з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» часто вживає такі прислів’я: «Своя сорочка ближче до тіла. Дарованому коню в зуби не дивляться. Як багатство, то й щастя»?
А Чіпка;       Б Максим;       В Христя;        Г Галя;       Д Грицько.

12. Чий це портрет (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»): «Ішов справді парубок. На перший погляд, йому, може, літ двадцятка назбиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипав на верхній губі, де колись малося бути вусам. Ніс невеличкий, тонкий, трохи згорблений, темні карі очі — теж гострі; лице довгообразе, козаче…»?
А Грицька;        Б Максима;      В Остапа Хруща;,   Г Чіпки;       Д МиронаГудзя.

13. Для характеристики якого образу в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панас Мирний вживає епітети «висохла», «згорблена», »почорніла»?
А баби Оришки;   Б Явдохи;     В Христі;      Г Мотрі;         Д Галі.

14.Хто є співавтором Панаса Мирного в написанні роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
А Іван Білик;          Б Іван Нечуй-Левицький;        В Іван Франко;
Г Борис Грінченко;      Д Іван Мирний.

15. Встановіть відповідність

1.«…весела, моторна, працьовита. Вона була сиротою, невеликої вроди, але так запала в серце, що забув і про великий посаг, і про незвичайну красу майбутньої жінки»?                         2.«Що я тепер? Людський попихач. Наймит. Пропало… Все пропало…»?                                                 3. «Розбишацька дочка»                                                                                                                      4. «тепер зовсім іншими очима дивився на людей, до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда»                                                                                                                                                               5. Вона була дитині єдиним порадником, добрим ангелом і вихователем.

А Галя    Б Чіпка   В Грицько  Г Христя    Д Баба Оришка

16. Установіть послідовність

А. Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки.                                                                                                    Б. Мелашка тікає до Києва.                                                                                                                              В. Карпо повінчався з Мотрею.                                                                                                                               Г. Карпо та Лаврін перемірюють город.                                                                                                            Д. Поховали Кайдаша з великими почестями.

 

Дайте розгорнуту відповідь

17. «Хто такий Чіпка — правдошукач чи злочинець?» (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»).

18. Чим відрізняється Мелашка від інших жінок «Кайдашевої сім’ї».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Равлюк Богдана Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Павловська Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
10707
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку