Тести з літературного читаня за підручником Віри Науменко для 4 класу

Про матеріал
Тести з літературного читаня за підручником Віри Науменко для 4 класу. В цьому документі Ви зможете знайти тестові завдання майже до всіх тем даного підручника.
Перегляд файлу

Єгипетський міф «Бог сонця Ра»

  1. Що нагадував Всесвіт?

а) море води; б) океан води; в) безкрайність.

2. Спочатку зявився:

а) пагорб; б) гора; в) горбок.

3.  Якось розкрилась квітка:

а) лілії; б) лотоса; в) тюльпана.

4. Що було сховане між пелюстками квітки?

а) дитя; б) немовля; в) маля.

5. Від дитини йшло: 

а) яскраве світло; б) тепло; в) сліпуче сяйво.

6. Що сталося з Всесвітом?

а) освітився і ожив; б) стрепенувся і засяяв; в) прокинувся від сну.

 

Міф «Ра та Апоп»

  1. Що породили пітьма і зло?

а) велетенського дракона; б) велетенського динозавра; в) велетенського змія.

2. Де житло Апопа?

а) глибоко в норі; б) глибоко під землею; в) глибоко в печері.

3. Ра щовечора мандрує водами:

а) Нілу; б) океану; в) підземного Нілу.

4. Що вирішив зробити змій?

а) випити воду підземної ріки; б) підживитися; в) заховатися під землею.

5. Хто перемагає у двобої?

а) Ра; б) Апоп; в) ніхто.

6. Ця битва щоразу закінчується перемогою:

а) тепла; б) пітьми; в) світла.

 

Міф Давньої Греції «Пандора»

1.Лихий, злопам’ятний бог:

а) Прометей; б) Гефест; в) Зевс.

2. Дівчина схожа на безсмертну богиню, була зліплена з:

а) піску і глини; б) глини і води; в) піску і води.

3. Імя «Пандора» означало: 

а) «Зваблива, дивовижної вроди»; б) «Та, що все вміє» в) «Та, що всім обдарована».

4. Пандора стала дружиною:

а) Прометея; б) Епіметея; в) Гефеста.

5. Горе, турботи, злигодні, страждання, тяжкі хвороби були сховані в:

а) вазі; б) амфорі; в) скрині.

6. Що не встигло вилетіти з амфори?

а) нещастя; б) сліпа надія; в) мудрість.

 

Словянський міф «Створення людини»

1.Що було до початку світу?

а) океан води; б) море води; в) синє море.

2. Що було посеред моря?

а) велике дерево; б) квітка лотоса; в) могутнє дерево.

3. На дереві сиділи:

а) дивовижні птахи; б) бджоли; в) всілякі тварини.

4. У корінні дерева жили:

а) дивовижні птахи; б) бджоли; в) всілякі тварини.

5. Сумним був світ без:

а) людей; б) людського світу; в) людського гомону.

6. Бог зробив з глини:

а) людину; б) першочоловіка; в) чоловіка.

 

Сергій Плачинда «Білобог і Чорнобог»

1.Поринув у глибоку думу:

а) Бог Ра; б) Сокіл-Род; в) Апоп.

2. Упали два яйця у:

а) синє море; б)річку Живої води; в) озеро Живої води.

3. З води вродились два:

а) соколи; б) яструби; в) лебеді.

4. Вони перетворилися на:

а) людиноподібних мавп; б) людиноподібних велетнів; в) людожерів.

5. Слова «Ви є Добро і Зло, Світло і Пітьма…» сказав сокіл:

а) Білобогу; б) Чорнобогу; в) Білобогу і Чорнобогу.

6. «Ви будете завжди, будете скрізь, будете вічно, бо ви є:

а) богами; б) велетнями; в) Життям.

 

Підсумок за темою «У країні давнини. Міфи.»

  1. «Та, що всім обдарована» - це:

а) Афродіта; б) Афіна; в) Пандора.

2. Сергій Плачинда є автором міфу:

а) «Ра та Апоп»; б) «Білобог і Чорнобог»; в) «Пандора»

3. «Я мушу позбутися Ра» - це слова:

а) Зевса; б) Апопа; в) Сокола-Рода.

4. З квітки лотоса зявився:

а) Бог Ра; б) Білобог; в) Сокіл-Род.

5. «Зірвіть з дерева по яблуку і зїжте їх» - це сказав:

а) Зевс; б) Апоп; в) Сокіл-Род.

6. Міф Давньої Греції:

а) «Ра иа Апоп»; б) «Білобог і Чорнобог»; в) «Пандора».

 

Від міфу до казки. Народна легенда «Тополя»

1.Колись була тополя:

а) жінкою; б) дівчиною; в) дитиною.

2. На село налетіли:

а) турки; б) татари; в) обри.

3. Забрали у полон:

а) молодих; б) старих; в) парубків.

4. Уночі, коли всі поснули, дівчина:

а) теж заснула; б) не спала; в) утекла.

5. «Батьку степе, поля рідні,:

а) допоможіть мені; б) спасіть мене; в) порятуйте мене.

6. Так і стоїть тепер тополя:

а) край села; б) край городу; в) біля річки.

 

Богдан Чалий «Дума про Кия та його славний рід»

1.Чорновусий, з високим чолом…:

а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

2. Рудий, наче полум’я: а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

3. Русявий і ніжний:

а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

4. Оселилася Либідь-сестра:

а) де дзвеніли тополі сріблисті; б) у затишнім зеленім обійсті; в) між зеленого буйного дива.

5. На сорочки братам сестра пряла по сувою:

а) полотна; б) тканини; в) пряжі.

6. Вороги, які сунули з полуденного степу:

а) турки; б) татари; в) обри.

 

Притча Леонардо да Вінчі «Лебідь»

  1. Лебідь довго вдивлявся:

а) у дзеркало; б) в далечінь; в) у своє відображення.

2. Він повільно і велично підплив до:

а) самотньої берези; б) високого дуба; в) плакучої верби.

3. Від заходу сонця стали багряними спокійні води:

а) озера; б) річки; в) ставка.

4. Лебідь співав про:

а) своє щасливе життя; б) свій красивий політ; в)свою любов до всього.

5. Це пісня:

а) живого лебедя; б) веселого лебедя; в) помираючого лебедя.

6. Що залишив усім на прощання лебідь?

а) любов; б) пісню; в) танець.

 

Українська народна казка «Золотий черевичок» ( 1 частина)

1.Мати померла, коли дочка була ще:

а) дитиною; б) маленькою; в) підлітком.

2. Що дала мати дочці перед смертю?

а) Зернятко; б) насінинку; в) паросток.

3. Дівчина погнала пасти:

а) корову; б) кізку; в) бичка.

4. З зернятка виросла:

а) плакуча верба; б) яра верба; в) висока верба.

5. У неділю баба зі своєю дочкою пішли:

а) на базар; б) до церкви; в) до магазину.

6. Другим завданням від баби було:

а) з полотна пошити сорочку; б) з прядива додому полотно принести; в) витопити та ще якусь роботу зробити.

 

Українська народна казка «Золотий черевичок» (2 частина)

1.Другої неділі дівчині було завдання:

а) з полотна пошити сорочку; б) з прядива спрясти полотна; в) витопити та ще якусь роботу зробити.

2. Що взула дівчина на ноги, йдучи до церкви?

а) Нові черевички; б) кришталеві черевички; в) золоті черевички.

3. У церкві дівчину побачив:

а) королевич; б) царевич; в) князенко.

4. Дівчину звали:

а) Анна; б) Ганна; в) Тетяна.

5. А ти, нечупаро, геть мені зараз:

а) з хати; б) на піч; в) під піч.

6. Де росла верба?

а) На полі; б) в степу; в) на леваді.

 

Киргизька народна казка «Злагода»

  1. Де жив один дідусь?

а) Біля річки; б) біля зеленого лісу; в) біля зелених гір.

2. Що робили діти у сімї?

а) Співали; б) сварилися; в) дружили.

3. Хто заховався на дереві?

а) Злодій; б) злагода; в) щастя.

4. Дружина пропонує брати:

а) худобу; б) землю; в) одяг.

5. Хто порадив дідусю брати злагоду?

а) Сини; б) дочки; в) онук.

6. Злагоди не може бути без:

а) щастя; б) дружби; в) любові.

 

Підсумок за темою «Від міфу до казки»

  1. «Очі – терен, шовкова коса. А усмішка. Мов лагідний ранок!» - це:

а) Ганна; б) дівчина Тополя; в) Либідь.

2. Для полянок кувати сережки не вміє ніхто так, як:

а) Кий; б) Щек; в) Хорив.

3. Леонардо да Вінчі написав:

а) «Лебідь»; б) «Золотий черевичок»; в) «Дума про Кия та його славний рід».

4. Щастя залишило родину у творі:

а) «Тополя»; б) «Лебідь»; в) «Злагода».

5. Богдан Чалий є автором твору:

а) «Дума про Кия та його славний рід»; б) «Тополя»; в) «Золотий черевичок».

6. Про реальні історичні події та про реальних історичних осіб йдеться в:

а) легенді; б) притчі; в) казці.

 

В. Сухомлинський «Краса, натхнення, радість і таємниця»

1. Маленький хлопчик пішов:

а) в поле; б) до річки; в) до лісу.

2. По дорозі він зустрів:

а) дядька; б) хлопчика; в) дідуся.

3. Найкрасивішою для хлопчика в лісі була:

а) ялинка ошатна; б) квіточка фіалки; в) береза білокора.

4. Тиха пісня була:

а) горлиці; б) соловя; в) зозулі.

5. Світ – це …, жити – це …:

а) краса; б) натхнення; в) радість.

6. «Дожити до сивого волосся» означає побачити:

а) натхнення; б) радість; в) таємницю.

 

Про життя і творчість Тараса Шевченка

  1. Тарас Шевченко прожив:

а) 47 років; б) 48 років; в) 57 років.

2. Батьки Тараса були:

а) поміщиками; б) хліборобами; в) кріпаками.

3. «Працьовита, дбайлива, тихої вдачі» - це:

а) сестра; б) мати; в) бабуся.

4. Діда звали:

а) Петро; б) Василь; в) Іван.

5. Як звали сестру Тараса?

а) Катерина; б) Тетяна; в) Олена.

6. Книжка віршів називається:

а) «Катерина»; б) «Кобзар»; в) «Сон».

 

Тарас Шевченко «За сонцем хмаронька пливе»

  1. Хмаронька пливе:

а) по небу; б) високо; в) за сонцем.

2. Зове спатоньки сонце:

а) за обрій; б) у синє море; в) за хмару.

3. Пелена – це:

а) спідниця; б) покривало; в) темнота.

4. Покриває пеленою:

а) сивою; б) білою; в) рожевою.

5. Розстилає туман:

а) сивий; б) білий; в) рожевий.

6. Чого жде автор, мов діти матір?

а) ранку; б) світу; в) щастя.

 

Іван Франко «Полудень»

  1. Народився Іван Франко в сім’ї:

а) кріпаків; б) коваля; в) хліборобів.

2. Поле … безлюдне:

а) велике; б) безмежне; в) широке.

3. Довкола для вуха і ока:

а) ні духу; б) немає нікого; в) ні душі.

4. Не видать сліду ні:

а) звіра; б) людей; в) тварин.

5. Трави, мов:

а) море; б) небо; в) шовк.

6. Коники в травах:

а) співають; б) сюрчать; в) тріщать.

 

Іван Франко «Сипле, сипле, сипле сніг»

  1. З якої безодні сипле сніг?

а) Чорної; б) білої; в) сірої.

2. Міріадами летять холодні:

а) іскорки; б) зірочки; в) сніжинки.

3. Сніг присипає:

а) всю долю; б) все життя; в) всі поля.

4. Килим:

а) білий; б) сірий; в) блискучий.

5. Налягає важче:

а) сніг; б) ковдра; в) килим.

6. Меркне, слабне, погасає в душі:

а) огонь; б) надія; в) таємниця.

 

Леся Українка

1.Леся почала грати на фортепіано з:

А) п’яти років; б) шести років; в) семи років.

2. Освіту дівчинка отримала:

А) у школі; б) вдома; в) у тітки.

3. Мати Лесі Українки:

А) Ліна Костенко; б) Марійка Підгірянка; в) Олена Пчілка.

4. Справжнє прізвище Лесі:

А) Пчілка; б) Костенко; в) Косач.

5. У будинку Косачів відбувалися:

А) збори; б) творчі вечори; в) зібрання музикантів.

6. У скільки років дівчинка захворіла?

А) У сім років; б) у вісім років; в) у девять років.

 

Леся Українка «Вже сонечко в море сіда»

  1. Сонечко у тихому морі:

а) світліє; б) рожевіє; в) темніє.

2. Глибока вода зеленіє, немов:

а) мармур; б) оксамит; в) трава.

3. На хвилях тремтять іскри:

а) зеленії; б) червонії; в) золоті.

4. Іскри ясним вогнем миготять, мов:

а) блискавка; б) оксамит; в) веселка.

5. Що залишає корабель на воді?

а) шлях; б) візерунок; в) дорогу.

6. Веселе сонечко ясне,:

а) на добраніч; б) прощай; в) засинай.

 

Леся Українка «Плине білий човник…»

  1.               Човника колише і гойдає:

а) вітер; б) хмаринка; в) хвилечка.

2. Ледве дише:

а) вітер; б) хмаринка; в) хвилечка.

3. Що розсипає місяченько?

а) Зорі; б) хмароньки; в) світло.

4. Далеко в морі видніють:

а) кораблі; б) зорі; в) човни.

5. Проти місяченька чорніють щогли:

а) високії; б) тонкії; в) товстії.

6. Яку картину змальовано у вірші?

а) Місячну ніч; б) місячну ніч на морі; в) тихе нічне море.

 

Леся Українка «Сосна»

  1. Сосна розмовляє з весняним:

а) сонцем; б) променем; в) вітром.

2. Сосна вічно:

а) весела; б) зажурена; в) смутная.

3. Зимовим ранком мовчала:

а) сосна; б) діброва; в) дума.

4. Шептала верховіттям сосна:

а) вічнозелена; б) сумна; в) весела.

5. Там ходила:

а) Я; б) дума; в) дівчина.

6. Чулася в гомоні дума:

а) сумная; б) веселая; в) не веселая.

 

Ліна Костенко «Здивовані квіти»

  1. Зорі вночі:

а) яскраві; б) колючі; в) лагідні.

2. Їжачки:

а) маленькі; б) налякані; в) голодні.

3. В кручі кричала:

а) ворона; б) сойка; в) сорока.

4. Сказав: «Апчхи!»:

а) ворон; б) дятел; в) горобець.

5. Квітку питала:

а) сойка; б) квітка; в) ворона.

6. Вчора ще було:

а) навесні; б) влітку; в) восени.

 

Ліна Костенко «Осінь, ось вона, осінь»

  1. Що випустив серпень?

а) Дощі; б) серп; в) вітер.

2. Що припинили цвіркуни і перепілочки?

а) пісню; б) концерт; в) виступ.

3. Поклонився садам і лугам:

а) цвіркун; б) серпень; в) чорногуз.

4. Чорногуз відлітав у:

а) Африку; б) Америку; в) Австралію.

5. Коли осінь замикала свої брами?

а) Вночі; б) вранці; в) вдень.

6. Осінь погубила у небі:

а) журавлині ключі; б) журавлині пісні; в) дощі.

 

Іван Нечуй-Левицький «Осінній день»

  1. Надворі стояла:

а) суша; б) погода; в) спека.

2. Сонце низько на небі:

а) ходило; б) світило; в) плавало.

3. Хто ледве ворушився?

а) Сонце; б) вітер; в) павутиння.

4. Тільки нагадувала про осінь:

а) верба; б) тополя; в) озимина.

5. Надворі летіло:

а) павутиння; б) листя; в) піря.

6. Легким, білим павутинням було засноване:

а) все довкола; б) синє небо; в) весь простір.

 

Дмитро Павличко «Плесо»

  1. Досягати дна:

а) очима; б) думками; в) поглядом.

2. Блискає, мов лезо:

а) підкова; б) ракета; в) щука.

3. В синій глибині бачу:

а) підкову; б) ракету; в) щуку.

4. Дірява підкова:

а) сонця; б) місяця; в) леза.

5. Що застелено по дну?

а) Підкова; б) блакить; в) пелена.

6. З чим автор порівнює щуку?

а) кораблем; б) літаком; в) ракетою.

 

Дмитро Павличко «Синиця»

1.Що дзьобала синичка?

а) Хліб; б) насіння; в) сало.

2. Сало прив’язане до:

а) годівнички; б) дерева; в) вікна.

3. Синичка грала на:

а) гармошці; б) скрипці; в) сопілці.

4. Не просила їсти, бо:

а) весело на душі; б) минулися холоди; в) настала весна.

5. Синичка грала з:

а) вдячністю; б) любовю; в) радістю.

6. Чим хата відповідала синичці?

а) сміхом дітей; б) піснями дітей; в) іграми дітей.

 

Дмитро Павличко «Яблуко»

1.Чим кинув герой?

а) полінцем; б) каменем; в) скіпкою.

2. Що перебив?

а) деревце; б) крило; в) гілочку.

3. Щепа стоїть коло:

а) дороги; б) хати; в) криниці.

4. Як автор називає яблуньку?

а) зеленокоса; б) зеленокрила; в) кучерява.

5. В душі горить:

а) тривога; б) серце; в) совість.

6. З чим порівнюється яблуко у вірші?

а) совістю; б) гріхом; в) злом.

 

Дмитро Павличко «Зернина»

1. Скільки казок у пшеничній зернині?

а) сто; б) двісті; в) триста.

2. У зернині схований:

а) сніп; б) колосок; в) хліб.

3. Півжмені зерна сховано в :

а) колоску; мішку; в) решеті.

4. Мішок зерен схований в:

а) колоску; б) решеті; в) зернині.

5. Що обівють золоті колоски?

а) світ; б) землю; в) місто.

6. Що осяяне хлібом?

 а) зерно; б) хата; в) пісня.

 

Степан Жупанин «Ходімо в поле, сину»

  1. Ходімо в поле, сину:

 а) весною; б) літом; в) восени.

  1. Хто там живе?

 а) пташка; б) квітка; в) хліб.

  1. Тепла, щедра, юна:

 а) стеблина; б) земля; в) нива.

  1. Що леліє земля?

 а) стеблину; б) колосся; в) зернину.

  1. Влітку хліб живе в:

 а) врунах; б) колоссі; в) зернині.

  1. Ходімо в поле, сину:

а) відпочивати; б) трудитися; в) працювати.

 

Іван Сенченко «Чимчикують наші хлопці…»

  1. По чому чимчикують хлопці?

 а) по дорозі; б) по полю; в) по стежці.

  1. Джміль сидів на:

а) подорожнику; б) буркуну; в) будяку.

  1. Під пшеницями:

 а) сокирки; б) будяки; в) лобода.

  1. Скинув кепку:

а) Іван; б) Женька; в) Сашко.

  1. «П’ятірка, п’ятірка, п’ятірка!» - це слова:

 а) вітерця; б) перепела; в) цвіркунів.

  1. Життя у хлопців:

а) складне і прекрасне; б) просте і веселе; в) щасливе і безтурботне.

 

Василь Чухліб «Чомга і весна»

  1. На озері жила:

а) качка; б) лелека; в) кряква.

  1. Чомга вмощувалася на:

а) березі; б) пагорбі; в) камені.

  1. Одного ясного дня качка зустріла:

а) крякву; б) норця; в) качура.

  1. Із яєчок вилупилось каченят:

 а) троє; б) четверо; в) п’ятеро.

  1. Були у захваті від плавання каченят:

а) дерева; б) сосни і ялини; в) берези.

  1. Молодо усміхнувся:

 а) качур; б) Валун; в) кряк.

 

Михайло Коцюбинський «На небі сонце…»

  1. Пливе блакитними річками:

 а) небо; б) серпанок; в) льон.

  1. Куди хочеться сісти?

а) на корабель; б) на лотку; в) на човен.

  1. Зелений серпанок тче:

 а) льон; б) ячмінь; в) жито.

  1. Стежки зміяться глибоко в:

 а) житі; б) пшениці; в) ячмені.

  1. Бє по руках:

а) колос; б) стебло; в) волошка.

  1. Біжить за вітром, немов табун:

 а) коней; б) лисиць; в) вовків.

 

Олесь Гончар «Соловїна сторожа»

  1. Поїздка у Канів:

а) недільного ранку; б) на вихідні; в) у відпустку.

  1. Хто їде у їхньому товаристві?

а) дитина; б) дівча; в) знайома.

  1. Соковита зелень хлібів буяє:

 а)красою; б) життям; в) щастям.

  1. Синя зірочка – це:

а) квітка льону; б) дзвіночок; в) волошка.

  1. Хто здивував дівча?

а) перепілка; б) білка; в) соловей.

  1. Маленьке, ледь помітне гніздо знаходиться:

а) за горбом; б) перед музеєм; в) по той бік траси.

 

Борис Грінченко «Ксеня» ( 1 частина)

  1. Визначніш од усього відрізняється одна кохана постать:

а) мама; б) тато; в) Ксеня.

  1. Головних героїв було звати:

а) Василь і Катя; б) Василь і Ксеня; в) Віктор і Ксеня.

3. Діти пішли в ліс по:

а) гриби; б) ягоди; в) суниці.

4. Що шукали Василь і Ксеня, як почало вечоріти?

а) стежку; б) зруб; в) гриби.

5. Діти бігли серед густо порослих кущів, а потім:

а) знайшли дорогу додому; б) побачили вовків; в) упали додолу.

6. Будемо ночувати:

а) на дубі; б) під кущем; в) на сосні.

 

Борис Грінченко «Ксеня» ( 2 частина)

  1. Що побачили діти, сидячи на гілці?

а) вовків; б) пташку; в) сову.

2. Що несла вона в кігтях?

а) мишу; б) пташку; в) здобич.

3. З-за кущового верховіття витикається:

а) вогонь; б) ведмідь; в) місяць.

4. Місяць увесь:

а) червоний і вогняний; б) яскравий і блискучий; в) блискучий і вогняний.

5. Тріщання, гук по всьому лісі – це:

а) вовки; б) батько і люди; в) лісовик.

6. Що дівчинку зігрівало і давало сили жити?

а) дружба з Васильком; б) любов батьків; в) щасливе життя.

 

Всеволод Нестайко «Троє за парканом» (1 частина)

  1. Скільки хлопчиків дерлися по гірці?

 а) двоє; б) троє; в) четверо.

  1. У дівчинки був костюм:

а) сніжинки; б) снігуроньки; в) сніжної королеви.

  1. Хлопчик був худенький, щупленький:

а) першокласник; б) другокласник; в) третьокласник.

  1. Що хотіла зробити з ним дівчинка?

а) відлупцювати; б) насварити; в) набити.

  1. Личко у хлопчика було:

а) маленьке і кругленьке; б) маленьке і худорляве; в) кругленьке і худорляве.

  1. Дівчинка другокласника:

а) побила; б) насварила; в) відпустила.

 

Всеволод Нестайко «Троє за парканом» (2 частина)

  1. Куди попала сніжка?

 а) в голову; б) за комір; в) по спині.

  1. Хлопчик почав:

а) перелазити через паркан; б) втікати; в) спускатися  з гірки.

  1. На обличчі у нього:

а) страх; б) зосередженість; в) байдужість.

  1. Хлопчина ішов до дівчини поволі, але:

а) впевнено; б) зі страхом; в) твердо.

  1. Тепер було видно, що обличчя в нього:

а) бліде; б) червоне; в) розгублене.

  1. Як автор назвав дітей за парканом?

а) хлопчики; б) четверо; в) троє.

 

Михайло Слабошпицький «Славко і жако» (1 частина)

  1. Найбільшого на світі мрійника звали:

а) Славко; б) Жако; в) Сашко.

  1. Коли виросте хлопчик, то поїде в:

а) Африку; б) Америку; в) Австралію.

  1. Батько подарував Славкові на день народження:

а) машинку; б) велосипед; в) книги.

  1. Книжки написав німецький вчений:

а) Грім; б) Брем; в) Жак.

  1. Полює на зайців і ягнят:

а) зебровий мангуст; б) дикий кіт сервал; в) карликова антилопа.

  1. Кого Славко хотів поселити у зоопарк?

а) зебрового мангуста; б) дикого кота сервала; в) карликову антилопу.

 

Михайло Слабошпицький «Славко і жако» ( 2 частина)

  1. На канікули Славко поїхав відпочивати:

а) до бабусі; б) в Африку; в) в табір.

  1. Першого вересня хлопчик пішов:

 а) в дитячий садок; б) до школи; в) до переїзду.

  1. Після уроків Славко зустрів:

а) друзів; б) батька; в) маму.

  1. Хлопчика назвали «доктором африкознавства»:

а) батько; б) мама; в) друзі.

  1. Що привіз Славку батько?

а) мангусту; б) карликову антилопу; в) папугу.

  1. Як було звати папугу?

а) Жако; б) Брем; в) сервал.

 

Михайло Слабошпицький «Славко і жако» (3 частина)

  1. Славко застудився:

а) влітку; б) восени; в) взимку.

  1. Якого кольору очі у жако?

а) синього; б) жовтого; в) зеленого.

  1. Хто навідав хворого?

а) Жако; б) друзі; в) однокласники.

  1. «Йому на концертах виступати», - сказав:

а) лікар; б) тато; в) однокласник.

  1. Славко оглядається на:

а) будиночок; б) переїзд; в) школу.

  1. Що думає Славко, ідучи дорогою до школи?

а) влітку візьме Жако з собою на відпочинок; б) жако нудиться вдома сам; в) Жако хороший друг.

 

Василь Чухліб «Гойдарики»

  1. Тато прилаштував гойдалку на:

а) яблуні; б) березі; в) груші.

  1. Дітей звали:

а) Тетянка і Тарасик; б) Тетянка і Петрик; в) Оленка і Тарасик.

  1. Діти розгойдалися аж:

а) вище яблунь; б) до вершечків дерев; в) до неба.

  1. Приліг під березу:

а) песик Жучок; б) кіт Рудько; в) песик Жулька.

  1. Тато щось майстрував:

а) у дворі; б) за хатою; в) біля комори.

  1. Що просила мати у дітей?

а) Щоб не сварилися; б) щоб не впали; в) щоб не плакали.

 

Василь Чухліб «Дикі каченята»

  1. Любить Тетянка плавати з татом по:

а) Дніпру; б) Десні; в) Уборті.

  1. Скільки яєць було у гнізді?

а) три; б) чотири; в) п’ять.

  1. Тато звернув човна за:

а) вербу; б) очерет; в) кущ лози.

  1. З верби летіли:

а) парашутики; б) мячики; в) кульки.

  1. Каченята плавали довкола матері:

а) парашутиками; б) кульками; в) кульбабками.

  1. Куди попливла качка з каченятами?

а) до очерету; б) в кущі; в) за вербу.

 

Олесь Донченко «Дівчинка над струмком»

  1. Було це над тихою річкою:

а) Десною; б) Дніпром; в) Сулою.

  1. Ця подія відбувалася на початку:

а) вересня; б) жовтня; в) листопада.

  1. Звідки поверталася дівчинка?

а) З магазину; б) зі школи; в) з роботи.

  1. Улянка була схожа на:

а) кульбабу; б) кульку; в) парашутик.

  1. Дівчинка-школярка сиділа:

а) весела; б) засмучена; в) зажурена.

  1. Головну героїню було звати:

а) Улянка; б) Ксеня; в) Тетянка.

 

Олесь Донченко «На лісовій галявині» (1 частина)

  1. Обсипаються від найменшого подиху вітерця:

а) берези; б) клени; в) тополі.

2. Сміється червоними губами:

а) калина; б) горобина; в) шипшина.

3. Улянка любила ласувати:

а) яблучками; б) грушками; в) кисличками.

4. Кручами бігла стежка:

а) над Сулою; б) лісом; в) над Десною.

5. Скільки було ямок в рівчаку?

а) двісті; б) триста; в) більше як триста.

6. Що хотіла попросити Улянка у Марка Марковича?

а) дубків-сіянців; б) кленів-саджанців; в) ялинок-саджанців.

 

Олесь Донченко «На лісовій галявині» ( 2 частина)

  1. Сьогодні йти в школу на:

а) першу зміну; б) другу зміну; в) третю зміну.

2. Озирнувшись, Улянка побачила:

а) дивного дідуся; б) тата; в) вовка.

3. Гриб-дідусь дав дівчинці:

а) саджанця; б) зелену гілочку; в) білого корінця.

4. Улянка не зникла, а стала:

а) білим метеликом; б) чорною мушкою; в) чорним метеликом.

5. З гущавини вийшов:

а) вовк; б) дідусь-боровик; в) тато.

6. Що здивувало вовка?

а) дівчинка; б) спляча Улянка; в) ворон-крумкач.

 

Олесь Донченко «Зачарована Десна»

  1. Довго збирались ми:

а) до річки; б) на поле; в) на косовицю.

2. Куди везли Сашка?

а) на косовицю; б) до річки; в) в царство.

3. Скільки верств було до Десни?

а) чотири; б) п’ять; в) шість.

4. Дорогу показує:

а) зорі; б) Чумацький Шлях; в) Велика Ведмедиця.

5. Хлопчик прокинувся на березі Десни:

а) під дубом; б) в лозах; в) серед квітів.

6. В лузі Сашко:

а) бігає; б) стрибає; в) літає.

 

Олександр Дерманський «Чемпіон з баранців»

  1. Кого ліпила Соня?

а) Чудовисько; б) котика; в) баранця.

2. В одному вихорі пролітала обгортка від цукерки:

а) карамелька; б) іриска; в) золотий ключик.

3. У якому класі навчалась дівчинка?

а) другому; б) третьому; в) четвертому.

4. За вікном Соня побачила чудовисько:

а) волохате і рожеве; б) пухнасте і синє; в) пухнасте і рожеве.

5. Несподіваний гість зайшов через:

а) двері; б) вікно; в) димар.

6. Чудовисько каталось на:

а) санчатах; б) лижах; в) вихорі.

 

Грицько Бойко «Хвастунець»

  1. Хлопчика було звати:

а) Толя; б) Петя; в) Грицько.

  1. Толя був:

а) скромний; б) хвастунець; в) справедливий.

  1. Що потрапило під ноги хлопчику?

а) жаба; б) змія; в) ящірка.

  1. З переляку хвалько почав:

а) кричати; б) втікати; в) стрибати.

  1. Втікаючи, Толя:

 а) впав; б) прикусив язик; в) вступив у калюжу.

  1. Яке значення має вислів «прикусити язика»?

а) замовчати; б) впасти; в) не хвалитися.

 

Грицько Бойко «Викрутився»

  1. У класі учитель питає:

а) Петрика; б) Миколу; в) Грицька.

  1. Хлопчик не приходив у школу:

а) два дні; б) три дні; в) чотири дні.

  1. Микола ішов позавчора через:

а) ліс; б) міст; в) річку.

  1. Кого мама привела?

а) вчителя; б) лікаря; в) двох лікарів.

  1. Йдучи вчора до школи, Микола зустрів:

а) вчителя; б) лікаря; в) двох лікарів.

  1. Хлопчик думав, що вчитель теж:

а) захворів; б) провалився; в) запізнився.

 

Ірина Жиленко «Павучок – рудий бочок»

  1. Ввечері павучок:

 а) лягав спати; б) умивався; в) мив ніжки.

  1. Яка ніжка була уже в ліжку?

а) друга; б) третя; в) четверта.

  1. Яка ніжка хоче танцювати?

а) третя; б) четверта; в) п’ята.

  1. Що робила шоста ніжка?

 а) не давала зняти панчішку; б) стомилась; в) не любила митись.

  1. Яка ніжка наробила крику?

а) шоста; б) сьома; в) восьма.

  1. Все ще лічить ніжки павучок:

а) смішний; б) дурненький; в) веселий.

 

Іван Світличний «Я їм про Хому, а вони про Ярему»

  1. Що каже мама?

а) просинатися; б) вставати; в) спати.

  1. Куди запізнився син?

 а) в дитсадок; б) в школу; в) на автобус.

  1. Що хоче додивитися хлопчик?

а) кіно; б) сон; в) мультфільм.

  1. Що вдягає син задом наперед?

а) штани; светр; в) сорочку.

  1. Одягає хлопчик через голову:

а) штани; б) светр; в) сорочку.

  1. Як звати хлопчика?

а) Ярема; б) Хома; в) Іван.

 

Іван Світличний «Стонога»

  1. Де мешкала Стонога?

а) біля річки; б) в лісі; в) біля міста.

  1. Стоногу запросили в гості на:

а) день народження; б) весілля; в) іменини.

  1. Яка нога вперта?

а) перша; б) друга; в) третя.

  1. Ноги заходилась впорядковувати Стонога:

а) вдома; б) посеред дороги; в) в гостях.

  1. Коли знайшла тридцяту, то забула про:

а) десяту; б) дванадцяту; в) двадцяту.

  1. Як звалось місто?

а) Біла; б) Зелена; в) Жовта.

 

Григір Тютюнник «Біла мара» (1 частина)

  1. Літнього ранку дід Арсен іде:

а) до річки; б) в ліс; в) в поле.

  1. Лелеки походжають вздовж болота як:

а) лісники; б) капітани; в) матроси.

  1. Дорогою до річки Арсен розмовляв з:

а) рибалкою; б) матросом; в) лісником.

  1. Де ловить рибу Бушля?

а) на кручі; б) біля болота; в) біля верби.

  1. Яка риба ловиться уночі?

а) соми-вусачі; б) лящі та коропи; в) краснопері в'язі.

  1. До річки одного разу дід Арсен:

а) не прийшов; б) запізнився; в) проспав.

 

Григір Тютюнник «Біла мара» (« частина)

  1. Де починається Крута балка?

а) за селом; б) на кручі; в) біля болота.

  1. Арсен зустрів:

а) припутня; б) щось незвичне; в) щось біле.

  1. Бушля зупинився і довго одхекувався біля:

а) села; б) крайніх хат; в) річки.

  1. «Біла мара» - це:

а) їжачок з газетою; б) сонний заєць; в) вепр.

  1. Їжачок поволік газету до:

а) річки; б) нори; в) села.

  1. Куди пішов досипати дід Арсен недоспаної ночі?

а) в хату; б) в хлівець; в) в повітку.

 

Анатолій Давидов «Свідки минулих епох»

  1. Друзів Петька звали:

а) Іра і Мишко; б) Іра і Сашко; в) Іра і Славко.

  1. Петько і Славко уже два роки захоплюються:

а) кінозйомками; б) фотополюванням; в) кіном.

  1. У долину річки мандрівники дісталися:

а) після обіду; б) під вечір; в) вночі.

  1. Хухоль було посеред річки:

а) двоє; б) троє; в) четверо.

  1. Скільки мільйонів років тому з’явилися хухолі?

а) десять; б) двадцять; в) тридцять.

  1. Скільки часу мандрівники пробудуть у цих мальовничих краях?

 а) тиждень; б) два тижні; в) місяць.

 

Паола Утевська «Гості з далеких берегів» (1 частина)

  1. Що побачив на малюнку Костик?

а) фікуса; б) Індію; в) ліс.

  1. Тьотя Оксана подарувала на день народження:

а) пальму; б) фікус; в) алое.

  1. Гілочку фікуса привезли з:

а) Індії; б) Африки; в) Єгипту.

  1. Річка Ніл, де ріс папірус, знаходиться в:

а) Індії; б) Африці; в) Китаї.

  1. Хто винайшов свою писемність?

а) індійці; б) китайці; в) єгиптяни.

  1. Гумку можна зробити з:

а) фікуса; б) пальми; в) калачика.

 

Паола Утевська «Гості з далеких берегів» (2 частина)

  1. Яка рослина по-вченому зветься циперус?

а) пальма; б) фікус; в) алое.

  1. У місті Пергамі було винайдено:

а) папірус; б) пергамен; в) папір.

  1. Що винайшов китайський ремісник Цай Лунь?

а) пергамен; б) берестяні грамоти; в) папір.

  1. Що роблять зі старого ганчір’я?

а) бумагу; б) папір; в) пергамен.

  1. На виготовлення паперу беруть найчастіше деревину з:

а) ялин; б) кленів; в) дубів.

  1. Коли варево готове, до нього додають:

а) воду; б) борошно; в) клей.

 

Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (1 частина)

  1. Який був літній день?

а) ясний; б) казковий; в) чарівний.

  1. Скільки років було дівчинці?

а) сім; б) вісім; в) девять.

  1. Одяг, волосся, борода у старця були:

а) білого кольору; б) сивого; в) чорного.

  1. Дівчинку звали:

а) Олеся; б) Оля; в) Ясочка.

  1. На Купала подруги пішли збирати:

а) квіти; б) трави; в) зілля.

  1. Дівчата називають Олю:

а) царівною; б) княгинею; в) королівною.

 

Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (2 частина)

  1. Хто сказав, що по Олю їде князь золотою колісницею?

а) Катерина; б) Калина; в) Олена.

2. Із-за куща на сивому коні виїхав:

а) князь; б) король; в) лицар.

3. Як називалась глибока річка?

а) Дніпро; б) Велика; в) Широка.

4. Хто перевозив лицарів через річку?

а) Перевізник; б) Мирослав; в) Ольга.

5. Князя звали:

а) Ігор; б) Ярослав; в) Мирослав.

6. Ольга Перевізниківна стала жінкою князя:

а) українського; б) львівського; в) київського.

 

Віктор Близнець «Земля світлячків» (1 частина)

  1. Над озерними плесами тягло:

а) болотом; б) димом; в) сирістю.

2. На дні човна плив:

а) Світлячок; б) Сиз; в) Чублик.

3. Садив на городі свої дивацькі дині:

а) Хвороща; б) Вертутій; в) Сиз.

4. Чиї старі черевики, брилі, решета, казанки були розвішені на палиці?

а) Хворощеві; б) Вертутієві; в) Сизові.

5. Вгощав одного з волохатих страшил веселий, невгамовний:

а) Хвороща; б) Вертутій; в) Сиз.

6. Відпустив волохатого страшила:

а) Сиз; б) Хвороща; в) Вертутій.

 

Віктор Близнець «Земля світлячків» (2 частина)

  1. Деревяна табличка стояла під:

а) явором; б) корчем; в) березою.

2. Пройшовши між рядами до стін, Сиз сів на:

а) диванчик; б) лавчині; в) острівці.

3. Що подарував Сиз професорові на день народження?

а) Світлячків; б) колекцію; в) купол.

4. На тяжкій першими виступили:

а) Сиз і Хвороща; б) Вертутій і Чублик; в) Сиз і Чублик.

5. Через скільки пар окулярів дивився Варсава?

а) дві; б) три; в) чотири.

6. Кого Сиз називав вчителем?

а) Варсаву; б) Чублика; в) Вертутія.

 

Микола Носов «Мишкова каша» (1 частина)

  1. В гості приїхав:

а) Володя; б) Мишко; в) Миколка.

2. Скільки днів повинні були прожити хлопці самі?

а) два; б) три; в) чотири.

3. Що повинні готувати хлопці самі?

а) сніданок; б) обід; в) вечерю.

4. Скільки пічкурів зловили друзі?

а) десять; б) дванадцять; в) двадцять.

5. З-під кришки каша:

а) лізе; б) висипається; в) виповзає.

6. Що означає вислів «передав куті меду»?

а) пересолив; б) пересолодив; в) переборщив.

 

Микола Носов «Мишкова каша» (2 частина)

  1. Хлопцям треба було лягати спати, бо уже:

а) пізно; б) десята година; в) дванадцята година.

2. За скільки часу повернувся від колодязя?

а) за хвилину; б) через дві хвилини; в) за годину.

3. Що втопилось, прив’язане на волосінь?

а) відро; б) чайник; в) кухоль.

4. Краще просто в колодязь вкинути:

а) чайник; б) кухоль; в) самовар.

5. Принесли каструлю до колодязя, щоб не бігати:

а) десять раз; б) двадцять раз; в) дванадцять раз.

6. Що було легше робити Мишкові, аніж варити кашу?

а) полоти буряни; б) носити воду; в) ловити рибу.

 

Льюїс Керролл «Аліса в країні чудес» (1 частина)

  1. Аліса сиділа поруч сестри на:

а) траві; б) березі; в) стільці.

2. Кролик дістав із кишені:

а) годинник; б) цукерку; в) компас.

3. Аліса зуміла зняти з полиці баночку з написом:

а) «Вишневе варення»; б) «Малина від застуди»; в) «Апельсинове варення».

4. Люди, які ходять догори дригом – це:

а) антипуди; б) антиподи; в) інопланетяни.

5. Хто така Діна?

а) подруга; б) сестра; в) кішка.

6. Аліса впала на:

а) землю; б) купу сухого листя; в) підлогу. 

 

Льюїс Керролл «Аліса в країні чудес» (2 частина)

  1. На скляному столику на трьох ніжках лежав:

а) великий кавун; б) золотий замок; в) золотий ключик.

2. Що побачила Аліса по той бік коридору?

а) Сад; б) столика; в) квіти.

3. На, прив’язаному до пляшечки, ярличку було написано:

а) «Апельсинове варення»; б) «Отрута»; в) «Випий мене».

4. Аліса поменшала і була всього:

а) чверть метра; б) третину метра; в) половину метра.

5. Дівчинка помітила під столом:

а) золотий ключик; б) скляну коробочку; в) баночку з варенням.

6. Що Аліса зробила з пиріжком?

а) відкусила шматочок; б) зїла половину; в) зїла весь.

 

Анатолій Костецький «Канікули»

  1. Про канікули співає:

а) хлопчик; б) природа; в) все.

2. Канікули – це літні дні:

а) веселі; б) красиві; в) барвисті.

3. Треба мчати босими наввипередки з:

а) хлопцями; б) вітром; в) метеликами.

4. Треба приносити повні відра:

а) води; б) горіхів; в) ягід.

5. У лузі час слухати струну:

а) бджолину; б) пташину; в) цвіркуна.

6. А потім страшенно хочеться:

а) купатися; б) погратися; в) до школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

doc
Додано
30 жовтня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку