Тести з української мови 6 клас

Про матеріал
Тести з української мови 6 клас Тести з української мови 6 клас Тести з української мови 6 клас
Перегляд файлу

ТЕСТИ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. 6 КЛАС

(ПОТОЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

МОРФОЛОГІЯ. ПРИКМЕТНИК

Тест 1. Якісні,відносні, присвійні прикметники. Ступені

порівняння прикметників. Повні та короткі  прикметники

I варіант

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – прикметники.

А.   Доречний, стрункий, слівце, білий.

Б.   Братовий, літній, ходіння, тижневий.

В.   Жовтий, куріпчин, летять, золотий.

Г.  Ведмежий, мокрий, теплий, срібний.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники.

А.   Будній, заможний, червоний, доччин.

Б.   Осінній, нянин, солодкий, теплий.

В.   Дружній, учнівський, батьків, синій.

Г.   Народний, шполянський, річний, залізний.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – якісні прикметники.

А.   Довгий, холодний, учнівський, білий.

Б.   Широкий, солоний, ніжний, розумний.

В.   Зимовий, морквяний, батьківський, різкий.

Г.   Охайний, сусідський, гіркий, дотепний.

  1. Позначте рядок прикметників, від яких можна утворити ступені порівняння.

А.   Білий, теплий, малесенький, холодний.

Б.   Глибокий, пізній, предобрий, старезний.

В.   Солодкий, вузький, синій, м’який.

Г.   Гарний, легкий, сліпий, голий.

  1. Вкажіть, у якому рядку всі прикметники вжиті в переносному значенні.

А.   Золоті руки, біла раса, гострий ніж.

Б.   Заяча душа, сталевий колір, весняний день.

В.   Вовчий апетит, жовта квітка, золота каблучка.

Г.   Ведмежа послуга, молочна імла, зміїна усмішка.

  1.        Вкажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні   присвійних     прикметників.

А.   Ольгин, тіткин, свекрушин.

Б.   Лелечий, Палажчин, мушин.

В.   Жінчин, Оксанин, лисиччин.

Г.   Вовчий, куріпчин, невістчин.

 

  1. Вкажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні початкової  літери.

А.   Шевченківська премія, Ольжин зошит, авгієві стайні.

Б.   Кодацький поріг, зозулині черевички, дамоклів меч.

В.   Аріаднина нитка, нобелівська премія, Петрів батіг.

Г.   Оксанин зошит, піррова перемога, собача кропива.

  1. Вкажіть, у якому з речень виділений прикметник  – якісний.

А.   Ми підійшли дуже близько до вовчого лігва.

Б.   У мене розігрався вовчий апетит.

В.   Побачивши вовчі сліди, Олесь злякався.

Г.   На малюнку зображена вовча голова.

  1. Позначте рядок, у якому допущено помилку при  творенні ступенів  порівняння.

А.   Менш теплий, світліший, найкращий.

Б.   Більш швидкий, самий добрий, якнайвузький.

В.   Чорніший, менш гіркий, щонайвищий.

Г.   М’якіший, найбільш зручний, найлегший.

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники  мають   нестягнену форму.

А.   Зелен, повен, зелен, дрібен.

Б.   Тонка, синя, красен, літня.

В.   Молодая, ясная, вечірняя, зеленеє.

Г.   Повна, світла, солодка, весела.

  1. Виділіть рядок прикметників, від яких вищий ступінь  утворюється від інших основ.

А.   Поганий, великий, малий, гарний.

Б.   Теплий, сміливий, холодний, сумний.

В.   Святий, вузький, твердий, легкий.

Г.   Чистий, рідний, низький, старий.

  1. Позначте рядок, у якому при творенні вищого ступеня  порівняння

відбувається зміна приголосних.

А.   Темний, чистий, красивий, чорний.

Б.   Милий, вдалий, світлий, легкий.

В.   Тихий, білий, довгий, зручний.

Г.   Близький, низький, дорогий, високий.

  1. Позначте речення, у якому вжито прикметник у короткій формі.

А.   Світить ясен місяць угорі.

Б.   У золотий одяг нарядились горобина і кущі калини.

В.   Яке це славне слово – хлібороб.

Г.   Україна – це тихії води і ясні зорі.

  1. Позначте рядок, у якому від усіх прикметників не можна  утворити ступінь порівняння.

А. Світлий, ясний, холодний, синій.

Б. Босий, порожній, голий, теплуватий.

В. Пізній, зручний, темний, красивий.

Г. Чорний, сірий, швидкий, далекий.

  1. Установіть відповідність між іменниками та суфіксами, за допомогою яких можна утворити присвійні прикметники.

А.   –ин.

1.   Марія, Софія,Надія.

Б.   – їн.

2.   Лис, ведмідь, собака.

В.   – ів(ов).

3.   Олексій, Сергій, Юрій.

Г.   – їв(єв).

4.   Ластівка, сусідка, Леся.

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

5.   Командир, Степан, майстер.

 

  1. Установіть відповідність між прикметниками та іменниками, які утворюють, об’єднавшись у пари, словосполучення.

А.   Воєнний.

1.   Вихід.

Б.   Ефектний.

2.   Дорога.

В.   Військовий.

3.   Ліки.

Г.   Ефективний.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

4.   Період.

5.   Лікар.

 

 

  1. Установіть відповідність між розрядами прикметників та їх прикладами.

А.   Якісний, повний.

Б.   Відносний.

    В.   Присвійний.

      Г.   Якісний, короткий.

   1.   Місячним сяйвом залиті мріють сади.

  2.   Діти сиділи навколо багаття.

  3.   Червоний місяць зійшов низько над степом.

4.   Як ішли ми зелен лугом, соловей співав.

5.   У Степановому  настрої  з’явилася   великодушність.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між ступенями порівняння   і прикметниками.

А.   Вищий ступінь, проста форма .

   Б.   Найвищий, проста форма     

В.   Вищий, складена форма.                     

Г.   Найвищий, складена форма.

                                           1.   Найвдаліший, найвередливіший.

                                           2.   Солодший, більш зручний.

                                           3.   Менш помітний, більш приємний.                                                                  

                                           4.   Червоніший, легший, тонший.

                                           5.   Найбільш досвідчений, найменш вразливий.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест 1. Якісні,відносні, присвійні прикметники. Ступені

порівняння прикметників. Повні та короткі  прикметники

I I варіант

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – прикметники.

А.   Чорний, місячний, літувати, село.

Б.   Будівельний, молодий, давній, гострий.

В.   Сестрин, вчорашній, будівельник, безхмарний.

Г.   Гусячий, зелений, Оксанин, зимувати.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники.

А.   Весняний, гордий, зелений, сестрин.

Б.   Батьківський, поганий, качиний, дубовий.

В.   Науковий, безхмарний, хоробрий, запашний.

Г.   Дощовий, залізний, зимовий, вчорашній.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – якісні прикметники.

А.   Залізний, сільський, тітчин, степовий.

Б.   Твердий, білий, новий, запашний.

В.   Червоний, кислий, міський, батьків.

Г.   Світлий, шкільний, гречаний, братів.

  1. Вкажіть рядок, у якому всі слова – присвійні  прикметники.      

А.   Оленин, сестрин, сусідчин.

Б.   Василів, материн, червоний.

В.   Ведмежий, бабин, батьківський.

Г.   Валин, учнівський, весняний.

  1. Позначте рядок прикметників, від яких можна  утворити  ступені   порівняння.

А.   Синій, холодний, величезний, світлий.

Б.   Мілкий, ранній, предобрий, малесенький.

В.   Дорогий, вразливий, лисий, німий.

Г.   Великий, вдалий, червоний, теплий.

 

  1.        Вкажіть рядок, у якому всі прикметники перейшли  з одного  розряду в інший.

А.   Малиновий світанок, лисяча нора, весняний день.

Б.   Важка промисловість, сталевий ніж, стрункий юнак.

В.   Золота пора, зміїна усмішка, вовчий апетит.

Г.   Заячий характер, залізна дисципліна, ведмежий барліг.

  1.     Вкажіть рядок, у якому допущено помилку в творенні  присвійних прикметників.

А.   Доччин, Парасчин, тітчин.

Б.   Онисьчин, мушин, гусчин.

В.   Сестрин, вовчий, лебединий.

Г.   Одаркин, мачухин, Мелашкин.

  1. Вкажіть, у якому з речень виділений прикметник – якісний.

А.   Ми знайшли ведмежий барліг.

Б.   Побачивши ведмежі сліди, Іван злякався.

В.   Вчитель похвалив Олю за те, що вона не скористалася  ведмежою  послугою.

Г.   На малюнку зображена ведмежа голова.

  1. Вкажіть рядок, у якому допущено помилку в  написанні  початкової

літери.

А.   Оксанина книга, Нобелівська премія, піррова перемога.

Б.   Сізіфова праця, Зозулині черевички, учнівський  колектив.

В.   Шевченківська премія, ахіллесова п’ята, петрів батіг.

Г.   Галинин зошит, собача кропива, езопова мова.

  1. Позначте речення, у якому вжито прикметник у короткій формі.

А.   День непевний, тремтячий встає, боязкий…

Б.   Яке це славне слово – хлібороб.

В.   У вузькій щілині між кипарисами сміялося море.

Г.   Пливе човен, води повен.

  1. Позначте речення, у якому вжито прикметник у  повній нестягненій формі.

А.   Ой зійди-зійди, ясен місяцю.

Б.   Слово, чому ти не твердая криця.

В.   Нічка розсипала зорі ясні.

Г.   Місто Київ – зелен сад, золотавий листопад.

  1. Позначте рядок, у якому допущено помилку  при  творенні ступенів  порівняння.

А.   Найбільш вдалий, найкращий, найменший.

Б.   Менш приємніший, самий довгий, найтонший.

В.   Червоніший, найкисліший, щонайбільший.

Г.   Найбільш здібний, найсолодший, найдосконаліший.

  1. Позначте рядок, у якому при творенні вищого ступеня порівняння   відбувається зміна приголосних.

А.   Швидкий, повільний, зелений, страшний.

Б.   Дорогий, високий, близький, низький.

В.   Білий, кислий, активний, пізній.

Г.   Вдалий, чорний, ясний, теплий.

  1. Виділіть рядок прикметників, від яких вищий  ступінь утворюється з  іншим коренем.

А.   Давній, дужий, швидкий, високий.

Б.   Могутній, гострий, дзвінкий, ясний.

В.   Великий, поганий, гарний, малий.

Г.   Тихий, синій, солодкий, низький.

  1. Установіть відповідність між іменниками та суфіксами, за допомогою яких можна утворити присвійні прикметники.

А.   –ин.

1.   Матвій, Андрій, Валерій.

Б.   – їн.

2.   Батько, Василь, лікар.

В.   – ів(ов).

3.   Змій, соловей, Зоя.

Г.   – їв(єв).

4.   Голуб, мама, Наталя.

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між прикметниками та іменниками, які утворюють, об’єднавшись у пари, словосполучення.

А.   Писемний

1.   Відповідь.

Б.   Прийомний

2.   Батьки.

В.   Письмовий

3.   Книга.

Г.   Приймальний

4.   Комісія.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

5.   Пам’ятка.

 

  1. Установіть відповідність між розрядами прикметників та їх прикладами.

А.   Якісний, повний.

1.   Я знати рад, про що він мріє-снить.

Б.   Відносний.

2.   Подекуди жовтіє пізня квітка.

В.   Присвійний.

Г.   Якісний короткий.

3.   Зі степу вже завиднівся Гаркушин млин.

4.   Нещодавно випав сніг.

5.  Димлять росою срібні спориші.

А        

Б

В

Г

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між ступенями порівняння і прикметниками.

А.   Вищий ступінь, проста форма.

Б.   Вищий ступінь, складна форма.

В.   Найвищий, проста форма. 

Г.   Найвищий, складна форма.     

                              1.   Веселіший, наймиліший,найкращий.

                              2.   Дужчий, світліший, солодший.

                              3.   Найбільш тривалий, найменш вразливий.

                              4.   Найхолодніший, найчистіший.

                              5.   Менш приємний, більш корисний.

А        

Б

В

Г

 

 

 

 

Тест 2. Відмінювання, творення прикметників; не з прикметниками

І варіант

  1. З’ясуйте, які прикметники належать до м’якої групи.

А.   З основою на твердий приголосний.

Б.   Присвійні прикметники із суфіксами –ів(-їв), -ин(-їн).

В.   З основою на м’який приголосний.

Г.   Всі прикметники вищого й найвищого ступенів.

  1. З’ясуйте, у якому рядку всі прикметники належать  до м’якої групи.

А.   Давнішій, теплий, безробітний, повен.

Б.   Літній, сьогоднішній, синій, безкраїй.

В.   Будній, батьків, глухий, Ігорів.

Г.   Веселий, безладний, гірший, Андріїв.

  1. З’ясуйте, у якому рядку всі прикметники належать до  твердої групи.

А.   Німий, домашній, тісний, нянин.

Б.   Весняний, Галин, безробітний, гнучкий.

В.   Білий, світлий, давнішній, ведмежий.

Г.   Грамотний, самотній, білолиций, будній.

  1. Виберіть рядок прикметників, що є винятками з правил правопису   складних слів.

А.   Жовто/синій, молочно/білий.

Б.   Червоно/гарячий, жовто/гарячий.

В.   Північно/західний, політико/економічний.

Г.   Дерево/обробний, кисло/солодкий.

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться   з суфіксом -ов-.

А.   Ді..вий, сут..вий, казк..вий, стиль..вий.

Б.   Святк..вий, груш..вий, значенн..вий, палац..вий.

В.   Нуль..вий, ситц..вий, овоч..вий, служб..вий.

Г.   Кварц..вий, реч..вий, вітр..вий, грош..вий.

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники утворені  суфіксальним     способом.

А.   Кароокий, життєствердний, триповерховий.

Б.   Прибережний, надземний, наріжний.

В.   Сільський, солодкуватий, дощовий.

Г.   Пришкільний, беззмістовний, надводний.

  1. Позначте рядок, у якому не з прикметниками пишеться окремо.

А.   Без мистецтва життя було б холодним, не/затишним.

Б.   В лісі поночіє, але темрява не/густа, а прозора .

В.   Не/чутними кроками увійшли в  село запашні присмерки.

Г.   Крізь пелену туману проступали якісь не/виразні тіні .

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишемо разом.

А.   Чорно/земний, військово/морський, м'ясо/молочний.

Б.   Народно/визвольний, суспільно/політичний,  блакитно/синій.

В.   М'ясо/заготівельний, навчально/виховний, темно/зелений.

Г.   Золото/гарячий, п’яти/дверний, глухо/німий.

  1. Позначте рядок, у якому допущено помилку при  творенні прикметників.

А.   Німецький, гадяцький, узбецький, чеський.

Б.   Дрогобицький, кагарлицький, виборзький.

В.   Петербургський, криворіжський, латишський.

Г.   Сиваський, овруцький, ладозький.

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться   через дефіс.

А.   Кисло/солодкий, м'ясо/вовняний, військово/морський.

Б.   Сіро/голубий, військово/зобов’язаний, північно/західний.

В.   Чорно/бровий, життє/радісний, мовно/літературний.

Г.   Семи/разовий, історико/культурний, каро/окий.

  1. Позначте рядок, в якому всі прикметники пишуться з –нн-.

А.   Пташи..ий, незліче..ий, бажа..ий, хат..ій.

Б.   Мільйо..ий, вчас..ий, річ..ий, зако..ий.

В.   Де..ий, свяще..ий, нездола..ий, тума..ий.

Г.   Форме..ий, друж..ий, захід..ий, несказа..ий.

  1. Оберіть рядок, у якому допущено помилку в написанні  прізвищ.

А.   Медведєв, Радищев, Лєсков.

Б.   Лихачов, Лермонтов, Пущин.

В.   Пугачов, Рєпін, Григор’єв.

Г.   Серов, Щіпачов, Лєбєдєв.

 

  1. Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники  утворюються за допомогою суфікса -ев- (-єв-).

А.   Кришталь, глянець, емаль, ситець.

Б.   Хвиля, край, овоч, дія.

В.   Карамель, дощ, нуль, куниця.

Г.   Калач, сіль, бій, баржа.

  1. Виділіть словосполучення, у яких допущено граматичні помилки.

А.   Молодий професор, пахуче зілля, величезне каміння.

Б.   Пошкоджені коріння, самий довгий тунель, винахідлива  капітан.

В.   Досвідчений інженер, медичне приладдя, найхолодніший день.

Г.   М’яке пір’я, найкращий подарунок, сухе гілля.

  1. Установіть відповідність між прикметником та його написанням.

А.   Прикметник без не не вживається.

Б.   До прикметника з не можна дібрати синонім.

В.   У реченні є протиставлення.

Г.   Прикметник у реченні є присудком.

1.   З нас кожен і міцнів, і ріс з гарячим серцем (не) байдужим.

2.   Доброму каменю пісок (не) страшний.

3.   Прекрасні і (не)вмирущі пісні склав наш народ.

4.   Не/легко бути молодим.

5.   Всі ми люди (не) святі, а грішні.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між прикметниками та відмінками, в яких вони вжиті.

А.   Називний. 

Б.   Знахідний.

В.   Орудний.

Г.   Місцевий.

1.   Гаснуть у плавнях летючі комети, тихо вмирає на заході ніч.

2.   Весело землі: цвіте, красується цвітами, садами темними, лугами.

3.   У сизому небі квіткою цвіте сонце.

4.   Тут не раз мені сумно бувало.

5.   Я розгортаю сніг і бачу ніжні голівки підсніжників.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між прикметниками та способами їх творення.

А.   Префіксальний.         1.   Молода запросила на весілля.

Б.   Суфіксальний.         2.   Невисоке дерево росло на околиці.

В.   Префіксально-суфіксальний.   3.   Бджола – невтомна трудівниця.

Г.   Перехід прикметників в        4.   Зимовий день короткий.

       іменники.                                     5.   Ми збудували двоповерховий   будинок.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між прикметниками та іменниками, які утворюють, об’єднавшись у пари, словосполучення.

А.   Тактичний.                               1.   колір.

Б.   Тактовний.         2.   одиниця.

В.   Цегляний.                 3.   вулиця.

Г.   Цегельний.        4.   завод.

            5.   зауваження.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

                                  

Додаток до тестів

  1. . Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.

А.   Добрі слова лікують…   1. …. найкраще багатство.

Б.   Святий та тихий …    2. …. не буде доброго сіна.

В.   З поганої трави …    3. ……небеса відкриває.

Г.   Добре ім’я …     4. …. погані вбивають.

                 5. …. а сумління злодійське.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

      А-4, Б-5, В-2, Г-1

                          

  1.   Установіть відповідність між виділеними прикметниками і морфологічним розбором цих прикметників.

  Низько над осінньою (А) землею жене сірі (Б) хмари північний (В) вітер.    Скільки в степу лебединого (Г) згублено пір’я.  

      1.    Прикметник, початкова форма- .., відносний, чоловічий рід,  однина, називний  відмінок,  тверда група, повна форма, означення.

      2.  Прикметник, початкова форма- .., відносний,  жіночий рід, однина,  орудний  відмінок, м’яка  група, повна форма, означення.

      3.  Прикметник, початкова форма - .., якісний,  жіночий рід, множина,    називний  відмінок, м’яка група, повна форма, означення.

      4. Прикметник, початкова форма- .., якісний,  множина, знахідний  відмінок, тверда група, повна форма, означення.

         5.   Прикметник, початкова форма- ..,присвійний,  середній рід , однина,  родовий    відмінок, тверда група, повна форма, означення.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

       А-2, Б-4, В-1,Г-5                           

                                          

Тест 2. Відмінювання, творення прикметників; не з прикметниками

ІІ  варіант

  1.          З’ясуйте, у якому рядку всі прикметники належать  до м’якої   групи.

А.   Батьків, зелений, гіркий, рідний.

Б.   Давнішній, обідній, довгошиїй, вечірній.

В.   Середній, Надіїн, народний, страшний.

 Г.   Ранній, Маріїн, білий, сірий.

  1. Виберіть рядок прикметників, що є винятками з правил правопису  складних слів.

А.   Червоно/гарячий, жовто/гарячий.

Б.   Історично/культурний, військово/зобов’язаний.

В.   Плоско/опуклий, тепло/обмінний.

Г.   Свіжо/зрубаний, семи/разовий.

  1.          Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться  з –нн-.

А.   Бажа…ий, форме…ий, насті…ий, вечір…ій.

Б.   Зако…ий, казарме…ий, букве…ий, дерев’я…ий.

В.   Мільйо…ий, блаже…ий, широче…ий, незліче…ий.

Г.   Височе…ий, несказа…ий, підзем…ий, бето…ий.

  1.          Позначте речення, у якому не з прикметником  пишеться   окремо.

А.   Минув час тривог, наставали мирні (не)втомні будні.

Б.   Десь, колись, в якійсь країні проживав поет не/щасний.

В.   Ми прибули в той час, коли поліський край схожий  на не/повторну   казку.

Г.   Весна нам принесла новини, не/веселі, а сумні.

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники утворені префіксально-суфіксальним  способом.

А.   Суцільний, настільний, польовий, осінній.

Б.   Невтомний, бездумний, безмежний, сучасний.

В.   Достроковий, дубовий, калиновий, прощальний.

Г.   Наочний, приморський, предобрий, білуватий.

  1.          Позначте рядок, у якому всі прикметники пишемо разом.

А.   Повно/водий, військово/морський, блакитно/синій.

Б.   Народно/поетичний, легко/атлетичний, чорно/земний.

В.   Кисло/солодкий, м’ясо/вовняний, науково/технічний.

Г.   Сільсько/господарський, жовто/зелений, підзолисто/болотний.

  1.          Позначте рядок, у якому всі прикметники   пишуться через дефіс.

А.   Важко/хворий, літературно/художній, дерево/обробний.

Б.   Віце/прем’єр, мовно/літературний, сіро/голубий.

В.   Крохмало/патоковий, легко/атлетичний, чорно/бровий.

Г.   Норд/остівський, чорно/земний, каро/окий. 

  1.          Позначте рядок, у якому прикметник перейшов в іменник.

А.   Іван вартував біля машинобудівного заводу.

Б.   Вартовий стояв на посту.

В.   Варта змінюється кожні дві години.

Г.   Вартовий солдат охороняв склад зі зброєю.

  1.          Позначте речення, у якому вжито прикметник   м’якої групи.

А.   Спочиває степ, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки…

Б.   З сусідньої хати, з-за стіни, виразно доносився до  нього чийсь важкий,  журливий спів.

В.   У невеличке надвірне віконечко заглядав світ  рожевим поглядом.

Г.   Ой чого ти почорніло, зеленеє поле?

  1.     Позначте рядок, у якому допущено помилку  при  творенні   прикметників.

А.   Узбецький, чеський, золотоніський.

Б.   Кагарлицький, кременчуцький, петербурзький.

В.   Парижський, пражський, казаський.

Г.   Товариський, абхазький, бахмацький.

  1.     Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться   з суфіксом -ов-.

А.   Груш…вий, березн…вий, палац…вий, житт…вий.

Б.   Стил…вий, ситц…ий, нуль…вий, значенн…ий

В.   Вітр…вий, служб…вий, бой…вий, значенн…ий.

Г.   Реч..ий, казк…вий, гай…вий, дощ…ий.

  1.     Позначте рядок, у якому допущено помилку в написанні прізвищ.

А.   Єршов, Рєпін, Муромцев.

Б.   Сенкевич, Вересаєв, Аляб’єв.

В.   Аракчєєв, Бєстужев, Лесков.

Г.   Григор’єв, Веденєєв, Кузнецов.

  1. Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники   утворюються  за допомогою  суфікса –ев-(-єв-).

А.   Суть, хвиля, чай, дощ.

Б.   Ситець , карамель, овоч, мить.

В.   Калач, поле, бій, служба.

Г.   Кварц, бурштин, розум, дія.

  1.     Виділіть словосполучення, у яких допущено  граматичні помилки.

А.   Досвідчений інженер, медичне приладдя, зелене гілля.

Б.   Найкращий учень, пошкоджене коріння,  найбільш дотепний.

В.   Пахуче зілля, молодий учений, наступного кварталу.

Г.   Самий високий дуб, старша викладачка,  величезні каміння.

  1.     Установіть відповідність між прикметниками та їх написанням

 А.   Прикметник без не не вживається.

 Б.   До прикметника з не можна дібрати синонім.

 В.   У реченні є протиставлення.

 Г.   Прикметник у реченні є присудком.

1.   Іскра тліла в попелі важкім і ятрилась, мов (не)загойна рана.

2.   В лісі поночіє, але темрява (не)густа, а прозора.

3.   Незабаром в передпокій увійшла рішучою ходою (не)молода  лікарка.

4.   Згода будує, а (не)згода руйнує.

5.   Міць дубів дідівських (не)похитна.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між прикметниками та іменниками, які утворюють, об’єднавшись у пари, словосполучення.

 А.   Сердечний   1.   екземпляр.

 Б.   Серцевий    2.   суміш.

 В.   Рідкий    3.   муки.

 Г.   Рідкісний    4.   двигун.

               5.   напад.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1.     Установіть відповідність між прикметниками та їх відмінками.

А.   Називний.

Б.   Знахідний.

В.   Орудний.

Г.   Місцевий.

1.   Спогади були такими тривожними, наче все відбувалось реально.

2.   Залитий сонцем, рівний степ одразу принишк.

3.   Я так її, я так люблю мою Україну убогу.

4.   Тільки той збирає урожай, хто невтомно ниву засіває.

5.   Міст оцей не раз згадувався мені в чужих краях.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1.     Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.

 А.   У ледачого чоловіка…   1. …спокійно спати лягає.

 Б.   Маленька праця краща …  2. …за велике безділля.

 В.   Хто чисте сумління має …  3. …небеса відкриває.

 Г.   Не радий хрін тертушці…  4. …проте на кожній танцює.

                          5. …руки не болять.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

Додаток до тестів

  1.     Установіть відповідність між прикметниками та способом їх творення.

 А.   Суфіксальний.     

 Б.   Префіксально-суфіксальний .  

 В.   Складання основ або слів.   

 Г.   Перехід прикметників в іменники.

1.   Світле майбутнє в моїх руках.

2.   Мій улюблений колір – блакитний.

3.   Безмежний степ розкинувся довкола.

4.   Майдан заполонили синьо-жовті кольори.

5.   Невдала зустріч зіпсувала настрій на весь день.     

А

Б

В

Г

 

 

 

 

     

 

  1. Установіть відповідність між виділеними прикметниками і морфологічним       розбором цих прикметників.                       

Ой летіли лебедоньки через повний (А) бір, поронили біле (Б) пір’я та й у батьків (В) двір. Місяць плив по небу, розливаючи білуватий    світ, котрий мішався  з    вечірніми (Г) померками.

  1.   Прикметник –початкова форма .., відносний,  множина, орудний   відмінок, м’яка група,  повна форма, означення.

              2.   Прикметник – початкова форма…, якісний,  чоловічий рід, орудний    відмінок, м’яка група, повна форма, означення.

              3.  Прикметник – початкова форма…, якісний, однина, чоловічий рід, знахідний   відмінок, тверда група, повна форма, означення.

4. Прикметник – початкова форма ..,присвійний, чоловічий рід,  знахідний  відмінок, тверда група, означення, повна форма.

              5.   Прикметник – початкова форма ….., якісний, середній рід, однина,  знахідний  відмінок, тверда група, повна форма,  означення.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

                

 

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку