Узагальнення вивченого про числівник.

Про матеріал
Тема. Узагальнення вивченого про числівник. Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Числівник», розвивати математичну, інформаційно-цифрову компетентності; виховувати почуття колективізму, любові до рідного краю Обладнання: підручник, картки із завданнями, ребуси Хід уроку І. Організаційний момент. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. На уроці ми повторимо та узагальнимо наші знання з теми «Числівник». Сьогодні День святого Валентина, День закоханих, тому за кожну правильну відповідь ви будете отримувати валентинки або зірочки. В кінці уроку вам треба їх порахувати і написати кількість в зошит і це будуть додаткові бонуси до вашої оцінки.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення вивченого про числівник.

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Числівник», розвивати математичну, інформаційно-цифрову компетентності; виховувати почуття колективізму, любові до рідного краю

Обладнання: підручник, картки із завданнями, ребуси

Хід уроку

І. Організаційний момент. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На уроці ми повторимо та узагальнимо наші знання з теми «Числівник». Сьогодні День святого Валентина, День закоханих, тому за кожну правильну відповідь ви будете отримувати валентинки або зірочки. В кінці уроку вам треба їх порахувати і написати кількість в зошит і це будуть додаткові бонуси до вашої оцінки.

ІІ. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу.

  1.               Вправа «Мозкова атака». (усне опитування - розвісити на дошці матеріал)

 

  •   Що таке числівник?
  •   На які групи за значенням поділяються числівники (кількісні, порядкові)
  •   Як відрізнити кількісні та порядкові числівники? (за запитаннм)
  •   На які групи, розряди поділяються кількісні числівники?
  •   На які групи за будовою поділяються усі числівники? ( прості, складні, складені)
  •   Навести приклад складеного порядкового числівника
  •   Навести приклад складного кількісного числівника.
  •   До якого розряду відносяться числівники 3,7, одна восьма? (дробові)
  •   Наведіть 3 приклади збірних числівників ( двоє, троє, п’ятеро)

 

  1. Робота з підручником (стор.171, вправа 435)

Вибірковий диктант (виписати числівники, визначити за будовою)

 

  1.               Вправа «Загадкова» (назвати числівники в загадках) УСНО
  1.     Одна нога і шапка, а голови нема. Що це таке? (Гриб).
  2.     Хто за рік чотири рази перевдягається? (Земля)
  3.     П’ять братів поруч живуть, у кожного своє ім’я (пальці).
  4.     Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля).Ти зі мною не знайомий?                 5) Я живу на морському дні. Голова і 8 ніг, ось і весь я –(Восьминіг).


     4. Узгодити іменники з числівниками

П*ятсот  тридцять три (стілець), дев’яносто п’ять (гривня), семеро(студент), одна шоста (аркуш), три й одна п’ята (метр), 4 (година), 25 (концерт), 7 (пісня), 3 (поверх)

  1. «Фразеологічний  лабіринт» вписати числівники

Сидіти в  стінах; як свої пальців;   дорогою обійти; за  кроки;  не ждуть; потрібний як возуколесо;   раз відмір, а  відріж;   на всі  сторони;    п’ятниць на тиждень

 

6 Вправа «Четверте зайве»

Запишіть слова, підкресліть зайве, обґрунтовуючи свій вибір.

4. Три, одна шоста, четверо, четвірка.

6. Сьомий, три, сто десятий, восьмий.

7. Чимало, стонадцять, п’ятеро, кільканадцять.

8. Сім, семеро, четверо, десятеро.

9. Двадцять, сорок два, декілька, сто.

10. Небагато, кілька, двоє, багато.

11. Тисяча другий, восьмий, п’ятий, мало.

12. Десять, одна третя, дев’ять десятих, дві сьомих.

 

Вправа «Решето» 7.

З поданих слів випишіть числівники. Визначте їх розряд за значенням та за будовою

Сто, дюжина, півтора, десяток, двічі, перший, по-третє, пара, двоє, чверть, сорок другий, одна десята, третина, двійка, триповерховий, утричі, двадцятип’ятилітній, тринадцятий, подвоїти, утроє, восьмеро, кільканадцять, по-перше, шістдесят вісім.

Матеріал для вчителя

 Сто (власне кількісний; простий), півтора (кількісний, дробовий; простий), перший (порядковий; простий), двоє (кількісний, збірний; простий), сорок другий (порядковий; складений), одна десята (кількісний, дробовий; складений), тринадцятий (порядковий; складний), восьмеро (кількісний, збірний; простий), кільканадцять (неозначено-кількісний; складний), шістдесят вісім (порядковий; складений).

 

Опитування. Виберіть правильну відповідь із  запропонованих.

1.

Числівники 40, 90, 100  в  родовому, давальному  й місцевому  відмінках  мають закінчення  - а

Так  ;  ні

 

2.

У  числівниках  на позначення  десятків (50 – 80) відмінюється тільки  перша     частина

Так  ;  ні

 

3.

У  числівниках  на позначення  сотень ( 200 – 900) відмінюються  обидві   частини

Так  ;  ні

 

4.

У  складених   кількісних  числівниках відмінюються  і  пишуться  окремо  всі  складові  частини

Так  ;  ні

 

5.

Числівники   нуль, мільйон, мільярд  відмінюються як  прикметники

Так  ;  ні

 

6.

Деякі  порядкові  числівники  відмінюються  як  прикметники

Так  ;  ні

 

 

V.Рефлексія . Мої  враження  від  завдань на уроці

 

ІІІ. Підбиття підсумків уроку. Підрахунок балів, які отримали.

 

ІV.Домащнє завдання. Повторити тему « Числівник»

doc
Додав(-ла)
Марінчук Дар'я
Додано
21 жовтня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку