Запропоновані завдання тестів допожуть вчителю здійснити перевірку знань учнів літературних творів за розділами підручника "Літературне читання". Савченко О. Я.2 клас.
Тестові завдання
«Оповідання»
1. Які твори ти читав в цьому розділі?
А) оповідання;
Б) казки;
В) вірші.
2. Запиши парами авторів та їхні твори.
В.Сухомлинський |
«На вулиці» |
В.Нестайко |
«Артист» |
О.Буцень |
«Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» |
А.Григорук |
«Руденький» |
А.Коцюбинський |
«Горбатенька дівчинка» |
3. Вибери правильне твердження.
А)Твори цього розділу навчають нас добре вчитися.
Б) Твори цього розділу розповідають про школу.
В) Твори цього розділу навчають нас якими бути, а яким – ні.
4. З якого оповідання ці слова: «Ліниві охайними не бувають»?
А) «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»
Б) «На вулиці»
В) «Артист».
5. Запиши парами слова та їх значення.
Загайна |
втік |
блимає |
охайна |
чепурна |
копітка |
живенько |
поглядає |
дременув |
швидко |
6. Запиши, що означає вислів: «Учитель полегшено перевів дух».
7. Поясни, як ти розумієш слова: « Поганим бути легко, а хорошим – важко…»
Тестові завдання
«Українські народні казки»
В – 1
1. Які твори ти читав в цьому розділі?
А) оповідання;
Б) казки;
В) тексти.
2. Чим казки відрізняються від оповідань?
А) у казках є звірі;
Б) казки цікавіші;
В) у казках є щось чарівне, незвичне.
3. Чому казки цього розділу називаються українські народні? ( Запиши своє пояснення).
4. Вибери і запиши ті казки, що читав у цьому розділі.
А) «Колобок»;
Б) «Кривенька качечка»;
В) «Рукавичка»;
Г) « Лисиця та вовк»;
Д) « Лисиця та їжак».
5. З’єднай і запиши казки та їх героїв.
«Вовк та козенята» «Колосок» «Дрізд та голуб» |
Мишенята Козенята Птахи. |
6. З якої казки і кому належать слова : «Та що вже з тобою робити, йди!» (Запиши відповідь) .
7. З’єднай і запиши частини прислів’їв.
Хто багато читає, Як підеш, Добре того вчити, |
так і знайдеш. хто хоче все знати. той багато знає. |
8. Яка з попередніх прислів’їв підходить до казки «Дрізд та голуб»? Чому? (Своє пояснення запиши).
Тестові завдання
«Нема без кореня рослини, а нас людей без Батьківщини»
В – 1
1. Продовж думку поета.
„ В світі все починається з . . . !” а) ранку;
б) дороги;
в) мами.
2. Близькими за значенням до слова „ лагідно” є слова: а) радісно, весело;
б) тихо, сумирно;
в) раптово, швидко.
3. До якого із синів відносяться слова
„ Я тільки одного сина бачу” ? а) „ Один через голову перевертається, колесом крутиться”.
б) Другий пісню співає, соловейком заливається”.
в) „ Третій до матері підбіг, узяв у неї важкі відра і поніс”.
4. Встав пропущене слово
„ Скоро буду майструвати , бо навчаюся у . . .”. а) дідуся;
б) брата;
в) тата.
4. Близькими за значенням до слова „ мерщій” є слова : а) якомога швидше, скоріше;
б) повільно, без поспіху;
в) дуже швидко.
5. Слова „ Не хочу в клітці, хочу в ліс!” належать. . . . а) лисичці;
б) Юрчикові;
в) синичці.
6. Які слова з вірша пропущено?
„ Треба вчасно навесні
посадити . . . ,
. . . , . . . ., . .. .
добрим людям для утіхи,
і для цвіту, і для плоду, - а) черешні, сливи, персики, горіхи;
на здоров’ячко народу.” б) яблуні, груші, персики, горіхи;
в) вишні, груші, сливи, горіхи.
7. Встав пропущене слово.
„ Рушив . . . . . по землі вранці на роботу.” а) Пізнайко;
б) Незнайко;
в) Дбайко.
8. Липка просить: а) „ Пам’ятай мене!”
б) „ Бережи мене!”
в) „ Шануй мене, люби мене, не забудь мене!”
9. Який з прочитаних творів тобі сподобався найбільше? Поясни чому?
Тестові завдання
« Нема без кореня рослини, а нас людей без Батьківщини»
В – 2
1. Автором вірша
„ Красо України, Подолля!” є : а) Павло Тичина;
б) Леся Українка;
в) Тамара Коломієць.
2. Продовж думку поета.
„ Побажаю дереву і пташці, щоб вони жили у . . . .” а) радості;
б) мирі й щасті;
в) спокої.
3. Слова
„ На узліссі біля рову, де дідусь мій пас корову,
кучеряве, як вільце, зеленіло деревце.” Належать до. . . . а) зачину „ Казки про яблуню”;
б) кінцівки казки;
в) основної частини.
5. З чим порівнюється мамина рука? а) з гілкою;
б) з квіткою;
в) з весняним сонечком.
6. Справжньою помічницею мами була. . . а) Ліда;
б) Оля;
в) Катерина.
7. Автором слів
„ Плаче шпак уранці після зливи,
де шумлять на греблі явори,
що шпаківню вітер чорногривий
перекинув денцем догори” є: а) Дмитро Павличко;
б) Ліна Костенко;
в) Платон Воронько.
8. Продовж прислів’я.
„ Той ще не музика, хто. . . .” а) вчиться грати;
б) в дудку дме;
в) старається.
9. Який з прочитаних творів тобі сподобався найбільше? Поясни чому?
Тестові завдання
«Літературні казки»
В - 1
але не вміє бути справжнім приятелем ? а) Зайчик;
б) Черепаха;
в) Лисичка.
у творі „ Безконечні казочки” ? а) 4;
б) 5;
в) 6.
3. У ставленні до рибки чуйними, добрими були. . . а) їжак, лисиця, вовк;
б) лебідь, зайчик, лисиця;
в) жабка, горобчик, Наталочка.
4. До зачину „ Зачаткової казочки” належать слова. . . а) „ Скажу, дітки, вам казку:
приніс зайчик дров в’язку”.
б) „ Бігло лісом сіреньке Зайчатко”.
в) „ І в зелених кущах майнув
його смішний хвостик”.
5. До кінцівки якої казки належать слова
„ . і тут прийшлося додому йти облизня спіймавши.” а) „ Вовк і козлята;”
б) „ Лисичка і Журавель;”
в) „ Як лиска голосок собі кувала”.
6. Закінчи правильно речення
„ І найтонший колосок має . . . .” а) власне поле;
б) власний мотузок;
в) власний голосок.
7. Кого з головних героїв казки описано словами
„ Очі різні, брови грізні, кігті в нього, як залізні, . . .” а) Бузиновий цар;
б) Вовк;
в) Пес Рябко.
8. Сполучи правильно прислів’я, запиши, вкажи,
до якої з прочитаних казок вони підходять найбільше.
1.Є в глечику молоко таке й дякування.
2.Яке частування та голова не влазить.
3.Берись дружно не буде сутужно.
Тестові завдання
«Літературні казки»
В – 2
1. Автором казки „ Бузиновий цар” є . . . а) Марійка Підгорянка;
б) Ліна Костенко;
в) Наталя Забіла.
2. Хто не повірив сороці,
що є така пора року зима? а) Ворона;
б) Черепаха;
в) Їжак.
3. Близькими до слова „ пробурмотіла” є слова . . . а) гомоніла, балакала;
б) промимрила, пробубніла;
в) подумала, поміркувала.
4. Прислів’я „ Яке частування, таке й дякування”
відноситься до казки. . . а) „ Чи є зима?”
б) „ Бузиновий цар.”
в) „ Лисичка і Журавель” .
5. Що попросив лебідь у сріблястої рибки? а) чобітки;
б) черевички;
в) чешки.
6. З якої казки ці слова
„ І потекли у Лиски двома струмками слізки.” а) „ Зайчаткова казочка;”
б) „ Лисиця і Журавель;”
в) „ Як Лиска голосок собі кувала.”
7. Про кого насправді була казочка з книжечки,
яку знайшло сіреньке Зайчатко? а) „ Про курочку і смачні яєчка;”
б) „ Про смачне-пресмачне козеня;”
в) „ Про білого кролика і веселого їжачка”.
8. Сполучи правильно прислів’я, запиши,
вкажи,до якої з прочитаних казок вони
підходять найбільше.
1.Є в глечику молоко не буде сутужно.
2.Яке частування та голова не влазить.
3.Берись дружно таке й дякування.
Тестові завдання
«Казки народів світу»
В – 1
1. Слова „ Підійшла баба до саней –
ні коміра, ні риби.” Належать до . . . а) зачину казки „ Лисичка”;
б) основної частини казки „ Лисичка”;
в) кінцівки казки „ Лисичка”.
2. Чого не буває насправді? а) легкої сумки;
б) легкого хліба;
в) легкої роботи.
4. Головну думку казки „ Вовк і кіт”
передають слова. . . а) „ Не можна мені до нього бігти”;
б) „ Нема чого й сподіватися!”
в) „ Що посіяв те й пожнеш.”
6. „ Коли щось робиш, думай і про наслідки.” а) казка „ Легкий хліб”;
б) „ Виноградар і змія”;
в) „ Собаки, коти та миші”.
Творче завдання.
Напиши: яка з прочитаних казок тобі сподобалася найбільше і чому.
Тестові завдання
«Казки народів світу»
В -2
1. Що буває насправді? а) легкий хліб;
б) легкий характер;
в) легкий портфель.
2. Слова „ Так і виникла велика війна,
що триває й досі” належать до. . . а) зачину казки „ Собаки, коти та миші”;
б) основної частини;
в) кінцівки.
3. Скільки було музикантів у казці
„ Бременські музиканти”? а) п’ятеро;
б) четверо;
в) троє.
4. Головну думку казки „ Виноградар і змія”
передають слова. . . а) „ Порадь мені, як легше хліба здобути”;
б) „ Так дружили вони багато років”;
в) „ Коли щось робиш, думай і про наслідки”.
Творче завдання
Напиши: яка з прочитаних казок тобі сподобалася найбільше і чому.
Тестові завдання
1 – в
1. Які слова з вірша пропущено?
А людина виростає – а) Лине спів.
Їздить! Плаває! Літає! б) Одкриває, пізнає.
-------------, --------------. в) Вчить школяриків – пташат.
Геть усе ,що в світі є.
2. З якого твору взято слова „ Зате знаю, з ким мені не дружити”?
а) „ Кордон”.
б) „ У новій школі”.
в) „ Хто чого вчиться”.
3. Головну думку твору „Як Наталя в лисиці хитринку купувала” передають слова: а) „Мовчки говорить, добре мудрує”.
б) „ З ким я дружитиму, я ще не знаю”.
в) „ Хитрощі не люблять совісті”.
4. Вибери продовження речення „ Слово до слова - . . .”
а) речення;
б) зложиться мова;
в) заголовок.
5. Продовж речення словами з вірша. „ В серці ніжну і погідну збережу . . . !” а) осінь славну;
б) мову рідну;
в) червону калину.
6. Автором слів „ Пишається над водою червона калина” є:
а) Іван Франко;
б) Олександр Олесь;
в) Тарас Шевченко.
7. Близькими за значенням до слова „ мама” є слова:
а) дорога, рідна;
б) неня, матінка, матуся;
в) ніжна, добра, незабутня.
8. Хатка з лободи була у творі:
а) „Кукуріку, півнику”;
б) „Добрий вечір, зайчику”;
в) „Журавель”.
Тестові завдання
2 – в
1. Які слова з вірша пропущено?
„ І здається , що довкола розквітають. . . „
а) троянди;
б) квіти мрій;
в) айстри.
2. Вибери відповідь на запитання:
„ А де ж моя совість? У чому вона?”
а) „Треба готувати уроки, а не хочеться”.
б) „У тому, що тобі стало соромно”.
в) „Просто не знаю. . .”.
3. Сильнішим від сили є. . .
а) розум;
б) вітер;
в) допитливість.
4. Близькими за значенням до слова „ бродять” є :
а) думають, гадають;
б) ходять, плентаються;
в) шукають, збирають.
5. Продовж речення словами з вірша.
„Колосися житом в полі, а) сильні і здорові;
піснею в оселі, б) мудрі і веселі;
щоб зростали наші діти в) хитрі і кмітливі.
-------------- -- -------------.”
6. Автором слів
„Скільки є в нас, любі друзі, а) Павло Тичина.
для звертання ніжних слів – б) Олена Пілка.
і до тата, й до матусі, в) Дмитро Білоус.
до бабусь і дідусів!” є :
7. До якого твору належать ці слова?
„ Щоб на все життя з тобою а) „Осінь така мила”;
ми запам’ятали, б) „Журавель”;
як з колиски дорогої в) „Рідна мова”.
мовоньку кохали”.
8. Хто заборонив Лисці йти до себе в гості?
а) Коза – Дереза;
б) Півник;
в) Зайчик.