Матеріал до контрольної роботи у 6-му класі з теми "Словотвір та орфографія" (тестові завдання відкритого та закритого типу) з відповідями. 1-6 питань тестові на знання теоретичного і практичного матеріалу. 7-8 належать до ІІІ рівня складності, які належать до питань відкритого типу, де учні застосовують свої практичні навички. ІV рівень на розвиток застосування практичних здібностей.
Контрольна робота
З теми «Словотвір. Орфографія»
І варіант
І-ІІ рівні (6 балів)
1. Словотвір — це:
А) розділ, який вивчає способи творення слів;
Б) розділ, який вивчає значущі частини слова;
В) розділ, який вивчає словотвірне гніздо.
2. Похідні слова знаходяться у рядку:
А) школа, яблуко, бігти;
Б) школяр, яблучний, перебігти.
3. Яким способом утворене слово – будматеріали?
А) суфіксальний;
Б) префіксально-суфіксальний;
В) безафіксний;
Г) складання основ (або слів).
4. Твірним для іменника співачка є слово:
А) співати;
Б) співак;
В) співучий;
Г) спів.
5. Префіксальним способом утворено кожне слово рядка:
А) приїхати, переписати;
Б) прочитати, простір;
В) випускний, вишуканий;
Г) розказати, вихідний.
6. Правильно записано всі слова в рядку:
А) льотчик-космонавт, кроко-мір, браський;
Б) казахський, солдатський, кількаразовий;
В) ЄС, іртишський, мініпальто;
Г) відео-карта, Перебийніс, полтавський.
ІІІ рівень (3 бали)
7. Від поданих слів утворіть прикметники за допомогою суфікса –ськ-. Виділіть суфікс.
Цюріх, Кривий Ріг, Кагарлик, латиш, емігрант.
8. Утворіть від поданих слів іменники із суфіксом – ин (а).
Залізниця, донецький, дніпропетровський, тернопільський, прилуцький.
IV рівень (3 бали)
9. Виконайте словотвірний розбір слів: переказати, будматеріали, пуск, безсоромний.
Відповіді: 1.а; 2.б; 3.г; 4.б; 5.а; 6.б.
Контрольна робота
З теми «Словотвір. Орфографія»
ІІ варіант
І-ІІ рівні (6 балів)
1. Непохідні слова – це:
А) є первинними, особливості їх виникнення загубилися у віках, походження не можна мотивувати іншими словами;
Б) утворені на базі інших слів.
2. Яким способом утворене слово – нарукавник?
А) префіксальний;
Б) суфіксальний;
В) префіксально-суфіксальний;
Г) безафіксний.
3. Слово клекіт, щебет, стук утворено способом:
А) префіксальним;
Б) суфіксальним;
В) безафіксним;
Г) складанням основ.
4. Орфографічну помилку допущено в рядку:
А) пів-Аргентини, м'ясо-молочний, телемарафон;
Б) УТН, батько-мати, хліб-сіль;
В) автомагістраль, тихо-тихо, кіно-зірка;
Г) тишком-нишком, п’ятикласник, екс-президент.
5. Правильно записано всі слова в рядку:
А) запоріжський, гайдамацький, ткацький;
Б) казацький, вінницький, чумаський;
В) студенський, чеський, кременчуцький;
Г) криворізький, паризький, прилуцький.
6. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:
А) екс/чемпіон, великий/превеликий, українсько/російський;
Б) вербо/лози, перекоти/поле, гори/цвіт;
В) школа/інтернат, сорто/оновлення, лісо/сплав;
Г) чорно/слив, шафа/купе, лейб/медик.
ІІІ рівень (3 бали)
7. Від поданих слів утворіть прикметники за допомогою суфікса –ськ-. Виділіть суфікс.
Турист, казах, Острог, Світязь, Овруч.
8. Утворіть від поданих слів іменники із суфіксом – ин (а).
Галицький, львівський, комік, чернігівський, хмельницький.
IV рівень (3 бали)
9. Виконайте словотвірний розбір слів: паризький, братський, неробство, блакить.
Відповіді: 1.а; 2.в; 3.в; 4.в; 5.г; 6.а.