Урок української мови по темі:Узагальнення вивченого про числівник.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про числівник, як частину мови; удосконалювати вміння правильно вимовляти числівники і грамотно записувати їх на письмі; розвивати орфографічну пильність, культуру писемного мовлення, виховувати любов до української мови.
Урок української мови 4-й клас
Тема: Узагальнення вивченого про числівник.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про числівник, як частину мови; удосконалювати вміння правильно вимовляти числівники і грамотно записувати їх на письмі; розвивати орфографічну пильність, культуру писемного мовлення, виховувати любов до української мови.
Обладнання: картки для роботи в парах, таблиця,малюнки сніжинок,проектор.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відгадайте загадку.
Стало біло навкруги-
Я розтрушую сніги,
наганяю холоди,
води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я …(Зима)
До нас на урок завітала Зима і принесла на сніжинках завдання.
ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів
1.Перевірка домашнього завдання.
Прочитайте,які речення ви побудували.(2б.)
Запишіть транскрипцію до слова п’ять.
2.Вправа «Інтерв’ю»
Уявіть себе журналістами. Я представлю частину мови,а яку саме ви дізнаєтесь,поставивши мені конкретні запитання.(Слайд 1)
3.Вправа «Асоціативний кущ»
Що ви уявляєте,коли чуєте слово «числівник»? Які асоціації у вас виникають?
VІ. Повідомлення теми, завдань уроку.
V.Закріплення і систематизація знань.
С і м іс см мі сі сім
-Яке слово можна утворити?
-До якої частини мови належить слово сім?
2.Складання і записування речення з цим словом.
Надпишіть ,до яких частин мови належать слова в реченні.
Виділіть головні члени речення.(Повторити про головні і другорядні члени речення)
3.Утворити словосполучення. (2б.) (Слайд 2,3)
4.Вибірковий диктант.(1б.) (Слайд 4)
Мав Сергійко десять слив,
Ними друзів пригостив:
Дві Наталочці віддав,
Три- одержав Ярослав.
І Тимку дісталось двійко.
Скільки сливок з’їв Сергійко?
Від кількісного числівника три утворіть порядковий. (Усно)
5.Робота в парах (2б.) (Слайд 5,6)
Вставити у прислів’я потрібні числівники.
… літо краще,як …зим.
От погода:…блисне,а …кисне.
… разів відмір,а …-відріж.
Краще … раз побачити,ніж … почути.
-Які числівники найчастіше вживаються у прислів’ях?
Фізкультхвилинка.
6.Різнорівнева самостійна робота.(Слайд 7,8)
1)Від числівників,які відповідають на питання скільки?утворіть числівники,які відповідають на питання котрий?(1б.)
7.Робота з підручником.С16,впр.24.
-Яка тема цього тексту?
А)Знайдіть в тексті числівники,поставте до них запитання.
Б)Записати за зразком.
В)Словникова робота
Зверніть увагу на написання слова температура.
-Які літери треба запам’ятати? и и
Порівняйте написання слова з транскрипцією. те мпе ратура
-На яке питання відповідає слово температура?
-Яка це частина мови?
Утворіть від цього слова прикметник і дієслово.
Г)Розгляд ілюстрації.(Слайд 9)
-Що ви ще знаєте про цього звіра?
VІ.Узагальнення знань
1.Робота над репродукцією картини А.Пластова «Перший сніг» (Слайд 10)
Назвіть частини мови,з яких складається назва картини.(Числівник,іменник)
Складіть усно речення про перший сніг.
2.Вправа «Карусель»
VІІ.Підсумок уроку.
Гра «Незакінчене речення»(Слайд 11)
Числівник – це…
Числівник відповідає…
Числівники бувають…
У реченні числівник виступає…
VІІІ.Домашнє завдання
С.18,впр.27