Узагальнення вивченого про числівник.

Про матеріал

Урок української мови по темі:Узагальнення вивченого про числівник.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про числівник, як частину мови; удосконалювати вміння правильно вимовляти числівники і грамотно записувати їх на письмі; розвивати орфографічну пильність, культуру писемного мовлення, виховувати любов до української мови.

Перегляд файлу

Урок української мови 4-й клас

 

Тема: Узагальнення вивченого про числівник.

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про числівник, як частину мови; удосконалювати вміння правильно вимовляти числівники і грамотно записувати їх на письмі; розвивати орфографічну пильність, культуру писемного мовлення, виховувати любов до української мови.

 

Обладнання: картки для роботи в парах, таблиця,малюнки сніжинок,проектор.

Тип уроку:     закріплення вивченого матеріалу

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадайте загадку.

Стало біло навкруги-

Я розтрушую сніги,

наганяю холоди,

води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я …(Зима)

До нас на урок завітала Зима і принесла на сніжинках завдання.

ІІІ.Актуалізація опорних знань  учнів

1.Перевірка домашнього завдання.

Прочитайте,які речення ви побудували.(2б.)

Запишіть транскрипцію до слова п’ять.

2.Вправа «Інтерв’ю»

Уявіть себе журналістами. Я представлю частину мови,а яку саме ви дізнаєтесь,поставивши мені конкретні запитання.(Слайд 1)

3.Вправа «Асоціативний кущ»

Що ви уявляєте,коли чуєте слово «числівник»? Які асоціації у вас виникають?

VІ. Повідомлення теми, завдань уроку.

 V.Закріплення і систематизація знань.

  1. Хвилина каліграфії.

С і м іс см мі   сі    сім

-Яке слово можна утворити?

-До якої частини мови належить слово сім?

  2.Складання і записування речення з цим словом.

Надпишіть ,до яких частин мови належать слова в реченні.

Виділіть головні члени речення.(Повторити про головні і другорядні члени речення)

3.Утворити словосполучення.   (2б.)  (Слайд 2,3)

 

 

 

4.Вибірковий диктант.(1б.)  (Слайд 4)

Мав Сергійко десять слив,

Ними друзів пригостив:

Дві Наталочці віддав,

Три- одержав Ярослав.

І Тимку дісталось двійко.

Скільки сливок з’їв Сергійко?

 Від кількісного числівника три утворіть порядковий. (Усно)

5.Робота в парах  (2б.)    (Слайд 5,6)

Вставити у прислів’я потрібні числівники.

… літо краще,як …зим.

От погода:…блисне,а …кисне.

… разів відмір,а …-відріж.

Краще … раз побачити,ніж … почути.

-Які числівники найчастіше вживаються у прислів’ях?

Фізкультхвилинка.

6.Різнорівнева самостійна робота.(Слайд 7,8)

1)Від числівників,які відповідають на питання скільки?утворіть числівники,які відповідають на питання котрий?(1б.)

 

 

7.Робота з підручником.С16,впр.24.

-Яка тема цього тексту?

А)Знайдіть в тексті числівники,поставте до них запитання.

Б)Записати за зразком.

В)Словникова робота

Зверніть увагу на написання слова температура.

-Які літери треба запам’ятати?                             и    и

Порівняйте написання слова з транскрипцією. те мпе ратура

-На яке питання відповідає слово температура?

-Яка це частина мови?

Утворіть від цього слова прикметник і дієслово.

Г)Розгляд ілюстрації.(Слайд 9)

-Що ви ще знаєте про цього звіра?

VІ.Узагальнення знань

 

1.Робота над репродукцією картини А.Пластова «Перший сніг» (Слайд 10)

Назвіть частини мови,з яких складається назва картини.(Числівник,іменник)

  • Який це числівник?
  • Хто зображений на картині?
  • Чому діти вибігли на ганок?
  • Що вони побачили?
  • Як змінилася вулиця після того,як випав перший сніг?

Складіть усно речення про перший сніг.

2.Вправа «Карусель»

VІІ.Підсумок уроку.

Гра «Незакінчене речення»(Слайд 11)

Числівник – це…

Числівник відповідає…

Числівники бувають…

У реченні числівник виступає…

VІІІ.Домашнє завдання

С.18,впр.27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку