Тести. Життя і творчість поетів-неокласиків ("П'ятірне гроно")

Про матеріал
Тести. Життя і творчість поетів-неокласиків ("П'ятірне гроно"). Даний матеріал допоможе визначити рівень навченості учнів з вищезазначеної теми.
Перегляд файлу

Максим Рильський

І рівень                      

1.   Вкажіть, де минуло дитинство М. Рильського:               

а) с. Романівка на Житомирщині;

б)  м. Київ;                                                   

в) м. Ічня на Чернігівщині;

г) с. Піски на Чернігівщині.      

2.   Перша поетична збірка М. Рильського має назву:                 

а) «На білих островах»;

б) «Синя далечінь»;     

в)  «Далекі небосхили»;

г)  «Під осінніми зорями».

3.  До літературного напряму неокласиків належать:

а) О. Довженко, М. Хвильовий, Ю. Яновський;                 :

б)  П. Тичина, М. Рильський, В. Сосюра;                          

в) М. Рильський, М. Зеров, Ю. Клен;                               

г) Г. Косинка, М. Хвильовий, В. Підмогильний.         

4.  Укажіть збірки М. Рильського, видані в роки Другої світової війни:

а)  «На білих островах», «Під осінніми зорями», «Синя далечінь»;

б)  «Де сходяться дороги», «Гомін і відгомін», «Знак терезів»;

в)  «За рідну землю», «Велика година», «Неопалима купина»;

г) «Далекі небосхили», «Голосіївська осінь», «В затінку жайворонка».

5.   Період творчості М. Рильського, названий ним «третім цвітінням», охоплює:

а)  10—20-ті роки XX ст.;

б) роки Другої світової війни;

в) кінець 50-х — середину 60-х років XX ст.;

г) 60-ті роки XX ст.

6.   Вкажіть, у якому році М. Рильський написав поему «Слово про рідну матір»:

а) у 1931 р.;

б) у 1936 р.;

в) у 1941 р.;

г) у 1945 р.

7.   Визначте, у якому творі М. Рильського звучать мотиви «Слова о полку Ігоревім»:

а)  «Рідна мова»;

б)  «Україні»;

в)  «Пісня» (М. Лисенку);

г)  «Слово про рідну матір».

8.   Вкажіть, який із перекладів М. Рильського було відзначено Дер­жавною премією:

а)  «Слово о полку Ігоревім»;

б)  «Євгеній Онєгін» О. Пушкіна;

в)  «Мідний вершник» О. Пушкіна;

г)  «Пан Тадеуш» А. Міцкевича.

II рівень

1.   Упродовж життя М. Рильський звертається до такої класичної форми:

а) тріолет;

б) секстина;

в) сонет;

г) терцет.

2.   Зазначте, у якому вірші, присвяченому композиторові, М. Риль­ський розмірковує про безсмертя людського генія:

а)  «Пісня» (М. Лисенку);

б) «Шопен»;

в)  «Бетховен»;

г)  «Левкові Ревуцькому».

3.   Вкажіть, епіграфом до якої поезії М. Рильського є слова Вольтера «Треба доглядати наш сад»:

а) «Троянди й виноград»;

б)  «Мова»;

в)  «Третє цвітіння»;

г)  «Черемшина після дощу».

4.  Риторичне запитання М. Рильського

Як же так убого ви живете,

Чом так занепали ви, скажіть,

Щоб у дні космічної ракети

Солов'я не в силі зрозуміть?

звучить у творі:

а) «Діалог»;

б) «Троянди й виноград»;

в) «Поете! Будь собі суддею...»;

г)  «Визначення поезії».

5.  У рядках із поезії М. Рильського

Як гул століть, як шум віків,

Як бурі подих, — рідна мова,

Вишневих ніжність пелюстків,

Сурма походу світанкова,

Неволі стогін, волі спів,

Життя духовного основа

 

використано такий художній троп:

а) розгорнуте порівняння;

б) метафору;

в) гіперболу;

г) метонімію.

6. З'ясуйте вид строфи у поезії М. Рильського «Рідна мова»:

а) чотиривірш;

б) секстина;

в) октава;

г) терцет.

7. У строфі з твору М. Рильського

Ніч, лампа, роздум, самота,

Сніги паперу ще німого.

Спокійна творчості тривога,

В мовчанні зімкнені вуста,

Ледь-ледь окреслена мета

Знов серце манить у дорогу

 

використано фігуру поетичного синтаксису:

а) багатосполучниковість;

б) безсполучниковість;

в) анафору;

г) епіфору.

8. За уривком із поезії М. Рильського

Запахла осінь в'ялим тютюном,

Та яблуками, та тонким туманом,

І свіжі айстри над піском рум'яним

Зоріють за одчиненим вікном.

 

визначте її віршовий розмір:

а) 5-стопний хорей;

б) 3-стопний хорей;

в) 4-стопний дактиль;

г) 5-стопний ямб.

 

 

Максим Рильський

I рівень

        1 а; 2 а; 3 в; 4 в; 5 в; 6 в; 7 г; 8 г.

II  рівень

        1 в; 2 б; 3 б; 4 а; 5 а; 6 б; 7 б; 8 г.

 

Максим Рильський

І рівень

1.   Розкрийте змістову та композиційну роль паралелізму у змалю­ванні явищ природи і людських почуттів у поезії М. Рильського «Яблука доспіли...».

2.  Поміркуйте, чому твори М. Рильського «Поле чорніє...», «Яблука доспіли...», «Ластівки літають...» називають ліричними мініатюрами.

3.   Визначте художні засоби, якими М. Рильський характеризує му­зичну стихію у вірші «Шопен».

4.   Вкажіть,  яку функцію  виконують  риторичні  фігури  в  поемі М. Рильського «Слово про рідну матір».

5.  Знайдіть у поемі М. Рильського «Слово про рідну матір» ремініс­ценції з «Слова о полку Ігоревім». Яке їх значення у розкритті ав­торського задуму?

6.   Прокоментуйте рядки М. Рильського:

Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля;

Збирайте, як розумний садівник, Достиглий овоч у Грінченка й Даля.

II рівень

1.  Визначте основні мотиви збірки М. Рильського «На білих остро­вах».

2.  З'ясуйте, які естетичні засади неокласиків сповідував М. Риль­ський.

3.  Порівняйте мотиви та жанри лірики П. Тичини і М. Рильського пе­ріоду Другої світової війни.

4.  Поясніть особливості жанру^Слова про рідну матір» М. Рильського.

5.  Прокоментуйте рядки М. Рильського з поезії «Поетичне мистецтво»:

Лише дійшовши схилу віку, Поезію я зрозумів Як простоту таку велику, Таке єднання точних слів, Коли ні марній позолоті, Ні всяким викрутам тонким Немає місця, як підлоті У серці чистім і палкім.

6. З'ясуйте, в чому виявляється мотив незвичності долі поета і його покоління у вірші М. Рильського «Туга за молодістю»:

Жаль лиха першого і першого добра,

Жаль дружби на весь вік, що гасла за хвилину,

Хвилинних усміхів, що пронесу до згину,

І снігу, й снігурів, і злетів, і проваль...

Жаль світу цілого — землі і неба жаль.

 

Микола Зеров

І рівень

 

1. Вкажіть, де народився М. Зеров:

а) на Харківщині;

б) на Сумщині;

в) на Полтавщині;

г) на Чернігівщині.

2.   Разом із М. Зеровим у міській школі Зінькова навчався відомий український письменник:

а) Остап Вишня;

б) П. Филипович;

в) П. Тичина;

г) В. Петров.

3.   Вкажіть, який факультет Київського університету обрав М. Зеров:

а) філософський;

б) іноземної філології;

в) історико-філологічний;

г) журналістики.

4. У 1923 р. М. Зеров уперше опублікував поезію:

а)  «Lucrosa»;

б)  «Pro domo»;

в) «Чистий четвер»;

г) «Скорпіон».

5.   Вкажіть, яку неопубліковану збірку М. Зеров присвятив академіку С. Єфремову:

а)  «Антологія римської поезії»;

б) «Нова українська поезія»;

в) «Камена»;

г) «Сонети і елегії».

6.  Збірка М. Зерова «Камена» вийшла в світ:

а) у 1922 р.;

б) у 1924 р.;

в) у 1926 р.;

г) у 1928 р.

7.   Зазначте, скільки оригінальних поезій містить збірка М. Зерова «Камена»:

а) 10;

6)12;

в) 19;

г)20.

8.   Брат М. Зерова відомий в українській літературі під псевдо­німом:

а) Ю. Клен;

б) М. Орест;

в) О. Ольжич.

9.   Вірш М. Зерова «Аргонавти» присвячено:

а) М. Рильському;

б) М. Драй-Хмарі;

в) П. Филиповичу;

г) П. Тичині.

II рівень

1. В уривку з поезії М. Зерова «Скорпіон»

Блаженні дні і ночі на селі,

Землі Волинської родючі лона,

І дух полів, і гомін од балкона,

І крекіт жаб на вітровім крилі визначте вид стопи:

а) 3-стопний дактиль;

б) 5-стопний ямб;

в) 4-стопний ямб;

г) 5-стопний хорей.

2. Словами

Душе моя! Тікай на корабель, Пливи туди, де серед білих скель — Струнка, мов промінь, чиста Навсікая закінчується сонет М. Зерова:

а)  «Хірон»;

б)  «Навсікая»;

в)  «Саломея»;

г)  «Тесей».

3. Французьких поетів-парнасців Шарля Леконта де Ліля і Жозе Ере-діа М. Зеров згадує у поезії:

а)  «Рго сіото»;

б)  «Аргонавти»;

в)  «Навсікая»;

г)  «Данте».

4. Рядки М. Зерова

...Ми самотою йдем по хвилі білогривій:

На мудрім кораблі, стовесельнім Арго,

А ти як Тіфій нам, і від стерна свого

Вже бачиш світлу ціль борні і трудних плавань:

Дуб з золотим руном і колхідійську гавань...

з поезії:

а)  «Аргонавти»;

б)  «Навсікая»;

в)  «Возовиця»;

г)  «Безсмертя».

5.   Вкажіть, як перекладається назва поезії М. Зерова «Рго сіото»:

а) дим батьківщини;

б)  в оборону;

в) засмучене серце;

г) забобон.

6.   Навсікая з однойменної поезії М. Зерова — це:

а)  героїня давньогрецьких міфів, пов'язаних із Кримом;

б) богиня кохання;

в) євангельський персонаж;

г) героїня поеми Гомера «Одіссея».

7.   М. Зеров сказав

Не треба думати, що цей цикл матиме коли-небудь 12 поезій: назва умов­на, аби тільки об'єднати якось ліричні переживання, навіяні зоряним небом...

про цикл поезій:

а)  «Зодіак»;

б)  «Книжки й автори»;

в)  «Образи і віки»;

г)  «Роог Уогіск!».

8.   В уривку з поезії М. Зерова

Як ніжна праосінь, ти йдеш моїми снами,

Мов китиці калин, рожевієш устами.

Очима темними, мов вереснева ніч,

Округлістю тьмяних алябастрових пліч

Ти невідступно скрізь з моїми почуттями

виділено троп:

а) епітет;

б)  порівняння;

в)  метафору;

г)  метонімію.

9.   В уривку з поезії М. Зерова

Ти давню праосінь нагадуєш мені:

Широколанний степ, бліді свічада ставу,

Берегових грабів грезет і злотоглави,

Повітря з синього і золотого скла

І благодатний дар останнього тепла...

визначте вид маркованої лексики:

а) неологізми;

б) професіоналізми;

в) діалектизми;

г) старослов'янізми.

 

Микола Зеров

I рівень

1 в; 2 а; 3 в; 4 г; 5 г; 6 б; 7 в; 8 б; 9 а.

II  рівень

1 б; 2 в; 3 а; 4 а; 5 б; 6 г; 7 а; 8 б; 9 г.

 

Микола Зеров

I  рівень

1.   Поясніть, як ви розумієте слова М. Драй-Хмари з сонета «Лебеді»:

                  О, гроно п'ятірне нездоланних співців.

2.  З'ясуйте, чому М. Зеров орієнтується на вершинні взірці античнос­ті і поезію французьких «парнасців».

3.  Охарактеризуйте доробок М. Зерова-перекладача.

4.   Проаналізуйте образи і мотиви гомерівської «Одіссеї» у сонеті М. Зерова «Навсікая».

II  рівень

1.   Прокоментуйте рядки М. Зерова з поезії «Чистий Четвер»:

І темний ряд євангельських історій Звучить як низка тонких алегорій Про наші підлі і скупі часи.

2.  Поміркуйте, чому сучасники називали М. Зерова «книжним поетом».

3.  З'ясуйте, на яких підставах збірку М. Зерова «Камена» відносять до елітарної поезії.

4.   Поясніть назву збірки М. Зерова «Камена».

 

Юрій Клен

І рівень

1.  Справжнє ім'я та прізвище Ю. Клена:

а) Микола Зеров;

б) Освальд Бургардт;

в) Олег Кандиба;

г) Тодось Осьмачка.

2.   Вкажіть, з ким із відомих українських поетів працював Ю. Клен у Баришівці на Київщині:

а) із М. Зеровим;

б) із П. Филиповичем;

в) з М. Драй-Хмарою;

г) з М. Рильським.

3.  Ю. Клен у 20-ті роки XX ст. належав до літературного угруповання:

а) неокласиків;

б)  «Ланка»;

в) ВАПЛІТЕ;

г)  «Плуг».

4.  Рядки Ю. Клена з поеми «Попіл імперій»

Це ж він плекав Еллади давній сон,

Коли навколо вихорі ворожі ревли

і брали нас у свій полон.

Леконт де Ліль, Ередіа стежки

протоптували нам до верхогір'я,

де Україні світить крізь віки

Парнаських гір незахідне сузір'я.

Для нас ніколи промінь той не гас.

Хіба ж карається за те Сибір'ю, що

Малларме і ніжний Мореас

в часи дозвілля з нами чаювали,

що не писали вірші ми для «мас»...

написані про:

а)  М. Рильського;

б)  М. Зерова;

в)  М. Драй-Хмару;

г)  П. Филиповича.

5. У рядках з листа Ю. Клена

Я тепер пишу поему, велику поему, свого роду «Божественну комедію», яка має схопити всю сучасність. Починаючи перед Першою світовою вій­ною і кінчаючи теперішніми днями

йдеться про твір:

а)  «Сковорода»;

б)  «Попіл імперій»;

в)  «Прокляті роки».

ІІ рівень

1.У третій частині поеми «Попіл імперій» ліричний герой подорожує:

а) з Вергілієм;

б) з Данте;

в) з Енеєм І. Котляревського;

г) з І. Котляревським.

2. За уривком із поеми «Попіл імперій» Мене послав шановний панус Негг Котляревський, що водив мене по пеклі за ніс, і Вашій ласці доручив. Піддайтеся моїй опіці, Скуштуйте ви сочевиці, Яку я вже півроку їм...

визначте, який стиль у творі наслідує Ю. Клен:

а)  класицизму;

б)  романтизму;

в)  неокласицизму;

г) бурлеску.

3. В цій поезії вжито строфу, що нею писав Данте свою «Divina Commedia», щоб підкреслити паралелізм: Дантове пекло — сталінізована Україна...

про власний твір:

а)  «Божа Матір»;

б)  «Жорстокі дні»;

в)  «Софія»;

г)  «Терцини».

4.  У наведеному уривку

Зостанься безпритульним до сконання, Блукай та їж недолі хліб і вмри, Як гордий флорентієць, у вигнанні. Та перед смертю дітям повтори Ту казку, що лишилася, як спомин Прадавньої, забутої пори, Як у грозі, у блискавці і громі Колись страшну потвору переміг Святий Георгій в ясному шоломі... І як дракон, звитяжений, поліг...

Ю. Клен використав такий вид строфи:

а)  катрен;

б)  сонет;

в) терцину;

г) терцет.

5.   Рядки Ю. Клена

Поглянь, тепер твої всі ночі й дні

Круг тебе дивним сяйвом заясніли

І засліпили нас, мов крила білі:

Бо серед скель в похмурій тишині

Своїх терцин холодні діаманти

обі вплітав у шати темний Данте

написано про:

а) Лесбію;

б)  Беатріче;

в)  Клеопатру;

г) Жанну д'Арк.

 

Юрій Клен

I рівень

1 б; 2 а; 3 а; 4 б; 5 б.

II  рівень

1 в; 2 г; 3 г; 4 в; 5 б.

 

Юрій Клен

І рівень

1. Прокоментуйте рядки Ю. Клена з поезії «Сковорода»:

Іти у сніг і вітер, дощ і хугу І мудрості вином розвести тугу. Бо, може, це нам вічний заповіт, Оці мандрівки дальні і безкраї, І, може, іншого шляху немає, Щоб з хаосу душі створити світ.

2.   Проаналізуйте роль символічних образів води, землі, неба у пое­зії Ю. Клена «Сковорода».

3.   Поясніть, як ви розумієте кредо ліричного героя поезії Ю. Клена «Сковорода» — будівництво світу як плекання душі.

4.   З'ясуйте, в чому виявляється гуманістичний пафос поем Ю. Кле­на «Прокляті роки» і «Попіл імперій».

!! рівень

1.   Поміркуйте, чи можна вважати одним із джерел біографії Ю. Кле­на його поему «Попіл імперій».

2.   Поясніть, чому друга частина поеми Ю. Клена «Попіл імперій» на­писана терцинами, як і «Божественна комедія» Данте.

3.   Пригадайте, що таке ліричний цикл. Визначте особливості компо­зиції поетичного циклу Ю. Клена «Коло життьове» і як вони підпо­рядковані авторському задуму — психологічному дослідженню формування особистості.

4.   З'ясуйте, чому Ю. Клена називають «трагічним оптимістом».

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
2452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку