Контрольна робота з української літератури за творчістю Володимира Рутківського та Миколи Вороного
Тести і питання відкритої форми
В1
1.Як інакше називають в Україні євшан- зілля?
А полин Б лимонник В лобода Г фуксія сяйниста
2. Де взяв сюжет письменник Микола Вороний для написання «Євшан-зілля»?
А сам вигадав Б почув від старих людей В прочитав у літописних текстах Г запозичив у половців
3. Установи відповідність між персонажем і цитатою з твору.
А Час минав, і став помалу 1. Половецький хан
Рідний степ він забувати,
Край чужий, чужі звичаї
Як за рідні уважати.
Б Зажурився, засмутився… 2. Князь Володимир Мономах
Вдень не їсть, а серед ночі
Плаче бідний та зітхає,
Сну не знають його очі.
В Улещає, намовляє… 3. Син половецького хана
Та слова його хлопчину
Не вражають, бо забув він
Вже і батька, і родину.
Г Взяв хлопця під час походу 4. Гудець
З ясирем в полон і потім
При собі лишив за вроду.
4. До якого жанру належить твір «Євшан-зілля»?
А пісня Б ліро-епічна поема В пригодницька повість Г сонет
5. Вибери правильний варіант:
То гудець співає тихо
Пісню тую, що співала
А земля предків половецьких Б мати синові своєму В вірна подруга хлопчини
6.До кого звертається половецький хан:
Ти піди у землю Руську –
Ворогів наших країну,-
Відшукай там мого сина,
Мою любую дитину.
А до свого брата Б до гудця В до найсміливішого воїна Г до першого помічника
7 Що вернуло юнакові пам'ять про половецьку землю?
А колискова пісня Б запах полину В лист від рідного батька Г вишита сорочка
8 Кому з героїв належать слова:
Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати?
А князю Володимиру Мономаху Б юнакові половцю В гудцю Г ханові
9 Про кого говорить поет у заключній частині твору?
Чи ж вони не відцурались,
Не забули тебе, неньку,
Чи сховали жаль до тебе
І кохання у серденьку?
А про україців Б про половців В про київських князів Г про сім’ю хана
10. Як можна сформулювати головну думку поеми?
А кожна людина любить рідну землю Б у кожного народу є свої символи В краще згинути, захищаючи свою землі, аніж добре жити в чужому краю Г рідні пісні – скарб народу, який треба оберігати
11. Який твір ми називаємо ліро-епічною поемою? (2 б)