Тестова контрольна робота "Україна і я. Рідна природа"

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури складена відповідно до модельної навчальної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І.,Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.) та підручника Олесі Калинич та Світлани Дячок.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Україна і я. Рідна природа

Варіант 1

За кожну правильну відповідь 1– 12 завдання  0,5 бала

  1. Оповідання про тварин називають 

 А   Анімалістичним;           Б  пригодницьким;  

 В    Гумористичним;           Г   фантастичним

  1. Порода Хатіко-   

 А   Алабай;          Б   стаф;           В   акіто;          Г  пітбуль

  1. Хатіко був у професора

 А    першим собакою;           Б   третім собакою;    

 В    шостим собакою;            Г   восьмим собакою

  1. У творі є всі епізоди, ОКРІМ 

А    розчулені торговці підгодовували Хатіко рибою;  

Б   після смерті господаря Хатіко дуже сумував; 

В   про Хатіко з часом дізнався весь світ; 

Г   після смерті господаря Хатіко ще раз поїхав в університет.

  1. Де гусці з табуном було безпечно зупинитись на відпочинок?

А    біля моря;     Б  в заповіднику;        В  в очереті;      Г  ніде

  1. Коли народилося гусенятко? 

А  влітку;     Б  ранньої весни;       В   пізно восени;      Г   взимку

  1. Справжнє прізвище та ім'я Олени Пчілки 

А   Ольга Косач;                       Б  Лариса Косач;   

В   Ліна Костенко;                    Г   Марія Морозенко

  1. Твори, у яких описують природу називаються 

А   пейзажні;      Б  мариністичні;       В    громадянські;      Г   природничі

  1. Із чого народився синьо-жовтий прапор у вірші В.Зубара «Крила України»? 

А  щирості;     Б  сумління;     В   волі й духу;    Г  любові

  1.                    Образ вербової гілки наявний у вірші 

А   Тараса  Шевченка;                Б  Івана Франка;     

В.   Богдана Лепкого;                 Г  Олени Пчілки.

  1.                     Який художній засіб використовує автор у рядку «Горить-тремтить ріка»?

А  епітет;     Б  метафора;    В  порівняння;    Г  гіпербола (перебільшення)

  1.                    Хто повідомив лісовим мешканцям, що Цві жива?

 А  Ведмедиця;   Б   ведмежата;  В   зайчик;   Г   мишка

 

 

 

 

Завдання на встановлення відповідності

13. Увідповідни персонажа  та його характеристику(2б.)

  1. Гусенятко;     2 Хатіко;       3 Цві;       4. професор   

  А  «Він завжди знав про наближення господаря, його настрій і стан».

  Б « Той, кваплячись, не помітив свого улюбленця, що поспіхом ішов слідом».

  В «Чорний, як ніч, він знову летів, тиснув грудьми  темінь».

  Г «…підпливло до човна, обпливло його, вибрало під його боком затишне місце і заснуло».

  Д «…вона з головою заховалась у волохату шерсть, і її ніхто не бачив».

  1. Увідповідни художній засіб і приклад(2б.)
  1. Епітет;   2. Метафора;    3. Порівняння;    4. Персоніфікація

А. «Зустрічаються, мов друзі,  хвилі сині і зелені».

Б. «І немає злому на всій землі безконечній веселого дому».

В. «Синьо-жовтий прапор процвіта над нами».

Г. «Хай схитнеться — Жито усміхнеться…»

 

     Написати твір – мініатюру на одну з тем(2б.):

  •  Яка поезія з теми «Україна і я» тобі найбільше сподобалась? Чому?
  • Який з вивчених віршів, на твій погляд, є найактуальнішим? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Україна і я. Рідна природа

Варіант 2

За кожну правильну відповідь 1– 12 завдання  0,5 бала

  1. У творі «Вірність Хатіко»  є всі епізоди, ОКРІМ

А   Підрісши, Хатіко подався слідом за професором на станцію Сібуя. 

Б    Хатіко супроводжував господаря скрізь і всюди. 

В   Коли потяг прибував із Токіо, усі пасажири бачили на пероні Хатіко.

Г   Недарма ж професор сказав собаці: «Чекай мене на пероні, Хатіко.    

     Коли я повернусь, ми поїдемо на риболовлю». 

  1. Мотив дитячих розваг звучить у вірші 

А  "Крила України";                    Б  "Зоре моя вечірняя";    

В  "Шевченкова верба";              Г   "З гринджолятами"

  1. Пейзаж наявний у кожному творі, ОКРІМ 

А  "Хор лісових дзвіночків";       Б   "Учитеся, читайте...";

 В  "З гринджолятами";                Г   "Зоре моя вечірняя"

  1. За літературним родом належать до лірики всі твори, ОКРІМ 

А  "Зоре моя вечірняя";                Б    "Хор лісових дзвіночків";       

В  "З гринджолятами";                 Г  "Гусенятко"

  1. Мариністичним є твір…

 А   "Вірність Хатіко";    Б  "Гусенятко";    В  "Цвітарінь";      Г  "Море грає

  1. Де перезимувала Цві? 

А  в норі лисиці;                              Б  у барлозі ведмедихи;    

В   у гнізді шуліки;                          Г  у теплих краях

  1. Хатіко, дізнавшись про смерть господаря,

А  не повірив сказаному;                Б   захворів;     

 В    зник;                                          Г    оселився в будинку кухаря вокзалу

  1. З табуном та гусенятами в теплі краї полетіла мама, бо ...

А  тата вбили мисливці;                        Б   тато був поранений;

В  тато вирішив охороняти гніздо;       Г  тато залишився з гусенятком

  1. Які зимові розваги описані у вірші Олени Пчілки "З ґринджолятами"? 

А  катання на лижах;                             Б  перегони на ковзанах;    

В  гра в сніжки;                                      Г   катання на санчатах

  1. «Символ щастя-долі, крила України» (за поезією Віктора Зубаря "Крила України") - це:

А  Гімн;    Б   герб;  В   прапор;  Г   мова

  1.        Хто ховався в очереті й створював небезпеку для гусей?

А   вовки;      Б  мисливці;    В  діти;    Г  лисиці.

  1.        Хто подарував цуценя професору?

 

А   дружина;                                Б  колишній студент;  

В колега з університету;       Г черговий зі станції

 

Завдання на встановлення відповідності

  1.        Увідповідни персонажа  та його характеристику(2б.)
  1. Хатіко;    2. Цві;     3. Гуска;     4. Професор

А. «…мав світлий погляд і неймовірно теплі лагідні руки, які вміли ніжно гладити собачу шерстку»

Б. «Він був іще зовсім крихітним, а його досвід спілкування з людьми — мізерним».

В «Тікати не буду, бо мені не страшно. Раз я нікого не бачу, то й мене ж не бачить ніхто».

Г «Вона ще мала надію, що з цього яєчка нікого не буде, — аж на і є, знайшлося».

Д. «Я не звір, я пташка, … — я не знаю, як я опинилась у вас. Справді, я сама не залітала сюди».

 

  1.        Увідповідни художній засіб і приклад(2б.)
  1. Епітет;   2. Метафора;    3. Порівняння;    4. Персоніфікація

А. «Сни розкішні,   все гаї затишні…»

Б. «Море грає, море грає,  хвиля хвилю доганяє …».

В. «І хапають, мов пір’їнку,  на льоту із хвиль рибинку…»

Г. «Летить степами листя шум…»

 

 Написати твір – мініатюру на одну з тем(2б.):

  •  Яка поезія з теми «Україна і я» тобі найбільше сподобалась? Чому?
  • Який з вивчених віршів, на твій погляд, є найактуальнішим? Чому?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хомич Любов Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Зінчук Алла
Додано
13 березня 2023
Переглядів
3995
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку