Мета роботи - допомогти майбутнім учасникам незалежного оцінювання як самостійно, так і з допомогою вчителя підготуватися до виконання тестових завдань з української літератури. Матеріал можна використовувати під час проведення уроків для навчального тестування, тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час. На тестування виносяться поезії Олександра Олеся "Чари ночі", "О слово рідне" Орле скутий..." та "З журбою радість обнялась".
Мета роботи - допомогти майбутнім учасникам незалежного оцінювання як самостійно, так і з допомогою вчителя підготуватися до виконання тестових завдань з української літератури. Матеріал можна використовувати під час проведення уроків для навчального тестування, тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час. На тестування виносяться поезії Олександра Олеся "Чари ночі", "О слово рідне" Орле скутий..." та "З журбою радість обнялась".
Тестова робота для учнів 10 класу з теми "Олександр Олесь. Життя і творчість Світоглядні переконання. Неоромантичні, символістські тенденції творчості поета"
1. Неправильним є твердження:
А справжнє прізвище Олександра Олеся – Кандиба;
Б Олександр Олесь належить до когорти «розстріляного відродження»;
В Олександр Олесь – поет-лірик, нової символістської літератури;
Г символіка – вираження ідей, понять або почуттів за допомогою знаків-символів.
2. Домінантними у творчості Олександра Олеся були ознаки такої стильової течії, як (може бути декілька відповідей):
А реалізм;
Б імпресіонізм;
В символізм;
Г футуризм.
3. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:
А "З журбою радість обнялась";
Б "Чужиною";
В "Перезва";
Г "Кому повім печаль мою".
4. За родовою ознакою твір Олександра Олеся «Чари ночі»:
А сонет;
Б романс;
В ліро-епічний вірш;
Г драматичний твір.
5. Твір Олександра Олеся «Чари ночі» належить до такої тематичної лірики, як:
А філософська;
Б інтимна;
В пейзажна;
Г патріотична.
6. У цьому уривку поезії Олександра Олеся використано всі зазначені засоби, ОКРІМ:
О слово! Будь мечем моїм!
Ні, сонцем стань! Вгорі спинися,
Осяй мій край і розлетися
Дощами судними над ним.
А інверсії;
Б епітета;
В антитези;
Г анафори.
7. В якій поезії поет переосмислює роль поетичного слова в історичній долі народу?
А "Айстри";
Б "З журбою радість обнялась";
В "О слово рідне! Орле скутий!"
Г "Чари ночі".
8. Яким поетичним твором Олесь змушує задуматися над скороминучістю життя та його неповторністю?
А "Айстри";
Б "З журбою радість обнялась";
В "О слово рідне! Орле скутий!"
Г "Чари ночі".
9. Хто назвав Олександра Олеся "майстром віршованої форми і легких граціозних пісень" ?
А М. Грушевський;
Б М. Лисенко;
В Леся Українка;
Г І. Франко.
10. За жанровим різновидом твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!»:
А сонет;
Б ліричний вірш;
В елегія;
Г ода.
11. Що об’єднує вірші Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» і Лесі Українки "Слово, чому ти не твердая криця…"?
А образ батьківщини;
Б визнання митцями свого безсилля в реальній боротьбі;
В образ слова-зброї;
Г порівняння слова з птахом;
Д рік написання.
12. Для чого Олександр Олесь використовує у вірші "Чари ночі" образ Фауста?
А щоб показати, що кохання в усіх народів виявляється однаково;
Б щоб уяскравити символічний образ весни;
В щоб закликати читачів до заняття науками;
Г щоб підкреслити плинність життя;
Д щоб наголосити на неприпустимості укладання угод з дияволом.