До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Тестові завдання для 5 класу з теми "Лексикологія"

Про матеріал

Тестові завдання для 5 класу з теми "Лексикологія" (склад української лексики за походженням, за сферою використання, лексичне значення слова, особливості сполучуваності лексичних значень слова)

Перегляд файлу

Варіант 1

 1. Лексикою називається…

 а) розділ науки про мову, що вивчає значення слів;

б) сукупність слів мови, її словниковий склад;

 в) розділ науки про мову, який вивчає слова як частини мови;

2.Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

а) курінь, сільський, потоки;

б) грань, коронки, когут, злуда;

в) куций, батько, беркут;

г) глаголити, зелений, бриль, увага

3. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

 а) фонема, лексема, суфікс, префікс;

 б) гриб, дуб, мартинка, юнак;

в) холодник, легінь, навчання;

 г) ом, явище, закон, сонечко.

4. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

а) вітряно, борг, доробок, здавна;

б) мішечок, колода, насадження;

в) мотовило, перелік, печеніг,

 г) вояжер, дезинфекція, експедиція, ідальго.

5. У висловлюванні: «Речення –це слово або сполучення слів, яке виражає повідомлення, питання, прохання, наказ чи пораду» виділені слова — це:

а) розмовна лексика;

б) офіційно-ділова лексика;

в) наукова лексика

6. Позначити, у якому рядку всі сполучення слів записано правильно:

а) прийти по справах, трапилося із-за недбалості, лікар по професії;

б) за взаємною згодою, за свідченням очевидців, писати за зразком;

 в) в захист прав споживачів, в сім годин дня, на наступний день

7. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:

 а) олень, двір, жити, бабця;

б)дієздатний, вищезгаданий, сумісництво, гриф;

в) кошик, копиця, мисник, роса;

 г) сніжок, вівця, халамидник, річище.

8. Позначити рядок, який містить характеристику слова буланий:

а) про річ, зроблену з міцної сталі;

 б) про тварину сірого кольору;

 в) про коня світло-рудої масті.

9. З'єднайте іншомовні слова з їх українськими відповідниками.( 1 бал)

Іміжд зрадник, втікач, толерантність згода, консенсус образ, дезертир терпимість

 10. Продовжіть рядки слів, які б починалися елемнтами:

 ГЕО – географія, … БІО – біологія, …


Варіант 2

1. . За походженням слова української мови поділяються на дві групи:

 а) загальновживану лексику та обмежену у вживанні;

 б) корінну українську та запозичені слова;

 в) активну та пасивну лексику

2. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

  а) пір’я, влітку, прегарний;

 б) спадщина, лижі, проміння;

  в) червлений, посуд, батько, потоки;

 г) каракати, качула, кресаня, легінь.

3. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

 а) метан, пляшка, рідина, водичка;

  б) карапкан, вія, олівець, малина;

 в) рівняння, натуральні числа, тотожність, десяткові дроби;

  г) шаланда, холодник, плай, сіль.

4. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

 а) габітус, дебіт, едафон, інцизія;

 б) вічко, бондар, дослідник, здоба;

 в) млинок, коляда, нарукавник;

  г) мудрість, перепал, петрушка.

5. У реченні «Не плач, татусю, ми ще повернемось назад» (В. Сосюра) виділене слово — це:

  а) стилістично забарвлене;

  б) жаргонізм;

 в) діалектизм;

  г) загальновживане.

6. Позначити, у якому рядку всі сполучення слів записано правильно:

  а) моя автобіографія, написати об'яву;

 б) стосунки між учнями, здобути овіту;

  в) у першу чергу, освоїти правила;;

7.  Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:

 а) дощик, отець, штани, вила;

 б) журавель, путь, дім, хліб;

  в) постановити, ухвала, кредит, біржа;

  г) віхола, вуста, Костя, ніч.

8. Позначити рядок, який містить характеристику слова дружний:

  а) згуртований, одностайний;

 б) доброзичливий, дружелюбний;

  в) прихильний, неприязний.

9. З'єднайте іншомовні слова з їх українськими відповідниками

  Етимологія котлета зодіак освіченість ерудиція сузір'я шніцель походження

10. Продовжіть рядки слів, які б починалися елемнтами

  ГЕО – географія, … БІО – біологія, …

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коржикова Олена
    Дуже гарні завдання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
24 січня
Переглядів
1327
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку