/ 1 бал / I ЧАСТИНА
1.Назвіть одноклітинну водорість ,яка живе у прісній
водоймі:
А фокус
Б ламінарій
В спірогіра
Г хламідомонада
2.Назвіть процес ,під час якого рослина вбирає вуглекислий газ і виділяє кисень.
А фотосинтез
Б дихання
В транспірація
Г фототропізм
3.Назвіть відділ головного мозку ,який забезпечує координацію рухів.
А довгастий мозок
Б мозочок
В середній мозок
Г проміжний мозок
4.Укажіть структуру організму людини,у якій утворюються клітини крові.
А червоний кістковий мозок
Б жовтий кістковий мозок
В хрящова тканина
Г окістя
5.Укажіть елемент будови кістки , який забезпечує її ріст у товщину.
А міжклітинна речовина
Б жовтий кістковий мозок
В хрящова тканина
Г окістя
6.Порожнина суглобової сумки заповнена.
А рідиною
Б кістковою тканиною
В лімфою
Г жировою тканиною
7.Назвіть компоненти крові ,що беруть участь у функціонуванні імунної системи.
А тромбоцити
Б лейкоцити
В еритроцити
Г мінеральні солі
8.Укажіть форменні елементи крові ,що мають ядро.
А лейкоцити
Б еритроцити
В тромбоцити
Г остеоцити
9.Назвіть кістку скелета,до якої за допомогoю хрящів приєднується ребро.
А плечова
Б грудина
В лопатка
Г ключиця
10.Назвіть органели руху інфузорії – туфельки.
А щетинки
Б війки
В псевдоніжки
Г джгутики
11.Назвіть структуру людського організму, яку зовні вкриває гіаліновий хрящ.
А внутрішня поверхня шлунка
Б зовнішня поверхня шлунка
В хребець
Г поверхня суглоба
12.Назвіть елемент будови нейрона.
А джгутики
Б аксон
В війка
Г псевдоподія
II ЧАСТИНА
/ 2 бали /
13.Яка група крові не дає аглютинацію із стандартними сироватками II і III груп?
А I
Б IV
В III
Г II
14.Назвіть рослину ,яку розмножують виключно насінням.
А картопля
Б пшениця
В яблуня
Г виноград
15.Листки на затінених гілках дерев містять у клітинах фото- синтезуючої тканини менше хлорофілу, ніж листки верхівкових гілок. Укажіть причину цього явища.
А у верхніх листках інтенсивніше відбувається транспірація
Б верхні листки сильніше нагріваються
В нижнім листкам дістається менше світла
Г нижні листки гірше провітрюються
16.Укажіть характерну ознаку голонасінних рослин.
А розмноження відбувається зо допомогою спор
Б насінини захищені сухими плодами
В насінини не захищені стінками плоду
Г трапляються трав’янисті рослини
17.Назвіть причину утворення антитіл у крові.
А поява хвороботворних мікроорганізмів
Б отруєння чадним газом
В отруєння зіпсованими харчовими продуктами
Г реакція зсідання крові
18.Виберіть найбільш повний перелік складових крові.
А еритроцити ,лейкоцити ,тромбоцити
Б плазма і формені елементи
В еритроцити і тромбоцити
Г плазма, лейкоцити,тромбоцити
19.Укажіть фактори, що є причиною захворювання на грип.
А алергени
Б найпростіші
В віруси
Г бактерії
20.Укажіть риси будови квітки комахозапильної рослини, що приваблює комах.
А неяскраві пелюстки
Б велика кількість пилку
В великі яскраві пелюстки
Г довгі тичинкові нитки
21.Виберіть правильне твердження щодо СНІДу:
А збудником є бліда спірохета
Б причиною є ураження імунної системи
В не передається статевим шляхом.
Г передається побутовим шляхом
22.Наука ,що вивчає походження людини, називається.
А морфологія людини
Б антропогенез
В етнічна антропологія
Г антропометрія
IIIЧАСТИНА
/ 4 бали /
23.Установіть відповідність між вітаміном та його характеристикою.
1 С А синтезується шкірою
2 А Б підвищує імунітет
3 D В забезпечує ріст кісток
4 B6 Г бере участь у синтезі факторів зсідання крові
Д синтезується мікроорганізмами кишечнику
24.Установіть відповідність між кістками та відділами скелета , до яких вони належать.
1 лопатка А череп
2 гомілкова Б пояс верхніх кінцівок
3 потилична В пояс нижніх кінцівок
4 плечова Г верхня вільна кінцівка
Д нижня вільна кінцівка
25.Установіть відповідність між складовою крові та її функцію.
1 еритроцити А захист від хвороботворних бактерій
2 лейкоцити Б захист від втрати крові
3 тромбоцити В перенесення кисню та частково вуглекислого
4 плазма газу
Г перенесення поживних речовин та продуктів
обміну
26.Установіть послідовність відділів хребта людини, починаючи
з розташованого найвище.
А поперековий
Б крижовий
В грудний
Г шийний
IV ЧАСТИНА
/ 5 балів /
27.Під час виконання лабор.роботи на уроці біології досліджувався
вплив навантаження на організм при статичній та динамічній роботі.
При статичній роботі втома настала через 3 хвилини,а при динамічній – через 6 хвилин. Проаналізуйте і поясніть одержані результати.
28.Перелічіть тканини організму людини та зазначте їхні функції.
29.Учні в класі обговорюють проблему перевтоми при навчанні.
Які правила розумової діяльності ви можете запропонувати , щоб
Запобігти перевтомі?