16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Тестові завдання "Підготовка до ЗНО з української мови та літератури"

Про матеріал
Запропоновані тестові завдання з розділу «Синтаксис» допоможуть учням підготуватися до ЗНО з української мови та літератури. Дібрані приклади – уривки з художніх творів, що дасть можливість повторити вивчений матеріал під час роботи над реченнями. Завдання можна використовувати для колективної та індивідуальної роботи
Перегляд файлу

Дидактичний матеріал до теми «Синтаксис»

Виконати тестові завдання:

 

Вид речення

приклад

1.складносурядне

А. Не сиза хмара над дібровою стала, то наближалася до тину стара видроока Кайдашиха.

2.складнопідрядне

Б. Дзвенить суха весна, гуде зелений дуб на згір'ях, і облизане каміння сміється до сонця.

3.безсполучникове

В. Він святкував почин свого нового життя, бо недавно князь Данило дарував йому в Тухольщині величезні полонини. 

4.складне з різними видами зв’язку

Г.Співай, Марічко, не втрачай веселості.

 

Д.Може, квіти зійдуть – і настане ще й для мене весела весна.

1Д, 2В  3А, 4Б

 

Вид речення

приклад

1.складносурядне

А. Отам, трохи нижче од Плютів, тягаю лящів,язі, красноперки.

2.складнопідрядне

Б. От тільки забула попередити тебе, що він не всяке українське любить.

3.безсполучникове

В. Рідко, нене, згадую про тебе, дні занадто куці і малі.

4.складне з різними видами зв’язку

Г. В цьому немає нічого дивного: повертаючи до молодих років, і сам стаєш ніби молодший, серце мусить більше працювати, а воно ж — стара калоша, моє серце

 

Д. Майор наливав собі і пив, а з чарки на нього позирало вже не червоне бордо.

1Д, 2Б, 3В, 4Г

 

Вид речення

приклад

1.складносурядне

А. Тішилася великою симпатією межи своїми товаришками по заняттю, а навіть і самі професори, гострі подеколи до нечемності супроти своїх учеників і учениць, любили її по-батьківськи і робили їй свої закиди й уваги в найлагідніший спосіб, щоб лиш не діткнути її.

2.складнопідрядне

Б. А князь Гагін собі компонує, як би тих нещасних притушковати, щоб не спливла неправда наверх.

3.безсполучникове

В.Тряслась, крехтала, побивалась, як бубен, синя стала вся.

4.складне з різними видами зв’язку

Г.Та тепер його голос зомлів і погасло вітхніння, і не слухає вже його слів молоде покоління.

 

Д. Ні! Я жива, я буду вічно жити!

1Г, 2Б, 3Д, 4А

 

 

Вид підрядної частини

приклад

1.з'ясувальна

А. Бинти нам правили й за рукавиці, котрі ми розгубили, митарствуючи в проклятих скелях.

2.означальна

Б. Багато землі переорав, поки не звільнився від свого смутку.

3. умови

В. Не пам’ятаю, як розставляли черниць.

4.часу

Г.Там, де Іман завертав круто межі кряжів Сіхоте-Аліня, наші взяли трохи ліворуч.

 

Д.Марфа, якщо поблизу не видко людей, нескоро віддає йому листа.

1В, 2А,  3Д , 4Б

 

Вид підрядної частини

приклад

1. з'ясувальна

А. Як піднялись козаки з гетьманом Остряницею, тоді й він устряв до козацького війська.

2. часу

Б. Так ось яке діло, пане Мартине: ти знаєш, що я чоловік не  бідний.

3. мети

В. Ловці йшли де парами, де одинцем, то сходячись, то розходячись, щоб вишукувати дорогу.

4.означальна

Г.Темне волосся він одкидав назад, як багато хто з селюків і дехто тепер з поетів.

 

Д. Галичани – наші брати українці, яких одірвали од нас.

1Б, 2А, 3В, 

 

Вид підрядної частини

приклад

1.причини

А. Чурай Маруся, що його любила, любила справді вірно і давно.

2.умови

Б. Про батька звістки не було з пів году, бо у Полтаву із того походу ніхто живий тоді ще не вернувсь.

3.мети

В.Як будеш так розношувати душу, вона, гляди, із совісті впаде.

4.означальна

Г. Я ту отруту з розпачу збирала, я змалку знаю, де яке зело.

 

Д. Універсал прочитано публічно, щоб справу тую уморить навічно.

1Б, 2В, 3Д, 4А.

 

 

Смислові зв’язки між частинами БСР

приклад

1.друга частина виражає причину

А. А прийде пора, Іван поверне до неї, вона знов позбирає свої співанки.

2.друга частина розкриває зміст першої

Б. То в них і повелося:сьогодні ситий, бо учора їв.

3.перша частина містить умову, друга - наслідок

В.Почує щось українське – одразу заноровиться.

4. перша частина містить причину, друга - наслідок

Г.Не гідна ти дочкою лісу зватись: у тебе дух не вільний.

 

Д.Тяжко образила Нечипора громада – вернувся він додому, трохи не плачучи.

1Г, 2Б, 3В, 4Д

 

Схема речення

приклад

1.А: «П!».

А. «Авжеж, - згодився батько, по-хазяйськи оглянувши повінь, - я знаю одне:штани в мене мокрі».

2. «П?» - а.

Б. «Тікати, тікати, - поривається в Григорія все, але він удає байдужого: - А далеко до міста?»

3.»П, - а, -п.»

В. «Боже мій! Що ж його на світі робити?» - питає Оришка.

4. «П, -а:- П».

Г. І застиг він на роки й на століття: «Дайте покататися, дядьку!»

 

Д. Остап Вишня писав, що в нього немає жодного сумніву, що він народився.

1Г, 2В, 3А  

 

Вид підрядної частини

приклад

1.означальна

А.Хоч він і розумом, і славою узяв над усіма, але йому не дають гетьманувати.

2.допустова

Б. Вона була як голос України, що клекотів у наших корогвах.

3.причини

В.Як не вернеш яєць, піду у волость позиватися.

4.умови

Г.Схаменіться, будьте люде, бо лихо вам буде!

 

Д. Латину тільки не сказали, що від Енеф є посли.

1Б, 2А, 3Г,4В

 

Розділовий знак

Приклад (розділові знаки пропущено)

1.кома

А. У долоні у Марії місяць золотий горіх

2.двокрапка

Б.Буду мамо горда і вродлива з тебе дивуватися повік.

3.тире, кома

В.Все повторялось і краса, й потворність.

4. тире

Г. Улітку 1658 року Полтава згоріла дощенту.

 

Д. «Вибачте сказав він ви товариш Михайло Світозаров?»

1Б, 2В, 3Д, 4А

 

Пунктограма

приклад

1. кома в ССР

А. Я знаю: моя мати і завтра піде в монастир.

2. тире в ССР

Б.Все минає – і краю немає.

3. двокрапка в БСР

В. 23 роки носю це прізвище, і воно як віспа на житті.

4. тире в БСР

Г. Не сором тепер Грицькові водитися з Чіпкою – він ще частіше став завертати до товариша.

 

Д. Образ, над яким працювала невсипуче з розгорілими щоками, яким була перейнята до глибини душі, була велика копія образу Корреджо "Віроломна". 

1В, 2Б, 3А, 4Г

 

Пунктограма

приклад

1. двокрапка в БСР

А. Бились наші козаченьки до ночі глухої – полягло наших чимало.

2. кома при ОЧР

Б. Я догадуюсь: тут живе одна бідна вдова з дочкою.

3. кома в СПР

В. Поезіє, сонце моє оранжеве!

4. тире в БСР

Г. Було зимно і чужо, коли я постукав у твоє лісове вікно.

 

Д. І рушник вишиваний на щастя, на долю дала.

1Б, 2Д, 3Г, 4А

 

Схема речення

Приклад (окремі розділові знаки пропущено)

1. «П?» - а.

А. Ви зі мною згодні?  і грохіт хриплого реготу покотився в темні княжі покої.

2. «П!-а.-П».

Б.Вона, вирвавши руку, відповіла Де ти пропав, божественний?

3. «П, - а і…:- П».

В. Тікай, Марічко! співала флояра Не бійся, душко

4.А: «П?».

Г.Александр гукнув учитель, глянувши на батька, а потім поставив питання Как зовут твоего отца?

 

Д. Вона говорить що сміливі завжди мають щастя.

 

1А, 2В, 3Г, 4Б

Ускладнювальний елемент

приклад

1. однорідні члени речення

А.Україно! Ти моя молитва.

2. відокремлені члени речення

Б.Ще груші не достояли, а діти вже кинулися до них.

3. звертання

В. Хтось ними плакав, мучився, болів.

4. вставне слово

Г. Пухкий попілець ляже, вернувшися, в рідну землицю.

 

Д. Це, як скажімо, вірувати в Бога.

1В, 2Г, 3А, 4Д

 

Вид речення

приклад

1.складносурядне

А. Коли лежиш обличчям до неба, то помічаєш, що є в ній щось не земне, а небесне.

2.складнопідрядне

Б. Вона піснями виспівала душу, вона пісні ці залишає нам.

3.безсполучникове

В. Тугар довго держав доньку в обіймах, а побачивши кров на її одежі,він  аж затремтів.

4.складне з різними видами зв’язку

Г.Сьогодні усе для тебе: озера, гаї, степи.

 

Д.Обминай їх, доню: раз тільки ступиш – і пропала воля.

 

1В, 2А, 3Б, 4Д

1

 

doc
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
18 липня
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку