Тестові завдання. Словосполучення і речення.

Про матеріал
Тестові завдання для перевірки знань учнів з теми: "СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ І РЕЧЕННЯ".
Перегляд файлу

8 клас

Т е с т о в і  з а в д а н н я

до теми

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ І РЕЧЕННЯ

Варіант 1

1. Смислово-граматичне об'єднання двох або більшої кіль­кості повнозначних слів на основі підрядного синтаксич­ного зв'язку називається:

а) простим реченням;

б) словосполученням;

в) складним реченням;

г) складнопідрядним реченням.

2. До складу словосполучення завжди входять:

а) підмет і присудок;

б) додаток і обставина;

в) головне й залежне слово;

г) однорідні члени речення.

3. Словосполучення відрізняється від речення тим, що воно:

а) не є одиницею спілкування;

б) є одиницею спілкування;

в) щось повідомляє, запитує, спонукає;

г) інтонаційно оформлене.

4. Спосіб підрядного зв'язку між словами, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається:

а) керуванням;

б) приляганням;

в) узгодженням;

г) відокремленням.

5. У якому рядку подані словосполучення з узгодженням?

а) волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

б) допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про по­їздку;

в) місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

г) книжкова полиця, весела хата, довга дорога.

6. У якому з поданих речень є всі способи підрядного зв'яз­ку між словами?

а) Я довго слухала розмову чарівну ясного місяця й лагідної зорі {Леся Українка).

б) Дика конюшина вкривала низькі трави білими й черво­ними голівками (М. Івченко).

в) Добирався Богдан до міста на попутних (О. Гончар).

г) Низенькі хати осіли під синьою банею неба

(М. Коцюбин­ський).

7. Речення - це:

а) граматично організована одиниця мови, яка складається з одного або кількох слів і виражає закінчену думку;

б) смислово-граматичне об'єднання двох або більшої кіль­кості повнозначних слів на основі підрядного синтаксичного зв'язку;

в) одиниця мови, яка служить для найменування предметів, дій і процесів, властивостей;

г) найменша одиниця мовного потоку.

8. Головні члени речення - це:

а) головне й залежне слово;

б) обставина й додаток;

в) означення й обставина;

г) підмет і присудок.

9. Знайдіть спонукальне речення

а) Нема тепер уже таких річок, як ти була колись, Десно, нема (О. Довженко).

б) Думи мої, думи мої, ви мої єдині, не кидайте хоч ви мене при лихій годині (Т. Шевченко).

в) Кобзарю, знаєш, нелегка епоха оцей двадцятий невгамовний вік (Л. Костенко).

г) Сторононько рідна! Коханий мій краю! Чого все замовкло в тобі, заніміло? (Леся Українка).

10. Виділіть складне речення

а) Благословенна в болях ран степів широчина бездонна (М. Рильський).

б) Мене ліси здоров'ям напували, коли бродив у їхній гущині (В. Симоненко).

в) Жіночі голоси, чисті, високі й сильні, мов янгольські хори, вели побожну пісню (М. Коцюбинський).

г) Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі

(В. Сосюра).

11. Знайдіть односкладне речення

а) Вишневий стяг зоря зняла над синім гаєм

(В. Сосюра).

б) Як робимо, так ходимо, як дбаємо, так маємо (Нар. тв.).

в) Я намалюю тебе серед березового гаю (/. Цюпа).

г) Тіні копиць полохливо тремтять на осіяній луці (М. Коцю­бинський).

12. У якому реченні непрямий порядок слів?

а) Висока гора спускалась покатом і обірвалась над самою Россю (/. Нечуй-Левицький).

б) Садок тішиться підсиненим туманцем дозрілих слив (Є. Гуцало).

в) Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки (О. Гончар).

г) Густо-прегусто висипали зорі на небі (І. Нечуй-Левицький).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

1. Словосполучення - це:

а) граматично організована одиниця мови, яка складається з одного або кількох слів і виражає закінчену думку;

б) смислово-граматичне об'єднання двох або більшої кількості повнозначних слів на основі підрядного синтаксич­ного зв'язку;

в) речення, у якому його частини, що мають будову простих речень, об'єднані в одне ціле за змістом та інтонацією;

г) синтаксична одиниця, до складу якої входять два й більше підрядних речення.

2. У якому рядку всі словосполучення іменникові?

а) Ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чаш­ка для молока;

б) білий од вітру, червоний від сорому, неспокійний через знервованість;

в) з десяти ящиків, дехто з вас, возив сіно, демонстрував задоволення;

г) втричі швидше, ішов по стежці, далеко від своїх, добре відома.

З. Знайдіть рядок, у якому названі способи зв'язку в сло­восполученні.

а) відокремлення, звертання, уточнення;

б) узгодження, керування, прилягання;

в) чергування, сполучення, написання;

г) вживання, членування, означення.

4. У якому рядку поєднання слів не є словосполученнями?

а) Густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;

б) працювати з папером, тканина в клітинку, заплющити очі, добре працювати;

в) день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;

г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітати пишно, за­кінчити роботу.

5. Спосіб підрядного зв'язку між словами, при якому за­лежне слово (без прийменника чи з прийменником) ста­виться в певному відмінку, називається:

а) узгодженням; в) приляганням;

б) керуванням; г) уточненням.

6. Прилягання - це такий спосіб підрядного зв'язку між словами, при якому:

а) залежне слово (без прийменника чи з прийменником) ставиться в певному відмінку;

б) залежне слово вживається в тих самих роді, числі, від­мінку, що й головне;

в) залежне незмінюване слово пов'язується з головним тільки за змістом;

г) залежне слово має всі граматичні форми головного слова.

7. Знайдіть рядок, у якому словосполучення синонімічні

а) поїхати додому - поїздка додому, лист матері - лист до матері, тиха ніч - тихо вночі;

б) приїзд брата - приїзд до брата, виховувати дітей - виховання дітей, готовий до бою - готовий битися;

в) книга брата - братова книга, материн заповіт – заповіт матері, грона винограду - виноградні грона;

г) швидко рухатися - швидкий рух, творчий настрій - настрій творити, вивчати справу - вивчена справа.

8. Граматично організована одиниця мови3 яка складаєть­ся з одного або кількох слів і виражає закінчену думку, називається:

а) словосполученням; в) реченням;

б) членом речення; г) фонемою.

9. Виділіть розповідне речення

а) Хто ж од нас у світі дужчий? (П. Тичина).

б) Зоре моя вечірняя, зійди над горою (Т.Шевченко).

в) Чи совам зборкати орла? (М. Рильський).

г) Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди (М. Рильський)

10. У якому з речень непрямий порядок слів?

а) Хтось берізоньку високу ранив на обочині, покотились краплі соку в трави потолочені

(В. Скомаровський).

б) Сергій ішов вулицею поволі (В. Козаченко).

в) Мирослава впала на ноги, не пускаючи своєї зброї (І. Франко).

г) Лось стояв між деревами недалеко від просіки...

Орлик).

11. У кінці якого речення неправильно поставлений розділовий знак?

а) Прокидаюсь я на березі Десни під дубом

(О. Довженко).

б) Сніжинки, сніжинки надворі, а в серці моєму весна
(В. Сосюра).

в) Чому той край так дивно звався - Герри. Якими був на­селений людьми? (Л.Костенко).

г) Виходиш з дому - кланяйся життю молодому (Нар. те.).

12. Знайдіть двоскладне речення

а) За правду, браття, єднаймось щиро (Леся Українка).

б) Амфібіям не довелося довго затримуватись на майдані (О. Гончар).

в) Отак пролечу сніжком над долиною (А. Малишко).

г) Сіріє неприораною стернею на тому березі порожній степ (В. Козаченко).

 

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку