Тестові завдання, варіант 3

Про матеріал
Тестові завдання розроблені за зразком НМТ, можуть бути використані вчителем на уроках української мови.
Перегляд файлу

Тест 3

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно з інструкцією.

  1.           Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення .

А.Навчання , нявка, виховання, надія

Б .Розжувати, зібрання, зошит, заєць

В .Січень, сьогодні, сірка, свято

Г. Сміється, життя, вітається, тьохкає.

 

2.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

1)Близький  Схід — назва регіону, розташованого в Західній Азії та Північній Африці. Боротьба за панівні позиції на Близькому Сході пов'язана з величезними природними багатствами, наявністю важливої 2)сільсько-господарської сировини, розвинутої 3)індустрії, 4)металургії, 5)ринків збуту .В американській літературі країни Близького Сходу 6)разом з Іраном та Афганістаном включають у поняття «7.Середній Схід».

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

А 1, 2,3,4

Б 1,2, 6, 7

В 1,3,5,7

Г 1,4, 5, 7

  1. Потрібно вставити  букву  Е  на місці пропуску в усіх словах рядка

А. Печ…во, с..ло, в...село, цуц..ня

Б .Пр…стиж, пр…тендент,пр…зирство, пр…подобний

В.Пр…мудрість, пр…сісти, пр…буття, пр…клеєний.

Г. Брат..к, ударн..к, біляв..нький, більш..нький

 

  4.Букву  з на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

 

А.(з, с)доровий, (з, с)пекти, (з, с)казати

Б. (з, с)бути, (з, с)дати, (з, с)розуміти,

В.(з, с)фотографувати, (з, с)косити, (з, с)мити,

Г.(з. с)писати, (з, с)кип’ятити, (с, з)різати

 

5.Подвоєння букв в орудному відмінку  є в усіх словах рядка

А. Матір, блакить, совість, річ

Б. Тюль, радість, ніч, мідь

В.Біль, користь, любов, заполоч

 Г. Зелень, гуаш, печаль, сіножать

 

6. Через дефіс треба писати всі слова, окрім

А.Пів/Дніпра, віце/президент, максі/пальто 

Б. Навчально/виховний, синьо/жовтий, воєнно/стратегічний 

В.Соціально/економічний, івано/франківський, хіт/парад

Г.Фото/конкурс, мікро/організм, супер/маркет 

 

7.Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).  

На кого завзявся (1) каїн?
Боже, покарай! —
Понад все вони любили
Свій коханий край.
Вмерли в (2) новім (3) заповіті
З славою (4) святих. —
На (5) аскольдовій могилі
Поховали їх.

Із малої літери треба писати слово після цифри
   А 1

     Б 2

     В 3

     Г 4

     Д 5

 

8.НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

А .Мова відзеркалює душу народу, його історію.

Б. Кожин народ відбувся тоді, коли усвідомив себе у рідному слові.

В. З покоління в покоління, в часи роз­квіту та падіння передавали нам предки цей скарб.

Г.Народ пликав рідну мову у піснях, легендах, пере­казах і передавав від роду до роду, щоб не загинула.

 

9.Суфікс–ик -має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А.Братик

Б.Вузлик

В.Працівник

Г. Хлопчик

 

10.Редагування потребує речення

А. Після обіду сестричка помила чашки, тарілки, виделки.
Б. На присадибній ділянці ростуть картопля й овочі.
В. Урахувавши досвід попередників, можеш уникнути багатьох помилок.
Г.Довідавшись про щось першим, обов’язково поділюся з друзями.

Д. Усвідомлюючи наслідки власних учинків, дій відповідально.

 

11.Пряму мову в реченні  

Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед.»

правильно передано непрямою в рядку

А. Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала його обов’язки, вчилася і йшла вперед.

Б.Через від’їзд до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

В. Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував, щоб він чесно виконував свої обов’язки, вчився і йшов вперед.

Г.Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

Д. Перед від’їздом до Львова на навчання Соломіїбатько наказував, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

 

12. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Мова –1) це не просто слова, 2)звуки, 3) це голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову,4)боровся за її збереження. У Конституції України написано: «5)Державною мовою в Україні є українська». Чому ж нині, 6)коли маємо свою державну мову,7) одну з найбагатших у світі, 8)не всі нею розмовляють? 

 

 НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А .Кома 2,3,4 - при однорідних членах речення

Б .Двокрапка і лапки 5 — при прямій мові

В .Кома 6,  8–  між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Г.Тире 1- тире між підметом і присудком

Д.Кома 7 – при відокремленому означенні

 

13. Прочитайте діалог.

- Мамо, уявляєш, я сьогодні посварився з Микитою!- сказав Микола.
- Через що, синку, ви ж ним найкращі друзі.
- Розумієш, він проміняв мене на тренування з футболу! Кожні вихідні ми з ним грали у футбол у дворі, а тепер він буде зайнятий у цей час у футбольній школі! А я ще допомагав йому відпрацьовувати паси та удари!
- І правильно робив! Адже мені здається, Микита мріяв попасти до футбольної команди.
- Так і є! Але як же наші прогулянки? Хіба вони йому не важливі?
- Я впевнена, що важливі. Проте вам доведеться знайти для них інший час. Хіба Микита ображався на тебе за те, що ти ходиш на свої заняття зі скейтборду  замість того, щоб грати з ним?
 

Останню репліку можна інтерпретувати так:

А.Мама радить синові перенести свої заняття зі скейтборду, щоб був час для прогулянок .

Б.Мама радить синові залишити заняття зі скейтборду.

В.Мама радить синові знайти інший час для прогулянок.

Г.Мама підтримує Микиту і радить синові знайти інший час для прогулянок

Д.Микита образився на Миколу , що він ходить на заняття зі скейтборду.

 

Завдання 14-18 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожно-го речення.

14. Мова – ………………., найбагатший і найміцніший зв’язок, що ……………віджилі, живущі і майбутні покоління народу в одне велике, історично живе ціле. 

 

А. Найважливіший, зів’язує

Б.Самий важливий, зв’язує

В.Найбільш важливіший, зв’язує

Г.Найважливіший, пов’язує

Д. Найважливіший, зв’язує

 

15 .Дванадцятого квітня тисяча дев'ятсот шістдесят першого року о дев'ятій годині сім хвилин з ……………       ……………… знявся ………. космічний корабель "Восток" з людиною на борту.

А. Космодрому Байконур, в небо

Б. Космодрома Байконур, в небо

В. Космодрому Байконура, в небо

Г.  Космодрому Байконур, до неба

Д. Космодрому Байконуру,  в небо

 

16. ………..      ……….    ………., запрошуємо Вас ..  ………….     …………. «За покликом серця»

А.  Дорогий Ілля Йосипович, на презентацію збірки

Б. Дорогий Ілле Йосипович, на презентацію збірника

В. Дорогий Ілле Йосиповичу, на презентацію збірки

Г. Дорогий Ілля Йосипович, на презентацію книги

Д. Дорогий Ілле Йосиповичу, на презентацію книги.

17.Історія зафіксувала: людина може оволодіти …………    …………. мовами (є такі приклади) чи вільно розмовляти …………………...

А.Двадцятьма вісьма, дев’ятнадцятьма

Б.Двадцяти вісьма, дев’ятнадцяти

В.Двадцятьома восьми, дев’ятнадцятьма

Г.Двадцятьма восьма, дев’ятнадцятьма

Д.Двадцяти  восьми, дев’ятнадцятьма

 

18.Більш чи менш конкретні відомості про ………….. запорожців ………….. окремі …………...

А.Чисельність, містять, джерела

Б. Численність, містять, книги

В. Чисельність, поміщають, джерела

Г. Чисельність, говорять, джерела

Д. Чисельність, містять, книги

 

 

Завдання 19-23 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

 Тому ромашка – цілюща рослина.

 Ромашка - ніжна рослина з цілющими властивостями і вона широко застосовується як в традиційній, так і народній медицині, косметології.

 Наприклад, парові інгаляції допомагають при захворюваннях бронхів і носоглотки. Як протизапальний засіб, ромашку можна використовувати у вигляді ванн і примочок

 Ще за стародавніх часів ромашку використовували для лікування багатьох захворювань.

 Ромашка також прекрасний антисептик, а тому настоєм ромашки корисно проводити полоскання ротової порожнини; як дезінфікуючий засіб примочки з рослини можна використовувати при ранах, опіках, гнійних наривах, фурункулах.

 

19.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

20.Складне речення з сурядним зв’язком позначено.

А

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 

 

 

 

 

21.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 

 

 

 

22.Просте, односкладне, неозначено- особове речення є.

А

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 

 

 

 

23.Два ряди однорідних членів речення є:

А

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 

 

 

 

24. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

1.Петро мовчав, тільки втелющився в Хлипала, як ……………………………...

2. Як живеш недоїдаючи щодня, та б’єшся ………………..заробляючи, то не будеш веселий.

3. Товариства виникали тоді по селах буквально

……………………….

4. Дві неділі робила Олександра, як ……………...

 

 

 

 

 

25.З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів

За даними експертів, 1)багато охочих 2)намагаються весняні квіти 3)перетворити 4)у засіб заробітку.

А.Особове дієслово.

Б.Неозначена форма дієслова

В.Прислівник

Г.Числівник

Д.Прийменник

 


26.Доберіть приклад до кожної умови вживання тире

 

 

         

А.Тире при відокремленому    означенні

Б.Тире при відокремленій прикладці

В.Тире на місці пропущеного члена речення

Г.Тире в складному безсполучниковому реченні

Д .Тире між підметом і присудком

 

 

 


image5

27. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.


 

 

 

28. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

 

Речення (текст)

1.За даними експертів, багато охочих намагаються весняні квіти перетворити у засіб заробітку. 2.До квітів, що дарують нам чарівний настрій, можна  віднести підсніжники, проліски, крокуси (шафрани), ряст. 3.Найбільш поширені місця -  в Карпатах. 4. Їх  щороку відвідує багато людей, котрі, мабуть, хочуть помилуватися красою цвітіння, зручно присісти і  зробити гарне фото на їхньому фоні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Petruk Galyna
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
27 жовтня
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку