Тестові завдання з дисципліни «Основи менеджменту»
підготовки молодших спеціалістів
Галузь знань: 07«Управління та адміністрування»
Спеціальність: 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
Тестові завдання з дисципліни «Основи менеджменту»
підготовки молодших спеціалістів
Галузь знань: 07«Управління та адміністрування»
Спеціальність: 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
1. Менеджмент як процес управління – це:
а) самостійна галузь знань;
б) специфічний орган керування сучасною організацією;
в) визначена категорія людей, що здійснюють керування;
г) свідомий вплив на доступні ресурси, процеси, зовнішнє середовище для ефективного досягнення цілей організації.
2. Організація – це:
a) відкрита система;
б) сукупність двох і більше людей, які працюють разом для досягнення спільних цілей;
в) група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення спільної мети;
г) всі відповіді правильні.
3. Функції менеджменту – це:
a) організація, мотивація, контроль, планування;
б) виникнення потреб, пошук шляхів усунення, визначення напрямку дії, здійснення дії, здійснення дії за отримання винагороди, усунення потреб;
в) діагноз проблеми, формування обмежень і критеріїв для прийняття рішень, виявлення альтернатив, оцінка альтернатив, кінцевий вибір, оцінка результатів та зворотний зв’язок;
г) правильної відповіді немає.
4. Теорія ЕRG Альдерфера відноситься до:
a) методів прийняття управлінських рішень;
б) лідирування;
в) моделей прийняття управлінських рішень;
г) мотивації.
5. Об'єктом менеджменту як науки є:
а) керівники різних рівнів управління;
б) будь-яка складна соціально-технічна система незалежно від сфери діяльності і форми власності;
в) найбільш значимі закономірності, властивості, сторони і процеси, що пов'язані з організацією спільної діяльності людей і керуванням нею.
6. Менеджер – це найманий працівник чи власник підприємства, який займає керівну посаду і наділений повноваженнями прийняття рішень:
а) так;
б) ні.
7. Предметом менеджменту як науки є:
а) керівники різних рівнів управління;
б) будь-яка складна соціально-технічна система незалежно від сфери діяльності і форми власності;
в) найбільш значимі закономірності, властивості, сторони і процеси, що пов'язані з організацією спільної діяльності людей і керуванням нею
8. Стратегію підприємства здебільшого розробляє:
а) найвище керівництво;
б) керівники всіх рівнів управління;
в) керівники функціональних служб;
г) всі бажаючі.
9. Головна, загальна ціль організації, яка визначає причину її існування:
а) місія;
б) стратегія;
в) стратегічний план;
10. Формулювання місії має охоплювати:
а) завдання фірми з погляду її основних послуг і виробів, ринків і технологій, тобто якою підприємницькою діяльністю займається фірма;
б) зовнішнє середовище стосовно фірми, яке визначає її робочі принципи;
в) культуру організації, тобто який робочий клімат існує в середині фірми і яких людей він приваблює;
г) всі відповіді правильні.
11. Сфера внутрішнього середовища організації, яка охоплює всі процеси, пов’язані з реалізацією продукції:
а) фінансова;
б) маркетингова;
в) виробнича;
г) організаційна.
12. Процес, за допомогою якого проводиться діагноз внутрішніх проблем організації:
а) внутрішній аудит;
б) аналіз зовнішнього середовища;
в) аналіз внутрішнього середовища;
г) PEST-аналіз.
13. Механізм перевірки дотримання та виконання нормативно встановлених завдань, планів та рішень – це визначення:
a) мотивації;
б) контролю;
в) організації;
г) планування.
14. Сфера внутрішнього середовища організації, яка охоплює технологію виготовлення продукції. постачання і ведення складського господарства, здійснення досліджень і нових розробок:
а) організаційна;
б) фінансова;
в) виробнича;
г) маркетингова.
15. Сфера внутрішнього середовища організації, яка включає в себе процеси, пов’язані із забезпеченням ефективного використання і руху грошових потоків фірми:
а) фінансова;
б) маркетингова;
в) організаційна;
г) виробнича.
16. Сфера внутрішнього середовища організації, яка складається з таких процесів, як взаємодія керівників і виконавців, наймання, навчання персоналу, оцінка результатів праці і стимулювання:
а) кадрова;
б) виробнича;
в) організаційна;
г) маркетингова.
17. Сфера внутрішнього середовища організації, яка містить комунікаційні процеси, організаційну структуру, норми, правила, процедури, розподіл прав і відповідальності, ієрархію підпорядкування:
а) кадрова;
б) маркетингова;
в) організаційна;
г) виробнича.
18. Метод, який дозволяє провести вивчення внутрішнього і зовнішнього середовища організації, виявити спочатку сильні та слабкі сторони, а так же загрози і можливості, а далі – встановити зв’язки між ними і визначити як їх можна використати під час формування стратегії:
а) SWOT-аналіз;
б) PEST-аналіз;
в) “мозковий штурм ”;
г) матриця BCG.
19. Основний напрям дій, слідування якому в довгостроковій перспективі має привести організацію до мети – це:
а) стратегія;
б) місія;
в) тактика;
г) управління.
20. Основні сфери вироблення стратегії поведінки фірми на ринку (за М.Портером):
а) лідерство у мінімізації витрат виробництва;
б) спеціалізація у виробництві продукції;
в) фіксація сегменту ринку і концентрація зусиль фірми на ньому;
г) всі відповіді правильні.
21. 3 чого складається організація?
а) керованої підсистеми;
б) керуючої та керованої підсистем;
в) керуючої системи;
г) керуючої та виробничої системи.
22. Що слід розуміти під організацією?
а) групу людей, які об'єднались для отримання прибутку;
б) групу людей, діяльність яких координується відповідним органом управління;
в) групу людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення певної мети;
г) групу людей, які об'єдналися для спільного проводження вільного часу.
23. Засновником школи людських стосунків вважаються:
а) А.Файоль;
в) Е.Мейо;
г) Ф.Тейлор.
24. Бажаний стан об’єкта або бажаний кінцевий результат діяльності організації – це:
а) місія підприємства;
б) ціль підприємства;
в) технологія виробництва;
г) економічний ефект.
25. Цілі організації мають задовольняти такі основні вимоги:
а) досяжність, конкретність, орієнтація у часі;
б) досяжність, орієнтація у часі і дублювання;
в) орієнтація у часі і конкретність;
г) недосяжність, орієнтація на споживачів.
26. Під місією організації розуміють:
а) причину створення організації;
б) причину існування організації;
в) основні завдання організації;
г) політику організації.
27. Функція планування - це:
а) встановлення цілей та завдань розвитку об'єктів управління, визначення шляхів та засобів їх досягнення;
б) встановлення цілей організації;
в) визначення шляхів і засобів виконання завдань;
г) визначення способів досягнення цілей організації.
28. На що переважно спрямовані функції менеджменту?
а) на досягнення певної мети організації;
б) на виконання виробничих завдань;
в) на досягнення відповідних економічних та соціальних показників в діяльності організації;
г) на досягнення запланованих прибутків.
29. Процес створення умов, які діють на поведінку людини і дозволяють спрямовувати її в потрібний для організації бік, зацікавити людину в активній сумлінній роботі відносять до функції:
а) координації;
б) організації;
в) планування;
г) мотивації.
30. Горизонтальний поділ праці – це:
а) спеціалізація за галузями менеджменту;
б) розміщення конкретних керівників на чолі окремих підрозділів;
в) система, що утворює рівні управління;
г) посадова ієрархія менеджерів.
31. Вертикальний поділ праці – це:
а) система, що утворює рівні управління;
б) розміщення конкретних керівників на чолі окремих підрозділів;
в) спеціалізація за галузями менеджменту;
г) посадова ієрархія менеджерів
32. Обов'язковою умовою менеджменту є:
а) створення організації;
б) розподіл повноважень;
в) побудова ієрархії;
г) усі відповіді вірні.
33. Рівні управління виділяють на основі:
а) горизонтального поділу праці;
б) спеціалізації;
в) вертикального поділу праці.
34. Завданням менеджменту є:
а) постійний розвиток здібностей працівників підприємства;
б) напрям діяльності працівників на досягнення цілей підприємства;
в) ефективне використання наявних ресурсів для досягнення цілей персоналу;
г) усі відповіді вірні.
35. Принцип балансу влади говорить про те, що:
а) важливо розуміти причини розбіжностей цілей і результатів, бачити протиріччя між теорією і практикою;
б) рівень впливу керівника на підлеглих дорівнює ступеню залежності підлеглих від керівника;
в) ефективна спільна діяльність людей в організації можлива лише при наявності спільної мети;
г) важливо бачити найбільш значимий комплекс взаємопов'язаних і взаємообумовлених підсистем, що входять в організацію.
36. До матеріальних ресурсів, що необхідні для управління організацією, відносяться:
а) рахунки в банках, цінні папери;
б) обладнання, оргтехніка, транспорт;
в) земля, будівлі, приміщення;
г) усі відповіді вірні.
37. Виникнення потреб, пошук шляхів усунення, визначення напрямку дії, здійснення дії, здійснення дії за отримання винагороди, усунення потреб. Це етапи процесу:
a) організації;
б) мотивації;
в) планування;
г) лідирування.
38. Основні функції менеджмента – це:
а) планування, контроль, прогнозування, стимулювання;
б) планування, організація, мотивація, контроль;
в) організація, мотивація, стимулювання, контроль;
г) організація, мотивація, облік, контроль.
39. Перенесення уваги в управлінні з його завдань на людину – заслуга представників:
а) теорії "соціальних систем";
б) класичної школи наукового керування;
в) адміністративної школи керування;
г) школи людських відносин і поведінкових наук.
40. Управління розглядається як процес, що складається із взаємопов'язаних дій:
а) класичний (традиційний) підхід;
б) процесний підхід до управління;
в) системний підхід;
г) ситуаційний підхід до управління.
41. У межах якої з наведених шкіл менеджменту управління розглядається як логічний процес, що може бути виражений математично:
а) кількісна школа, або нова школа науки управління;
б) класична школа наукового управління;
в) адміністративна школа управління;
г) системний підхід.
42. З точки зору системного підходу організація розглядається як:
а) складна відкрита соціотехнічна система;
б) складна закрита соціотехнічна система;
в) стохастична закрита економічна система;
г) складна відкрита економічна система.
43. На чому базується системний підхід до управління?
а) на використанні теорії систем;
б) на використанні закономірностей управління;
в) на використанні принципів менеджменту;
г) на використанні сучасних методів менеджменту.
44. Менеджмент – це:
a) вид діяльності;
б) процес організації, мотивації, планування і контролю;
в) процес управління;
г) всі відповіді правільні.
45 Рішення – це:
а) вибір найкращої альтернативи з безлічі можливих;
б) процес формування безлічі альтернатив;
в) результат процесу ухвалення рішення.
46. Етапи процесу ухвалення управлінських рішень – це:
а) порівняння альтернатив за величиною очікуваного ефекту;
б) постановка мети рішення проблеми;
в) реінжиніринг процесів;
г) контроль, облік, аналіз.
47. Відповідно до теорії прийняття управлінських рішень до етапів процесу ухвалення рішень відносяться:
а) оцінка очікуваного ефекту реалізації альтернатив;
б) постановка мети рішення проблеми;
в) мотивація і стимулювання до виконання завдання;
г) контроль, облік, аналіз.
48. Інтуїтивні рішення характеризуються тим, що:
а) вибір зроблений тільки на основі відчуття того, що він правильний,
б) вибір обумовлений знаннями або накопиченим досвідом;
в) це рішення, що виконуються неформальним, творчим шляхом, без яких-небудь строгих правил.
49. Раціональні рішення характеризуються тим, що:
а) вибір зроблений тільки на основі відчуття того, що він правильний;
б) вибір обумовлений знаннями або накопиченим досвідом;
в) це рішення, що виконуються неформальним, творчим шляхом, без яких-небудь строгих правил.
50. Конкуренти, споживачі, постачальники – це фактори:
a) зовнішнього середовища непрямого впливу;
б) внутрішнього середовища;
в) зовнішнього середовища прямого впливу;
г) правильної відповіді немає.
51. Планування – це:
а) процес вибору альтернативи для досягнення цілей;
б) процес визначення цілей діяльності організації і прийняття рішень щодо шляхів їх досягнення;
в) дії суспільства, спрямовані на прояв об'єктивних закономірностей;
г) безліч рішень.
52. Планування (прогнозування) полягає у:
а) формулюванні цілей підприємства у загальному виді;
б) виборі найкращої альтернативи з безлічі можливих;
в) систематичному пошуку можливостей діяти;
г) прогнозуванні наслідків дій у заданих умовах.
53. Процес планування в організації включає:
а) поточний контроль за виконанням плану;
б) установлення цілей діяльності організації;
в) порівняння альтернатив за величиною очікуваного ефекту;
г) розробку стратегії діяльності організації
54. Повноваження – це:
а) сукупність спеціалізованих робіт, що менеджер, який займає визначену посаду, повинен виконувати у процесі досягнення конкретної мети;
б) сукупність взаємозалежних обов'язків, відповідальності і прав, якими наділяється менеджер для виконання своєї ролі в процесі керування організацією;
в) сукупність інструментів мотивації, що дозволяють досягти цілей організації;
г) сукупність кваліфікаційних характеристик, властивих певній посаді.
55. Мотивація – це:
а) широкий спектр конкретних засобів, що базуються на системі цінностей людини;
б) процес спонукання працівників до діяльності для досягнення цілей організації;
в) особливий стан психіки індивіда, усвідомлена їм незадоволеність, відчуття недопіку чогось, відображення невідповідності між внутрішнім станом і зовнішніми умовами;
г) процес задоволення працівників.
56. Теорії мотивації поділяються на:
а) лінійні, штабні і функціональні;
б) змістовні і процесуальні;
в) адміністративні і функціональні; г) вузькоспеціалізовані і широкоспеціалізовані.
57. Змістовні теорії мотивації:
а) базуються на аналізі того, як людина розподіляє свої зусилля для досягнення цілей і як вона вибирає свою лінію поводження;
б) представлені теоріями А. Маслоу, Ф. Герцберга, Д. МакКлелланда та ін.;
в) представлені теоріями В. Врума, Л. Портера, Е. Лоулера та ін.;
г) базуються на вивченні потреб людини, які і є основним мотивом їх поведінки, а отже, і діяльності.
58. Що повинні робити менеджери для задоволення потреб робітників:
а) вибирати найкращі рішення за конкретними, встановленими заздалегідь критеріями;
б) створювати ситуації, які б дозволили людям через досягнення цілей організації задовольняти свої потреби;
в) посилювати керівні принципи;
г) створювати умови для приємного спілкування.
59. Метою контролю є:
а) створення умов, за яких робітники можуть задовольнити свої потреби, забезпечуючи досягнення цілей організації;
б) забезпечення досягнення цілей організації;
в) постійний процес, що забезпечує досягнення цілей організації шляхом своєчасного виявлення проблем управління і змін зовнішнього середовища;
г) збір максимальної кількості інформації про роботу.
60. Об'єктами контролю є:
а) представники зовнішнього середовища організації;
б) безпосередній керівник;
в) робота менеджера;
г) діяльність підрозділу.
Ключ до тестових завдань
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
г |
г |
а |
г |
б |
а |
в |
а |
а |
г |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
б |
в |
б |
в |
а |
а |
в |
а |
а |
г |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
б |
в |
в |
б |
а |
б |
а |
а |
г |
а |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
а |
г |
в |
г |
б |
г |
б |
б |
г |
б |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
а |
а |
а |
г |
а |
а |
а |
а |
б |
в |
51 |
52 |
53 |
54 |
55 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
б |
а |
б |
б |
б |
б |
г |
б |
в |
г |
Теоретичні питання