26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок на тему ,,Гроші та їх походження. Форми грошей та їх еволюція. Функції грошей. Електронні гроші.,,

Про матеріал

Конспект уроку на тему ,,Гроші та їх походження. Форми грошей та їх еволюція. Функції грошей. Електронні гроші.,,

Мета: сформувати в учнів поняття про сутність грошей та їх походження , розглянути форми грошей та функції, які вони виконують. Розкрити поняття електронних грошей. Виховувати бережливість , порядність , розуміння фінансової політики в державі.


Перегляд файлу

Гроші та їх походження. Форми грошей та їх еволюція. Функції   грошей.  Електронні гроші.

   Мета:

 Навчальна: сформувати в учнів поняття про сутність грошей та  їх    походження , розглянути форми грошей та функції, які вони виконують. Розкрити поняття електронних грошей.

Виховна : Виховувати бережливість , порядність , розуміння фінансової політики в державі.

Розвиваюча : Навчати учнів аналізувати, робити логічні висновки , творчо підходити до відповідей на поставлені запитання , спираючись на раніше вивчений матеріал.

Обладнання : підручники, колекція грошей , політична карта світу , мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель коротко називає основні етапи уроку, називає форми роботи та обладнання, яке необхідно для результативної навчальної діяльності.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

    Бліцопитування

1.Що таке виробництво?

2. Що таке товар?

3. Що стало причиною переходу до товарного виробництва?

4. Чи завжди гроші виглядали так, як зараз?

5. Які метали виконували функцію грошей?

6. Що на вашу думку бартер?

 

ІІІ.  Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.

Робота над проблемним питанням

  • Як ви розумієте вислів англійського філософа  Френсіса Бекона:

«Гроші дуже лихий пан, але вельми хороший слуга».

- Як ви думаєте, чому? ( Відповіді учнів заслуховуються.)

 

По різному ставляться люди до грошей. Дехто вбачає у них зло, причину ворожнечі між людьми. Гроші – це тема чисельних творів художньої та наукової літератури, народної творчості. Гроші надають людям неоціненні послуги,  відіграють велику роль. І тому наш урок присвячений грошам.

  Учні записують тему уроку, а вчитель оголошує завдання , які написані на дошці.

Завдання:

1.Розглянути сутність грошей.

2. Охарактеризувати еволюцію розвитку грошей.

3.Функції грошей.

4.Види грошей

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Сутність грошей.

Гроші – це ,,кров у жилах,, ринкової економіки.

Прийом ,,Асоціативний кущ,,

- Які асоціації викликає у вас поняття « гроші»?

 

 

 

Гроші

 

 

 Гроші – це загальний еквівалент, за допомогою якого вимірюється вартість усіх товарів та послуг.

2. Еволюція грошей.

Проблемне питання

Згадайте наше українське прислів’я: « Міняю шило на мило», як ви його поясните?

Учні роблять свої висновки.

Вчитель: За історичними,економічними даними гроші виникли в результаті довготривалого історичного процесу   розвитку товарного виробництва та обміну. Обмін зародився в первинному суспільстві, або як кажуть: за натурального виробництва, який тепер називають бартером.

Такий обмін носив випадковий характер, а порівняти вартість товарів було важко. До чого це привело?

Учні роблять висновок, що зявилась потреба в загальному еквіваленті. А це призвело до появи грошей.

3.Функції грошей.

Розглянемо, які функції виконують гроші в ринковій економіці.

Робота з карточками

Учні отримують карточки та повинні коротко визначити функції грошей у таких ситуаціях:

      1. Працівник одержує зарплату.

      2. Покупець розрахувався у крамниці чеком.

      3.  Банк прийняв від вкладника певну суму грошей під 22% річних

      4.   Це взуття занадто дороге.

       5. Міжнародний товарообіг.

Після обговорення учні роблять висновок, що гроші виконують такі функції:

міра вартості, засіб платежу, засіб обігу, засіб накопичення, світові гроші.

4. Види грошей.

 Вчитель:  сьогодні є паперові гроші та монети. До речі, перші паперові гроші з’явилися у Китаї у 812 р. н.е. В Європі банкноти виникли в середні віки. У Росії були надруковані перші паперові гроші за наказом Катерини ІІ. Паперові гроші не мають власної вартості, вони є знаками золота. Це є декретовані гроші – вони не мають внутрішньої вартості, а їхня цінність визначається зовні.

Виступ учня

Цікава історія розвитку українських паперових грошей:

-В 1917 р. Центральною Радою в Україні було запроваджено нову національну валюту – український карбованець -  це була купюра вартістю 100 крб. В 1918 р. щоб запобігти фальшуванню, ввели нову грошову одиницю – гривню,яка дорівнювала ½ карбованця або 100 шагам.

- Наприкінці квітня 1918 р. гетьман Павло Скоропадський відновив як основну грошову одиницю карбованець, що дорівнював 200 шагам. У грудні 1918 р. після переходу влади до рук Директорії знову відновили гривню. У 1991 р. зі здобуттям незалежності Україною, нашою національною валютою стала гривня. Це навіть зазначено в ст.. 99 Конституції України.

 Учитель: кожна країна має свої гроші: красиві, яскраві, зручні! Але ми помічаємо, що в сучасному житті паперові гроші втрачають свою актуальність. Сьогодні зручніше використовувати безготівкові розрахунки. На допомогу вам приходять електронні гаманці й пластикові картки, якими необхідно вміти користуватися.

Робота з таблицею ,,Види грошей,,

                       Повноцінні

                    Неповноцінні

                       Монети:

Золоті

Срібні

Білонні (сплави кількох металів)

                        Злитки:

Золото

Срібло

Платина

                     Паперові

банкноти, казначейські білети

                     Кредити

Банкноти, векселя, чеки, депозитні

(на рахунку в банках)

                     Електронні

Кредитні картки, дебетні картки, картки для банкоматів

 

V. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

1.Що послужило причиною виникнення грошей?

2.Поясніть вислів: « Гроші – це те,що суспільство проголошує грошима».

3.Проаналізуйте, які наслідки має зростання кількості грошей в обігу.

VI.Підсумок уроку.

  Вчитель разом з учнями робить підсумок уроку, повертаючись до завдань, що написані на дошці.

  Заключне слово вчителя

Ось такі вони, гроші... Але де нема людей - нема й грошей, тому людське суспільство наділило гроші деякими моральними рисами характеру людини.

І все ж таки без грошей - як без очей. І світ  економіки ми бачимо й розуміємо , користуючись мовою та механізмом грошей - банкнот і монет, кредитних карток, чеків і банківських  рахунків. Виконуючи свої функції, гроші дають нам той досвід, який разом з багатьма життєвими факторами зробить нас упевненими, активними та багатими.

   Але все ж пам’ятайте: усі переваги мати гроші полягають у можливості ними користуватися ( Сенека )

   За гроші можна купити :

  • Ліжко, але не сон;
  • Їжу, але не апетит;
  • Книги, але не розум;
  • Розвагу, але не веселощі;
  • Ліки, але не здоровя;
  • Зв’язки, але не друзів;
  • Ікону, але не віру.

 

VІІ.Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.

Підготувати цікаву інформацію про гроші.

 

 



 

 

docx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку