Тестові завдання з теми: "Лексична норма"

Про матеріал
Тестові завдання з теми: "Лексична норма" для учнів 10 класу (студентів 1 курсу коледжів)
Перегляд файлу

Тестові завдання з теми: «Лексична норма»

Варіант 1

 

І. Виконайте тестові завдання. За кожну правильну відповідь на тестове завдання - 0,5 бала.

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

творчий вечір

Б

схвальний відгук

В

тепла атмосфера

Г

пам’ятний сувенір

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

прочитати інструкцію

Б

перевірити паспорти

В

дані не співпадають

Г

не чути зауважень

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

коврове покриття

Б

шкіряна куртка

В

молочний суп

Г

свіжі овочі

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

недбале ставлення

Б

величезний будинок

В

полохлива тваринка

Г

затребуваний спеціаліст

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

непереборне бажання

Б

красномовний вираз

В

уповільнена реакція

Г

тривалі перемовини

 

6. Виберіть речення, у якому неправильно вжито слово неділя

А

У неділю дідусь з онуком пішли гуляти у зимовий парк.

Б

Була неділя, тихий час дозвілля.

В

Вербна неділя — назва християнського свята.

Г

Одна неділя має сім днів.

Д

Від неділі до неділі — все в одному ділі.

 

7. Виберіть рядок, у якому слова становлять синонімічний ряд

А

мовчазливий, мовчазність, мовчазна, мовчанка, мовчати

Б

мовчазний, говіркий, говірка, мовчун, мова

В

мовчазний, небалакучий, неговіркий, маломовний, небагатослівний

Г

слово, словник, префікс, закінчення, суфікс

Д

мовчати, говорити, слухати, кричати, шептати

 

  1. Виберіть речення, у якому вжито фразеологізм

А

Весна зіткала вчора гобелен у лузі — з трав, із квітів, з верболозів.

Б

Занесло, замело, завіяло і дороги мої, і мости.

В

Ви не знаєте, що я гадаю, як сиджу я мовчазна, бліда.

Г

Два брати жили на світі, був один із них працьовитий, другий — ледачий  дуже. 

Д

Нудьгу наче вітром здуло.

 

 

       9. Виберіть рядок, у якому всі словосполучення є фразеологізмами

А

хотіти їсти, швидко втекти, говорити навмисне, уважно дивитися

Б

дотепний чоловік, покірна людина, балакуча жінка, вродлива дівчинка

В

пропустити повз вуха, писана красуня, кипіти від злості, хапати дрижаки

Г

надокучати товаришеві, дорога річ, повісити пальто, кипить вода

Д

гнути залізо, піймати рибу, дбайливо доглядати, зазнати поразки

 

10. Виберіть фразеологізм, який є антонімом до вислову стояти як пень

А

стояти на власних ногах

Б

стояти на краю безодні

В

сидіти склавши руки

Г

бігти стрімголов

Д

скрутити собі в'язи

 

ІІ. Відредагуйте словосполучення й запишіть їх. За кожну правильну відповідь - 0,5 бала.

 

  1. Часто співпадати –
  2. Малочисельні випадки –
  3. Зробити слідуючим чином –
  4. Добре відношення до навчання –
  5. Являтися студентом –
  6. Розкрити підручник –

 

ІІІ. Відредагуйте речення й запишіть їх. За кожну правильну відповідь – 0,5 бала.

 

  1. Хочу подякувати учасників круглого столу.
  2. Через спів падання обставин ми не виконаємо це завдання.
  3. Тобі треба тримати за зубами язик.
  4. У мові він вживав місцеві слова і діалектизми.
  5. В образі Наталки автор зобразив самі кращі риси української дівчини.
  6. На протязі двох років він добивався до своєї мети.

 

 

 

Тестові завдання з теми: «Лексична норма»

Варіант 2

 

І. Виконайте тестові завдання. За кожну правильну відповідь на тестове завдання - 0,5 бала.

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

ухвалити рішення

Б

запобігти помилці

В

здійснити контроль

Г

відвідати міроприємство

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

на наступному тижні

Б

за наступним будинком

В

зробити наступним чином

Г

розгорніть наступну сторінку

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

як на світ народився

Б

народитися в сорочці

В

не чути землі під собою

Г

бути на восьмому небі

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

гумові чоботи

Б

воєнна форма

В

захисний колір

Г

яскрава наліпка

 

  1. Помилку допущено в рядку

А

виховний момент

Б

дидактичний прийом

В

учбовий процес

Г

нечисленні випадки

 

  1. Виберіть рядок, у якому фразеологізм має значення «лишитися без того, на що розраховував, сподівався; зазнати невдачі в чомусь»

А

піймати облизня

Б

спіймати на гарячому

В

спіймати жар-птицю

Г

піймати на вудочку

Д

спіймати ляпаса

 

7. Виберіть рядок, у якому всі словосполучення є фразеологізмами

А

дотепний чоловік, покірна людина, балакуча жінка, вродлива дівчинка

Б

хотіти їсти, швидко втекти, говорити навмисне, уважно дивитися

В

надокучати товаришеві, дорога річ, повісити пальто, кипить вода

Г

гнути залізо, піймати рибу, дбайливо доглядати, зазнати поразки

Д

пропустити повз вуха, писана красуня, кипіти від злості, хапати дрижаки

 

8. Виберіть рядок, у якому правильно підібрано антоніми до слова велетень

А

гігант, силач

Б

ліліпут, карлик

В

високий, міцний

Г

вернигора, титан

Д

великий, значний

 

9. Виберіть речення, у якому неправильно вжито слово приймати

А

Прошу прийняти рішення якнайшвидше.

Б

Їв би очима, та душа не приймає.

В

Наталка приймає участь у змаганнях з тенісу.

Г

На випадок загибелі сержанта приймаю командування.

Д

Юнаки приймають присягу на вірність Україні.

 

10. Виберіть рядок, у якому фразеологізм вжито у значенні «сердитися»

А

роззявити рота

Б

копилити губи

В

розв'язати язика

Г

не сходити з уст

Д

мовити до діла

 

ІІ. Відредагуйте словосполучення й запишіть їх. За кожну правильну відповідь - 0,5 бала.

 

  1. Приймати до уваги –
  2. Головна суть роману –
  3. Вірна відповідь –
  4. Не дивлячись на негоду –
  5. Працювати біля години –
  6. На протязі тижня –

 

ІІІ. Відредагуйте речення й запишіть їх. За кожну правильну відповідь – 0,5 бала.

 

  1. На слідуючий день відбудуться студентські збори.
  2. Незабаром відбудеться перший дебют Олени.
  3. Я виконав своє громадянське доручення.
  4. У нашому коледжі відбувся цікавий музикальний вечір.
  5. Ми зайняли в змаганнях перше місце.
  6. У деякій мірі опинився на однині сам із собою.

 

 

 

 

Відповіді до тестових завдань

 

Варіант 1

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Г

В

А

Г

Б

Г

В

Д

В

Г

 

 

Варіант 2

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Г

В

Г

Б

В

А

Д

Г

В

Б

 

docx
Додано
25 січня 2020
Переглядів
18567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку