Тематичне оцінювання за темою "Земля як планета". Завдання складені за рівнями. Тематична передбачає виконання учнями 12 завдань різного характеру і різного рівня складності у двох варіантах
І рівень. (кожне завдання 0,5 б)
Вибери одну правильну відповідь.
1. Що відображає форму Землі?
А) План; Б) глобус; В) карта; Г) рисунок
2. Як називається уявна лінія, яка ділить земну кулю на Північну і Південну півкулі?
А) Меридіан; Б) паралель; В) екватор; Г) тропік
3. Наслідком обертання Землі навколо своєї осі є:
А) припливи і відпливи; Б) зміна дня і ночі; В) зміна пір року; Г) полярний день і ніч
4. Місячне затемнення — це явище, коли...
А) тінь від Землі потрапляє на Місяць;
Б) сторону Місяця, яку видно з Землі, повністю освітлює Сонце;
В) Місяць розташовується між Землею і Сонцем;
Г) зміни форми видимої із Землі сторони Місяця внаслідок різного освітлення її Сонцем
5. Скільки на Землі існує материків?
А) 6; Б) 5; В) 4; Г) 7
6. Вибери твердження, яке характеризує мантію Землі:
А) розпечена, в’язка оболонка; Б) твердий шар з мінералів та гірських порід;
В) газоподібна речовина; Г) твердий шар з температурою 5000 °С
ІІ рівень. (кожне завдання по 1 б)
Вибери кілька правильних відповідей.
7. Чим більший кут падіння сонячних променів на земну поверхню, тим більше вона:
а) нагрівається; б) охолоджується; в) освітлюється; г) затінюється.
8. Місяць - : а)супутник Землі; б) випромінює власне світло;
в)планета; г)відбиває сонячні промені.
ІІІ рівень. (кожне завдання 2 б)
10. Установіть відповідність між явищами та їх наслідками:
А обертання Землі навколо свої осі 1 місячні затемнення
Б обертання Землі навколо Сонця 2 зміна пір року
В сила тяжіння Місяця 3 відсутність пір року
Г цілорічне, майже прямовисне, падіння сонячних 4 зміна дня і ночі
променів на земну поверхню 5 припливи і відпливи
11.Закінчити речення: Повний оберт Землі навколо осі триває……. Цей час отримав назву … .
ІVрівень.( завдання 3 б)
12. Чим відрізняються дні сонцестояння від днів рівнодення ?
ІІ варіант
І рівень. (кожне завдання 0,5 б)
Вибери одну правильну відповідь.
1. Модель Землі, що відображає її форму, — це...
А) план; Б) карта; В) аерофотознімок; Г) глобус
2. Як називається уявна лінія, яка ділить земну кулю на Східну і Західну півкулі?
А) Тропік; Б) паралель; В) екватор; Г) меридіан
3. Наслідком обертання Землі навколо Сонця є:
А) зміна дня і ночі; Б) полярний день і ніч; В) зміна пір року; Г) припливи і відпливи;
4. Сонячне затемнення — це явище, коли...
А) тінь від Землі потрапляє на Місяць;
Б) сторону Місяця, яку видно з Землі, повністю освітлює Сонце;
В) Місяць розташовується між Землею і Сонцем;
Г) зміни форми видимої із Землі сторони Місяця внаслідок різного освітлення її Сонцем
5. Наскільки частин світу поділена земна поверхня?
А) 7; Б) 5; В) 6; Г) 4
6. Вибери твердження, яке характеризує земну кору:
А) розпечена, в’язка оболонка; Б) твердий шар з мінералів та гірських порід;
В) розплавлено-рідка речовина; Г) твердий шар з температурою 3000 °С
ІІ рівень. (кожне завдання по 1 б)
Вибери кілька правильних відповідей.
7. Вкажи фази місяця: а)молодик ; б) третя чверть; в) повня; г)друга чверть
8. 23 березня і 23 вересня : а) дні рівнодення б) дні сонцестояння;
в) тривалість дня і ночі 12 годин; г) день довший за ніч
ІІІ рівень. (кожне завдання 2б)
9. Установіть відповідність між способами зображення земної поверхні та їх ознаками:
А аерофотознімок 1 передає вигляд поверхні зверху
Б план місцевості 2 передає форму поверхні
В карта 3 ближчі предмети затуляють ті, що знаходяться далі
Г глобус 4 зменшене зображення великої ділянки земної поверхні
у масштабі за допомогою умовних знаків
5 зменшене зображення невеликої ділянки земної поверхні
10.Закінчити речення. День 23 вересня назвали днем………, а 22 червня — днем……
ІV рівень.( завдання 3 б)
12. Що спільного та чим відрізняються глобус і карта?