Тести до теми «Складнопідрядні речення, розділові знаки в них»
Варіант І
1. Виберіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв'язку між частинами є сполучне слово.
А |
Не мале те, що для прожиття достатнє, а достатність і багатство є те ж саме. |
Б |
Ми щасливі, що ти у нас є — наша рідна, свята Україно. |
В |
Україно моя барвінкова, переконаний твердо в однім, що мені усміхнулася доля народитись під небом твоїм. |
Г |
Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути. |
Д |
Досліджено, що комар відчуває запах крові за п'ятдесят кілометрів. |
2. Яке з наведених речень є складнопідрядним із з'ясувальною частиною?
А |
Хто може випити Дніпро, хто властен виплескати море, хто наше злото-серебро плугами кривди переоре, хто серця чистого добро злобою чорною поборе? |
Б |
Груша стара не може ніяк збагнути, чому ж тепер така довга осінь? |
В |
Поглянь, уся земля тремтить в палких обіймах ночі. |
Г |
Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші. |
Д |
Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків. |
3. Знайдіть складне речення з підрядною означальною частиною.
А |
Далеч ховалась у млі, до неї можна було долетіти хіба що думкою. |
Б |
Коли нам довго не відписують, хапаємось останньої ілюзії: лист, очевидно, пропав на пошті. |
В |
Позаздриш долі берези, верби, явора, калини, що зеленіють у людській пам'яті. |
Г |
Коліна приклонивши, як Почаїв, стоїть душа перед усім святим. |
Д |
Дюймовочка в листочку капустяному, — я у життя із вічності пливу. |
4. Укажіть складне речення з підрядною частиною причини.
А |
Той, у кого порожня душа, не може бути справжнім другом, він не відчуває людяності в дружбі. |
Б |
Не співай печальної: й так на серці тінь. |
В |
Дезорганізований раптовістю атаки, ворог не встиг учинити скільки-небудь сильного опору. |
Г |
Так шумить поріг — людського голосу не чутно. |
Д |
Той, хто угору йде, не оглядається на скелі і на терни, бо знає мету і має віру в неї непохитну. |
5. Укажіть, яке складнопідрядне речення має підрядну допустову частину.
А |
Праця стає великим вихователем, коли вона входить у духовне життя наших вихованців. |
Б |
Матері боляче, якщо її син став поганою людиною — ледачою, бездушною, слабовільною, лицемірною, нечесною. |
В |
Природа стає школою розумової праці лише за умови, що дитина абстрагується від речей, що її оточують, починає мислити абстрактно. |
Г |
Хоча б над тобою було сто вчителів — вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе. |
Д |
Коли таке станеться чудо, то се буде ваша заслуга, зелені ниви з шовковим шумом, й твоя, зозуле. |
6. Знайдіть складнопідрядне речення з підрядною частиною місця.
А |
Народ мій тут, на рідних цих просторах, від Києва до Ладоги живе... |
Б |
Де діти перестають любити й поважати батьків, там кінець усьому. |
В |
Забреду, запорошений квітами, задзвоню в синю чашу небес, обніму лебединими крилами все навкруг... |
Г |
Скільки б у лісі не було солов'їв, у кожного своя пісня. |
Д |
Хіба розумно чинить той, хто, починаючи довгий шлях, в ході не дотримується міри? |
7. Яке з наведених речень має підрядну частину мети?
А |
Для того, щоб людина зненавиділа тебе, інколи досить лише полюбити її. |
Б |
Для того ж не міркуй багато, друже, але дай мені руку і будьмо собі рідними братами... |
В |
Так тихо, спокійно в зелених берегах, що хочеться сісти на човен й поплисти. |
Г |
Була такою темною ця ніч, немов всі зорі очі затулили. |
Д |
Нема тої драбини, щоб до неба дістала. |
8. У якому реченні що виступає сполучником?
А |
Діти, що виховуються криком, втрачають здатність відчувати найтонші відтінки почуттів інших людей. |
Б |
Тих мостів, що в народ від народу, не порушить віків течія. |
В |
Лише тим людина дорожитиме все життя, що далося їй дорогою ціною. |
Г |
Чуєш, ненько моя, вічна пісня та, що з дитинства несу через всі літа! |
Д |
І пам'ятай, що легко над усім буває сплутати щирість і підступність. |
9. Укажіть складнопідрядне речення з підрядною частиною міри і ступеня.
А |
Живи і працюй так, як цього вимагає Батьківщина. |
Б |
Скільки б не судилося страждати, все одно благословлю завжди день, коли мене родила мати. |
В |
Того, що вже колись було, ніхто ж не пророкує. |
Г |
А неба тут було так багато, що очі тонули у нім, як у морі. |
Д |
Правда, не все так сталося, як жадалося. |
10. Визначте складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною.
А |
Йду і йду, співаю, я — немов струна. |
Б |
Гербів більше, аніж найпомітніших пам'ятників їм. |
В |
Межи зеленими килимами біліє гречка, наче хто розіслав великі шматки полотна білити на сонці. |
Г |
З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари. |
Д |
Ще більше, ніж узяв, зумій віддати... |
11. Знайдіть серед наведених речень складнопідрядне з підрядною частиною умови.
А |
Полетіла б я до хмари, коли б крильця мала. |
Б |
Учив він (учитель) сумління, бо сам був ходяча совість людська. |
В |
Глибока туга властива душевному станові жінок усіх часів, бо їм суджено народжувати життя, призначене для смерті. |
Г |
Як пишно в кульбаб золотилися вії, Коли на лугах проростала трава. |
Д |
Чим більше слухати, тим більше хочеться чути. |
Тести до теми «Складнопідрядні речення, розділові знаки в них»
Варіант 2
1. Яке з наведених речень має підрядну частину мети?
А |
Була такою темною ця ніч, немов всі зорі очі затулили. |
Б |
Для того ж не міркуй багато, друже, але дай мені руку і будьмо собі рідними братами... |
В |
Так тихо, спокійно в зелених берегах, що хочеться сісти на човен й поплисти. |
Г |
Для того, щоб людина зненавиділа тебе, інколи досить лише полюбити її. |
Д |
Нема тої драбини, щоб до неба дістала. |
2. Знайдіть складне речення з підрядною означальною частиною.
А |
Далеч ховалась у млі, до неї можна було долетіти хіба що думкою. |
Б |
Позаздриш долі берези, верби, явора, калини, що зеленіють у людській пам'яті. |
В |
Коли нам довго не відписують, хапаємось останньої ілюзії: лист, очевидно, пропав на пошті. |
Г |
Коліна приклонивши, як Почаїв, стоїть душа перед усім святим. |
Д |
Дюймовочка в листочку капустяному, — я у життя із вічності пливу. |
3. Знайдіть серед наведених речень складнопідрядне з підрядною частиною умови.
А |
Глибока туга властива душевному станові жінок усіх часів, бо їм суджено народжувати життя, призначене для смерті. |
Б |
Учив він (учитель) сумління, бо сам був ходяча совість людська. |
В |
Полетіла б я до хмари, коли б крильця мала. |
Г |
Як пишно в кульбаб золотилися вії, Коли на лугах проростала трава. |
Д |
Чим більше слухати, тим більше хочеться чути. |
4. Укажіть, яке складнопідрядне речення має підрядну допустову частину.
А |
Хоча б над тобою було сто вчителів — вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе. |
Б |
Матері боляче, якщо її син став поганою людиною — ледачою, бездушною, слабовільною, лицемірною, нечесною. |
В |
Природа стає школою розумової праці лише за умови, що дитина абстрагується від речей, що її оточують, починає мислити абстрактно. |
Г |
Праця стає великим вихователем, коли вона входить у духовне життя наших вихованців. |
Д |
Коли таке станеться чудо, то се буде ваша заслуга, зелені ниви з шовковим шумом, й твоя, зозуле. |
5. Виберіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв'язку між частинами є сполучне слово.
А |
Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути. |
Б |
Не мале те, що для прожиття достатнє, а достатність і багатство є те ж саме. |
В |
Україно моя барвінкова, переконаний твердо в однім, що мені усміхнулася доля народитись під небом твоїм. |
Г |
Ми щасливі, що ти у нас є — наша рідна, свята Україно. |
Д |
Досліджено, що комар відчуває запах крові за п'ятдесят кілометрів. |
6. Визначте складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною.
А |
Йду і йду, співаю, я — немов струна. |
Б |
Гербів більше, аніж найпомітніших пам'ятників їм. |
В |
З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари. |
Г |
Межи зеленими килимами біліє гречка, наче хто розіслав великі шматки полотна білити на сонці. |
Д |
Ще більше, ніж узяв, зумій віддати... |
7. У якому реченні що виступає сполучником?
А |
І пам'ятай, що легко над усім буває сплутати щирість і підступність. |
Б |
Тих мостів, що в народ від народу, не порушить віків течія. |
В |
Лише тим людина дорожитиме все життя, що далося їй дорогою ціною. |
Г |
Чуєш, ненько моя, вічна пісня та, що з дитинства несу через всі літа! |
Д |
Діти, що виховуються криком, втрачають здатність відчувати найтонші відтінки почуттів інших людей. |
8. Укажіть складне речення з підрядною частиною причини.
А |
Той, у кого порожня душа, не може бути справжнім другом, він не відчуває людяності в дружбі. |
Б |
Не співай печальної: й так на серці тінь. |
В |
Той, хто угору йде, не оглядається на скелі і на терни, бо знає мету і має віру в неї непохитну. |
Г |
Так шумить поріг — людського голосу не чутно. |
Д |
Дезорганізований раптовістю атаки, ворог не встиг учинити скільки-небудь сильного опору. |
9. Яке з наведених речень є складнопідрядним із з'ясувальною частиною?
А |
Хто може випити Дніпро, хто властен виплескати море, хто наше злото-серебро плугами кривди переоре, хто серця чистого добро злобою чорною поборе? |
Б |
Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків. |
В |
Поглянь, уся земля тремтить в палких обіймах ночі. |
Г |
Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші. |
Д |
Груша стара не може ніяк збагнути, чому ж тепер така довга осінь? |
10. Укажіть складнопідрядне речення з підрядною частиною міри і ступеня.
А |
А неба тут було так багато, що очі тонули у нім, як у морі. |
Б |
Скільки б не судилося страждати, все одно благословлю завжди день, коли мене родила мати. |
В |
Того, що вже колись було, ніхто ж не пророкує. |
Г |
Живи і працюй так, як цього вимагає Батьківщина. |
Д |
Правда, не все так сталося, як жадалося. |
11. Знайдіть складнопідрядне речення з підрядною частиною місця.
А |
Народ мій тут, на рідних цих просторах, від Києва до Ладоги живе... |
Б |
Скільки б у лісі не було солов'їв, у кожного своя пісня. |
В |
Забреду, запорошений квітами, задзвоню в синю чашу небес, обніму лебединими крилами все навкруг... |
Г |
Де діти перестають любити й поважати батьків, там кінець усьому. |
Д |
Хіба розумно чинить той, хто, починаючи довгий шлях, в ході не дотримується міри? |
Відповіді до тестів на тему: «Складнопідрядне речення»
І варіант
1 |
А |
2 |
Б |
3 |
В |
4 |
Д |
5 |
Г |
6 |
Б |
7 |
А |
8 |
Д |
9 |
Г |
10 |
В |
11 |
А |
2 варіант
1 |
Г |
2 |
Б |
3 |
В |
4 |
А |
5 |
Б |
6 |
Г |
7 |
А |
8 |
В |
9 |
Д |
10 |
А |
11 |
Г |