Тестові завдання з української мови на тему: "Складнопідрядні речення. Розділові знаки в них"

Про матеріал
Тестові завдання з української мови на тему: "Складнопідрядні речення, розділові знаки в них" для учнів 11 класу (студентів 2 курсу коледжів)
Перегляд файлу

Тести до теми «Складнопідрядні речення, розділові знаки в них»

Варіант І

 

1. Виберіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв'язку між частинами є сполучне слово.

А

Не мале те, що для прожиття достатнє, а достатність і багатство є те ж саме.

Б

Ми щасливі, що ти у нас є — наша рідна, свята Україно.

В

Україно моя барвінкова, переконаний твердо в однім, що мені  усміхнулася доля народитись під небом твоїм.

Г

Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути.

Д

Досліджено, що комар відчуває запах крові за п'ятдесят кілометрів.

 

2. Яке з наведених речень є складнопідрядним із з'ясувальною частиною?

А

Хто може випити Дніпро, хто властен виплескати море, хто наше злото-серебро плугами кривди переоре, хто серця чистого добро злобою чорною поборе?

Б

Груша стара не може ніяк збагнути, чому ж тепер така довга осінь?

В

Поглянь, уся земля тремтить в палких обіймах ночі.

Г

Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші.

Д

Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків.

 

3. Знайдіть складне речення з підрядною означальною частиною.

А

Далеч ховалась у млі, до неї можна було долетіти хіба що думкою.

Б

Коли нам довго не відписують, хапаємось останньої ілюзії: лист, очевидно, пропав на пошті.

В

Позаздриш долі берези, верби, явора, калини, що зеленіють у людській пам'яті.

Г

Коліна приклонивши, як Почаїв, стоїть душа перед усім святим.

Д

Дюймовочка в листочку капустяному, — я у життя із вічності пливу.

 

4. Укажіть  складне речення з підрядною частиною причини.

А

Той, у кого порожня душа, не може бути справжнім другом, він не  відчуває людяності в дружбі.

Б

Не співай печальної: й так на серці тінь.

В

Дезорганізований раптовістю атаки, ворог не встиг учинити  скільки-небудь сильного опору.

Г

Так шумить поріг — людського голосу не чутно.

Д

Той, хто угору йде, не оглядається на скелі і на терни, бо знає мету і має віру в неї непохитну.

 

5. Укажіть, яке складнопідрядне речення має підрядну допустову частину.

А

Праця стає великим вихователем, коли вона входить у духовне життя наших вихованців.

Б

Матері боляче, якщо її син став поганою людиною — ледачою,  бездушною, слабовільною, лицемірною, нечесною.

В

Природа стає школою розумової праці лише за умови, що дитина  абстрагується від речей, що її оточують, починає мислити абстрактно.

Г

Хоча б над тобою було сто вчителів — вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе.

Д

Коли таке станеться чудо, то се буде ваша заслуга, зелені ниви з  шовковим шумом, й твоя, зозуле.

 

6. Знайдіть складнопідрядне речення з підрядною частиною місця.

А

Народ мій тут, на рідних цих просторах, від Києва до Ладоги живе...

Б

Де діти перестають любити й поважати батьків, там кінець усьому.

В

Забреду, запорошений квітами, задзвоню в синю чашу небес, обніму лебединими крилами все навкруг...

Г

Скільки б у лісі не було солов'їв, у кожного своя пісня.

Д

Хіба розумно чинить той, хто, починаючи довгий шлях, в ході не  дотримується міри?

 

7. Яке з наведених речень має підрядну частину мети?

А

Для того, щоб людина зненавиділа тебе, інколи досить лише полюбити її.

Б

Для того ж не міркуй багато, друже, але дай мені руку і будьмо собі  рідними братами...

В

Так тихо, спокійно в зелених берегах, що хочеться сісти на човен й поплисти.

Г

Була такою темною ця ніч, немов всі зорі очі затулили.

Д

Нема тої драбини, щоб до неба дістала.

 

8. У якому реченні що виступає сполучником?

А

Діти, що виховуються криком, втрачають здатність відчувати найтонші відтінки почуттів інших людей.

Б

Тих мостів, що в народ від народу, не порушить віків течія.

В

Лише тим людина дорожитиме все життя, що далося їй дорогою ціною.

Г

Чуєш, ненько моя, вічна пісня та, що з дитинства несу через всі літа!

Д

І пам'ятай, що легко над усім буває сплутати щирість і підступність.

 

9. Укажіть складнопідрядне речення з підрядною частиною міри і ступеня.

А

Живи і працюй так, як цього вимагає Батьківщина.

Б

Скільки б не судилося страждати, все одно благословлю завжди день, коли мене родила мати.

В

Того, що вже колись було, ніхто ж не пророкує.

Г

А неба тут було так багато, що очі тонули у нім, як у морі.

Д

Правда, не все так сталося, як жадалося.

 

10. Визначте складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною.

А

Йду і йду, співаю, я — немов струна.

Б

Гербів більше, аніж найпомітніших пам'ятників їм.

В

Межи зеленими килимами біліє гречка, наче хто розіслав великі  шматки полотна білити на сонці.

Г

З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари.

Д

Ще більше, ніж узяв, зумій віддати...

 

11. Знайдіть серед наведених речень складнопідрядне з підрядною частиною умови.

А

Полетіла б я до хмари, коли б крильця мала.

Б

Учив він (учитель) сумління, бо сам був ходяча совість людська.

В

Глибока туга властива душевному станові жінок усіх часів, бо їм  суджено народжувати життя, призначене для смерті.

Г

Як пишно в кульбаб золотилися вії, Коли на лугах проростала трава.

Д

Чим більше слухати, тим більше хочеться чути.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тести до теми «Складнопідрядні речення, розділові знаки в них»

Варіант 2

 

1. Яке з наведених речень має підрядну частину мети?

А

Була такою темною ця ніч, немов всі зорі очі затулили.

Б

Для того ж не міркуй багато, друже, але дай мені руку і будьмо собі  рідними братами...

В

Так тихо, спокійно в зелених берегах, що хочеться сісти на човен й поплисти.

Г

Для того, щоб людина зненавиділа тебе, інколи досить лише полюбити її.

Д

Нема тої драбини, щоб до неба дістала.

 

2. Знайдіть складне речення з підрядною означальною частиною.

А

Далеч ховалась у млі, до неї можна було долетіти хіба що думкою.

Б

Позаздриш долі берези, верби, явора, калини, що зеленіють у людській пам'яті.

В

Коли нам довго не відписують, хапаємось останньої ілюзії: лист, очевидно, пропав на пошті.

Г

Коліна приклонивши, як Почаїв, стоїть душа перед усім святим.

Д

Дюймовочка в листочку капустяному, — я у життя із вічності пливу.

 

3. Знайдіть серед наведених речень складнопідрядне з підрядною частиною умови.

А

Глибока туга властива душевному станові жінок усіх часів, бо їм  суджено народжувати життя, призначене для смерті.

Б

Учив він (учитель) сумління, бо сам був ходяча совість людська.

В

Полетіла б я до хмари, коли б крильця мала.

Г

Як пишно в кульбаб золотилися вії, Коли на лугах проростала трава.

Д

Чим більше слухати, тим більше хочеться чути.

 

4. Укажіть, яке складнопідрядне речення має підрядну допустову частину.

А

Хоча б над тобою було сто вчителів — вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе.

Б

Матері боляче, якщо її син став поганою людиною — ледачою,  бездушною, слабовільною, лицемірною, нечесною.

В

Природа стає школою розумової праці лише за умови, що дитина  абстрагується від речей, що її оточують, починає мислити абстрактно.

Г

Праця стає великим вихователем, коли вона входить у духовне життя наших вихованців.

Д

Коли таке станеться чудо, то се буде ваша заслуга, зелені ниви з  шовковим шумом, й твоя, зозуле.

 

5. Виберіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв'язку між частинами є сполучне слово.

А

Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути.

Б

Не мале те, що для прожиття достатнє, а достатність і багатство є те ж саме.

В

Україно моя барвінкова, переконаний твердо в однім, що мені  усміхнулася доля народитись під небом твоїм.

Г

Ми щасливі, що ти у нас є — наша рідна, свята Україно.

Д

Досліджено, що комар відчуває запах крові за п'ятдесят кілометрів.

 

6. Визначте складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною.

А

Йду і йду, співаю, я — немов струна.

Б

Гербів більше, аніж найпомітніших пам'ятників їм.

В

З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари.

Г

Межи зеленими килимами біліє гречка, наче хто розіслав великі  шматки полотна білити на сонці.

Д

Ще більше, ніж узяв, зумій віддати...

 

 

7. У якому реченні що виступає сполучником?

А

І пам'ятай, що легко над усім буває сплутати щирість і підступність.

Б

Тих мостів, що в народ від народу, не порушить віків течія.

В

Лише тим людина дорожитиме все життя, що далося їй дорогою ціною.

Г

Чуєш, ненько моя, вічна пісня та, що з дитинства несу через всі літа!

Д

Діти, що виховуються криком, втрачають здатність відчувати найтонші відтінки почуттів інших людей.

 

8. Укажіть  складне речення з підрядною частиною причини.

А

Той, у кого порожня душа, не може бути справжнім другом, він не  відчуває людяності в дружбі.

Б

Не співай печальної: й так на серці тінь.

В

Той, хто угору йде, не оглядається на скелі і на терни, бо знає мету і має віру в неї непохитну.

Г

Так шумить поріг — людського голосу не чутно.

Д

Дезорганізований раптовістю атаки, ворог не встиг учинити  скільки-небудь сильного опору.

 

9. Яке з наведених речень є складнопідрядним із з'ясувальною частиною?

А

Хто може випити Дніпро, хто властен виплескати море, хто наше злото-серебро плугами кривди переоре, хто серця чистого добро злобою чорною поборе?

Б

Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків.

В

Поглянь, уся земля тремтить в палких обіймах ночі.

Г

Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші.

Д

Груша стара не може ніяк збагнути, чому ж тепер така довга осінь?

 

10. Укажіть складнопідрядне речення з підрядною частиною міри і ступеня.

А

А неба тут було так багато, що очі тонули у нім, як у морі.

Б

Скільки б не судилося страждати, все одно благословлю завжди день, коли мене родила мати.

В

Того, що вже колись було, ніхто ж не пророкує.

Г

Живи і працюй так, як цього вимагає Батьківщина.

Д

Правда, не все так сталося, як жадалося.

 

11. Знайдіть складнопідрядне речення з підрядною частиною місця.

А

Народ мій тут, на рідних цих просторах, від Києва до Ладоги живе...

Б

Скільки б у лісі не було солов'їв, у кожного своя пісня.

В

Забреду, запорошений квітами, задзвоню в синю чашу небес, обніму лебединими крилами все навкруг...

Г

Де діти перестають любити й поважати батьків, там кінець усьому.

Д

Хіба розумно чинить той, хто, починаючи довгий шлях, в ході не  дотримується міри?

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді до тестів на тему: «Складнопідрядне речення»

 

І варіант

1

А

2

Б

3

В

4

Д

5

Г

6

Б

7

А

8

Д

9

Г

10

В

11

А

 

2 варіант

1

Г

2

Б

3

В

4

А

5

Б

6

Г

7

А

8

В

9

Д

10

А

11

Г

 

doc
Додано
25 січня 2020
Переглядів
8735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку