Контрольна робота 10 кл.
(тест)
Морфологічна норма. Практична риторика
1. Морфологічну помилку допущено в рядку:
А запобігаймо грубим помилкам
Б збережіть природу чистою
В ходімо на нову виставку
Г давайте жити дружно
Д допомогти Бучак Любославі Йосипівні
2. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду:
А листоноша, учитель, директор
Б староста, задавака, сирота
В професор, колега, суддя
Г незнайко, плакса, степ
Д нероба, незграба, вельможа
3. Лише форму множини мають обидва іменники рядка:
А дебати, кеглі
Б надра, бенкети
В іменини, землі
Г ворота, радощі
Д штани,суперечки
4. До першої відміни належать усі іменники варіанта:
А ясла, кума, площа, межа
Б староста, хлоп'я, вулик, кузня
В сестра, воєвода, суддя, верба
Г кенгуреня, душа, дорога, ріка
Д жага, Лука, чебуречна, миля
5. Прочитайте фрагмент поезії.
З того часу в Україні жито зеленіє;
Не чуть плачу, ні гармати, тільки вітер віє,
Нагинає верби в гаї, а тирсу на полі…
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників твердої групи:
А4
Б5
В 7
Г8
Д10
6. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А кравець, буревій, рядок
Б кисень, Київ, предмет
В вечір, січень, портрет
Г жаль, іменник, струмок
Д жир, хліб, електровоз
7. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А сюжет, хокей, ставок
Б вогонь, завод, конфлікт
В хор, бальзам, мільйон
Г барвінок, дощ, гараж
Д тиждень, рік, палац
8. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку:
А Іване
Б Іванко
В Степане
Г Руслано
Д Саве
9. У яких іменниках у формі орудного відмінка однини подовжуються м’які приголосні:
А заполоч, блакить, височінь
Б нехворощ, фальш, суміш
В повість, любов, річ
Г мати, гордість, північ
Д радість, ніч, розкіш
10. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:
1) чоловічий А Тбілісі, дівчисько, кашне, око
2) жіночий Б Карпати, листоноша, денді, колега
3) середній В сирота, забіяка, роззява, задавака
4) спільний Г суддя, вужака, шимпанзе, собака
Д Чилі, путь, Міссурі, бабище
11-12. Прочитайте теми для суперечок і виконайте завдання.
Напишіть невеличке есе з елементами роздуму на обрану тему, висловивши свої міркування за правилами ведення суперечки (обсяг – до однієї сторінки).