1. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Вітчизна твоя починається з пісні, (1)що мати співа, і з того, на що (2)споконвіку ніхто (3)не (4 )відніме права.
А займенник Б дієслово В прислівник Г сполучник Д частка
2. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
(1)Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком (2)одинокий на світі, (3)є добрі люди, (4)що дбають про тебе.
А прикметник Б займенник В дієслово Г прислівник Д сполучник
3. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Нема тих грошей, якими (1)можна б заплатити за людський розум і людське серце (2)навітьтоді, коли хтось думає, (3)що у світі все купується і (4)все продається.
А іменник Б займенник В прислівник Г сполучник Д частка
4. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, (3)і жайворон співав у високій (4)блакиті.
А іменник Б прикметник В дієприкметник (форма дієслова)
Г прийменник Д сполучник
5. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
(1)Чи знаєте ви, (2)що український віночок — не просто краса, а й оберіг, бо в ньому (3)є(4)така чаклунська сила, що біль знімає.
А прикметник Б займенник Б дієслово Г сполучник Д частка
6. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Якщо (1 )свою землю ти любитимеш, жар душі (2)віддавши їй (3)сповна, якщо в праці (4)щирим серцем грітимеш, то тебе пригріє і вона.
А прикметник Б займенник В дієприкметник (форма дієслова)
Г дієприслівник (форма дієслова) Д прислівник
7. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
А займенник Б числівник В прислівник Г сполучник Д частка
8. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Тут завжди квітнуть мальви і жоржина, тут (1)серед цвіту золота бджола, (2)тут юності (3 )замріяна стежина, (4 )що вабить за околиці села.
А займенник Б дієприкметник (форма дієслова) В прислівник
Г прийменник Д сполучник
9. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Українці мають усі підстави пишатися тим, що (1)їхня Батьківщина не раз переживала дні сили (2)і слави, мала (З)справді легендарних героїв, мужньо переносила найважчі випробування, коли гинули не (4)сотні й тисячі, а мільйони й дочок і синів.
А іменник Б займенник В числівник Г прислівник Д сполучник
10. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Рано на світанні в полі, (1)десь між (2)рядами високих курганів, на (З)вибитому тьмою ніг і копит шляху, почувся (4)глухий шум.
А іменник Б прикметник В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова) Д прислівник
11. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
(1)Перепрошую, історія України та (2)її культури (З)більш цензурована, (4)як написана.
А займенник Б прислівник В сполучник Г частка Д вигук
12. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.
Робінзон створював з (1)нічого — і створив світ. (2)Манілов бачив ідеал у хмарах — і жив, провалюючись у (3)неосяжне свинство. Запитаймо себе: (4)на кого ми більше схожі?
А іменник Б прикметник В займенник Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прийменник
1 1) А, 2) В, 3) Д, 4) Б; 2 1) Г, 2) А, 3) В, 4) Б; 3 1) В, 2) Д, 3) Г, 4) Б;
4 1) Г, 2) Б, 3) Д, 4) А; 5 1) Д, 2) Г, 3) В, 4) Б; 6 1) Б, 2) Г, 3) Д, 4) А;
7 1) Б, 2) А, 3) Д, 4) Г; 8 1) Г, 2) В, 3) Б, 4) А; 9 1) Б, 2) Д, 3) Г, 4) А;
10 1) Д, 2) А, 3) Г, 4) Б; 11 1) Д, 2) А, 3) Б, 4) В; 12 1) В, 2) А, 3) Б, 4) Д.