Побудова звукових та складових моделей слів

Про матеріал

Закріпити алгоритм побудови звукових моделей слів,вправлятися в доборі слова до заданої моделі,будувати моделі речень, формувати контрольно-оцінювальні дії.

Перегляд файлу

Тема:Побудова звуковихта складових моделей слів

 

Мета:закріпити алгоритм побудови звукових моделей слів,вправлятися в доборі слова до заданої моделі,будувати моделі речень, формувати контрольно-оцінювальні дії.


 

Обладнання: картки із записами слів, фішки із звуками,алгоритм роботи із звуковими моделями.

Хід уроку:

 

1.Мотивація діяльності

  • Що ми вивчаємо на уроках рідної мови?
  • З чого складається мова?
  • З чого складаються слова?

2.Формування  контрольно- оцінювальних дій щодо наявних знань (способів)

Чи вмієте ви будувати звукові моделі? Перевірте роботу Маринки, Василька і Глинки.Вони будували звукові моделі слова хмара.З ким випогоджуєтесь? Чому?

М.

 

 

 

В.

 

 

 

 

Г.

 

 

 

 

  • У кого з них модель складена правилбно? Доведіть. Про що забули діти при побудові моделей?
  • Побудуйте звукову модель слова струмок.Працюйте в парі.Один учень відповідає за кілька складів, другий- за кількість звуків у кожному складі.

 

 

 

 

 

3. Формування самооцінки

  • Продовжуйте працювати з поданими  словами самостійно. Після виконання  завдання  оцініть себе на  відрізочках самооцінки.

Річки, озеро, море, океан.

  • Кому важко ще працювати самостійно?

 

 

 

 

 

 

П (правильно)   К (красиво)

 

  • Перевіримо результати вашої роботи. На дошці побудовані правильні моделі.Перевірте свої роботи, виправте помилки.Подивіться на відрізочки самооцінки, чи погоджуєтесь ви тепер зі своїми оцінками.

4.Фізкультхвилинка

 

5.Проводження формування контрольно-оцінювальної дії щодо наявних знань (способів)

  • Ми з вами сьогодні на уроці складали звукові моделі до слів хмара, струмок, річка, море, океан. Чи помітив хто-небуть з вас щось спільне між усіма словами? Так і хмара, і струмок, і річка, і море, і океан- носії води.
  • Хлопчик Дмитрик побудував звукову модель слова вода

   Чи погоджуєтесь ви з Дмитриком? Виправте його помилки.Що ви порадите Дмитрикові?

  • Подивіться на малюнки. Що зображено  на них? А чи погодитесь зі мною, якщо я скажу, що слова краплина і сніжинка називають предмети, які мають відношення до води? Коли вода падає з неба у вигляді краплин? А сніжинок? Ви побудували зараз у відповідь на моє потання два речення: У теплу погрду з неба падають краплини дощу. У холодну поглду з неба падають сніжинки.
  • А чи можете ви побудувати моделей цих речень? Візьміть фішки для побудови моделей речень.Поділіть у парах, хто за яке речення буде відповідати.Складіть моделі двох речень.

  Чим відрізняються побудовані моделі?

 

  .

 

 

  

 

 

 

 

6.Підсумок уроку

 

  • Що вивчили на уроці?
  • Хто може самостійно побудувати звукову модель слова?
  • Ахто ні?
  • Що будео робити на  наступному уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти визначають, яка саме модель підходить до слова хмара, та аргументують, чому саме.

Учні повторюють алгоритм звукового аналізу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Школярі в парах будують модель заданого слова.Учні, які впоралися першими із заданням, записують свою модель на  дошці.Діти перевіряють і визначають, чи правильно вона побудована.

 

 

 

 

 

 

 Учитель називає слова по черзі так, щоб діти встигали на партах викладати моделі за допомогою фішок.Діти оцінюють себе за критерієм «впевнений, що зробив все вірно», «не дуже впевнений, що зробив все вірно», «зовсім на впевнений, що зробив все вірно»

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти вносять уточнення в моделі та оцінюють, наскільки вірно себе оцінили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель показує малюнки, на яких зображені хмара, струмок, озеро, а також карту півкуль, де можна побачити зображення річок, морів, океанів.

Учитель показує дітям малюнки, на яких зображено листок із краплинкою води та сніжинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти між собою домовляються, хто за яке речення відповідає при побудові моделі, і беруть собі відповідні фішки.Перша пара, яка впоралася із завданням, будує моделі на дошці.При обговоренні результатів дуже важливо проаналізувати, як діти виконували роботу (хто за яке речення відповідав) і як перевіряли її.Учні класупорівнюють свої результати роботи із запропонованими на дошці моделями, дають оцінку – «згідні», «незгодні», аргументують свою точку зору. Особлива увага приділяється запитанню, чим відрізняються побудовані моделі (кількуість слів).

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку