ТЕЗИ «ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ІГРОВОГО МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ ТЕХНОЛОГІЇ»

Про матеріал
тези до наукової роботи за темою «ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ІГРОВОГО МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ ТЕХНОЛОГІЇ»
Перегляд файлу

1

Автор: Питалева Ірина

 «Використання технології ігрового моделювання у процесі ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ ТЕХНОЛОГІЇ»

 

Прагнення постійно оптимізувати процес учіння учнiв, зумовлює потребу в нових технологіях навчання, які зорієнтовані на особистість, створення умов для її самовираження і саморозвитку, забезпечують активну участь кожного учня в процесі навчання, і індивідуальну відповідальність за результати процесу навчання. Однією із технологій, яка допомагає успішно вирішувати ці завдання  є технологія ігрового моделювання.

Розв’язуючи навчально-проектні задачі і психолого-педагогічні ситуації під час ігор, учні набувають предметних, інтелектуальних, емоційних і вольових якостей, в них формуються основи майстерності. Тому викладачі мають систематично застосовувати їх у навчальному процесі, послідовно сприяючи формуванню позитивних якостей учнів.

Тому іншими словами, навчальна має стати тим інтелектуальним методом навчання і контролю, який в умовах, наближених до реальних, об’єктивно виявить здібності учня до предметної діяльності.

Проблема використання технологій ігрового моделювання у всі часи привертала увагу як науковців, так і педагогів-практиків, таких як: Л. А. Байкова, О. О. Вербицький, Д. Б. Ельконін, А. М. Леонт’єва, В.А. Рибальський, П.М. Щербань.

Незважаючи на те, що більшість викладачів знайомі з методикою проведення ігор, використовують вони явно недостатньо. Насправді немає серйозних перешкод для використання інтерактивних методик i в цілком традиційному навчальному процесі – у ході лекцій i практичних занять, у тому числі й технологій. А під час опанування практичних навичок (у ході практикумів, тощо) ці методики сьогодні вже визнані пріоритетними.

Використання технологій ігрового моделювання у процесі підготовки на уроці технологій, навчання буде більш ефективним, якщо:

  •    використовувати систему різноманітних за видом і рівнем складності ігор;
  • впровадити розроблену методику проведення ігрової діяльності;
  • забезпечити готовність студентів до участі в ігровій діяльності.

Навчально-педагогічні ігри – нова ефективна форма підготовки учнів до вищої школи. Вони розвивають природні задатки учня, виховують творче ставлення до навчання, сприяють набуттю саме тих умінь і навичок, які невдовзі стануть їм у пригоді.

Ігрова технологія навчання допомагає учням усвідомити особисту мотивацію в процесі освіти, свою поведінку в грі і в житті, тобто формувати цілі і програми власної самостійної діяльності і передбачати її найближчі результати.

Місце і роль ігрової технології в навчальному процесі, поєднання елементів гри і учіння багато в чому залежать від розуміння викладачем функцій і класифікації педагогічних ігор.

Класифікувати ігри – це створити порядки ігор, складених на основі обліку принципових і загальних ознак і закономірних зв'язків між ними. Ігри з однаковими правилами, інформаційною базою можуть бути вельми різними, оскільки використовуються в різних цілях: у одному випадку – для аналізу функціонування системи, в іншому – для навчання учнiв, в третьому – як тренінг для ухвалення рішень в модельованих ситуаціях, в четвертому – для розваги.

Нами були виділені та теоретично обґрунтовані відповідно до гіпотези педагогічні умови ефективного використання технології ігрового моделювання:

по-перше: використання систем різноманітних за видом і рівнем складності ігор (варто змінювати сюжети, iгровi ситуації. Важливо проводити ігри систематично і цілеспрямовано на кожному занятті, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи і урізноманітнюючи їх у міру нагромадження у учнiв знань);

по-друге: впровадження розробленої методики проведення ігрової діяльності (потрібно періодично змінювати правила гри, щоб вона не набридала, обов'язково має бути присутнім елемент несподіванки і непередбачуваності);

по-третє: забезпечення готовності учнiв до участі в ігровій діяльності (необхідно сформувати позитивну установку на ігрову діяльність, самостійність, творчість, потрібно забезпечувати психологічну захищеність кожного учасника).

Тож можна стверджувати що в цілому застосування ігрових методів у навчанні, а особливо при проведенні практичних занять має позитивний вплив на учнiв. Участь у ігровій діяльності допомагає запам’ятовуванню та закріпленню поданої інформації, сприяє самовираженню особистості, що забезпечує розвиток самостійності та творчості. Гра знімає ту жорстку напругу, в якій перебуває учень в своєму реальному житті. Дає можливість створити і об'єднати колектив.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петриковець Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Технології, Інші матеріали
Додано
19 грудня 2019
Переглядів
928
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку