Розробка уроку виробничого навчання
Тема програми: Навчання прийомам і методам поліпшеного обштукатурювання поверхонь.
Тема уроку: Приготування цементно-піщаного розчину нанесення і розрівнювання його по маяках
Мета:
навчальна: навчити правильно готувати розчин по заданому рецепту, наносити його на цегляну поверхню і розрівнювати по маяках;
розвиваюча: розвивати в учнів уважність, відчуття відповідальності за якість виконаної роботи;
виховна: виховувати акуратність, сумлінне відношення до матеріалів, інструментів.
Тип уроку: нестандартний (з елементами ділової гри).
Матеріально-технічне забезпечення уроку: штукатурні лопатки – 14 шт., ящик з розчином – 7 шт. правило, відра
Хід уроку
1. Організаційна частина:
2. Вступний інструктаж:
Сьогодні ми проведемо урок не по стандартній формі, а урок з елементами ділової гри. Що це значить? Я майстер буду в ролі – експерт-консультанта у будівельному супермаркеті у відділі «Сухі суміші і мінеральні в’яжучі». Реклама відділу «У нас не дешеві матеріали, а низькі ціни».
До відділу звернувся покупець з проханням допомогти у виборі не дорогих матеріалів для обштукатурювання ванної кімнати площею 25м.кв. В подальшому для оздоблення ванної кімнати він планує плиткове покриття вищого ґатунку а на підготовці основи – трохи заощадити. Щоб допомогти йому у виборі матеріалів ми вирахували витрати на об штукатурення ванної кімнати цементро-піщаним розчином плошею 25 м.кв. товщина штукатурного шару – 2 см. Задана пропорція 1:4.
РОЗРАХУНОК
Отже, ми визначили, що для обштукатурювання ванної кімнати площею 25м.2, товщиною штукатурного шару – 2см, і заданою пропорцією 1:4 нам потрібно - 162,5 кг. цементу.
Пропонуємо обштукатурити ванну кімнату цементним розчином, який створить щільний шар штукатурки і добре підійде для приміщення з підвищеною вологістю.
Обштукатурювання – обов’язків спосіб підготувати стіни до подальшого оздоблення. У минулому ці роботи проводилися з використанням однієї технології, одних і тих же матеріалів, але зараз будівельний ринок на стільки змінився і став різноманітним, що необхідно більш ретельно підходити до вибору будівельних матеріалів і правильно дотримуватися пропорційного співвідношення всіх складових. Від того на скільки вірно приготовленний розчин – залежить якість і тривалість життя всієї поверхні. Штукатурка- це основа і від якості її складу залежить успішність всіх наступних робіт.
Тут доречний вислів: Хочете якісного обштукатурення – грунтуємо поверхню. Мрієте заощаджувати – змочуємо водою». Якщо змочуємо водою, що допускається для цегляних поверхонь, то до обштукатурювання приступаємо відразу – дотримуючись методу «мокре по мокрому».
Готуємо цементний розчин. В перегарцований цемент з піском згідно заданої пропорції додаємо воду і обов’язково вводимо пластифікатори для придання розчину еластичності, пластичності і сповільнюємо швидке осідання розчину. Все це готуємо в ручну, або за допомогою дриля і спеціальної насадки. Наносимо розчин на поверхню і підтягуємо його за допомогою правила по маяках. Залишаємо для подальшого висихання і оздоблення.
3. Практичний показ учням трудового прийому.
4. Поточний інструктаж.
Обходи робочих місць учнів на протязі самостійної роботи з метою перевірки
5. Заключний інструктаж
6. Підведення підсумків уроку
7. Повідомлення домашнього завдання.
Розрахувати витрати матеріалів для розчину 1:3, загальна площа санітарного вузла 18 м2., товщина штукатурного шару 20 мм.