Тимбілдинг «Планета толерантності»

Про матеріал
«Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини», - сказав один учений. Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей. Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, чи не вважатимуть тебе відсталим або занадто «крутим». Попри все людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися ладнати з різними людьми. Тобто, проявляти толерантність! Толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих людей та ідей. Толерантність – це терпимість до думок, поведінки та поглядів інших.
Перегляд файлу

Тимбілдинг   «Планета толерантності»

(для учнів 7 класу)

 

Мета: познайомити дітей з поняттям «толерантність, толерантне ставлення»; виховувати повагу та добрі стосунки по відношенню до інших людей; розвивати комунікативні навички, згуртувати класний колектив.

Обладнання: макет планети Земля, малюнок дерева, аркуші А-4 на кожного учасника, ватман, проектор, екран, клей, маркери різних кольорів, ручки.

Час: 50-60 хв.

Організаційний блок. Привітання (1 хв.)

  • Добрий день! Рада бачити вас усіх у гарному настрої. Сподіваюся, що сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання і досвід, які ви отримаєте, знадобляться вам у подальшому житті. Перш, ніж приступити до обговорення теми нашого заняття, виконайте простеньку вправу!

Я вам пропоную порозмовляти… руками! 

 

Вправа «Розмова руками» (3 хв.)

Хід вправи:   Працюєте в парах. Я даю команди, які учасники пари мають виконати, зберігаючи при цьому мовчання. Завдання - різні, але при їх виконанні обов’язково мають бути задіяні руки, наприклад: Привітайтеся. Попрощайтеся. Посваріться. Помиріться. Висловіть підтримку. Висловіть радість. Пожалійте. Побажайте успіху!

Вступ. Основна частина (3 хв.)

- Сьогодні на занятті ми не ставимо за мету вирішити надто глобальні проблеми, але ми зможемо спробувати перетворити наш клас, нашу школу в хай невелику, але все ж «Планету толерантності». А проведемо ми його у формі тимбілдингу.

Довідка. Тимбілдинг – (від англ. team – «команда», building – будівництво, створення») робота в команді для досягнення єдиної мети, комплекс заходів для згуртування колективу.

Психолог: давайте на мить уявимо, що люди стануть схожими один на одного, як дві ягоди, як дві каплі води! У них будуть однакові імена. Вони будуть однаково думати і робити одне й те саме. І говорити одні й ті ж слова. Любити одне й те саме морозиво.                У всіх були б одного кольору очі, схожі носи і волосся!..

АЛЕ… Природа подбала про те, що всі люди різні, - бо так набагато веселіше й цікавіше! Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші –невисокі. Одні стрункі, інші – повні.

І ви у класі не схожі один на одного, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям. Зараз проведемо дослід, який показує наскільки ми різні.

 

Дослідження «Ми різні» (5-7 хв.)

Обладнання: білі аркуші паперу А-4 на кожного учасника, клей.

Інструкція: Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії: за допомогою рук вирвати фігурку людини, дотримуючись вказівок тренера.

Обговорення. Подивіться  чоловічків.

Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно?

Чи можете ви сказати, що всі, хто відірвав аркуші інакше, ніж ви, є гіршими за вас?

Чому аркуші відірвані так по-різному?

Які висновки ми можемо зробити? (Ми всі унікальні, неповторні і тим самим – різні)

Діти прикріплюють чоловічків навколо планети Земля

       -  Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відрізняються від наших. Але інколи ми стаємо сліпими і не хочемо прислухатися до чужої думки і вважаємо свою думку правильною. Виникають  непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися ладнати з різними людьми. А це і є Толерантність !

 

Відеоролик «День толерантності» ( http://youtube.com/watch?v=GP3gcXtnfRo) (5 хв.)

Узагальнення

Давайте разом узагальнимо все сказане і побачене, виконавши наступну вправу.

 

Вправа «Риси толерантної людини» (5-7 хв.)

Обладнання: ватман з написаним вертикально словом «ТОЛЕРАНТНІСТЬ», різнокольорові маркери, літери з даного слова.

 

Хід вправи: Клас об’єднати в пари. Кожна пара витягує одну з літер цього слова, на яку і підбиратимуть риси характеру толерантної людини. Наприклад: «Т» — терпеливий, творчий, талановитий, «Л» — лагідний, ласкавий тощо.

Після обговорення учасники заповнюють великий плакат маркерами різних кольорів. Дістаємо яскравий і наочний плакат, результат колек­тивної творчості, зміст якого підготовлений учнями.

 

Руханка-активізатор  «Погода в Україні» (5 хв.)

Учасники стають у коло.

Інструкція: Чи знаєте ви, що таке український дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

 

В Україні піднявся вітер.                (Ведучій тре долоні).

Починає крапати дощ.                    (Клацання пальцями).

Дощ посилюється.                           (Почергове плескання долонями по грудях).

Починається справжня злива.        (Плескання по стегнах).

А ось град – справжня буря.           (Тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає.                 (Плескання по стегнах).

Дощ стихає.                                      (Плескання долонями по грудях).

Рідкі краплі падають на землю.     (Клацання пальцями).

Тихий шелест вітру.                       (Потирання долонь).

Сонце!                                              (Руки догори).

 

Притча «Про добро і зло»  (Додаток 1) (3 хв.)

Вправа «П’ять добрих слів» (10 хв.)

Обладнання: малюнок долоньки на кожного учасника різного кольору, ручки.

Учасники об’єднуються в підгрупи по 5 осіб (за кольором долоньок)

Інструкція: Кожен із вас повинен  на долоні написати своє ім’я. Передавайте свій листок сусіду праворуч, а самі отримуйте малюнок від сусіда ліворуч. В одному з «пальців» чужого малюнка напишіть щось приємне із якостей його власника  (наприклад: «Ти чуйний», «Ти відвертий», «Ти пишеш гарні вірші» тощо). Інший робить запис на наступному «пальці» і так доти, поки «рука» не повертається до власника.

Обговорення: Чи легко було виконувати завдання? Хто хоче поділитися написами на своїй долонці?

Усі діти прикріплюють свої долоньки до макету планети з чоловічками.

Рефлексія   «Дерево толерантності» (10 хв.)

Обладнання: малюнок дерева, листочки на кожного учня, клей.

 

Інструкція: Візьміть кожен по листочку і напишіть, що, по-вашому, треба зробити, щоб школа стала простором толерантності, тобто, щоб відносини в ній стали якомога більш толерантними.

 

 Учні на листочках паперу у формі листочка якогось дерева пишуть, що треба зробити, щоб школа стала "Простором толерантності", листочки наклеюються на символічний

малюнок дерева

 

- Наприкінці мені хочеться сказати, що ваш клас - є маленькою моделлю планети толерантності. І хочеться, щоб тут  не було  ні лайки, ні сварок, ні образ, а завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, дружба!

 

 

Вправа  «Я дарую тобі...» (3 хв.)

 

 Школярі стають у коло.

 Інструкція: вам потрібно зробити один одному подарунок у вигляді позитивних емоцій. Наприклад, ось так: торкнутися рукою плеча сусіда і сказати «Я дарую тобі посмішку/добрий настрій/впевненість у своїх силах/відчуття своєї унікальності» тощо. 

 

 

                                                                                                        Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
19 січня 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку