Тренінг: «Агресія та взаємодія»

Про матеріал
Соціально-психологічний тренінг, класичної структури. Тренінг направлений на з’ясування способів прояву агресії; допоможе визначити, як агресія впливає на вас, ваше спілкування та взаємодію з оточенням. Тривалість тренінгу: 187 хв Вік учасників: з 14 років. Матеріали: маркери, фломастери, кольорові олівці, фарби, ватман, папір А4.
Перегляд файлу

Тренінг: «Агресія та взаємодія»

 

Мета: визначити, що таке агресія, її види та як ви її транслюєте.

 

Завдання: - з’ясувати способи прояву агресії;

  • спробувати визначити, як агресія впливає на вас, ваше спілкування та взаємодію з оточенням.

 

    

     План:

1. Вступ     5 хв

2. Правила     10 хв

3. Очікування    15 хв

4. Знайомство    25 хв

5. Вправа «Продовження»  10 хв

6. Перерва     25 хв

7. Вправа «Молекули»   7 хв

8. «Мозковий штурм»   25 хв

9. Міні-лекція    20 хв

10. Вправа «Дослід»   20 хв

11. Завершення. Вправа  25 хв

 

Тривалість тренінгу: 187 хв

Вік учасників: з 14 років.

Матеріали: маркери, фломастери, кольорові олівці, фарби, ватман, папір А4.

 

Хід тренінгу

 

1.Вступ:

Мета: налаштувати учасників на роботу.

Презентація теми, цілей, задач тренінгу.

 

2.Вправа «Правила»:

Мета: дотримання структури тренінгу, організація групової динаміки.

Метод: робота по кругу.

Інструкція: учасникам пропонуються правила також учасники можуть вносити свої:

  • Не критикувати (утриматися від критичних зауважень щодо учасників (чи то висловлювання, чи то дія).
  • Повага (поважне ставлення до інших).
  • Я-висловлювання (учасники висловлюють свої думки від першої особи, тобто від себе).
  • Правило «відкритих долоней» (учасник може зупинити іншого, якщо той порушує одне з правил).
  • Добровільність (учасники мають право, як приймати активну участь, так і не приймати).
  • Цінувати час (слідкувати за тим, щоб марно не витрачати час).
  • Конфіденційність (не виносити за межі тренінгу інформацію, яку почули, побачили про конкретну людину).
  • Відсутність кулуарних розмов (учасники не обговорюють ні чого один з одним, поза колом).

Питання для обговорення:

Чи погоджуєтеся ви з правилами?

Чи всі правила зрозумілі?

Як ви відчуваєте себе? Чи комфортно з цими правилами?

 

 3. Вправа «Очікування»:

 Мета: з’ясувати очікування учасників тренінгу.

 Метод: робота в кругу.

 Інструкція: на клейких папірцях (наліпки) написати свої очікування та наліпити, на завчасно підготовленому (намальованому) пісочному годиннику, в нижній частині.

 

4. Вправа «Знайомство»:

 Мета: познайомитися з учасниками, їх почуттями, налаштуватися на роботу.

 Метод: робота в парах.

 Інструкція: Зараз ви об’єднаєтеся у пари. В парі ви один одному представитеся: як би ви хотіли, щоб вас називали. Ваші захоплення, хобі. Що ви цінуєте в собі та інших? Який ви у спілкуванні та взаємовідносинах з оточенням? Після цього малюєте свого опонента та презентуєте його групі.

 Питання для обговорення:

Чи точно вас презентували?

Які відчуття у вас виникали коли про вас розповідали?

Як зараз?

 

5. Вправа «Продовження»:

 Мета: знизити напругу, підняти настрій, активізувати увагу та мислення.

 Метод: робота в кругу. 

Інструкція: Учасники сідають по колу, тренер стоїть в центрі кола «Зараз у нас буде можливість познайомитися ще краще. Зробимо це так: той хто стоїть в центрі кола (для початку ним буду я) пропонує помінятися місцями (пересісти) усім тим, хто має якусь загальну ознаку. Цю ознаку треба назвати. Наприклад, я скажу: «Пересядьте всі ті, у кого є сестри», - і всі, у кого є сестри повинні помінятися місцями. При цьому той, хто залишиться в центрі кола без місця, продовжить гру.»

Питання для обговорення:

 Як ви себе почуваєте?

Як ваш настрій зараз?

 

6. Перерва.

 

7. Вправа «Молекули»:

 Мета: підтримка та відновлення працездатності.

Інструкція: «Уявіть собі, що всі ми – атоми. Атоми виглядають так: тренер показує, зігнувши руки в ліктях і притиснувши кісті до плечей. Атоми постійно рухаються і час від часу об’єднуються в молекули. Число атомів в молекулі може бути різним, воно буде визначатися тим, яке число я скажу. Ми всі зараз почнемо швидко рухатися по кімнаті, і час від часу я буду казати якесь число, наприклад 3. І тоді атоми повинні об’єднатися в молекули по 3 атоми в кожній. Молекули виглядають так: (тренер разом з двома учасниками показує) вони стоять лицем один до одного в колі, торкаючись один одного плечима».

Під час вправи,  в якій тренер бере участь разом з групою, він не називає таки числа, коли один учасник може залишитися без молекули. В Кінці вправи тренер називає число, яке дорівнює кількості усіх учасників.

Питання для обговорення:

Як ви себе почуваєте?

 Можемо ми стати до роботи?

 

8. «Мозковий штурм»

 Мета: розібрати та дати визначення, що таке «агресія».

 Метод: робота в кругу.

 Інструкція: учасники намагаються з’ясувати що таке агресія. Відповіді усіх пишуться на ватмані. Після з усіх висловлювань виводять загальний термін «агресія».

 Питання для обговорення:

Враховувалася ваша думка?

Чи виникала агресія в процесі роботи?

Коли? На кого? Що з цим можна зробити?

 

9. Міні-лекція

 «Агресія та як вона впливає на взаємодію з оточенням. Шляхи корегування».

 

10. Вправа «Дослід»

 Мета: усвідомлення своїх агресивних дій у взаємодії та в спілкуванні.

 Метод: робота по кругу.

Інструкція: «Зараз будемо по черзі виконувати дію, яка уособлює вас в стані агресії під час взаємодії з іншими. Робити це потрібно не вербально, але намагатися, щоб ми усі зрозуміли, яку дію ви робите.   Хтось із вас почне перший, а ми усі разом будемо виконувати цю дію, до мого знаку. Після знаку інший за часовою стрілкою почне показувати свою дію, ми також будемо повторювати та так далі поки круг не замкнеться».

Питання для обговорення:

Яка дія виконувалася ,що малося на увазі? (з’ясувати в автора дії чи так його зрозуміли).

Що відчуваєте?

Може буди якісь інсайти, які пояснили б вашу поведінку? Як можна скорегувати не бажану поведінку? (нагадування інформації з міні-лекції)

 

11. Завершення. Вправа «Згадаймо»:

 Мета: закріпити здобуті знання, структурувати набутий досвід.

 Метод: робота по кругу.

Інструкція: «Сядьте так, щоб вам було зручно. Закрийте очі (чи розфокусуйте погляд на якомусь предметі) і згадайте все те, що ви робили сьогодні в групі, що відбувалося у зворотному порядку, починаючи з того моменту, як я закінчу говорити. Намагайтеся згадати як можна детальніше все, що відбувалося з вами цього дня на нашому занятті, нічого не пояснюючи та не інтерпретуючи. Як все згадаєте до самісенького початку, потихеньку вертайтеся  і відкривайте очі. Поїхали». 

.

 Питання для обговорення:

Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, то переклейте свої наліпки у верхню частину годинника.

З якими відчуттями уходите?

Що взяли з собою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

  1. Андрєєва Г.М. Соціальна психологія. 1999, 240  с.
  2. Аргат О.І. Типи поводження в конфліктній ситуації: тренінг, вправи для педагогів, 2016, №7
  3. Фопель К. Створення команди. 2000, 330с.
  4. Фопель К. Вправи для тренінгів. 2010, 115 с.
  5. Шейнов В.П. Приховане керування людиною (Психологія маніпулювання). Харвест, 2005, 928 с.
  6. Щьокін Г.В. Практична психологія менеджменту: Як робити кар'єру. Як будувати організацію: Науково-практичний посібник. Київ: Україна. 1994, 359с

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 січня 2023
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку