Тире між підметом і присудком

Про матеріал
Конспект уроку "Тире між підметом і присудком" (українська мова, 8 клас) містить теоретичні відомості про вживання тире між головними членами речення, а також завдання, що сприятимуть розвитку мовленнєвих, комунікативних компетентностей учнів.
Перегляд файлу

Тире між підметом і присудком

Я – українець!

Я   українець!

image

План уроку

1. Повторення вивченого про головні члени речення 2. Опрацювання теорії про вживання тире між підметом і присудком

3.    Практичні завдання

4.    Підсумок. Повторення вивченого на уроці

5.    Тестування (можливо, ДЗ)

ПРОДОВЖ РЕЧЕННЯ

-            Граматичну основу речення складають …

-            Підмет – це…

-            Підмети бувають…

-            Простий підмет може бути виражений…

-            Складений підмет може бути виражений…

-            Присудок – це…

-            Присудки бувають…

-            Простий присудок  найчастіше виражається …, рідше…

-            Складений іменний присудок складається з…

-            Складений дієслівний присудок складається з…

Повторімо

image


image

image

image

image


image

image

Не Підмет  виражений займенником    ставиться

Я друг волелюбної птиці.

imageПрисудок виражений  іменником з часткою не  Серце не камінь.

Присудок є прикметник, дієприкметник Київ оспіваний багатьма митцями.

Присудок є порівняльний зворот

Собор як свіча.                   

Тире може ставитись за бажанням автора.

Самотність — як обірвана струна.  

СПІЛЬНА ПРАКТИКА

1.          Забути () себе дурити.

2.          Жити мені без праці () значить не жити!

3.          Добро і лихо () світло й темнота.

4.          Життя без книги () хата без вікна.

5.          Ненависть і любов () неначе крила .

6.          Ці квіти () спогади про світлі дні .

7.          Вік прожити () не ниву пройти гомінливу .

8.          Яке то щастя () свій народ у світлі бачити .

9.          І кожен фініш () це, по суті, старт .

10.    Була ти () наче золота царівна у зорянім вінку на темних косах.

11.    П’ятдесят () це полудень віку.

12.    Він () учень нашого класу.

13.    Кохати () нові землі відкривати () нюанси нові і відтінки нові.


image

image

image


ПОГРАЙМ О  image


image

image


ПІДСУМУЙМО

image

1.Три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці.

2.Два факти, які здалися нецікавими, або вже відомі.

3.Один факт, який хотілося б вивчити детально, поглибити знання.

image

Тестування

pdf
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку