"Тиждень казки у 1 класі"

Про матеріал
Мабуть, на Землі немає людини, яка б не любила казок. Адже, змалку казка навчала нас уявляти та мріяти, радіти й сумувати. У казках уславлюється сміливість, мудрість, прагнення до справедливості. Казка посідає важливе місце і у громадянському вихованні. Тому я, працюючи над змістом казки, намагаюся звернути увагу дитини на прояви моральності, формування етичних уявлень про справедливість і чесність, допомагаю виробляти вміння оцінювати власну поведінку і поведінку казкових героїв. Адже , своєю образністю, емоційною переконливістю казка впливає на маленьких слухачів, розкриваючи перед ними систему моральних понять, етичні норми поведінки. У народних казках, на основі яскравих контрасних протиставлень, показані добрі і погані вчинки, Добро і Зло. Адже, діти молодшого шкільного віку добре розуміють мораль казки, диференціюють Добро і Зло і приймають сторону Добра. Саме тому мною було проведено Тиждень казки у першому класі за планом
Перегляд файлу

 

осынь 212.jpg

 

 

 

 

                                                                                   Підготувала і провела

                                                                                    вчитель 1-Б класу

                                                                                    Н. В. Жабчик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Мабуть, на Землі немає людини, яка б не любила казок. Адже, змалку казка навчала нас уявляти та мріяти, радіти й сумувати. У казках уславлюється сміливість, мудрість, прагнення до справедливості. Казка посідає важливе місце і у громадянському вихованні. Тому я, працюючи над змістом казки, намагаюся звернути увагу дитини на прояви моральності, формування етичних уявлень про справедливість і чесність, допомагаю виробляти вміння оцінювати власну поведінку і поведінку казкових героїв. Адже , своєю образністю, емоційною переконливістю казка впливає на маленьких слухачів, розкриваючи перед ними систему моральних понять, етичні норми поведінки. У народних казках, на основі яскравих контрасних протиставлень, показані добрі і погані вчинки, Добро і Зло. Адже, діти молодшого шкільного віку добре розуміють мораль казки, диференціюють Добро і Зло і приймають сторону Добра. Саме тому мною було проведено Тиждень казки у першому класі за планом.

 

 

День тижня

 

 Заходи

 

Дата

 

 

Понеділок

 

 

Казкова вікторина

 

 

12.11

 

 

Вівторок

 

 

Урок-казка

 

 

13.11

 

 

Середа

 

 

Екскурсія по казковій країні

 

 

14.11

 

 

Четвер

 

 

Вистава «Курочка ряба»

 

15.11

 

 

 

П’ятниця

 

Конкурс «Найкращий малюнок до улюбленої                  казки»

Підбиття підсумків тижня. Нагородження грамотами.

 

16.11

 

                                                                               53

 

Тема: Казкова вікторина

Мета: Повторити та закріпити знання учнями українських народних казок, розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки. Збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку читацьких інтересів. Виховувати бажання постійно поповнювати і поглиблювати свої знання.

Обладнання: реквізити до конкурсів.

 

Хід проведення

  1. Вступне слово вчителя.

Дорогі діти сьогодні ми з вами проведемо цікаву казкову вікторину. Ті з вас, які будуть давати правильні відповіді, отримають фішки. А по закінченні вікторини, підрахувавши фішки, ми з вами визначимо переможця. Отже, перший конкурс вікторини.

  1. Конкурс «Відгадування загадок».

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забирати. (Котик і Півник)

 

Вигнав дід козу із хати,

Та пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув.  (Коза-Дереза)

 

Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав.  (Колосок)

 

Що втекло від баби з дідом,

Не сиділо на вікні,

А зустрілось з зайченятком-

Й ну співать йому пісні?  (Колобок)

 

 

  • А хто, хто в рукавичці живе?
  • Мишка-шкряботушка. А ти хто?
  • Жабка-скрекотушка.  (Рукавичка)

 

              Багатьом був не відомий –

              Нині з кожним подружив,

              З казки в кожного удома

              Хлопчик-цибулинка жив.

                 Дуже просто, мелодійно

                 Зветься він.  (Чіпполіно)

  1. Конкурс «З якої казки слова».

… Так бігав він дев’яносто дев’ять разів, а сотим разом упав посеред ниви – підвестись не може, так набігався натомився, сердешний.

  • Ніколи не треба сміятися зі слабшого,- сказав тоді їжак Зайцю та пішов із їжачихою додому. (Їжак та Заєць)

-     Доброго здоров’ячка! Пустіть переночувати!

  • Ой, Лисичко-сестричко, у нас хатка маленька, ніде буде тобі лягти.
  • Дарма, я під лавкою зігнуся, хвостиком обгорнуся та й переночую. (Лисичка-сестричка)

   … Приносить чоловік панові гілочку й каже, що дочка загадала з неї     зробити.  Пан дививсь, дививсь, узяв та й покинув гілочку, а на думці собі «Цю одуриш! Мабуть,  вона не з таких , щоб обдурити…». (Мудра дівчина)

 

  • Що це, будинок для поросяти чи фортеця?- спитав Нуф-Нуф. (Троє поросят)

 

  • От, вражого батька син, ще йому й мало! Це він і нас поїсть! (Пан Коцький)

4. Конкурс «Впізнай з якої казки»

 

Червоне яблуко

Казка про мертву царівну і сімох богатирів

Борошно

Колобок

Глечик з вузькою шийкою

Лисичка і журавель

Червона шапочка

Червона Шапочка

Вовча голова

Цап та баран

Зв’язана солома

Солом’яний бичок

Рукавичка

Рукавичка

Цибулина

Пригоди Чіпполіно

  1. Підсумок проведення вікторини. Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

                                                Тема: Урок-казка

Мета: збагачувати активний і пасивний словник учнів, розвивати слух, пам’ять, увагу, спостережливість, виховувати почуття дружби та взаємодопомоги, бажання читати дитячі книжечки.

Обладнання: зображання казкових героїв, м’яка іграшка Колобок, кросворд, картки з опорними словами

                                                                  Хід уроку

І.Організаційна частина.

ІІ.Повідомлення теми та завдань уроку.

Сьогодні ми знов помандруємо у чарівний світ казки. Ми з вами пригадаємо українські народні казки і попробуємо допомогти казковим героям у вирішенні їхніх проблем.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У гості до нас завітав Колобок.

Запрошує в ліс прогулятися разом

Й цікаві завдання рішати всім класом.

ІІІ.Робота над темою уроку.

  1. Слухання загадки від Колобка.

В лісі звірам всім на втіху

Що згубив старенький дід?

Влізли й мишка туди й жабка,

Заєць, лиска, вовк, ведмідь,

Ще й кабан-Іклан.Будь ласка,

Пригадайте, що за казка? (Рукавичка)

Діти, а давайте пригадаємо, чим закінчується казка.

 

031.JPG

 

А чи не хотілося вам змінити кінцівку казки.

Давайте спробуємо змінити закінчення казки.

Ось послухайте вірш.

 

Рукавичка

Вчора Галочка-сестричка

Казку прочитала,

Як у лісі рукавичка

Звірам домом стала.

Я покинув рукавичку

За городом, там де ліс.

Та ні зайчик, ні лисичка

Й вовк у неї не заліз.

Мабуть, дуже замала

В мене рукавичка?!

Взяв у мами зі стола,

З ліжка у сестрички

Рукавичок, мабуть, з п’ять,

В ліс відніс – хай звірі сплять.

Я не знаю як було,

Що у лісі сталось

А мені не повезло-

Від усіх дісталось.

                        П. Воронько

        2. Відновіть заплутану казку.

              Колобок наш неуважний.

              Коли пісеньку співав,

              В казці речення попереставляв.

   Допоможіть Колобкові відновити казочку.

      Якось Їжак та Заєць посперечалися, хто з них спритніший. Жив собі Їжачок. Вирішили вони собі позмагатися. У тому ж лісі проживав Заєць-хвалько. Їжаку допомогла перемогти Їжачиха.

  1. Фізкультхвилинка

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз-притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз-присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

  1. Гра «Вгадай казку»

Діти, Колобок вам приготував цікаві завдання на картках. Відгадайте казку за опорними словами.

Кабан, Лисичка, Вовк, Пан Коцький. (Пан Коцький)

Лисичка, глечик, миска, борщик. (Лисичка та журавель)

Лисичка, Рибка, Вовк, ополонка. (Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат)

Лисичка, Коза-дереза, Вовчик, Рак. (Коза-Дереза)

  1. Розгадування казкового кросворда.

По горизонталі:

  1. На городі виростала, сили набиралась.

А потім достигла, великою стала.

Став дід тоді всіх гукати6

  • Час нашу красуню рвати. (Ріпка)
  1. Хто вигнав Козу-дерезу із зайчикової хатки? (Рак)
  2. Хто бігав наввипередки із Їжаком? (Зайчик)
  3. Прийшла вона із довгим віником

На бесіду з нашим півником.

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисичка)

  1. Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісно – невеличка

Ця чудова… (рукавичка)

              По вертикалі:

  1. Тема нашого уроку. (Казка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку

        Молодці , дітки, ви сьогодні добре попрацювали, і наш казковий Колобок розповість про ваші успіхи всім лісовим тваринам.

 

Тема: Екскурсія по казковій Країні

Мета: закріпити та узагальнити знання дітей про українську народну казку, збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність, дружбу, бажання прийти на допомогу тим, хто їх потребує.

Обладнання: Ілюстрації до казок, схеми маршруту екскурсії, магнітофон з записами мелодії з кінофільму «Пригоди Буратіно»

                                                                     Хід проведення

Ведуча. З давніх-давен прийшли до нас казки. Вони передавалися з вуст у вуста і були доступні великим і малим. Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів. Саме від них залишилися нам тисячі чудових казок. І сьогодні ми з вами здійснимо екскурсію по Країні казок, де відвідаємо чарівні замки, у яких живуть казкові герої. А щоб рухати ся було не сумно, ми будемо співати пісеньки з улюблених казок.

  Давайте розпочнемо нашу екскурсію з пісеньки Колобка. (Діти співають)

 Я Колобок, Колобок.

 По засіку метений,

 На яйцях спечений

 Я від баби втік,

 Я від діда втік

 І від тебе, зайчику, втечу.

  Ведуча. Ну от ми з вами підійшли до Казкового математичного замку. Але щоб до нього потрапити, необхідно дати відповідь на казкові питання.

  • Скількох звірів зустрів Колобок у лісі?
  • Скільки тварин тягло ріпку?
  • Скільки мешканців було у рукавичці?
  • Скількох звірів злякала Коза-Дереза?
  • Скількох жителів лісу злякав Пан Коцький?
  • Скільки козенят було у матери кози?
  • Скільки яєць знесла Курочка Ряба?

  З цим завданням ми впоралися. Рушаймо далі, а по дорозі поспіваємо пісеньку Кози-Дерези.

   Я – Коза-Дереза,

   Півбока луплена,

   За три копи куплена.

   Тупу ногами, сколю рогами,

   Ніжками затопчу,

   Хвостиком замету.

   Тут тобі й смерть.

    Ми з вами підійшли до Загадкового чарівного замку, у якому казкові герої, говорять про себе загадками.

    Двічі родився, у школі не вчився, а години знає. (Півень)

 

    Влітку медом ласував,

    До схочу малини мав.

   А як випав білий сніг,

   Позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)

 

   У зеленому жакеті

   Галасує в очереті.

   Хоч і плавати мастак,

   А не риба, і не рак (Жаба)

 

   В полі, в лісі навкруги,

   Скрізь у мене вороги.

   Часом лізу я у шкоду,

   Їм капусту по городах (Заєць)

 

   Котиться клубочок

   Зовсім без ниточок.

   Замість ниточок

   Триста голочок (Їжак)

 

   Коло бабусі

   Сидить дід у кожусі,

   Проти печі гріється,

   Без водички миється (Кіт)

 

   Довгоногий і дзьобатий,

   Сірий красень цей пернатий.

   Борщику він наварив

   І лисичку пригостив (Журавель)

осынь 217.jpg

                                                                  

   Ведуча. Молодці, дітки, ви і з цим завданням впоралися. Рушаймо далі, а дорогою пригадаємо пісеньку Лисички-сестрички.

 

   Я - Лисичка, я – сестричка,

   Не сиджу без діла.

   Я гусяток пасла.

   Полювать ходила.

   А тепер прийшла неділя –

   Треба відпочити,

   Свою хатку гарнесенько

   Треба прикрасити.

   Ведуча. Наступний у нас Маленький замок, бо живуть у ньому лише два казкові герої. Ось, послухайте, як вони говорять про себе.

   Тірі – тірі – тірі – тірі!

   Маю лапок аж чотири,

   Хвостик довгий і як пух,

   Ще й рудесенький кожух. (Лисичка)

 

   Невсипущий, хитрий, сірий,

   Голоднющий – ікла шкірить.

   Між кущами пропадає, пасовиська оглядає:

   Чи не ходить там телятко

   Не телятко, так ягнятко.

   Не ягнятко – хоч би гуска,

   Хоч би що, аби закуска. (Вовк)

   Ведуча. Вовк і лисичка поставили перед нами завдання. Назвати якомога більше казок, у яких вони є героями. («Лисичка-сестричка і Вовк-Панібрат», «Рукавичка», «Пан Коцький»…)

   Ведуча. І з цим завданням ми з вами впорались. А зараз послухаємо мелодії із одного цікавого фільму-казки. Згадайте його назву.

   (Звучить мелодія з кінофільму «Пригоди Буратіно»)

   Ведуча. Тож у наступному замку живуть герої казки «Пригоди Буратіно».Вони підготували для вас конверти із завданнями.

   Завдання від Карабаса-Барабаса

   Зі слова Карабас-Барабас утворити нові слова. (Кара, бас, раб, бар, баба, Сара…)

  Завдання від Артемона.

   У конверті вказано назву пісні , яку труба прогавкати.

   Завдання від Буратіно.

   Назвати українські народні казки, де одним із героїв є кіт. (Котик і Півник», «Пан Коцький»…)

   Завдання від тата Карла.

 

   Які із запропонованих рядків починають казку, а які її закінчують?

 

   Жили собі колись…

   От і казці кінець…

   В одному далекому королівстві…

   Вам казка, а мені …

   І я там був, мед-пиво пив…

   Чи було це, чи ні…

   Ведуча. От і завершується наша екскурсія по дивних замках. Ви всі добре впоралися із запропонованими завданнями. А це означає, що ви любите і знаєте казки. Успіхів вам

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Курочка Ряба

(вистава за участю учнів 1-Б класу)

Дійові  особи: Дід, Баба, Курочка Ряба, Мишка, Ведучий.

Дія 1

Ведучий.

Серед лісу на галяві,

Між високими дубами,

Дід побудував хатину.

Стала жити там родина:

Дід Омелько, баба Гапка

Та несучка – Курка Рябка.

Дід.

Ну, що, бабо, прибирай.

По місцях все розставляй.

Я ж за хмизом в ліс піду.

Щоб було нам чим топить

І на чому борщ варить.

Баба:

Ти, старий, іди скоріше,

Та неси хмизку побільше,

Їсти хочу дуже я

Й спати скоро вже пора.

(Дід виходить).

(До курочки).

А ти , Курочко Ряба,

Вибирай собі куток.

Я внесла тобі сінце,

Щоб ти звила кубельце.

(Баба виходить),

Курочка

Чим порадувати старих?

Піклуватись час про них.

Ось знесу я їм яйце:

Біле, кругле та міцне.

(Облаштовує на сіні гніздечко і сідає на нього).

Дія 2.

 

Баба.

Тихо й затишно у домі,

Поприбирано кругом.

Вже і пічку натопила

 

 

І зварила вже обід

Скрізь попоралась як слід.

осынь 214.jpgАле ж де той ходить Дід?

(Заходить Дід).

Дід.

Та не сердься ти, бабусю,

Я у лісі заблудився.

А коли вертав додому,

То знайшов ось п’ять грибів.

(Викладає їх на стіл).

В’язку хмизу теж приніс

(Обтрусив дбайливо свитку…)

Баба.

Ну вже годі говорити,

Скоро буде вже темніти,

Тож сідай хутчіш за стіл.

Дід.

Ох, смачний обід сьогодні!

Це тому, що на природі

Майже цілий день пробув.

(Дід і Баба обідають, а потім лягають спати).

Баба.

Відпочинем на перині

В теплій затишній хатині.

(По хатині крадеться Мишка).

Мишка (захопливо).

Ох, яка тут тишина!

І не бачу я кота.

Враз обнишпорю хатину

Може де знайду шпарину.

(Знаходить шпарину і ховається)

 

 

 Дія 3.

Курочка.

Ось знесла я вже яйце – Біле, кругле та міцне.

Ну, а поки Дід і Баба міцно сплять,

Вийду в ліс я погулять.

(Курочка виходить, Дід з Бабою прокидаються).

 

 

осынь 213.jpg

 

Баба.

Ти дивися у куточку

Щось біліє…

 

Дід.

Тю, бабусю , це ж яйце.

Видно наша Курочка Ряба

Бленд-а-метом натирала.

Баба

Та який там бленд-а-мед.

То ти Діду, вже ослаб.

(Бере яйце і пробує його розбити. Заходить Курочка Ряба).

Курочка.

Діду, Бабо, схаменіться!

Це яйце не на обід.

Я ж хотіла ще курчат

Висидіть за певний час.

Баба.

Добре, Рябо, вибачай,

На старих не ображайся.

На пшінця ось, пригощайся.

(Яйце лежить скраю стола, на стіл непомітно залазить Мишка в пошуках якої-небуть поживи і ненароком хвостиком зачіпає яйце, яке падає і розбивається).

Баба.

Діду, Діду, Мишка в хаті.

Ось розбила вже яйце.

Що ж ми зробим їй за це?!

(Починає плакати).

Курочка.

Діду, Бабо, та не плачте.

Нанесу я ще яєць.

Але, щоб не повторилась ця історія страшна,

Годувати Мишку треба.

Мишка.

Дякую тобі я, Рябо,

Що піклуєшся ти радо.

Не лише про Діда й Бабу,

А й про мене Мишку сіру.

Буду в злагоді я з вами жити

Й шкоди більше не робити.

Ведучий.

Ось і казочці кінець.                              

А хто слухав – молодець.

осынь 215.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку