ТКР№2. З теми «Літературні казки», «Загадки. Прислів’я. Приказки». (різнорівневі завдання)

Про матеріал
Мета: - перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми, уміння застосовувати здобуті знання практично; виконувати тестові завдання різних видів; - розвивати увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; формувати кругозір, світогляд; - виховувати в учнів почуття відповідальності; прищеплювати пізнавальний інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

                                           Урок№28              Дата:16.12

Тема: ТКР№2. З теми «Літературні казки», «Загадки. Прислів’я. Приказки». (різнорівневі завдання)

Мета:

- перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми, уміння застосовувати здобуті знання практично; виконувати тестові завдання різних видів;

- розвивати увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; формувати кругозір, світогляд;

- виховувати в учнів почуття відповідальності; прищеплювати пізнавальний інтерес до наслідків власної праці.

 

                                 ХІД  УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

IV. ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготувати прислів’я та приказки

 « Літературні казки, прислів’я та приказки»

Варіант 1

Кожна відповідь 1 бал

 

1. Чи вдавалося стрільцям впіймати Лиса? (Казка «Фарбований Лис» І. Франка)

А  Так, час від часу;                          Б  ні, ніколи;

В  лише одного разу;                        Г  коли він сам здався.

2. Лис не міг повернути свою звичайну зовнішність, бо... (Казка «Фарбований Лис» І. Франка)

А фарба міцно засохла;                        Б йому подобалася нова зовнішність;

В він не хотів, щоб його впізнали;     Г хотів спочатку обдурити псів та викрасти курку.

3. Характер мала Хуха...

А злий, зухвалий;                             Б ледачий;

В грубий, примхливий;                    Г лагідний, слухняний.

4. Лис після того, як сховався в діжці, став кольору...

А синього;                     Б рожевого;

В чорного;                     Г білого.

5. Хухи називають людей...

А «Вищі створіння»;                         Б «люди»;

В «господарі»;                                   Г «істоти».

6. Немає Хух-болотянок, бо...

А  Хухи не люблять вогкого;             Б  їм не подобається ця назва;

В   вони так далеко не селяться;        Г  вони є лише лісові.

7. Країна, де царював Плаксій, називалася...

А   Сльозолий;                          Б  Сльозограй;

В   Плаксивий край;                 Г  Плакса.

8. Відрізняло Алю від інших дітей те, що...

А   вона нічого не могла доробити до кінця;

Б   вона була дуже розумна;

В   вона була зовсім непосидюча;

Г   вона була звичайною дівчинкою.

9. Знайти пару - кінцівки прислів’їв( наприклад: 1-а, 2-б).

1. Слово – не горобець,                         А) а на людину, як робить.
2. Людей питай,.                                    Б)   а добрий – від радості.
3. Око бачить далеко,                            В)  як вилетить, не піймаєш.
4. На дерево дивись, як родить,            Г) а розум ще далі.
5. Ліпше своя хата,                                Д)  але й свій розум май.
6. Злий плаче від заздрості,                  Е) ніж  чужа

10. Установіть відповідність між героєм і твором.

1.      Лісник.                                  А)   І. Франко «Фарбований Лис».

2.      Мавпа Фрузя                        Б)   В .Королів-Старий «Хуха-Моховинка».

3.      Недоладько                           В)  В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон».

4.      Капітан Макака.                   Г)  Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні 
                                                              Недоладії»

                                                                                                                          

11.  Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.

 

12. Охарактеризуйте Алю з казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії

 

                                                              Варіант 2

Кожна відповідь 1 бал

1. Хухи називають людей...

А «Вищі створіння»;                Б «люди»;

В «господарі»;                          Г «істоти».

2.Моховинці довелося повернутись до лісу, бо...

А  Дід-лісоруб поранив її;                    Б  господар прогнав її;

В  рідні дуже сумували за нею;           Г тому що скінчилась зима.

3.У  чарівну країну можна потрапити в казці «Цар Плаксій та Лоскотон», якщо...

А  блукати лісом до цілковитої утоми;

Б  закликати перед сном Лоскотона;

В  уявити її уві сні;

Г  сховатися в шафі та знайти таємні дверцята.

4. Із наведених прикладів прислів’ям є...

А завжди в роті, а не проковтнеш;              Б   праця чоловіка годує, а лінь марнує;

В чужими руками жар загрібати;                Г   п’яте колесо до воза.

5. Створюють загадки так...

А   придумують цікавий вислів;

Б   змальовують якийсь предмет;

В   у прихованій формі змальовують задуманий предмет;

Г   наводять визначення зі словника.

6. Аля допомогла недоладянам, бо...

А   доробила все, що було недороблено;

Б   перемогла Першого Недорадника;

В   прогнала з країни Недочеревика;

Г  допомогла Недоладьку завоювати трон.

7. Із наведених прикладів приказкою є...

А   Маленька праця краща за велике безділля.

Б   Ні в казці сказати, ні пером описати.

В   Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Г    Праця людину годує, а лінь марнує.

8. Народ утілює в загадках...

А   обережність, звичку остерігатися ворогів і недругів;

Б   схильність до таємничості, шифрування;

В   уявлення про дивовижний і загадковий навколишній світ;

Г   почуття гумору.                                                                               

 

9. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:

1. "...Народилася не ранньою весною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, веселе, ясне літо. ЇЇ дужежаліли і любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко..."

2. "...Він приходив кожний вечір - Хай чи дощ іде, чи сніг - До голодної малечі, І усім приносив сміх.."

3. "...маленький чоловічок у величезних чоботях з червоними шнурками..."

А).Коза-Лиска ("Хуха- Моховинка")

Б). Хуха- Моховинка ("Хуха- Моховинка")

В). Недоладько ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

Г). Лоскотон ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Д). Капітан Макака ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Є). Недочеревик ("Цар Плаксій та Лоскотон")                       
 

10.  Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:
            1. "...Якийсь дивний та страшний звір, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, а хвіст у нього - не хвіст, а щось таке величезне і важке, немов довбня..."

2. "...Вона нічого не могла доробити до кінця. Ніколи з того, що їй давали в тарілку, не доїдала, того, що давали пити, не допивала..."

3. "...Голова його, мов бочка, очі, наче кавуни..."

А). Лоскотон ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Б). Аля ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

В). Хуха- Моховинка ("Хуха- Моховинка")

Г). Лис Микита ("Фарбований Лис")

Д). Плаксій ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Є). Недочеревик ("Цар Плаксій та Лоскотон")             

11. Що таке загадка?

12. Охарактеризуйте Плаксія із казки «Цар Плаксій і Лоскотон»

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
10 грудня 2021
Переглядів
2662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку