Урок№28 Дата:16.12
Тема: ТКР№2. З теми «Літературні казки», «Загадки. Прислів’я. Приказки». (різнорівневі завдання)
Мета:
- перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми, уміння застосовувати здобуті знання практично; виконувати тестові завдання різних видів;
- розвивати увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; формувати кругозір, світогляд;
- виховувати в учнів почуття відповідальності; прищеплювати пізнавальний інтерес до наслідків власної праці.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
IV. ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготувати прислів’я та приказки
« Літературні казки, прислів’я та приказки»
Варіант 1
Кожна відповідь 1 бал
1. Чи вдавалося стрільцям впіймати Лиса? (Казка «Фарбований Лис» І. Франка)
А Так, час від часу; Б ні, ніколи;
В лише одного разу; Г коли він сам здався.
2. Лис не міг повернути свою звичайну зовнішність, бо... (Казка «Фарбований Лис» І. Франка)
А фарба міцно засохла; Б йому подобалася нова зовнішність;
В він не хотів, щоб його впізнали; Г хотів спочатку обдурити псів та викрасти курку.
3. Характер мала Хуха...
А злий, зухвалий; Б ледачий;
В грубий, примхливий; Г лагідний, слухняний.
4. Лис після того, як сховався в діжці, став кольору...
А синього; Б рожевого;
В чорного; Г білого.
5. Хухи називають людей...
А «Вищі створіння»; Б «люди»;
В «господарі»; Г «істоти».
6. Немає Хух-болотянок, бо...
А Хухи не люблять вогкого; Б їм не подобається ця назва;
В вони так далеко не селяться; Г вони є лише лісові.
7. Країна, де царював Плаксій, називалася...
А Сльозолий; Б Сльозограй;
В Плаксивий край; Г Плакса.
8. Відрізняло Алю від інших дітей те, що...
А вона нічого не могла доробити до кінця;
Б вона була дуже розумна;
В вона була зовсім непосидюча;
Г вона була звичайною дівчинкою.
9. Знайти пару - кінцівки прислів’їв( наприклад: 1-а, 2-б).
1. Слово – не горобець, А) а на людину, як робить.
2. Людей питай,. Б) а добрий – від радості.
3. Око бачить далеко, В) як вилетить, не піймаєш.
4. На дерево дивись, як родить, Г) а розум ще далі.
5. Ліпше своя хата, Д) але й свій розум май.
6. Злий плаче від заздрості, Е) ніж чужа
10. Установіть відповідність між героєм і твором.
1. Лісник. А) І. Франко «Фарбований Лис».
2. Мавпа Фрузя Б) В .Королів-Старий «Хуха-Моховинка».
3. Недоладько В) В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон».
4. Капітан Макака. Г) Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні
Недоладії»
11. Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.
12. Охарактеризуйте Алю з казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії
Варіант 2
Кожна відповідь 1 бал
1. Хухи називають людей...
А «Вищі створіння»; Б «люди»;
В «господарі»; Г «істоти».
2.Моховинці довелося повернутись до лісу, бо...
А Дід-лісоруб поранив її; Б господар прогнав її;
В рідні дуже сумували за нею; Г тому що скінчилась зима.
3.У чарівну країну можна потрапити в казці «Цар Плаксій та Лоскотон», якщо...
А блукати лісом до цілковитої утоми;
Б закликати перед сном Лоскотона;
В уявити її уві сні;
Г сховатися в шафі та знайти таємні дверцята.
4. Із наведених прикладів прислів’ям є...
А завжди в роті, а не проковтнеш; Б праця чоловіка годує, а лінь марнує;
В чужими руками жар загрібати; Г п’яте колесо до воза.
5. Створюють загадки так...
А придумують цікавий вислів;
Б змальовують якийсь предмет;
В у прихованій формі змальовують задуманий предмет;
Г наводять визначення зі словника.
6. Аля допомогла недоладянам, бо...
А доробила все, що було недороблено;
Б перемогла Першого Недорадника;
В прогнала з країни Недочеревика;
Г допомогла Недоладьку завоювати трон.
7. Із наведених прикладів приказкою є...
А Маленька праця краща за велике безділля.
Б Ні в казці сказати, ні пером описати.
В Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
Г Праця людину годує, а лінь марнує.
8. Народ утілює в загадках...
А обережність, звичку остерігатися ворогів і недругів;
Б схильність до таємничості, шифрування;
В уявлення про дивовижний і загадковий навколишній світ;
Г почуття гумору.
9. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:
1. "...Народилася не ранньою весною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, веселе, ясне літо. ЇЇ дужежаліли і любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко..."
2. "...Він приходив кожний вечір - Хай чи дощ іде, чи сніг - До голодної малечі, І усім приносив сміх.."
3. "...маленький чоловічок у величезних чоботях з червоними шнурками..."
А).Коза-Лиска ("Хуха- Моховинка")
Б). Хуха- Моховинка ("Хуха- Моховинка")
В). Недоладько ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")
Г). Лоскотон ("Цар Плаксій та Лоскотон")
Д). Капітан Макака ("Цар Плаксій та Лоскотон")
Є). Недочеревик ("Цар Плаксій та Лоскотон")
10. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:
1. "...Якийсь дивний та страшний звір, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, а хвіст у нього - не хвіст, а щось таке величезне і важке, немов довбня..."
2. "...Вона нічого не могла доробити до кінця. Ніколи з того, що їй давали в тарілку, не доїдала, того, що давали пити, не допивала..."
3. "...Голова його, мов бочка, очі, наче кавуни..."
А). Лоскотон ("Цар Плаксій та Лоскотон")
Б). Аля ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")
В). Хуха- Моховинка ("Хуха- Моховинка")
Г). Лис Микита ("Фарбований Лис")
Д). Плаксій ("Цар Плаксій та Лоскотон")
Є). Недочеревик ("Цар Плаксій та Лоскотон")
11. Що таке загадка?
12. Охарактеризуйте Плаксія із казки «Цар Плаксій і Лоскотон»