Траєкторія супроводу обдарованої дитини

Про матеріал
Стаття представляє досвід роботи вчителя з обдарованими учнями, наводить шляхи педагогічного супроводу обдарованості
Перегляд файлу

Малярова В.М., учитель зарубіжної літератури Селидівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6

Із досвіду роботи з обдарованими учнями

 Учитель  розуміє: «статуя є в кожному камені; треба тільки вміти її зробити » (Мікеланджело).

Структура роботи з обдарованими учнями:
 

 Обдарованість – результат поєднання трьох характеристик: інтелектуальних  здібностей, що  перевищують середній рівень,  творчого підходу й наполегливості.

Педагогічний супровід навчання та виховання обдарованої дитини ґрунтується на готовності вчителя, тренера, вихователя навчити  учня самостійно планувати свій життєвих шлях, розробляти індивідуально освітню траєкторію, а також адекватно реагувати на фізичний чи емоційний дискомфорт учня, на його запит про взаємодію.

До особливостей взаємодії суб’єктів педагогічного супроводу належить :

  • діалог, визнання права на власну думку, повага та толерантне  ставлення до  іншої  точки зору, компромісне розв’язання конфліктів;
  • творча активність  учня та вчителя;
  • паритетність учасників навчально-виховного  процесу з  урахуванням соціокультурних  норм спілкування;
  • свобода вибору суб’єктів взаємодії.

Способами педагогічного супроводу є:

  • створення педагогічних  ситуацій для вільного  визначення учнями  відповідного  вибору стратегії навчання,  спілкування,  поведінки, джерел необхідної інформації, завдань різноманітного характеру та складності, форм звітності;
  • створення педагогічних ситуацій щодо формування та розвитку уміння життєвого та професійного самовизначення;
  • спільна разом із  учнями розробка послідовності освітньої  діяльності та забезпечення її відповідною організацією навчально-виховного процесу;
  • рефлексивна взаємодія вчителя та учня щодо продуктів навчальної  діяльності;
  • створення комфортного середовища, що базується на атмосфері відкритості,  діалозі, толерантності, повазі до іншої думки, позиції.

Однією із форм педагогічного супроводу обдарованої дитини є літературне портфоліо (http://surl.li/dghof).

Досвід апробований протягом багатьох років. Маю результати успішної участі дітей в конкурсах та олімпіадах різного рівня. 
 

docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку