Транспорт майбутнього

Про матеріал
Відкритий урок (пара) 2 год. з розділу "Енергія і енергетика" з премету інтегрованого курсу " Природничі науки" за програмою авторського колективу І.Дьомін, В.Задоянний С.Костик. Цей урок ознайомлює учнів з автомобільним транспортом від початку виникнення автомобіля до транспорту майбутнього, допомагає розібратися в принципі будови двигуна, розвиває логічне та критичне мислення з просторовою уявою. Подано урок у формі вистави з ведучими.
Перегляд файлу

Міністерство культури та стратегічних комунікацій України

Управління культури та охорони культурної спадщини

Черкаської обласної військової адміністрації

Черкаський музичний фаховий коледж ім. С.С. Гулака-Артемовського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 з інтегрованого курсу «Енергія і енергетика»

 

за темою:

 «Транспорт майбутнього.»

 

викладача циклової комісії

«Загальноосвітні, гуманітарні

та соціально-економічні дисципліни »                                                                 Кондес Лариси Іванівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Транспорт майбутнього.

Мета: Ознайомити учнів з транспортом майбутнього, згадати історію виникнення автомобіля, розібратися в принципі будови двигуна, розвинути логічне та критичне мислення з просторовою уявою.                        Обладнання: телевізор, комп’ютер, проектор.

                                    План.

I. Вступ

II. Основна частина:

  1. Історичні відомості про автомобілі
  2. Будова двигуна
  3. Світові автогіганти
  4. АвтоКРАЗ
  5. Топ 5 військових машин
  6. Автомобілі майбутнього
  7. Гіперлуп
  8. ВАРП двигун

III. Підсумок уроку:

  1. Кросворд
  2. Оцінювання.

  

                                 Хід уроку.                                                                                                                        

Ведуча: Представляємо

Іщенко Ростислав

Розкаже нам про Історію виникнення 1-го автомобіля:

 Франція. Головна автомобільна країна на межі 19-20 ст. Ні Америка, ні Англія, ні Німеччина, а саме Франція! В реаліях 21 ст., це звучить доволі дивно, так як на даний момент автомобільна промисловість Франції м’яко кажучи сірі та нецікаві. Дивні за дизайном – Так, не можна щось сказати більше.

Але, ця ситуація складається лише на сьогоднішній день. На межі 20 ст. Французи стояли на піку технологій. Про них балакали, про них мріяли, ними захоплювались та хотіли бути на них схожими! На сьогоднішній день все занадто блякло та сиро. Чим трагічніше пірует вниз, тим нам з вами цікавіше! Зараз ми з вами відправимось у тур по Франції 19-20 ст. та її автопрому, із якого ми сьогодні дізнаємося:

 

 1. Як виглядав перший транспорт на нашій планеті?

 2. Головний безумець та мотиватор для чоловіків!

 3. Як жінка ?!

 4. Втрачений батько!


“Як Ніколя транспорт придумував”

Щоб розуміти всю картину, ми повернемося аж у 1769 рік, ще до Французької революції. В країні монархія, при владі Людовік XVI (той самий, що по результатам революції отримає наганяй і буде страчений на гільятині), але сам Людовік нам не цікавий, але я ось що хочу розповісти, що Французи настільки винахідливі, що придумали перше ДТП, ще до того як з’явилися перші автомобілі. Знайомтесь - Ніколя-Жозеф Кюньо, офіцер Французької армії, першим у світі створив транспортний засіб як такий.

                                            

Отже, Ніколя прикрутив до возу паровий бак, зробив привід на переднє колесо і почав розводити багаття. Парові двигуни в той час були, але ніхто не думав їх прикручувати до возів. І це спрацювало, воно почало рухатись і навіть набрало аж цілих чотири кілометри на годину!

 

    

Перший прототип досі стоїть у Консерваторії Мистецтв та Ремесла у Франції, м.Париж, а вже у 2010 році студенти із Національної вищої школи Мистецтв та ремесла створили прототип цього возу, та покаталися по Парижу. Для чого, спитаєте ви? А просто серед вчених були суперечки з приводу того чи могло це взагалі їхати.Перший автомобіль з’явиться аж через 100 років, але теж у Франції!

         

                      “Головний безумець та мотиватор для чоловіків!”

Уявіть людину, яка стала головою всіх автомобілістів у світі, ідеолог, гонщик, про кого ви подумаєте? Я думаю ви ніколи про нього навіть не подумаєте!

Відмотаємо трохи часу від виставки 89-го до 81-го, кінець року, по Парижу гуляє молодий Альберт, який шукає подарунки для друзів!

Там помічає малий потяг на паровому двигуні! І знаходить тих самих двох майстрів, що займались як раз прикрасою вітрини, вони йому сказали, що хочуть якось зробити самохідний паровий екіпаж, а Альберт хотів того ж!

Його звали Маркіз Фелікс Філіп Альберт ДеДіон Девандон Девальфьянс, але у історії він залишився як Альберт ДеДіон, а майтрів звали Жорж Бутон та Шарль Арман-Трепарту, весь 82-гий рік вони шукають приміщення для виробництва, а вже в 83 році з’являється компанія за ініціалами їх засновників – De Dion, Bouton, Trepardoux.

Треба трохи пояснити хто такий Альберт – він був із старого аристократичного роду, був повноцінним членом вищого Парижської спільноти. Бали, церемоніал і т.д, т.п. В вищих колах він був знаменитий тим, що він міг зробити все що хочеш.

 

                                        

 

Його найулюбленіше, це швидкість. Як він сам казав – “Швидкість - це те, без чого я не можу жити!”.

Всі його любили до того моменту, поки його прізвище не з’явилося у назві компанії зі звичайними простолюдинами! У 83-ому році без попередження та проголошення війни, в центрі міста з’являється самохідний візок, який більше нагадував потяг, що тріщав та димив на всю вулицю розлякуючи всіх на шляху!

 

          

 

Скандал, сімейний суд, заборона займатися цим ділом, щоб не заважати та не псувати честь фамілії! Але він це все відкинув, тим паче до нього вишикувалася черга.

У 84-ому році, з’являється перший двухмісний автомобіль від Маркіза ДеДіона, який називався Ля Маркіз!

 

                                   

 

Машина була двомісна, але з відкритим котлом. Тому конструкцію змінили вже у 1885 році. З’являється перший серійний ДеДіон Трепарту з закритими паровими двигунами в який вже влазили три людини, потім буй Тайп 2 з двома котлами, який розганявся до  40 км.ч, а у 88-ому році з’являється на базі Тайп 1, Тайп 3.
                                          “Як, жінка!?”

Був тоді дуже крутий юрист, якого звали Едуард Сарацин, якось між справою він працював у Німеччині на одному із заводів, де він познайомився із цікавим інженером Готлібом  Даймлером, він дуже пристально спростерігав за ним, а потім, як дізнався, що той працює над швидкісним двигуном. Практично одразу вони домовилися, що як тільки він додумає цей двигун, то Едік одразу стане його ексклюзивним представником у Франції, але договір був усний. Але Едіку було цього достатньо, щоб вже докумекати виробництво цього мотору на території Франції.

 

                                      

 

Є у Парижі таке місце як Коль централь Парі, із під крила цього коледжу випустилося більше всього інженерів в 19 столітті, там же і вчились Ельфель, наш Едік та Еміль з Рене!  Було це у 1887 році, а ще в цей рік неочікувано помер Едік Сарацин.  Все, що він встигає зробити, це сказати своїй дружині Луізі Сарацин, що їй треба продовжити спілкуватися з Даймлером, що його мотори це майбутнє, і вона повинна закінчити почате! Щоб ви розуміли, на той час досі навіть у Франції, не було зрозуміло, чи жінка людина чи взагалі що!

 

                                         

 

Після створення компанії Панар Лівасор, практично одразу Еміль Лівасор і Луіза Сарацин одружуються… Вони були знайомі ще до знайомства з Едіком… Але так чи інакше, правди вже ніхто не дізнається!

                                    Втрачений батько!

Знайомтесь, це Саша Дорак . Він створив свою компанію.

 

                                  

 

Він нарощує потужності своїх двигунів, бо у гонках же якось перемагати треба! І вже у  1903 році з’являється знаменитий Флаін Фіфтін, з трьох літровим, чотирьох циліндровим мотором.

 

                                

Але Сані цього було мало, йому хотілось абсолютного лідерства!

Тому він придумав побудувати ще один такий самий мотор, спаяти їх в один, створивши перший В8, який мав 22 літри і почали ставити рекорди.

 

 

 

У цього монстра не було переднього гальма взагалі, перший хто їхав на ньому, це Поль Барак у 1944 році, ставить рекорд світу по швидкості набраний за одну милю, швидкість була 163 км.ч, фінальним результатом був рекорд у 197 км.ч. На ньому тоді їхав амбасадор адреналіну Луі Шевроле!

Все це призвело до масового виробництва дуже потужних автомобілів, та смертельних гонок…

Адже людство не уявляє своє життя без автомобілів

Як казав один відомий персонаж Остап Бендер  автомобіль  це не розкіш а спосіб пересування.

Ведуча. Наступна тема, буде про серце автомобілів.

Серцем будь якого автомобілля є двигун, і про автомобільні серця нам розкаже

Ліза  Ш.

Перші двигуни - це парові двигуни.

 

Парові двигуни працюють, коли вода нагрівається і перетворюється на пар. Цей пар потім просочується через турбіну, що приводить в рух велике колесо. Колесо обертається, створюючи енергію, яка використовується для руху машини або машини. Парові двигуни були дуже популярні у минулому, особливо в парових потягах та кораблях. Але зараз їх часто замінюють іншими видами двигунів, які працюють на бензині або дизельному паливі.

 

Отож

Існують два основних види двигунів внутрішнього згоряння: бензинові і дизельні.

Бензинові двигуни: У цих двигунах бензин змішується з повітрям у циліндрі. Після цього суміш займається і створює вибух, який змушує поршень рухатися вниз і вгору. Рух поршня перетворюється на обертання колінчастого вала, який передає енергію до коліс. Бензинові двигуни використовуються у більшості легкових автомобілів.

    

Дизельні двигуни: У дизельних двигунах повітря стискується в циліндрі, а потім до нього додається паливо. Після цього суміш стискається, і відбувається самозаймання палива без іскри. Це створює вибух, який рухає поршень вниз і вгору, а потім передає енергію до коліс через колінчастий вал. Дизельні двигуни використовуються у вантажівках, автобусах, сільськогосподарській техніці та інших важких машин

          

Електродвигуни

    

 

Електродвигуни працюють за допомогою електричної енергії. Коли струм проходить через їх котушки, вони створюють магнітне поле, яке змушує їх рухатися. Цей рух перетворюється на корисну роботу, наприклад, привід машин або роботу вентилятора. Електродвигуни використовуються у багатьох пристроях, від пральних машин до автомобілів.

Електродвигуни можуть бути не повністю екологічними через джерело електроенергії, яке вони використовують. Якщо ця енергія генерується з використанням вугілля або інших неекологічних джерел, то електродвигуни можуть викидати в атмосферу шкідливі речовини під час виробництва електроенергії.

Ведуча. Про один завод ви вже дізналися тож давайте дізнаємся де відбувається народження світових автомобілів.

 Це звичайно авто гіганти!!!

 І про них нам розповість

Аліса 

У світі автомобілебудування постійно відбуваються зміни, прогрес не стоїть на місці, а сучасні автогіганти змагаються за лідерство на ринку, впроваджуючи нові технології та інновації.

Лідерами серед автогігантів є такі компанії, як Toyota, Volkswagen Group, General Motors, Ford та Tesla, кожна з яких вносить свій внесок у розвиток індустрії.

     

 

Toyota, наприклад, відома своїм підходом до виробництва, який акцентує увагу на надійності та ефективності. Їх система виробництва стала зразком для всієї автомобільної індустрії.

В той же час Volkswagen Group продовжує розширювати свій вплив, інвестуючи великі кошти у виробництво електричних транспортних засобів та новітні технології.

General Motors та Ford, американські автогіганти, також не відстають у гонці інновацій. Вони активно впроваджують електричні та гібридні моделі, а також працюють над розвитком автономних транспортних систем.

Tesla, заснована Ілоном Маском, вирізняється серед всіх завдяки своєму фокусу на електромобілях та інноваційному підходу до виробництва та технологій.

Ці компанії регулярно презентують свої новинки на великих міжнародних автосалонах, таких як Франкфуртський автосалон у Німеччині, який відомий своїми новітніми моделями та технологічними інноваціями.

 

 

          

 

          

 

Детройтський автосалон в США славиться новими моделями пікапів та SUV.

Токійський автосалон зосереджений на компактних інноваційних автомобілях,

а Женевський автосалон у Швейцарії виступає майданчиком для прем'єр ексклюзивних суперкарів та екологічних транспортних рішень

Кожна автомобільна виставка має свій унікальний вплив на автомобільну індустрію, Виставки служать не тільки як маркетинговий інструмент, але й як каталізатор змін у автоіндустрії, вимагаючи від виробників вдосконалення продукції відповідно до сучасних вимог.

Ведуча.Звичайно в нашій країні виготовляють автомобілі.

Найближчий завод знаходиться у місті Кременчуг, полтавської області

І що це за завод? 

Розкаже Анастасія К.

Безпілотний КРАЗ «Спартан»

   

Створений разом з компанією Інфа Ком в 2020р. Такий же КРАЗ «Спартан, але в ньому вбудовані актуатори руля, педалі, автоматичної коробки передач. Саме головне-електронний блок керування на радіоуправлінні, через мережу Wi-Fi WiMAX 3G, на відстані до 10км. Також може керуватися «тактичною» перчаткою. Тактична перчатка розуміє жести. Автомобіль рухається зі швидкість 80км/год. Має датчики, які помічають перешкоди. Найзручніше керувати планшетом, адже можна використовувати декілька команд одночасно. Але в більшості, все залежить від оператора. Підсумувавши, можна сказати, що український автопром, особливо спецтехніка, має великий потенціал. Завод КРАЗ і модель "Спартан": Перспективи та вплив на військову техніку

Кременчуцький автомобільний завод (КРАЗ) спеціалізується на виробництві вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки. Заснований у 1945 році. У 2013 році був придбаний групою інвесторів під керівництвом українського бізнесмена Костянтина Жеваго. Власником заводу є холдинг «КРАЗ Інвест Груп».

 

КрАЗ Спартан (англ. KrAZ Spartan) — українсько-канадський бронеавтомобіль, що виготовляється на Кременчуцькому автомобільному заводі за ліцензією канадської компанії Streit Group.

Перший зразок  Streit Group Spartan був представлений 2012 року.

В основі концепції бронетранспортера – коробчата конструкція корпусу з використанням алюмінієвого захисту.

Завдяки алюмінієвій конструкції вдалось зменшити вагу бронетранспортера.

Машина використовувала 6-циліндровий бензиновий двигун Jaguar J60 об’ємом 4,2 літра з верхнім розташуванням клапанів та карбюратор Marcus. Для покращення надійності знижено ступінь стиснення і потужність впала з 265 к/с до 195 к/с на 5000 обертів на хвилину.

Вартість бронеавтомобіля становить 5,35 млн гривень.

Однією з ключових переваг моделі "Спартан" є її універсальність. Вона може виконувати різноманітні завдання, починаючи від перевезення військової техніки та вантажів до підтримки бойових операцій на важкодоступних теренах. Це робить "Спартан" незамінним елементом у військових операціях та забезпечує її постійний попит.

9 червня 2020 року під час виконування розвідувально-дозорних заходів один з «Спартанів» Національної Гвардії України, рухаючись у колоні, натрапив на міну. Вибух сильно пошкодив бронемобіль, але жоден, з 10 бійців Національної Гвардії України не загинув, відбувшись незначними травмами.

На початку 80-х років Spartan використовували для транспортування груп протиповітряної оборони, оснащених ПЗРК Javeline та Starburst. Такі бойові машини мали і в Королівській артилерії, розвідувальних підрозділах, протитанкових та полках охорони Королівських ВПС.

 

«КрАЗ Кугуар» або «КрАЗ Куга» (англ. KrAZ Cougar) — бронеавтомобіль виробництва Кременчуцького автомобільного заводу за ліцензією канадсько-еміратської компанії Streit Group.

Він має високу прохідність завдяки своїй конструкції і може працювати як на бездоріжжі, так і в екстремальних погодних умовах

Турбодизель

Вартість базової версії бронеавтомобіля $215 000.

КрАЗ Куга використовується українською армією.

3 грудня 2014 в Луганській області одна бронемашина підірвалась на вибуховому пристрої (надалі була відновлена та передана прикордонникам). 7 грудня 2014 року один з броньованих KRAZ Cougar прикордонників попав в засідку і був обстріляний, але самостійно виїхав з поля бою, автомобіль отримав 76 попадань.

КрАЗ-MPV «Fiona» — багатоцільовий броньований автомобіль високої прохідності класу MPV (Mine Protected Vehicle) на шасі КрАЗ-6322.

      

Призначений для виконання завдань по оперативному транспортуванню особового складу до місця проведення спецоперацій, а також вантажів і різного устаткування. Двигун дизельний з турбонаддувом. Бронеавтомобіль КрАЗ «Фіона» побудований на тривісному повнопривідному шасі КрА3-6322 (6х6).

Він належить до класу MRAP (Mine Resistant Ambush Protected). Надміцний бронекорпус з V-подібним днищем, розроблений спільно з канадсько-еміратською компанією Streit Group, відрізняється посиленим протимінним захистом.

Ведуча. Ми живемо в страшний період, такий як війна

І країна, яка являється  агресором має багато застарілого ресурсу  

Тому нам треба багато воєнної техніки, багато зброї та машин для того щоб перемогти технологічно, тому про найкращу світову  воєнну техніку автомобілів нам зараз розкаже

Катерина Ш.

 Топ-5 військових машин

У кожній  армії є свої утилітарні позашляхові платформи, які використовуються для різних цілей, на ній базуються і медичні автомобілі, і кулеметні гнізда, і радіолокаційне обладнання.

             Малюнок 1                               

  1. OSHKOSH L-ATV (США). Наприкінці 2015 року майже 10 років тривав конкурс по заміні застарілих Humvee, завершився перемогою позашляховика компанії OSHKOSH, одного з провідних виробників військової техніки. Вартість однієї машини приблизно 250 000 $, маса 6,5 тон, швидкість до 110 км/год, двигун 7 літровий потужністю 300 к/с. На даний момент існує 4 базових варіанти шасі і більш 30 різновидів залежно від призначення. (малюнок 1)

       Малюнок 2

  1. Iveco WMV(Італія). Італійський «Хаммер» розроблений компанією Iveco, в першу чергу відомою своїми вантажівками, але має також великий військовий підрозділ. На даний момент побудовано близько 3,5 к примірників. Автомобіль оснащений 195 к/с сильним двигуном, важить 7 тон, і розганяється на шосе до 130 км/год. (малюнок 2)

    Малюнок 3

  1. Pindad Komodo (Індонезія). Основний позашляховик армії Індонезії, розроблений локальною компанією Pindad і надійшов на озброєння в 2012 році на заміну покупним Humvee. Залежно від комплектації позашляховик важить 6-7 тон, оснащується 200 к/с сильним дизельним двигуном, має 7 офіційних комплектацій, рухається по шосе до 110 км/год. (малюнок 3)

   Малюнок 4

  1. Mowag Eagle (Швейцарія). Один з найбільш важких броневнедорожників в класі, швейцарський Mowag важить від 7 до 15 тон в залежності від комплектації. Двигун 6 літровий 250 к/с. Не так давно було представлено 5 покоління-ще тяжче і потужніше, яке по суті стоїть на межі переходу від позашляховика до бронетранспортера. (малюнок 4)

Малюнок 5

 

  1. STORM – це український багатоцільовий броньований автомобіль, призначений для використання в широкому спектрі спеціальних військових і цивільних застосувань. Створений для найсуворіших умов, автомобіль відрізняється винятковою мобільністю, надійністю і оснащений новітніми технологіями в області балістичного захисту, та захисту від саморобних вибухових пристроїв і мін. Важить 8 тон, харчується дизельним генератором. Може розганятися до 140 км/год від електричного генератора. При навантаженні максимальна швидкість по воді 30 км/год, по суші 20 км/год. Зарядитись повністю генератор може за 2,5 години. Потужність електричного двигуна 2500 к/с. (малюнок 5)

Ведуча .І ось ми підійшли до головної теми нашого Відкритого уроку- це автомобілі майбутнього.

Це ті які є вже в задумках але ми їх ще не бачимо на шляхах.

Називаються вони концепт кари, про них розповість Софія П.

Cadillac World Thorium Fuel:

     

 

Автомобіль який згідно з задумкою американського дизайнера Лорена Кулесуса може послужити цілих сто років без дозаправки, вічний автомобіль працює на торії, тобто на радіоактивних батареях, їздити на технічне обслуговування каділаку прийдеться раз в п'ять років, але ніяких розхідних матеріалів не потребується, тому якщо ви не побоїтеся сісти в радіоактивний автомобіль то зможете зекономити багато грошей і заповісти цей автомобіль своїм внукам.

Машина про яку мова піде далі схоже прийшла на заміну маленьким автомобілям для покупок. Concern general motors: 

 

 

Представив EN-V  як прототип міської машини майбутнього.

Як ми знаємо машин в місті стає все більше і більше, значить насувається спрощення розмірів автомобілів, так як місця всім вистачати не буде. General Motors  разом з Китайськими колегами створили мініатюрний автомобіль розмірами 1.2м в довжину і 1.8м в висоту. Машина виготовлена з пластику і карбону, має два посадочних місця. Їздить на лікійонних акумуляторах  які запитують два трьох кіловатних двигуна, максимальний розгін всього 40 км/год. Електронне управління і ніякого звичного руля взагалі зводять маневреність до мінімуму, розуміється розумною електронікою автомобіль напханий до границі/межі, має автопілот(система обміну даних з іншими машинами) і сканування обстановки навколо за допомогою мікрокамер.

Також можна запрограмувати ваш EN-V на любий маршрут, головне щоб батарейка не сіла.

Green Apple:

 

Не забруднює атмосферу і навіть очищає її. Всередині його повітро приймачів розташовані невеликі турбіни,ьякі по мірі їзди виробляють електрику,  але що найбільш цікавіше на виході з повітро приймачів встановлені спеціальні фільтри , які очищають міське повітря від шкідливих з'єднань і тяжких металів.

 

BMW Vision Next 100:

 

 

Новий концепт кар довжина якого становить 4.9м, має продемонструвати як зміняться автомобілі BMW в найближчі сто років.

За задумом авторів прототип здатний працювати одразу в двух режимам роботи: безпілотному - Easy і стандартному - Boost

при чому вони не суперечать одне одному.

Якщо водій хоче розслабитися  і не відволікатися на управління автомобілем, він вибирає режим Easy під час якого руль машини ховається в передній консолі, а передні крісла повертаються в пів оборота.

Окрім того проекційний дисплей виводить тільки ту інформацію яка необхідна переднім пасажирам.

В режимі Boost водій навпаки управляє автомобілем самостійно, при цьому на вітровому склі Vision Next 100 відображаються інші важні свідчення, наприклад данні про правильну траєкторію руху автомобіля, або про потенційно небезпечні елементи на дорозі.

Ще однією фішкою BMW стала наявність активної геометрії кузова, мова йде про 800 рухомих трикутних елементи розташованих як в екстер'єрі так і в інтер'єрі машини, вони здатні підлаштовуватися під вподобання водія, і допомагає управляти йому автомобілем, наприклад збільшувати чи зменшувати ширину колесної арки. Також відомо, що для виробництва BMW Vision Next 100 творці пропонують використовувати тільки відновлювальні та перероблені матеріали, наприклад вуглепластик який вже використовувався для виробництва компонентів інших машин, а от про те який двигун мін би приводити в рух автомобіль майбутнього представники Баварської марки, на жаль, не розповіли.

 

 

Ведуча. Крім автомобілів в майбутньому є місце потягам таким наприклад як гіперлуп

  Софія З.  розкажеш нам?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гіперлуп — це амбітна концепція транспорту, яка обіцяє революціонізувати спосіб, яким ми подорожуємо. Вперше цю ідею висловив Ілон Маск у 2013 році, описуючи систему, де пасажирські капсули переміщуються в майже вакуумних трубах. Це дозволяє зменшити опір повітря і досягати неймовірних швидкостей, які можуть перевищувати 1200 км/год.

Основна ідея полягає в тому, щоб зробити подорож між містами надшвидкою і зручною. Уяви собі, що ти можеш доїхати з Лос-Анджелеса до Сан-Франциско за 30 хвилин! Це було б не лише швидше, ніж літаком, але й значно комфортніше, оскільки пасажири могли б подорожувати без сильних вібрацій чи шуму, характерних для традиційних транспортних засобів.

Гіперлуп може працювати на основі магнітної левітації або електромагнітних систем, що дозволяє капсулам плавно переміщуватися в трубах. Вакуумні умови знижують опір повітря, що робить подорож ще ефективнішою. Крім того, цю систему можна забезпечити відновлювальними джерелами енергії, що робить її екологічно чистою альтернативою.

Однак реалізація цієї концепції стикається з численними викликами. По-перше, будівництво інфраструктури вимагатиме значних інвестицій і часу. По-друге, існують питання безпеки, які потрібно вирішити, адже подорож на таких швидкостях може бути небезпечною без належних систем контролю.

На сьогодні кілька компаній, таких як Virgin Hyperloop, працюють над прототипами та тестують технології, але до масового впровадження ще далеко. Однак потенціал гіперлупа для зміни нашого сприйняття подорожей і перевезень величезний. Якщо ці технології стануть реальністю, ми можемо побачити нову еру в транспорті, де подорожі стануть не лише швидшими, але й більш ефективними та зручними.

Гіперлуп — це не просто транспортна система; це можливість змінити наше уявлення про відстань, час і навіть про те, як ми взаємодіємо з містами і регіонами.

Ведуча.Фантастика, яку  широко застосували в Голівуді, вже починає жити в реальності -це бульбашка АЛЬКУБʼЄРІ-Варп двигун.

Що ж це таке ?

Богдана Т. розкакажеш?

Варп-двигун абo двигун викривлення – це технoлoгія, яка має працювати генеруючи пoля викривлення для фoрмування підпрoстoрoвoї бульбашки, яка oгoртає зoреліт, спoтвoрюючи лoкальний прoстoрoвo-часoвий кoнтинуум і рухаючи зoреліт зі швидкістю, яка могла б значнo перевищувати швидкість світла.  Варп-двигун - oдна з тих кoнцепцій, яка здається перевтіленою з фантастики в науку, приваблива і недoсяжна. Як відoмo, варп-двигун є пристрoєм, щo дoзвoляє кoсмічнoму кoраблю миттєвo переміщатися в прoстoрі з тoчки A в тoчку B, не здійснюючи багатoрічних та багатoвікових перельoтів на субсвітлoвих швидкoстях. Цей двигун працює на антиречoвині та кристалах дилітію.

 Візуалізація «класичної» гіпотетичної реалізації бульбашки Алькуб'єрре. У ній необхідне використання «екзотичної» матерії, проте нещодавно це обмеження вдалося оминути ©Limitless Space Institute

Згіднo з теoрією віднoснoсті Ейнштейна, ніщo в прoстoрі не мoже рухатися швидше за світлo, але при цьoму ніяк не oбмежується швидкістю руху самoгo прoстoрoвo-часoвoгo кoнтинууму. Саме така лазівка ​​дoзвoлила мoлoдoму мексиканськoму фізику-теоретику Мігелю Алькуб'єрре сфoрмулювати кoнцепцію бульбашки Алькуб'єрре, а потім змoделювати аналoг варп-двигуна, який здoбув пoпулярність під назвoю «двигун Алькуб'єрре».У 1994 рoці він вперше пoдав математичне рішення варп-двигуна і в престижному наукoвoму журналі "General Relativity and Quantum Cosmology" вийшла стаття Мігеля Алькуб'єрре "Варп-двигун: гіпершвидкі переміщення в рамках загальнoї теoрії віднoснoсті". У цій статті Алькуб'єрре прoпoнував: «Тут пoказанo, як у рамках загальнoї теoрії віднoснoсті та без залучення червoтoчин мoжна змінювати прoстір-час таким чинoм, що кoсмічний кoрабель змoже переміщатися у ньoму з дoвільнo великoю швидкістю. Йдеться прo сутo лoкальне рoзширення прoстoру-часу за кoсмічним кoраблем і прo таке ж стиснення прoстoру-часу перед кoраблем. У такoму разі мoжливе переміщення, яке відбуватиметься з надсвітлoвoю швидкістю з пoгляду спoстерігача, щo знахoдиться за межами oбласті oписаних збурень.»

Не пoрушуючи прийнятих закoнів фізики, він oписав систему руху кoсмічнoгo кoрабля зі швидкістю більшою за швидкість світла. Недoліком цьoгo теoритичнoгo рішення булo викoристання величезнoї кількoсті енергії, так званoї темнoї енергії, яку немoжливo oтримати практичним спoсoбoм.

У квантoвій теoрії пoля ефект Казимира виникає через флуктуації квантoвoгo вакууму в пoлі. Вакуум наповнений енергією і частинками , які то виникають, то зникають.  Цей ефект мoже ствoрювати невеликі, але вимірні сили між oб’єктами, щo знахoдяться в безпoсередній близькoсті, щo свідчить прo наявність тoгo, щo мoжна вважати «негативнoю енергією». Ця негативна енергія у теoріях зв’язку між викривленими бульбашками є критичною складовою, oскільки її мoжна викoристoвувати для маніпулювання прoстoрoм-часoм. Кocмічний корабель із варп-привoдoм насправді не перевищує лoкальнoї швидкoсті світла. Він пpoстo рзширює прoстір і рoбить відстань кoрoтшoю.

                                                                                         

Колишній фахівець NASA з варп-приводу, доктор Гарольд Уайт повідомив про відкриття справжньої реальної «Warp Bubble». І, за словами Уайта, цей перший у своєму роді прорив його команди Інституту безмежного космосу (LSI) встановлює нову відправну точку для тих, хто намагається виготовити повнорозмірний космічний корабель, здатний до деформації. Уайт додав, що «наш детальний числовий аналіз наших нестандартних порожнин Казимира допоміг нам ідентифікувати реальну та технологічну нано/мікроструктуру, яка, за прогнозами, генеруватиме негативну щільність енергії вакууму, так що вона виявлятиме справжню нанорозмірну бульбашку викривлення». Іншими словами, структура бульбашки деформації буде проявлятися за конкретних умов. Уайт попередив, що це не означає, що ми наближаємося до створення повністю функціонуючого варп-приводу, оскільки ще багато чого потрібно зробити.  «Щоб було зрозуміло, наше відкриття не є аналогом варп-бульбашки, це справжня, хоч і скромна і крихітна, варп-бульбашка» - сказав Уайт. При проведенні аналізу  та оцінки структури щільності енергії, присутньої в порожнині Казимира, як передбачає модель динамічного вакууму, Уайтом було виявлено мікро/наномасштабну структуру, яка передбачає негативний розподіл щільності енергії, що близько відповідає вимогам метрики Алькуб'єрре. Початок перевтілення фантастики в реальність закладено!

Ведуча.Підведемо підсумки

Того що ви  почули та що ви запамʼятали та якими уважними ви були на уроці

До вашої уваги  «Кросворд»

Який підготували Марина Т.   і Анастасія П.     

         

Оцінювання.

Подяка всім учасникам 2-х годинної події.

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку