Тренінг 5-7 класи Щастя-це гарне здоров’я

Про матеріал



Мета: узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я дітей та учнівської молоді, про основи культури і традиції харчування; викликати інтерес до здорового харчування та прагнення вживати корисні страви як засіб збереження та зміцнення здоров'я; створити на тренінгу дружню атмосферу, надати можливість удосконалити навички групової роботи та комунікації.

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

вул. Іскрівська, 1А, м. Кривий Ріг, 50054, Тел./факс (056) 442-05-73,

е-mail: school89@email.ua,   код ЄДРПОУ 20229976

 

 

 

Тренінг  5-7 класи

Щастя-це гарне здоров’я  http://i-visti.com/uploads/posts/2018-01/1516278978_57.jpg

Мета: узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді, про основи культури і традиції харчування; викликати інтерес до здорового харчування та прагнення вживати корисні страви як засіб збереження та зміцнення здоров’я; створити на тренінгу дружню атмосферу, надати можливість удосконалити навички групової роботи та комунікації. 

             Очікувані результати:

Учні повинні вміти:

  • розпізнавати корисну та шкідливу їжу;
  • називати страви, які допомагають зберігати здоров’я, зміцнювати його;
  • складати свій добовий раціон на основі здобутих знань;
  • демонструвати позитивне спілкування, активність і роботу в групі.

     Обладнання і матеріали: ватмани, ручки, скоч, фломастери, ножиці, стікери, клей, вирізки та малюнки з зображенням продуктів харчування, муляжі фруктів та овочів, етикетки від продуктів харчування.

     Що підготувати заздалегідь: правила роботи під час тренінгу, зображення гори, основні правила харчування.

 

                                                                                                   Девіз тренінгу:

Хвороб безліч,а здоров'я одне!

(Л.Берн)

                                                    Хід тренінгу:

  1.               Знайомство.

Проводиться для самопізнання і самовизначення учнів за допомогою метафоричних засобів та налаштування на позитив.

Продовжте фразу: «Я здорова людина, тому що…»

  1.               Нагадування правил тренінгу.

Записані на ватмані правила прикріплюються на стіну.

-Називати учасників по імені.

-Бути доброзичливим.

-Толерантним.

-Активним .

-Тактовним.

-Уважним .

-Ввічливим.

-Лаконічним.

-Щирим.

-Не перебивати.

-Налаштуватися на позитив .

  1.               Очікування від тренінгу.

      Біля підніжжя заздалегідь намальованої гори на клейких папірцях учні наклеюють свої очікування. Наприкінці тренінгу по мірі здійснення очікувань учні розміщують їх на вершині гори або біля неї.

  1.               Вступ.

        Життя – це багатство, яке дається кожному із нас батьками. І, звичайно, хочеться, щоб воно було красивим і щасливим. А це можливо лише за умови міцного здоров’я. Давайте визначимо основні складові здоров’я.

Метод «Асоціативний кущ». Учні по черзі називають складову здоров’я та записують її у схему.

Підсумок. Як бачимо, однією зі складових здоров’я є правильне (раціональне) харчування. Їжа повинна мати всі ті речовини, з яких складається наше тіло. Тому кожній людині треба вживати необхідні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. І зараз ми з’ясуємо, якими речовинами багаті продукти харчування, які ми вживаємо щодня.

Робота в групах.

    Учні поділяються на групи, кожна група отримує аркуш, на якому написана речовина: білки, жири, вуглеводи, вода і мінеральні солі. Потрібно скласти колаж із малюнків-продуктів, у яких є запропоновані речовини. Потім один з учасників кожної групи розміщує свою роботу на дошці і захищає.

1-а група. Без білків людина не може існувати. Кожна клітинка нашого тіла містить у собі білки. Щоб наповнити організм білками, потрібно їсти яйця, м'ясо, рибу, молоко. Містяться білки і у картоплі, свіжій капусті, гречаній, рисовій, вівсяних кашах.

2-а група. Жири – це теж частинки нашого тіла. Вони є одним з найголовніших джерел енергії. Це вони дають нам величезну кількість тепла. Найбільш необхідні для організму жири містяться у молоці та молочних продуктах, а також у яєчному жовтку. Корисна й олія.

3-я група. Вуглеводи знаходяться у продуктах у вигляді цукру та крохмалю. Цукор вживається і сам по собі й у складі цукерок, варення, тістечок. Багато цукру містять мед, фрукти, ягоди. Крохмаль є у хлібі, борошняних виробах, крупах, картоплі.

4-а група. Солі – це мінеральні речовини, які повинні бути в їжі: Кальцій, Фосфор, Магній, Залізо, Йод тощо. Вони необхідні для будівництва нашого тіла: кісток, скелета, зубів, м’язів, крові, мозку. Ці мінеральні речовини можна знайти в молоці, сирі, горосі, хлібі, щавлі, м’ясі, рибі, яйцях, капусті, яблуках, грушах і суницях. Людині надзвичайно потрібна вода. Вона потрапляє в організм з їжею, і у вигляді напоїв. Шкідливо і коли людина п’є багато води, і коли мало. Тому в усьому повинна бути міра.

  1.               Створення плакату «Наша помилка»

      З давніх-давен люди розуміли велике значення харчування для здоров'я. Мудреці давнього світу: Гіппократ, Парацельс, Гален та інші присвячували цілі трактати лікувальним властивостям різних видів їжі та розумному її вживанню. Видатний учений сходу лікар Авіценна вважав їжу джерелом здоров’я та сили. І.Мечников вважав, що люди рано старіють і помирають через неправильне харчування, а людина, яка харчується раціонально, може жити 120-150 років.

     Головна заповідь здоров’я у наш час повинна звучати так: «Харчуватися розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні й усувати їх». На вулицях міст та по телевізору ми бачимо багато реклами . І я вам пропоную створити свою рекламу у вигляді плакату із назвою «Наша помилка». Поміж малюнків із зображенням продуктів харчування виберіть ті, які ви вважаєте шкідливими для організму людини та наклейте їх на умовний плакат – ватман. Потім один із учасників кожної групи презентує свій плакат та акцентує увагу на шкідливості продукту. (Наприклад, чіпси – містять багато канцерогенів – речовин, які викликають онкологічні захворювання).

(Робота в групах, створення плакату)

Висновок. Найбільш вживанні помилки:

  1. Ми їмо занадто багато. 10% дітей і 30%  дорослих мають надмірну вагу.
  2. Ми їмо занадто жирну їжу. Норма – 80 грамів жиру на добу для дорослої людини.
  3. Ми неправильно обираємо їжу. Неповноцінність їжі – наслідок нестачі вітамінів, свіжих овочів, фруктів, м’яса. Молока, риби. Проте їмо багато хліба, картоплі.
  4. Ми часто п’ємо газовану воду.
  5. Ми неправильно їмо, вживаючи їжу нерегулярно, занадто швидко і великими порціями.
  6. Ми їмо багато солодощів та шкідливих продуктів.
  7. Ми неправильно готуємо їжу, зловживаючи сіллю та смаженим.
  8. Ми мало знаємо про культуру харчування.
  1. Гра «Завжди, іноді, ніколи»

 По черзі показувати продукти харчування всім учням. Учні за допомогою жестів показують кінець речення: «Цей продукт можна їсти…»

(Завжди – великий палець правої руки піднімають угору;

Іноді – відводять у бік,

Ніколи – опускають униз).

      У далекому минулому бажання вразити гостей кількістю страв розвивалося катастрофічно швидко. Імператор Август пригощав гостей 4-6 стравами. Один із Бургундських герцогів довів їх кількість до 30. При дворі англійського короля нерідко подавали 44 страви. Особливо відрізнялися російські бояри, у них звичайне частування складалося з 30-40 змін. Рекорди ставилися на царських бенкетах – від 100 до 200 страв. А обід на честь одного посла склав 500 страв. Траплялися і смертельні випадки, тому легко зрозуміти тих, хто був неспроможний з’їсти повний обід.

Щоб у вашому житті не сталися такі прикрі випадки, запам’ятайте:

7. Основні правила харчування

1. Їжу слід приймати в один і той самий час невеликими порціями, не менше трьох разів на день, а при схильності до повноти 4-6 разів.

2. Обов’язково снідай перед тим, як ідеш до школи, вечеряй не пізніше ніж за дві години до сну.

3. Добовий асортимент харчових продуктів повинен бути різноманітний, але важливо не переїдати.

4. Їж повільно, добре пережовуючи.

5. Не жуй на ходу.

6. Не відволікайся від їжі розмовами, читанням, грою.

7. З дитинства слід привчати себе не зловживати солодощами.

8. Дуже корисно споживати кисломолочні продукти.

8. Вправа «Хто як їсть»

За тим, як ви їсте, можна сказати, яка ви людина.

-Під час читання їсть людина надто раціональна, часто робить декілька справ відразу.

-На ходу їсть людина, яка завжди поспішає, і тому недисциплінована, погано планує свій час.

-Швидко їсть людина, яка надає перевагу прискореному темпу життя, намагається негайно покінчити зі всіма справами, щоб почати нові.

-Повільно їсть людина, яка вважає, що задоволення можна і потрібно отримувати від маленьких радощів.

-За розкладом їсть дисциплінована людина, вона звикла берегти свій час.

  1. Підсумок.

    Ми сьогодні ще раз переконалися, що здоров’я значною мірою залежить від самої людини. Тільки ми самі маємо регулювати своє харчування. Це допоможе нам зберегти власне здоров’я на довгі роки.

Зворотній зв'язок.  Продовжте фразу: «На цьому тренінгу я….»

  1.  Аналіз очікувань (див. початок)
  2.  Прощання.

     Задумайтесь, діти. Наша зустріч сьогодні  була не випадковою, а дала можливість поміркувати, зробити для себе висновки. Крокуйте по життю сміливо і впевнено, і ваше життя буде довгим і щасливим. І не забувайте поради Св.Августина: “ Любов – понад усе.

Коли мовчиш – мовчи з любові.

Коли говориш – говори з любові.

Коли виправляєш – виправляй з любові.

Май завжди в глибині серця корінь любові.

І нехай з того кореня виростуть тільки добрі справи.

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку