Розробка уроку-тренінгу "Формування корисних навичок" містить прийоми інтерактивного навчання, навчання у групах та формує в учннів знання щодо корисних та шкідливих звичок.
Урок для учнів 7 класів: Формування корисних звичок
Мета: формувати в учнів мотивації дбайливого ставлення до життя і здоров’я; виховувати у підлітків бережливе, дбайливе та усвідомлене ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення; розвивати навички учнів, спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя.
Хід роботи:
Вчитель задає питання «Як ви сьогодні почуваєтесь?» та спрямовує учнів на роботу у парах.
Група 1.
Група 2.
Група 3.
Група 4.
Група 5.
Група 6.
( відповіді учнів)
«Скажіть мені, і я забуду. Покажіть, і я запам’ятаю. Дайте можливість обговорити, і я зрозумію. Дайте можливість навчити іншого, і я досягну досконалості». Цими словами Конфуція ми: будемо керуватися під час наступного етапу роботи.
Інструкція
Після опрацювання інформації:
Кожна група по черзі презентує свої знання, відповідаючи на запитання з аркушів, що лежать на столі ( на презентацію по 2 хв.).
Інформаційна картка
Запитання для груп:
7. Вправа «Шкідливо – корисно»
- Вітатися під час зустрічі з людьми;
- допомагати меншим та слабшим;
- перебігати дорогу на червоне світло пішохідного світлофора;
- виконувати ранкову зарядку;
- говорити неправду;
- дотримуватися режиму дня;
- доглядати за своїми речами;
- палити цигарки;
- вживати алкоголь;
- правильно харчуватись;
- гризти ручки,олівці;
- складати портфель поспіхом вранці;
- бути пунктуальним;
- гуляти на свіжому повітрі;
- вживати свіжі фрукти й овочі;
- робити компліменти іншим людям;
- посміхатись.
8. Вправа для змінення звички
9. Таблиця.
Визначення рівня фізичного здоров’я організму за допомогою суб’єктивних показників
Показник стану |
Оцінка |
||
«Добре» (4 бали) |
«Задовільно» (3 бали) |
«Погано» (2 бали) |
|
Самопочуття |
Гарне |
Млявість, знесиленість |
Слабкість, дратівливість, запаморочення |
Сон |
Спокійний, міцний, відновлюючий |
Переривчастий, засипання через силу |
Безсоння або підвищена сонливість |
Апетит |
Нормальний або трохи підвищений |
Знижений |
Відсутній |
Настрій |
Життєрадісний, бадьорий, упевненість у своїх силах |
Байдужість |
Занепадницький |
Бажання навчатися |
Велике |
Помірне |
Відсутнє |
Працездатність |
Висока, гарна |
Погіршена |
Різко знижена |
Біль у м'язах |
Відсутній |
Є, але швидко минає після душу, масажу |
Тривалий |
Підрахуйте загальну суму балів, отриману в результаті відповідей. Якщо сума балів становить:
від 26 і вище — стан вашого організму дуже гарний;
від 22 до 25 балів — гарний;
від 18 до 21 — задовільний;
від 14 до 17 — поганий.
10. Продовження вправи «Гора»
11. Рефлексія