тренінг 5 клас " Профілактика булінгу у учнівському середовищі".

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; ; формувати поняття про життя як найвищу цінність і неповторність; розвивати усвідомлення кожною дитиною оригінальності, індивідуальності, уміння адекватно реагувати на життєві випробування, у виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки
Перегляд файлу

 

Тема: ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Мета: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; ; формувати поняття про життя як найвищу цінність і неповторність; розвивати усвідомлення кожною дитиною оригінальності, індивідуальності, уміння адекватно реагувати на життєві випробування, у виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.

Хід заняття:

1. Привітання учасників. (3 хв.)

Мета: повідомлення теми заняття, установка на роботу.

Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами тут для того, щоб обговорити важливу тему - тему насильства та жорстокості серед учнів.

Кожному з нас, хоча б раз у житті доводилося зіткнутися з насильством. Воно могло застосовуватися проти вас самих, ви могли бути свідком, або самі ставали тими, хто ображає. Ми поговоримо про насильство та жорстокість, які направлені на одну дитину. Це явище називають булінгом. Сьогодні ми спробуємо зрозуміти почуття жертви булінгу, та поведінку агресора. І найголовніше, разом знайдемо шляхи допомоги постраждалій дитині та спробуємо убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу.

Сподіваюся, вам буде цікаво та пізнавально і ви з користю проведете час.

2.Мозковий штурм «Коло асоціацій» (1 хв)

 Мета: усвідомити багатогранність життя, його різноманітність.

 Запитання до аудиторії.

  • Скажіть, які асоціації виникають у вас із словом «життя»?

 Що включає в себе слово «життя?»

     Висновок: життя дуже багатогране, це яскравий світ, але для кожного він свій зі своїми радощами, переживаннями, значущими подіями. Все залежить від пріоритетів та цінностей, які людина для себе обрала.

 

3. Інформаційне повідомлення "Що таке булінг"(10 хв.)

Мета: ознайомити учнів з поняттям булінгу, соціальними ролями у булінгу та стилями їх поведінки.

Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.

Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Ви запитаєте що це таке : булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо . Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей. Це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском.

Причин булінгу — безліч. А тим, кого булять, може виявитися кожен, хто не вписався у рамки того чи іншого колектив.

4.Вправа «Банка життя» (3 хв)

Мета: сприяти формуванню відповідального ставлення до свого життя, виробленню (або усвідомленню) життєвих цінностей.

Ставимо на стіл велику скляну банку.

Сьогодні ми хотіли б поговорити з вами про життя. Що ви можете сказати про цю банку? (учні починають давати відповіді. Наприклад: «Вона порожня» або «вона скляна» і т. д.). Далі дістаємо з-під столу мішок із великими мушлями й починаємо вкладати їх у банку доти, доки вони не заповнять її до самого верху.

- А тепер що ви можете сказати про цю банку?

Далі дістаємо  пакет із горохом і  засипаємо його також. Горох заповнив простір між мушлями.

- А тепер?

Тоді  дістаємо пакет із піском, його теж  засипаємо в банку. Через якийсь час у банці не залишилося вільного простору. Тоді витягаємо пляшку води і вливаємо її в банку.

А от тепер банка повна!

Тож зараз я буду пояснювати вам, що щойно відбулося.

Банка – це наше життя. Мушлі – це найважливіші речі в нашому житті, це наша родина, це наші діти, наші кохані – все те, що має  для нас величезне значення.

Горох – це речі, не настільки значимі для нас, це може бути дорогий костюм або машина тощо.

Пісок – це все найдрібніше й незначне в нашому житті, всі ті дрібні проблеми, які супроводжують нас впродовж усіх прожитих днів.

Якби ми  спочатку засипали у банку пісок, то в неї уже не помістилися б ані горох, ані камені. Ніколи не дозволяйте різній дрібноті заповнювати ваше життя, закриваючи вам очі на значно важливіші речі.

  • А що ж означає вода?
  • Наскільки б ваше життя не було заповнене, завжди є трішки місця для байдикування. Незважаючи ні на які проблеми, точно знайдеться час на те, щоб розслабитися й відпочити!

 

5. Вправа "Чому так стається"(10 хв.) (слайд 5,6)

Мета: зʼясувати причини поведінки учасників булінгу.

Зараз кожен з вас вибере у мене картку. З іншої сторони там є зображення, Картки відкриваєте за моєю командою. Прошу об'єднатись у групи замалюнками, які є на картках. Дякую. А тепер, як ви думаєте, що означає "стріла?" (агресор), "око" (спостерігач), "мішень" (жертва). Ви мимоволі отримали ролі. А зараз кожна група буде мати своє завдання.

Завершальна вправа. • Роздайте учням «серця доброти» (Додаток 3.3). Слово вчителя: «Було б набагато ліпше, якби люди замість булінгу робили щось добре один для одного». • Запропонуйте учням написати на серці те, що може допомогти іншій людині, зігріти їй душу (поділитися парасолькою під час дощу, притримати для когось двері). Зберіть усі «серця», перемішайте їх, відтак запропонуйте кожному витягнути навмання одне серце та впродовж наступного тижня зробити те, що написано на його серці доброти, для когось іншого.

ПАМʼЯТАЙТЕ!

 Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують силою або образливими, злими словами.

 Ваша власність належить тільки вам.

 Ви маєте право на допомогу.

 Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

5. Перегляд відеоролику про булінг

6. Підведення підсумків. (7 хв.)

Наше заняття підійшло до кінця. Я хочу почути думку кожного з вас про сьогоднішнє заняття. Що викликало позитивні емоції, що негативні. Що було найкориснішим? Що запам’яталось найбільше!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "шаблони квітів"

 

Картинки по запросу "шаблони квітів"

 Картинки по запросу "шаблони квітів"

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурдело Наталья Григорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 березня 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку