Тренінг " Благополуччя дітей та педагогів"

Про матеріал
Тренінг " Благополуччя дітей та педагогів" для забезпечення розвитку ціннісного ставлення педагогів до здійснення психосоціальної підтримки дітей, в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема засобами навчання через гру;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Благополуччя завжди має бути в центрі будь-якого освітнього процесу, адже без благополуччя ми не можемо мислити та навчатися. Благополуччя ґрунтується на двох факторах, а саме: на безпосередній його підтримці та на вирішенні проблем. Педагоги впливають не лише на процес навчання дітей, а й на їхній всебічний розвиток (соціальний, емоційний, когнітивний, креативний і фізичний розвиток). Педагоги можуть відігравати важливу роль у підтримці дітей (наприклад, дітей із особливими психосоціальними потребами, зокрема, з особливостями психофізичного розвитку, підвищеною вразливістю тощо.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Передбачуваність і структурованість – два важливі фактори здорового розвитку та зростання дітей, а під час війни вони є надзвичайно важливими для відновлення «відчуття нормальності». Місця, які були знайомими і безпечними раніше, наприклад: дитячі майданчики, парки, розважальні центри, навіть власні будинки – можуть бути зруйнованими або тимчасово закритими. Саме заклад освіти може стати безпечним простором для вираження своїх почуттів і повернення до повсякдення. Створення безпечного освітнього простору (і офлайн, і онлайн), що відновлює почуття буденності та передбачуваності, може підтримати дітей під час війни. Створення безпечного освітнього простору, це створення правил, які допоможуть створити відчуття передбачуваності та структурованості. Також педагогам важливо звертати увагу на відновлення почуття радості, саме тому варто надавати перевагу ігровим взаємодіям. Створення безпечного освітнього середовища

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Кожна дитина реагує на стрес чи життєві труднощі по-різному. Однією із значущих ознак реакції на стрес є зміни в поведінці дитини, і це, зазвичай, негативні прояви. Педагогам варто пам’ятати, що не існує «поганих» дітей, лише їхня поведінка може бути негативною і те, як педагоги реагують на її прояви, або заохочує до дисциплінованості, або навпаки – погіршує її. Тому реакція педагога на поведінку дитини безпосередньо впливає на її благополуччя.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Сприяння соціально-інтерактивному середовищу Соціальне-інтерактивне середовище під час освітнього процесу – це важлива складова досягнень і благополуччя дітей. Тому педагогам важливо створити таке соціально-інтерактивне середовище, яке б сприяло побудові позитивних взаємин дітей одне з одним». Педагоги можуть створити позитивне соціально-інтерактивне середовище за допомогою активностей, які передбачають командну взаємодію, допомагають дітям усвідомити правила шанобливого ставлення одне до одного, пропонують освітній зміст, який пов’язаний з реальним життям дітей. Педагоги також можуть сприяти побудові міцних позитивних взаємин дітей одне з одним, які сприяють підтримці їхнього благополуччя.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Розвиток соціально-емоційних навичок та уміння подолання стресу через гру За допомогою цілеспрямованих активностей на розвиток соціально-емоційних навичок, безпечного середовища, яке сприяє формуванню позитивних взаємин між дітьми, педагог може покращити їхній емоційний стан. Це допоможе дітям в подальшому справлятися з будь якими негараздами в житті, контролювати свої емоції та долати стрес. Дослідження доводять, що розвинені соціально-емоційні навички позитивно впливають на загальний стан дітей, наприклад, допомагають зменшувати агресивну чи антисоціальну поведінку, сприяють кращому зосередженню увагу, покращують результати академічного навчання.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Обговорення труднощів Однією із практик підтримки благополуччя дітей є обговорення труднощів. Педагоги відіграють важливу роль у житті дітей і можуть надавати дітям щоденну підтримку, заспокоювати їх. При системному використанні інструментів і практик підтримки благополуччя дітей, педагоги можуть допомогти дітям адаптуватися та відновити відчуття «нормальності», незважаючи на будь-які тривожні події в житті. Сесія-обговорення має на меті підтримати дітей і запобігти довгостроковому негативному впливу війни на їхній соціально-емоційний розвиток».

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Додаткова підтримка Кожна дитина реагує на стрес по-різному, та наголошує на тому, що педагог не може надавати цілеспрямовану чи спеціалізовану допомогу дитині, проте у разі потреби він може направити батьків / опікунів дітей до відповідних фахівців. Щоб зрозуміти, чи потрібна спеціалізована допомога дітям, педагоги мають звертати увагу на зміни в їхній поведінці, як-от в додатку «Ознаки та симптоми стресу у дітей». Часом педагоги можуть не бути певними, що дитина потребує додаткової підтримки. У таких випадках педагог може запросити психолога на урок, щоб вже психолог зміг оцінити рівень стресу дитини та допомогти педагогу усвідомити наступні кроки.

Номер слайду 33

Педагоги можуть звертатися за психологічною допомогою для себе, дітей та батьків / опікунів до професійних психологів з проєкту «Поруч». Вони проводять онлайн та очні групи психологічної підтримки для дітей та батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи поруч з підлітками під час війни | Спільний проект МОН України та UNICEF (poruch.me)

Номер слайду 34

Коли педагоги схвильовані, засмучені, розчаровані тощо і не дбають про свій емоційний стан у таких ситуаціях, їхня здатність проводити заняття / уроки погіршується, а відтак — освітній процес. Стрес можна порівняти зі склянкою, яка постійно наповнюється водою. Якщо її не виливати, склянка переповниться. Якщо педагоги не піклуються про власне благополуччя, стрес може переповнити їх і бажання продовжувати працювати зникає. Тому педагогам надзвичайно важливо, передусім, дбати про особисте благополуччя, а вже потім — про благополуччя дітей. Благополуччя педагогів

Номер слайду 35

Стрес впливає не лише на дітей, а й може погіршувати здатність педагогів ефективно планувати освітній процес і проводити заняття / уроки. Дослідження доводять, що педагоги, які перебувають у стані стресу, більш схильні до негативного формування дисциплінованості. Через стрес педагоги не можуть контролювати власні емоції, але намагаються контролювати кожен крок дітей.

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Педагоги можуть контролювати свої емоції та стрес за допомогою вправ на усвідомлення. Усвідомлення — це стан людини, коли вона перебуває та зосереджується на теперішньому часі, приймає реальність, у якій перебуває. Усвідомлення допомагає зрозуміти, чому людина знаходиться у стані стресу, та як найкраще вийти з нього. Активність «Кінострічка», яка допомагає розвинути навичку усвідомлення.

Номер слайду 39

Збірка ігрових активностей «P. O. W. E. R.».pdf - Google Диск. Цікаві посилання: Ласкаво просимо до курсу «Як справлятися зі змінами: соціально-емоційне навчання через гру» (futurelearn.com)«Як справлятися зі змінами: соціально-емо - Онлайн-курс викладання (futurelearn.com)

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
30 січня
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку