Наука спілкування - зустріч з психологом

Про матеріал
Мета: ознайомити з різними формами привітання; дати уявлення про роль усмішки в процесі спілкування; розвивати навички невербального спілкування; розрізняти види усмішки; розвивати вміння співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки; виховувати потребу в постійному вдосконаленні науки спілкування; виховувати соціальну свідомість, бажання до самовдосконалення, прагнення пізнавати себе; виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.
Перегляд файлу

Наука спілкування

 

 

 Мета: ознайомити з різними формами привітання; дати уявлення про роль усмішки в процесі спілкування;

 розвивати навички невербального спілкування; розрізняти види усмішки; розвивати вміння співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки;

 виховувати потребу в постійному вдосконаленні науки спілкування; виховувати соціальну свідомість, бажання до самовдосконалення, прагнення пізнавати себе; виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.

 Міжпредметні зв’язки: інформатика, музичне мистецтво.

 Тип уроку: комбінований.

 Результати навчання. Наприкінці уроку учні:

  • оперуватимуть поняттям «спілкування»;
  • розрізнятимуть види спілкування;
  • розумітимуть вплив посмішки на процес спілкування;
  • вдосконалять навики невербального спілкування;
  • розрізнятимуть негативні та позитивні емоції.

 Матеріали та обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, диск «Урок 14» (картинки «Смайлик веселий», «Смайлик злий», «Пантоміма-смайли», «Гімнастика для очей», відео «Привітання у різних країнах», караоке «Вчать у школі»,  пам’ятка «Усе в твоїх руках»). Урок проводиться у кабінеті інформатики.

Хід уроку

 І. Організація учнів до роботи.

 Створення пози­тивного психоемоційного мікроклімату.

  1. Привітання.

 Коли пролунав дзвінок учитель заходить у клас. Без посмішки, демонструючи диктаторській стиль поведінки, починає урок. Із підвищенням  голосу учитель звертається до дітей.

-         Доброго дня, діти!

-         Сіли всі рівно, вирівняли спини, підготувалися до уроку!

-         Хто відсутній!?

-         Що було задано до дому!?

-         Готуйтеся до відповіді. (Учитель виходить з класу.)

 Із приємною щирою посмішкою учитель повертається у клас. Розпочинає урок теплим ніжним голосом звичним для дітей.

 На уроці не гукай,

 Завжди руку піднімай.

 Там, де шум і крик буває

 Працездатності немає.

  1. Хвилинка-цікавинка «Як вітаються у різних країнах?».

Будь-яке спілкування починається з привітання. Пропоную вам подивитися, як вітаються в різних країнах світу (диск «Урок 14», відео 1).

 Українці – толерантна нація, ми поважаємо традиції кожного народу. Давайте пограємо. Покажіть, як би ви привітали одне одного, потрапивши в Індію, у Францію. А тепер привітайтесь, як справжні українці.

 Молодці! Ви розумні, виховані та кмітливі діти. Ця гра показала, що ви

вмієте вітатися один з одним.

 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні на уроці будемо співати, в ігри грати, спілкуватися. Наш урок розпочався вчасно, саме тоді, коли продзвенів дзвінок. Скажіть будь-ласка, як вам було приємніше розпочинати урок: коли я зайшла у клас вперше чи вдруге? Чому? Ви переконалися, що спілкуватися можна по-різному? Саме про науку спілкування ми з вами сьогодні поговоримо. Навчимося розрізняти і висловлювати свої емоції без використання слів. Пригадаємо слова ввічливості. Більше дізнаємося про посмішку та її можливості.

 IIІ. Основна частина.

  1. Розповідь-побажання «Посміхайтесь!».

 Пропоную розгадати загадку: «Вона немає ціни. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона продовжується одну мить, пам’ять же про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих, які могли б прожити без неї, і немає таких бідних, які б не стали багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і служить паролем для друзів. Разом з цим її не можна купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо вона являє собою таку цінність, яка не принесе ніякої користі, якщо тільки не буде йти від чистого серця».

 Так що ж це? Звичайно ж, посмішка! Вчинки красномовніші за слова, а посмішка означає: «Ви мені подобаєтесь. Ви робите мене щасливим. Я радий вас бачити». Я кажу про справжню щиру посмішку - посмішку, сповнену сердечної доброти, що йде з глибини душі, посмішку, яка високо цінується в людських стосунках.

 Посміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою, будуть тягнутися до вас!

 Посміхайтеся! І ваша посмішка створить щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості в спілкуванні.

 Посмішка має йти від чистого серця, тоді ви станете багатші з її милості, адже, якщо ви з посмішкою розпочнете спілкування, то людина відповість вам взаємністю.

  1. Караоке «Вчать у школі».

Діти разом з учителем співають пісню «Вчать у школі» (диск «Урок 14», відео 2).

  1. Інтернет-гра «Настрій». (LearningApps.org категорія  «Психологія», вправа «Настрій»).

Завдання: з’єднайте зображення смайликів з їх настроєм (здивований, зацікавлений, окрилений, чудовий, засмучений).

До уваги педагога! Після виконання інтернет-гри варто виконати гімнастику для очей (диск «Урок 8», картинка 1).

 Учитель демонструє дві картинки смайлів (диск «Урок 14», картинки 1, 2). Який настрій був у вас зі самого початку уроку, коли я зайшла у клас вперше? А тепер який настрій? Чудово!

  1. Мозковий штурм «Що таке смайл?».

-         Що зображено на цих картинках? (Смайли).

-         Де ви зустрічаєтеся з ними? (В електронному світі).

 Кожен з вас має багато друзів. Сучасні діти спілкуються за допомогою

електронного та мобільного спілкування. Особливо таке спілкування дуже зручне, коли співрозмовник на далекій відстані.

Дайте відповідь на питання.

-         Що таке смайл?

-         Що означає слово «смайл»?

-         Для чого їх придумали?

 Назва «смайл» походить від англійського «smile», що перекладається, як «посмішка». Створювалися ці смайли для текстових повідомлень, в якості листування. Наприклад, ви щось хочете сказати людині, але не знаєте, як їй пояснити, що це жарт. Так от, для цього і були розроблені символи - смайлики.

 На даний час розроблено надзвичайно багато різниоманітних смайлів, які передають будь-яку емоцію.

  1. Гра «Пантоміма».

- Що таке міміка, жести?

Міміка - це здатність людини за допомогою скорочень м’язів обличчя показувати свої емоції, почуття і переживання.

 Жести - це рухи різних частин тіла (рук, ніг, голови), які супроводжують мову людини. Вони відображають справжнє ставлення до співрозмовника, обговорюваного події чи предмета, висловлюють приховані наміри або бажання людини. Жести, як ми вже говорили, в кожній культурі різні. Вони символічні і несуть багато інформації.

 Учень без слів, а лише за допомогою міміки та жестів намагається пояснити значення слова (емоції) або дії. Один учень показує лише одне завдання. Той учень, який першим відгадав, - продовжує гру.

До уваги педагога! Смайли із завданням (диск «Урок 14», картинка 3) краще помістити у коробочку чи торбину або розкласти на столі завданням додолу.

 Завдання: радість; захоплення; сум; приємний запах; заздрість; болить зуб; можна запитати; погано чую; пихатість; неприємний на дотик; зацікавленість, любов.

  1. Інтернет-гра «Позитивні і негативні емоції».   (LearningApps.org категорія «Здоров’я», вправа «Позитивні і негативні емоції».)

До уваги педагога! Після виконання інтернет-гри варто виконати гімнастику для очей (диск «Урок 8», картинка 1).

 Завдання: розподіліть емоції за групами (заздрість, любов, злість, упевненість, симпатія, спокійність, задоволення, пихатість, ніжність, страх, відраза, радість, довіра, розгубленість, зацікавленість, смуток, зневіра, рішучість, ненависть, розпач).

  1. Літературна хвилинка.

 Спілкування – це обмін повідомленнями. Люди можуть спілкуватися за допомогою слів і без них. Ви вже в цьому переконалися.

 Послухайте вірш. Хто буде дуже уважним, той зможе розшифрувати останні дуже важливі слова.

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать не важко:

Маленькі ключики твої -

Спасибі і будь ласка.

 - Діти, в яких ситуаціях говоримо ці слова?

Варто запам’ятати! Спілкуйтеся з людьми так, як би ви хотіли, щоб спілкувалися з вами!

 ІV. Заключна частина.

  1. Підсумки. Гра «Три смайли».

Діти по черзі відповідають на три запитання:

-         Яка інформація на уроці була новою?

-         Що запам’яталося найбільше?

-         Як здобуті знання стануть у нагоді у повсякденному житті?

  1. Побажання. Притча про Пихатого смайла.

 Колись давно в Англії, країні смайлів, жив розумний Пихатий смайл. Цілий день він тільки те й робив, що приміряв багате вбрання та вихвалявся перед підданими своїм розумом.

 Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився Веселий смайл, розумніший за самого Пихатого. Почувши про це, Пихатий смайл розлютився, але не виказав цього ні жестом, ні словом. Задумав він оголосити поєдинок і відстояти славу наймудрішого нечесним способом: «Візьму я в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках - живе чи мертве? Якщо Веселий смайл  скаже, що живе, я роздушу метелика, а якщо мертве - я випущу його».

 І ось настав день поєдинку. У пишній залі зібралося багато людей, усім кортіло побачити змагання найрозумніших у світі. Пихатий смайл сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу Веселого смайла. Аж ось двері відчинилися і до зали зайшов Веселий смайл. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. Тоді Пихатий смайл мовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве?» Веселий смайл усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!» Збентежений Пихатий смайл випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпочучи яскравими крильцями.

 Отже, так само і ваше здоров’я у ваших руках. І тільки ви маєте робити вибір - руйнувати його чи зміцнювати та відновлювати. Саме від вас залежить ваше спілкування і стосунки з оточуючими людьми. А для того, щоб ви зробили правильний вибір, хочу вам подарувати згадку про наш сьогоднішній урок (диск «Урок 14», картинка 5).

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
31 січня
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку