Форма проведення : заняття з елементами тренінгу
Тема тренінгу: «День спонтанного прояву доброти . Творіть добро».
Мета:
Вступне слово: День спонтанного прояву доброти (Random Acts of Kindness Day) – одна з недавніх ініціатив міжнародних благодійних організацій.
В Україні це свято поки що практично не відоме. Вважається, що в цей день людям слід намагатися бути не просто добрими, що само собою зрозуміло, а добрими безмежно і безкорисливо, до божевілля.
Милосердя, доброта. Ще з часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок безлюдному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного чи скривдженого. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі і біді – це в характері нашого народу.
Доброта, милосердя – багатоликі. Потреба в них повсякчас, навіть тоді коли нема біди, навіть там де гори спокійні й твердь земна не хитається під ногами.
Давайте поговорим про життя!
Отак зберемося і поговорим,
Поділимося радістю і горем.
Давайте поговорим про життя!
Тема нашої виховної години досить актуальна. Актуальна тому, що кожне покоління завжди залишає свій слід або вносить посильний внесок в моральну скарбницю суспільства, розширюючи поняття обов'язку, честі, совісті. Поняття добра і зла, людяності, гуманізму.
Людяність - стрижнева гуманістична цінність, що поєднує всі сторони гуманності в повсякденних відносинах людей. Наведені раніше норми гуманних взаємин виступають у тісній взаємодії і взаємозумовленості. Доброзичливість, співчування і довіра, терпимість скромність, мужність і милосердя до людей стають нормами і звичками поведінки тоді, коли вони усвідомлюються як обов'язок людини, а прагнення приносити радість і робити добро переживається як символ життя, спрямовані на служіння людям, вони виступають як гуманістичні цінності. Вони характеризують гуманістичну сутність юнака та дівчини, що виражається підсиленням ролі моральної свідомості в поведінці.
СП: Що ж таке доброта, добро, доброзичливысть? Пропоную Вам згадати слова , які асоціюються зі словом «ДОБРОТА» (Вправа «асоціації». На дошці записується вертикально слово «добро», а потім дописуються горизонтально слова, названі учнями). Наприклад: Що ж таке доброта? (Учасники називають визначення, асоціації)
Доброта –це чеснота, яку має мати кожна людина, адже без неї світ став би жорстоким, підступним і злим.
Чуйність - турботливе, уважне ставлення до людей.
Щирість - відкритість душі, чесне ставлення людей.
Доброзичливість - побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу.
Гуманізм - чуйне, добре ставлення до людей.
СП: Розділитись на дві групи, завдання для кожної групи скласти вислів (вислови розрызангы на частини):
Крик - народжує грубість;
Обман - народжує недовір`я;
Посмішка - розтоплює лід
Прощення - приносить полегшення;
Турбота - наповнює життя змістом.
Посієш бажання - пожнеш вчинок;
Посієш вчинок - пожнеш звичку;
Посієш звичку - пожнеш характер;
Посієш характер - пожнеш долю.
СП: Ми просто не вміємо бути добрими, нерідко соромимось виявляти милосердя і чуйність, бо вважаємо, що це буде сприйнято як вияв слабкості. В наш час стає просто «немодно» бути добрими.
Пропоную вам вправу «Назви тільки добрі слова»
СП: Пропоную вам сказати компліменти один одному.
Вправа «Комплімент».
Зробіть комплімент, сівши спиною один до одного. Чи легко це?
А зараз зробіть комплімент, дивлячись один одному в очі.
СП: Наступна вправа «Дзеркало».
Подивіться одне на одного зі злим виразом обличчя. Подобається вам така людини?
Подивіться з добрим виразом обличчя, посміхніться один одному.
Вправа « Кроки допомоги». У нас є незвичайний кошичок. У ньому мудрі поради. Прошу озвучити їх. Всі ці поради записані у цих пам’ятках, які ми вам пропонуємо.
Пам’ятай добро
Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, з ким разом плакав. Будь вищим від усяких пліток, заздрощів, дрібних інтриг. •Найкращі ліки від образи – прощення.
• Не втрачай самоповаги, умій володіти собою.
• Перш ніж щось сказати погане, згадай, що найкраще слово те, яке не сказане.
• Найкоротша відстань між людьми – усмішка. Частіше усміхайся.
• Якщо тобі погано, то це не причина, щоб задати страждань іншому.
Існує проста істина. Від добрих справ ми почуваємося щасливими.
Зараз я прошу кожного з вас, подумати лише про одну хорошу справу, яку в силах зробити найближчим часом, щоб комусь стало легше, було приємно, щоб світ трішечки став кращим.
Вправа-гра « Мух краще ловити на мед».
Мета: показати, що підхід із позиції сили не завжди є найефективнішим засобом спілкування та спонукання людей до зміни поведінки.
Хід вправи
Розділитися на пари стати обличчям один до одного, одному члену пари затиснути руку в кулак і тримати його перед напарником.
Завдання: розтулити кулак партнера за 10 секунд.
- Чи всім удалося розтулити кулак? В який спосіб?
- Хто це зробив не силою, а чемно попросивши?
- Які якості ми проявляємо коли чемно просимо щось в іншого?
(повага до іншого, дія без примусу, доброзичливість)
СП : Ви, напевно чули про ім’я Матері – Терезу. Це католицька монахиня, яка все життя присвятила не просто служінню Ісусу, в справам добра і милосердя. Місії доброчинності, які організовувала Мати –Тереза діяли в усіх континентах. Мати Тереза – взірець добра і милосердя залишила пам’ятку, яка допоможе вам зробити вибір між добром і злом:
Пам’ятка Матері Терези
— Люди бувають нерозумними, нелогічними й егоїстичними.
— І все ж виявляйте доброту!
— Якщо ти досягнув успіху, то в тебе може з'явитися багато фальшивих друзів і справжніх ворогів.
— І все ж досягай успіху!
— Якщо ти чесний і відвертий, то люди обманюва
тимуть тебе.
— І все ж будь чесним і відвертим!
— Те, що ти будував роками, може бути зруйнованим в одну мить.
— І все ж будуй!
— Люди потребують допомоги, але вони згодом тобі дорікатимуть за неї.
— І все ж допомагай людям!
— Якщо ти досягнув безмежного щастя, тобі заздритимуть!
— І все ж будь щасливим!
— Добро, яке ти зробив сьогодні, люди забудуть завтра.
— І все ж твори добро!
— Ділися з людьми кращим, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо.
— І все ж ділися найкращим!
Ось і закінчилась наша виховна година. У відомого письменника запитали: "Як жити?" Він відповів: "Просто і вільно, робити добро, поки можеш".
Ця думка може здаватися простою, навіть банальною, але разом з тим, несе дійсну суть людських відносин.
"Твори добро! Живи для інших ". Це стає формою практичного самовизначення людини, це реальна суспільна вимога.
Для практичного втілення цього гасла в життя саме нами пропоную зараз вирішити, за яку добру справу для людей ми змогли б взятися негайно.
Всі разом тут же вирішують, яку роботу, націлену на добро, життя для інших беруть на себе всі учасники виховного заходу. І роботу не одноразову, а постійну, до закінчення навчального закладу, а може і на все життя.
Хотілося б, щоб ваші думки поповнились добротою, чуйністю, гуманним ставленням до людей похилого віку. Не будьте скупими на добрі вчинки, поради. Творіть і цінуйте добро, поки маєте час...