Тема: “В здоровому тілі – здоровий дух. Формула здоров’я”
Мета: Розкрити поняття “ здоровий спосіб життя ”.
Обладнання і матеріали:
наочний матеріал (“Піраміда здоров’я”, “Колесо здоров’я” );
аркуші паперу (формат А3, А4),
фломастери.
Тип уроку: тренінг.
І. Організаційний момент. Аутотренінг “Небо”
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Формування вмінь і навичок. Робота в групах:
І. Організаційний момент.
1.Вправи для зближення (Аутотренінг “Небо”).
Станьте в коло, візьміться за руки, розслабтесь. Закрийте очі. Уявіть чудове блакитне небо. В небі пливуть хмари. Ви спостерігаєте за ними. Якщо ви про щось думаєте, нехай ваші думки линуть разом із хмарами. Ви зосереджені на небі. Людина, яка дивиться на хмари –– ваш внутрішній спостерігач: він завжди спостерігає за вашими думками. Внутрішній спостерігач дуже спокійний, врівноважений, щасливий. Ви відчуваєте спокій, тишу і радість. Відкрийте очі. Ми відчули один одного. Тепер спокійно сядьте.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Добрий день! Здрастуйте! Доброго вам здоров’я! Як багато привітань у нашого народу. І кожне слово, сказане від щирого серця і з приємною посмішкою на вустах, додає сили, енергії, тому що найголовніше багатство людства-здоров’я...
Ви належите до незвичайного покоління людей, тому що народились наприкінці другого тисячоліття, а живете в третьому. І я хочу, щоб особливе покоління було, насамперед, здоровим, тому що ми продовжимо розмову про те, як навчитись берегти й укріплювати здоров’я.
Наша задача –– вивести для себе ще одну формулу здоров’я, яка обов’язково повинна стати невід’ємною частиною життя кожного з вас. Тому тема нашої бесіди –– “ Формула здоров’я ”
уявляєте?
активною, життєрадісною? Чому?
Висновок : здоров’я –– проблема комплексна, яка складається з багатьох компонентів ( яких? ) ( фізичних, психічних, духовних – додаток 1). Але власне наше фізичне здоров’я є основою, фундаментом для нормального життя. А фізичне здоров’я залежить від... ( способу життя ).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
“ Якщо ви захворіли, змініть харчування. Якщо це не допомогло змініть спосіб життя. Коли і це не допомогло, зверніться до лікаря. ”
“ Головним багатством є життя і здоров’я, щоб його зберегти треба дуже багато знати.”
а) працювати над собою;
б) отримувати знання.
Таким чином, до успіху! Орієнтуючись на тему, ми бачимо наступні задачі, які ми разом вирішуватимемо :
Щоб покращити наше здоров’я, туристична фірма “ Сам ” пропонує нам чудові путівки до чарівних країн через музику хвиль. І ми продовжимо роботу в групах ( учні по черзі беруть картки-путівки і сідають за стіл з відповідною назвою).
Завдання 1. “ Колесо здоров’я” (додаток 2)
Перед вами лист, на якому намальоване коло з центром. 4 лінії розділили його на 8 однакових секторів. Кожна лінія має свою назву –– одну із складових здоров’я. Давайте подумаємо, як ви розумієте кожну спицю?
( відповіді дітей )
Задача індивідуальна : кожен має чистий лист з колесом здоров’я. Оцініть рівень свого здоров’я по 10 б. шкалі, враховуючи кожну зі спиць колеса. З’єднайте поставлені крапки в коло.
Завдання в групах : порадившись, оберіть одну модель індивідуального кроку до здоров’я, яку б ви хотіли представити і на якій особливо видно вразливі місця. Один представник від групи захищає її : чому саме цю модель ви обрали? ( 3 учні захищають модель здоров’я )
Висновок : кожна із спиць нашого колеса вимагає уваги. Слід однаково турбуватись про них, щоб прожити життя гармонійно і щасливо.
Завдання 2. “ Щоб бути здоровим, треба ”
Пропоную роботу в групах . Кожна отримує завдання :
Перед вами завдання і чистий аркуш паперу. Порадившись, ви повинні письмово відповісти на поставлене питання. Один учасник групи захищає проект. Після захисту сусідні групи можуть вносити доповнення.
Висновок : ви знаєте власне ті складові здоров’я, які мають дуже велике значення для збереження здоров’я. А чи вмієте ви користуватись ними в повсякденному житті?
Завдання 3. Ситуаційні задачі.
Життя складне. Дуже часто треба вміти поступитись, піти назустріч. Але як бути, коли мова йде про особисте здоров’я? Прочитавши слова, що стверджують думку наступних авторів, ви маєте вирішити, чи правильно вони вчинили? Якщо ні, виправте помилки.
Таким чином, вирішення цих задач привело нас до наступного етапу нашої формули : важливими складовими здорового способу життя є : (продовження формули).
Завдання 5. “ Продовжити речення ”.
Ми багато працювали в групах. Будь-яка робота повинна показати узгодженість, вміння швидко прийняти рішення. Наскільки ви вмієте працювати разом, спільно, визначати ступінь взаєморозуміння в групах.
Я пропоную ключове слово, а ви по черзі даєте йому визначення, додаючи всього одне слово кожний.
1. Здоров’я –– це ...
2. Успіх –– це ...
3. Хвороба –– це ...
Чи отримали ми формулу здоров’я? Чого не вистачає?
Завдання 6. “ Портрет здорової людини. ”
Ми багато говорили про здоров’я, і ви самостійно дійшли висновку, чому так важливо бути здоровим у житті.
Тепер я, повертаючись до першого питання нашої бесіди, хочу ще раз вас запитати : якою ж є вона, здорова людина? Але її ви намалюєте всі разом в групах. Можна користуватись знаками, висловами, символами.
Один учень від групи захищає ідею створеного малюнка, інші повинні його підтримати –– сказати комплімент.
Таким чином, ми ще раз переконалися, що яким би складним життя не було, воно залежить, насамперед, від нас, від нашого вміння берегти здоров’я, від наших зусиль і роботи над собою. І величезної уваги слід приділяти спеціальним знанням власної фізіології, про власний організм, про власне здоров’я. А від нашого вибору залежить здоров’я наших нащадків, а значить, і здоров’я нації.
Я задоволена роботою кожного з вас, роботою груп. Давайте ще раз подякуємо один одному за чудову роботу.
Додаток 1.
Піраміда здоров’я.
Додаток 2.
Вислови про здоров’я видатних людей.
“ Якщо ви захворіли, змініть харчування. Якщо це не допомогло змініть спосіб життя. Коли і це не допомогло, зверніться до лікаря. ”
Гіппократ
“Головним багатством є життя і здоров’я, щоб його зберегти треба дуже багато знати.”
Авіцена
Додаток 3.
Колесо здоров’я.